PDA

View Full Version : Shred Meeting (alleen voor genodigde)



Lacrymosa
6 maart 2003, 09:13
Jay Cal en ik zijn van plan een Shred meeting/Workshop te organiseren.

De bedoeling van de meeting is: het uitwisselen van ervaringen, technieken, oefeningen en alles wat maar met shredden te maken heeft

Het lijkt mij het beste om dit in een zeer kleine groep te doen, van mensen die al enige shred ervaring hebben (je hoeft geen speed demon te zijn, maar als je maar een lekker potje kan spelen, en maar kan houden)

Ik ben van plan dit in het HPC in Den Haag te doen, daar kunnen we 2 ruimtes reserveren.

De bedoeling is om in kleine groepjes (man of 2,3) met elkaar te gaan spelen.

Je begrijpt dsus dat er nie teveel mensen kunnen komen.
Ik zat zelf te denken aan een man of 7

Mensen die al intresse hebben getoond:
Ik zelf
Jay Cal
Anders
Mithrandir
Phoenix Rising
JV
Maiden Michiel
Stitch
Telecasterdiebiel

Dit zijn dus eigenlijk al iets te veel mensen, laat me weten of je echt wil en kan komen (naar den haag)

En eigenlijk is het wel noodzakelijk dat je ook echt wat kan, zodat iedereen iets van je kan leren.

Ik weet zeker dat mensen als Anders en Jay Cal zeker genoeg kunnen om mij en andere iets te leren.

Je hoeft gaan 2de marcel coenen te zijn, maar je moet wel genoeg kunnen, zeg maar

laat me maar wat van je horen, dan kom je wel op de lijst, en dan zullen er vanzalf mensen afvallen omdat ze juist op die dag niet kunnen

CheerS!!

Mithrandir
6 maart 2003, 09:53
uhm, vraagje, wanneer weet je dat genoeg kunt om te mogen komen, want als ik mezelf en jullie een beetje inschat weet ik zeker dat jullie niks van mij zullen leren. Maar ik wil wel graag komen, juist om wat te leren.

Stitch
6 maart 2003, 10:57
zelfde heb ik ook eigenlijk. Ik kan bijna altijd wel liefst doordeweeks ivm OV

Maiden Michiel
6 maart 2003, 14:06
Hier hetzelfde! Ik heb een aantal technieken goed onder de knie maar het is niet zo dat ik effe iets wegimproviseer met allerlei technieken door elkaar...
En graag door de week ja!

JV
6 maart 2003, 14:32
het ligt wel een beetje aan de datum, want ik zit nog steeds in me eindexamenjaar. maar interesse heb ik zeker

Bins
6 maart 2003, 14:44
Tjee... een meeting.. vlak naast de deur...
Jammer dat ik niet kan shredden :grin:
Kan je geen "pentatonisch gepiel-meeting" doen? :wink:

Shay
6 maart 2003, 15:42
Hey,

Ik zou graag willen komen kijken, spelen hoeft niet! Misschien dat ik wat zou kunnen leren.. Shredden is niet mijn sterkste kant en zou wel willen zien hoe jullie dat doen. Dan kunnen jullie de legendarische Shay in het echt zien :grin:

groetzz

Ibanez
6 maart 2003, 16:00
Op 2003-03-06 14:44, schreef Bins:
Tjee... een meeting.. vlak naast de deur...
Jammer dat ik niet kan shredden :grin:
Kan je geen "pentatonisch gepiel-meeting" doen? :wink:
Hehehe

Jay Cal
6 maart 2003, 18:50
Hey Lacrymosa,

Ik kan ook helemaal niet shredden :s

Maar ik kom wel hoor (en het organiseren is no problemo!)

Greetz and shredz!

Ic3gl0vE
6 maart 2003, 18:55
ik verricht alleen shredwerk op toetsen :smile:

Shay
7 maart 2003, 19:50
kan ik nah komen kijkuh of hoe zit tat????

sebass
7 maart 2003, 19:58
haha jammer dat er al teveel mensen zijn. Ik wil wel wat van anderen leren want ik loop een beet vast. Ik begin me te vervelen. Ik kan nog wel wat betere sweeps leren. Nou ja als je nog wat mensen nodig hebt dan kan ik waarschijnlijk wel komen. Ik speel voornamelijk dream theater. Ik heb geen fragmentjes dat ik nu kan laten horen wat representatief is voor mijn spel nu.



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sebass op 2003-03-07 20:06 ]</font>

FNaRK
7 maart 2003, 19:59
WHAT THE FUCK.....................
een meeting organiseren zonder mijn instemming :lol:

maaruh, lijkt me zeer boeiend, alleen ben ik niet zo'n shredder / snelheidsduivel.
Wil echter wel komen kijken en een biertje drinken if you don't mind ??

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: roadkill op 2003-03-07 20:00 ]</font>

Bins
7 maart 2003, 20:50
Ja doei! Als die kale mag komen, dan kom ik ook hoor. Alleen (als in: in je eentje) drinken is immers nooit leuk :wink:

Lacrymosa
9 maart 2003, 11:24
Wat mij betreft mag iedereen een biertje komen pakken, gezellig

waar het me alleen om gaat is dat het een meeting is om veel te spelen, met elkaar en veel te leren van elkaar, dat is niet mogelijk als je er 20 man doorelkaar aan het fiddelen zijn

Er moet echt een beetje strucuur in komen.

Even wat oefeningetjes, warm-ups, shred licks, enz, met elkaar doornemen moet in alle rust mogelijk zijn

CheerS!!

sebass
9 maart 2003, 22:28
Hee lacrymosa heb je nog wat meer informatie, ik zou wel mee willen doen. Ik denk dat ik anderen ook nog wel wat kan leren en zelf ook nog veel kan leren. Dus het lijkt me echt heel relaxt. Ik weet niet of ik kan, maar als er iemand uitvalt dan wil ik wel in de plaats. Kun je me dan mailen?

Anders Destium
10 maart 2003, 00:23
Ik wil ook best komen (volgens mij kom ik er niet echt onderuit), maar: Ik heb het de komende maand echt stervensdruk, dus ik hoop dat ik op 14 april nog leef...dan ben ik weer in full-battle mode :wink:

Als je een datum of wat hebt zal ik mijn best doen...

Shay
10 maart 2003, 01:50
wanneer is het dan in hpc??

Bins
10 maart 2003, 07:47
Op 2003-03-10 00:23, schreef Anders Destium:
Ik wil ook best komen (volgens mij kom ik er niet echt onderuit), maar: Ik heb het de komende maand echt stervensdruk, dus ik hoop dat ik op 14 april nog leef...dan ben ik weer in full-battle mode :wink:

Als je een datum of wat hebt zal ik mijn best doen...


Man, ik zou echt grof geld betalen om Guus Meeuwis te zien shredden..op een pgm nota bene! :wink: :wink: :wink:

Ibanez
10 maart 2003, 09:22
Muhahahaha :smile:

Anders Destium
10 maart 2003, 12:34
Hé, dimmen maat! :smile:

Als ik kom neem ik geen pgm mee, eerder een van mijn standaardbijltjes, S of RT...of mijn bfp natuurlijk :grin:

Stitch
17 maart 2003, 11:21
He lacrymosa, daar ben ik het wel mee eens. Beetje serieus oefenen ben ik ook voor, ik kom niet helemaal naar o o de haag om enkel bier te drinken.

Maiden Michiel
17 maart 2003, 15:30
Yeah, zeker weten.

Shay
17 maart 2003, 18:19
Kan ik nou nog komen .. en wanneer is die shit .. ik neem hertog jan wel mee :grin:


gaat het nog door waardeloze organisatoortjezz?

Maiden Michiel
17 maart 2003, 20:20
Niet teveel zoep'n, dan köj niet meer speule!

np: Michael Angelo - No Bounadries

Anders Destium
17 maart 2003, 22:46
Ik probeer me te verdiepen in Concerto van Cacophony, maar de solo's zijn te ziek voor woorden, de begeleiding is al hyper :smile:

Is het niet verstandig als iedereen die komt een trucje meeneemt? Dan doe ik mineurtoonladders afraggen en tegendraads riffen, zijn de enige trucjes waar ik niet voor hoef te oefenen :smile:

Maiden Michiel
18 maart 2003, 10:11
Yeah, ik wil wel sweepen, maar verwacht er niet teveel van

Lacrymosa
18 maart 2003, 10:42
Mensen, ik heb et op et moment echt extreem druk, maar zodra ik weer is wat tijd heb zal ik gaan organiseren.

CHeerS!!

Anders Destium
19 maart 2003, 14:33
Volgens mij heeft iedereen het flink op zijn heupen, zo'n oorlog vergt nu eenmaal veel voorbereiding :grin:

Als iedereen nu een kunstje oefent hebben we ook genoeg tijd om dat goed te kunnen...

henksjaak
27 maart 2003, 13:58
Op 2003-03-19 14:33, schreef Anders Destium:
Volgens mij heeft iedereen het flink op zijn heupen, zo'n oorlog vergt nu eenmaal veel voorbereiding :grin:

Als iedereen nu een kunstje oefent hebben we ook genoeg tijd om dat goed te kunnen...


sorry gasten maar wat is shredden nou precies? :grin:

Maiden Michiel
27 maart 2003, 15:25
Check Yngwie Malmsteen, Michael Angelo en Rusty Cooley

Megalodon
30 maart 2003, 03:15
Hey man, aan de posts te zien kunnen jullie beter een clinic houden voor shred-wanabee's, hehehehe! :wink:

Mithrandir
30 maart 2003, 12:11
dat was in eerste instantie ook mijn idee,de bedoeling was idd om mensen die graag willen leren shredden samen te laten spelen met mensen die het al wel kunnen, zodat die mensen (wannabees? raar woord...) het kunnen leren. Nu word er een soort elitegroepje van shredders bij elkaar geraapt die elkaar gaan lopen aftroeven.

Shay
30 maart 2003, 13:04
jah vinnik ook

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Shay op 2003-03-30 13:05 ]</font>

john.3001
31 maart 2003, 10:05
Tja, ik vraag het me al een tijdje af...
Wat is shredden??? (ja, lach maar..)

Anders Destium
31 maart 2003, 10:39
Shredden is (vrij uitgelegd) gitaarspelen waarbij het vooral om hoge snelheid en techniek gaat en veel minder om de songwriting
de één noemt het priegelen, de ander vindt het kunst...

geertenno
31 maart 2003, 13:11
Wat al die snelheidsduivels zoals Steve Vai doen?

john.3001
31 maart 2003, 13:47
Ja, zoiets dacht ik al.
Met hoge snelheid bedoel je zowel in de aanslag als in de vingerwisseling?
Het gaat hier dus om van die solo's die de geluidsbarriere doorbreken, maar voor de rest weinig emotie bevatten...
Jaja, dat ken ik.

Anders Destium
31 maart 2003, 16:18
Op 2003-03-31 13:11, schreef geertenno:
Wat al die snelheidsduivels zoals Steve Vai doen?


Steve Vai is volgens deze definitie GEEN shredder, hij is meer een songwriter.

Barret Wallace
31 maart 2003, 17:20
Ik kan wel komen met men jason becker, paul gilbert technieken :razz:

Negative K3 fan
31 maart 2003, 17:59
Op 2003-03-31 16:18, schreef Anders Destium:


Op 2003-03-31 13:11, schreef geertenno:
Wat al die snelheidsduivels zoals Steve Vai doen?


Steve Vai is volgens deze definitie GEEN shredder, hij is meer een songwriter.


steve vai wordt wel vaak als een shredder gezien, al is dat vaak niet waar, veel van zn nummers (bijna alles) zijn "gewoon" liedjes van matige kwaliteit.

Echte shreddedrs zijn bijvoorbeeld Paul Gilbert, Marcel Coenen, Micheal Angelo, Rusty Cooley en Yngwie Malmsteen (al is yngwie meer een neo classical rocker, niet dat het elkaar veel ontloopt, maar toch).

Maiden Michiel
1 april 2003, 18:56
Juist geantwoord

Barret Wallace
2 april 2003, 10:42
Al zou ik gilbert niet met angelo en cooley vergelijken..

Gilbert heeft tenminste shred nrs waar leuk is om naar te luisteren (meer dan 10 keer ofzo bedoel ik dan), en hij heeft niet alleen maar shred werk. Denk maar aan zen blues cd.

Maiden Michiel
2 april 2003, 12:16
Die heeft Michael Angelo zeker ook (leuke shred nummers)

Barret Wallace
2 april 2003, 12:21
true true, hij heeft wel leuke stuff ja, maar meneer cooley dat vind ik maar echt nix.. wel knap hoor wat hij doet :smile:

Maiden Michiel
3 april 2003, 10:20
Cooley ben ik ook niet kapot van

Anders Destium
5 april 2003, 23:09
Volgens mij kenmerkt juist dát de echte shredder: voor andere mensen is er geen kont aan, maar het is wel knap :grin:

Ik krijg hierdoor ook steeds minder minder moeite mezelf als een shredder te zien, zeker als ik de reacties van leken peil na een half minuutje spelen :wink: Dan krijg je vragen als: maar dan kan je natuurlijk ook.... NEEE en ...NEEEEEEEEEEEE en ...AD zet muziek hard aan en blaast mee :grin:

Maiden Michiel
7 april 2003, 11:23
Anders Destium


Geregistreerd op: Jun 30, 2002
Berichten: 3495
Woonplaats: Delft

Maiden Michiel


Geregistreerd op: Aug 22, 2002
Berichten: 247
Woonplaats: Enschede


Tering, heb jij niks beterz te doen????Hehehe

JV
7 april 2003, 20:05
ik had zaterdag nog een kleine meeting met gianno :smile:

kwam em tegen in de kroeg

Stitch
8 april 2003, 19:30
nog wat geshred dan? :smile:

Phoenix Rising
8 april 2003, 20:55
Op 2003-04-07 20:05, schreef JV:
ik had zaterdag nog een kleine meeting met gianno :smile:

kwam em tegen in de kroeg


Oh, dus jij bent die jongen die ik zaterdag tegenkwam in de hut, die met die flower JEM?

Das waar trouwens, Ik had Jay Cal ff mee gesleept, en hijs niet eens dronken geworden! Hij had alleen zijn pedo-pas niet bij zich dus... ja das een beetje jammer :grin:

JV
8 april 2003, 21:07
jep, dat ben ik.

http://www.jaspervos.com :wink:

Maiden Michiel
8 april 2003, 21:18
Goden, hoe kom je aan die Jem?

JV
8 april 2003, 21:21
uitverkoop

Megalodon
11 april 2003, 05:04
Op 2003-03-31 13:47, schreef john.3001:
Ja, zoiets dacht ik al.
Met hoge snelheid bedoel je zowel in de aanslag als in de vingerwisseling?
Het gaat hier dus om van die solo's die de geluidsbarriere doorbreken, maar voor de rest weinig emotie bevatten...
Jaja, dat ken ik.



Dat is nou wel weer ERG kortzichtig. Er zijn echt wel mensen die snelle riffs met prachtige emotionele dingen kunnen afwisselen hoor. Zelf speel ik meestal niet heel erg snel, maar af en toe zitten er ook wel 'ns dingen tussen die wel redelijk snel zijn. Sommige mensen noemen dat dan meteen 'pielen', wat erg beledigend over komt.

Pielen klinkt hetzelfde als 'kutten' of 'aanmodderen' en is soms terecht opgemerkt, maar vaak ook niet.

Snelheid kan enorme passie aan je stuk toevoegen mits het op het juiste moment gebruikt wordt en daar is dus niets mis mee.

Ik denk dat je aan de ene kant shredders hebt die inderdaad pielen en zich blind staren op snelheid. Dat vind ik ook kut. Maar om nou meteen alle schredders pielers te noemen of meteen te zeggen dat schred-gitaarspel per definitie geen emotie bevat is gewoon TE kortzichtig vind ik.

Een beetje respect is toch wel op z'n plaats voor mensen die de techniek zodanig beheersen zodat ze in elk geval snel KUNNEN spelen wanneer ze dat willen.

Ik durf eigenlijk wel te zeggen dat ELKE gitarist, of wat voor muzikant dan ook, stiekum ook best snel zou willen kunnen spelen. Ongeacht het genre dat 'm interesseert.

I HAVE SPOKEN :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Megalodon op 2003-04-11 05:09 ]</font>

Maiden Michiel
11 april 2003, 09:44
"A lot of today's players don't think that speed is cool but once you learn to shred, you can always choose not to play fast. However, if you haven't mastered these techniques you're stuck. When playing live, there is nothing that impresses an audience more than some serious shredding."

Hoppa

Megalodon
11 april 2003, 22:55
Op 2003-04-11 09:44, schreef Maiden Michiel:
"A lot of today's players don't think that speed is cool but once you learn to shred, you can always choose not to play fast. However, if you haven't mastered these techniques you're stuck. When playing live, there is nothing that impresses an audience more than some serious shredding."

Hoppa


Ja, maar dat laatste is ten dele waar vind ik. Het hangt er wel vanaf hoe je het doet en voor wat voor publiek je speelt.

Negative K3 fan
12 april 2003, 15:38
Ik durf eigenlijk wel te zeggen dat ELKE gitarist, of wat voor muzikant dan ook, stiekum ook best snel zou willen kunnen spelen. Ongeacht het genre dat 'm interesseert.


dat gaat idd wel heel erg voor mij op :smile:

Maiden Michiel
12 april 2003, 19:02
Çheck!

Negative K3 fan
12 april 2003, 19:07
Op 2003-04-11 09:44, schreef Maiden Michiel:
"A lot of today's players don't think that speed is cool but once you learn to shred, you can always choose not to play fast. However, if you haven't mastered these techniques you're stuck. When playing live, there is nothing that impresses an audience more than some serious shredding."

Hoppa


gave quote

RadiuS
13 april 2003, 01:43
Op 2003-04-12 19:07, schreef Negative K3 fan:


Op 2003-04-11 09:44, schreef Maiden Michiel:
"A lot of today's players don't think that speed is cool but once you learn to shred, you can always choose not to play fast. However, if you haven't mastered these techniques you're stuck. When playing live, there is nothing that impresses an audience more than some serious shredding."

Hoppa


gave quote


Ik denk dat eens act als Hendrix deed op Woodstock meer indruk maakt als een shredpartijtje...

Negative K3 fan
13 april 2003, 03:42
Op 2003-04-13 01:43, schreef RadiuS:


Op 2003-04-12 19:07, schreef Negative K3 fan:


Op 2003-04-11 09:44, schreef Maiden Michiel:
"A lot of today's players don't think that speed is cool but once you learn to shred, you can always choose not to play fast. However, if you haven't mastered these techniques you're stuck. When playing live, there is nothing that impresses an audience more than some serious shredding."

Hoppa


gave quote


Ik denk dat eens act als Hendrix deed op Woodstock meer indruk maakt als een shredpartijtje...


dat durf ik te betwijfelen, als hendrix op zijn act nog een flink potje hardcore zou gaan shredden (wat hij soms wel eens deed, ik heb een mp3 van hem live met shred probeersels) dan zou hij zn audience ook behoorlijk impressen.

en op de woodstock video die ik ken ging het publiek nauwelijks uit zn dak maar zaten er tien stonede hippies een beetje te trippen op het gras, toevallig in de buurt van hendrix :smile:

Megalodon
13 april 2003, 05:10
Ze gingen echt wel uit hun dak. 'Uit je dak gaan' betekent niet altijd schreeuwen en headbangen. Als ik zelf echt interesse heb in een gitarist dan ben ik juist stil, zowel kwa spraak als beweging; puur omdat ik er niets van wil missen...

Maar destijds was Hendrix gewoon de man omdat hij min of meer de electrische pionier was. Maar ik geef toe dat ik zijn spel vandaag de dag op bepaalde momenten vrij saai en achterhaald vind en dat komt natuurlijk ook waarschijnlijk omdat technieken inmiddels verder ontwikkeld zijn dan toen.

Ik denk dat als je Hendrix tot leven kunt wekken en 'm wat sweeps en alternate picking technieken leert dat het aardig interessant zou kunnen worden :smile:

Anders Destium
13 april 2003, 20:25
Op 2003-04-07 11:23, schreef Maiden Michiel:
Anders Destium


Geregistreerd op: Jun 30, 2002
Berichten: 3495
Woonplaats: Delft

Maiden Michiel


Geregistreerd op: Aug 22, 2002
Berichten: 247
Woonplaats: Enschede


Tering, heb jij niks beterz te doen????Hehehe


Ik zou niet weten wat mijn postcount zou zijn als ik het forum eerder zou hebben gekend :wink:

Het rare is dat het voor meer dan de helft ook nog serieuze posts zijn (en geen biertje onzin)

Negative K3 fan
13 april 2003, 21:59
Op 2003-04-03 10:20, schreef Maiden Michiel:
Cooley ben ik ook niet kapot van


maar hij kan wel een poptje sweepen http://www.rustycooley.com/videos/jemfest.mpeg


en hij is niet zo slordig als miceahl angelo (in zn speed kills video).

Phoenix Rising
14 april 2003, 02:07
Ik heb die video ook, maar zo slordig is hij echt niet hoor, het geluid is gewoon slecht en fuzzy volgens mij.

Wel een hele gave video trouwens.

Maiden Michiel
14 april 2003, 09:29
Kan je die niet kopieren voor me?

Phoenix Rising
14 april 2003, 13:29
Gewoon downloaden met kazaa :smile:

Barret Wallace
14 april 2003, 13:55
hmm ik vind em niet zo slordig spelen hoor..

Maiden Michiel
14 april 2003, 15:30
Die volledige video kun je toch niet downloaden? Ik heb alleen een klein stukje ervan gezien bij kazaa