PDA

View Full Version : AMPJE 100 euro.



euroboy
25 oktober 2008, 17:32
Door omstandigheden mijn fender FM 121 r Moeten wegdoen.... Niet de beste amp die er is maar ik vond hem steedgoed voor wat ie gekost heeft!! Nja ik hou dus 100 euro over om een andere amp te kopen.... 100 euro is niet echt veel en ik ben ook niet echt thuis in de versterkers. Liest een klein lempen ampje als dat mogelijk is :D Dus als iemand ideen heeft.



Ik kan al een epiphone GA 5 kopen...; Maar is de 5 watt lampen niet te luid voor thuis? Ik wil hem volledig kunnen opzetten zodat ik overdrive krijg. Als er nog iemand een idee heeft. (transistor mag ook maar liever niet)



cheers!

Jimwoud
25 oktober 2008, 17:41
Door omstandigheden mijn fender FM 121 r Moeten wegdoen.... Niet de beste amp die er is maar ik vond hem steedgoed voor wat ie gekost heeft!! Nja ik hou dus 100 euro over om een andere amp te kopen.... 100 euro is niet echt veel en ik ben ook niet echt thuis in de versterkers. Liest een klein lempen ampje als dat mogelijk is :D Dus als iemand ideen heeft.



Ik kan al een epiphone GA 5 kopen...; Maar is de 5 watt lampen niet te luid voor thuis? Ik wil hem volledig kunnen opzetten zodat ik overdrive krijg. Als er nog iemand een idee heeft. (transistor mag ook maar liever niet)



cheers!
Wat voor geluid wil je? Wil je klinken als Euroboy? Ik zou niet zo'n Ga5 combo kopen dan een losse topje met een 1x12 eronder. Maar dat red je niet voor 100 euro. Voor een goede sound moet er toch nog 100 euro bij. Ik speel op dit moment huis op een setje die me 225 euro gekost heeft. Top+1x12. En dat klinkt echt heel goed. Gewoon marktplaats een beetje rond kijken of er wat leuks te koop is.

Spitfire
25 oktober 2008, 17:42
Ik ben erg blij met m'n 15watt cube. Vooral clean is klinkt hij erg goed, voor overdrive geluid zet ik meestal mijn Jekyll&Hyde aan.
Verder kun je eens kijken naar Orange Crush versterkers, alleen zijn daar de meningen erg verdeeld over.
Wat je natuurlijk ook kan doen is een GA5 veelzijdiger maken mbv een overdrive distortion pedaaltje. Ik zou voor die laatste optie gaan als ik een geaard stopcontact op m'n kamer had ;)

Realeigo
25 oktober 2008, 17:57
Een volledig opgengedraaide valve jr/ga5 klinkt niet mooi en is ook niet verschrikkelijk veel overdrive.

Met de mijne heb ik een keer geoefend met een band en ik hoefde niet voorbij 10 uur op de volume knop te komen want anders ging hij te hard.

Mijn valve junior is gemod zodat hij sneller opbreekt (=distortion/overdrive)
Maar kwa volumes is hij zo goed als hetzelfde.
Ik speel dan wel over een 4x12 cabinet.

zeiler
25 oktober 2008, 18:46
100 euro?

tweedehands VOX AD15VT?

leuke versterker, naar mijn mening stuk leuker dan de cube...

effectjes, lekker veelzijdig!

pannekoek
25 oktober 2008, 22:59
roland micro roland cube
zo een micro vox
of een mico line 6 spider

of een 2de hands roland cube 20x met een beetje mazzel

budje
26 oktober 2008, 10:17
dusssssss... ga tweedehands of je komt bij een superklein speeltje uit

Baker
26 oktober 2008, 10:51
ik zou voor een tweedehands podje 2.0 gaan

Manuvdv
26 oktober 2008, 11:01
Ik heb mijn 80W combo ingeruild voor een Cube 15X. Die bakjes doen het méér dan goed genoeg voor thuis! Klinken degelijk, en gaan luid genoeg. Ik moet er wel bijzeggen dat ik alle modelling met mijn GT-8 doe, ik had dus niet meer nodig dan een bakje dat lawaai maakt. Hoe hij het redt op zichzelf weet ik niet...