PDA

View Full Version : guitar rig 3 probleem



Jay75
25 oktober 2008, 23:02
Als ik speel, hoor ik pas een tel later het "effect" van guitar rig.

Wat doe ik fout?

MjS
26 oktober 2008, 11:43
Dat is latency, vertraging van het signaal omdat je (analoge) gitaarsignaal eerst digitaal gemaakt moet worden, vervolgens door GR3 bewerkt moet worden en dan weer analoog gemaakt moet worden. 3 zaken die de boel vertragen. Hoe gebruik je het? Heb je alleen de software of ook de hardware? In het geval van alleen de software: gebruik je nog een audio-interface of ga je direct je geluidskaart in? In elk geval kun je proberen te zoeken naar buffer-settings voor latency (in het geval van Cubase bij Device setup, en daar ergens naar control panel en de latency lager zetten). Succes.

toneblo
26 oktober 2008, 11:58
als je na openen van het programma daar last van hebt, sluiten en gelijk weer openen..... meestal werkt dat ook, heb je er verder geen last meer van.

rjong999
26 oktober 2008, 12:04
als je na openen van het programma daar last van hebt, sluiten en gelijk weer openen..... meestal werkt dat ook, heb je er verder geen last meer van.

Ik zou niet weten hoe je er vóór hert openen van eht programma last van zou kunnen hebben :)

Ik gebruik de ASIO4ALL driver en heb in GR3 een latency van ongeveer 8ms, icm een line6 toneport. Dat is acceptabel. De ASIO4ALL driver is gratis te downloaden.

toneblo
26 oktober 2008, 12:09
Ik zou niet weten hoe je er vóór hert openen van eht programma last van zou kunnen hebben :)

..ik heb af en toe met de m-fast track nog wel eens een opstartmomentje zeg maar...
Dan start programma netjes op maar de latency wil dan nog niet mee, als je dan dus direct afsluit en opnieuw start, gaat ie wel mee....

( kan dus ook gewoon aan mijn computer liggen maar bij mij werkt het wel op deze wijze ):hippie:

Rexx
4 november 2008, 22:38
Je doet niet per se iets fout, je computer krijgt het signaal binnen moet het processen en weer terugsturen. Dit kost uiteraard wel iets van tijd

edit: zie net dat ik een eerder gepost commentaar vrijwel herhaal, maar inderdaad kijk naar je settings, en je buffer. kijk of je je latency later kan krijgen. misschien kan je je interface/geluidkaart's driver updaten.

RonnyV
5 november 2008, 10:12
Het kan ook zijn dat je geluidskaart simpel weg niet goed genoeg is...
Een onboard geluidskaart werkt in zo'n situatie in ieder geval niet...

Ik gebruik zelf een audigy 2 met KXProject drivers, waarvan ik (logisch) de ASIO drivers gebruik. ik heb hiermee 5 ms latency... daar merk je niks van.