PDA

View Full Version : Hendricson Explorer



Daniel91
25 oktober 2008, 16:46
Hoi!

Ik heb gisteren een leuk ruiltje gedaan, en daaruit een Hendricson Explorer gekregen. Die kerel had al een paar humbucker gitaren en was op zoek naar een model dat ik had, een 1974 japans namaakgitaartje :) (voor foto's: zie link onderaan, en even doorklikken)

De Explorer is vakkundig afgesteld en is in zeer goede staat, ondanks zijn leeftijd van tien jaar. Hij lijkt ook heel veel op de 'echte' Gibson (rechtszaak ed.)

Echter, ik kan op internet vrijwel niets over het merk Hendricson vinden, en dan vooral de Explorer. Weet iemand er meer informatie over? Via Google kom ik alleen op de site van Dirk Witte uit, in 1 of andere folder... eigen merk ofzo?

PS. Onder het logo zie ik de randen van een ander logo, namelijk iets als Coxx. Daar kan ik ook al niets over vinden, alleen over andere modellen, geen Explorer. Ik heb ook geen idee wat het verband is tussen Coxx en Hendricson?

Beetje onsamenhangend verhaal misschien, maar ik wil er graag wat meer info over :)

Foto's: http://picasaweb.google.nl/daantke/HendricsonExplorer

http://lh5.ggpht.com/daantke/SQLkjdB1eiI/AAAAAAAAGsk/4QrhQejE4ko/s512/Hendricson%20003.jpg

http://lh3.ggpht.com/daantke/SQLksg_SEBI/AAAAAAAAGro/xCsyDc_V-jQ/s512/Hendricson%20010.jpg

Blend
25 oktober 2008, 16:57
Hey Daniel! Lang geleden dat je hier iets poste!

Ik denk niet dat het een Japanner is, misschien een gitaar uit het voormalig Oostblok? Of misschien een Duitser?

Gefeliciteerd met je gitaartje, mooi ding!

Daniel91
25 oktober 2008, 17:02
Oja: ik lees net de mailtjes nog eens terug en de verkoper zegt dat de gitaar uit Korea komt.

JER00N
25 oktober 2008, 17:13
Ik weet wel dat de bassist uit m'n band een gigbag van dat merk heeft (ook hetzelfde logo). Dat is ook het enige dat ik ervan weet :P

Daniel91
25 oktober 2008, 17:17
Ik weet wel dat de bassist uit m'n band een gigbag van dat merk heeft (ook hetzelfde logo). Dat is ook het enige dat ik ervan weet :P

Misschien kun je eens vragen waar hij die vandaan heeft? Via Google kom ik het merk alleen icm. Dirk Witte tegen.

pannekoek
25 oktober 2008, 22:54
hendricson is naar mijn weten gewoon het huismerk van dirk witte, niet zo heel byzondere gitaartjes maar kunnen wel degelijk leuk klinken, een vriend van me heeft ook die explorer

Duff
25 oktober 2008, 23:56
Gefeliciteerd man! Ik blijf het mooie gitaren vinden die Explorers

Dastard
1 november 2008, 11:07
Het is het huismerk van Dirk Witte, alhoewel we ze nu niet meer laten maken, ze komen gewoon uit China en zijn daar gemaakt voor ons.

Daniel91
1 november 2008, 12:22
Ah bedankt,
En waar slaat dat Coxx dan op?

budje
1 november 2008, 12:27
een van de weinige sexy "metal" gitaren!

Daniel91
1 november 2008, 12:29
een van de weinige sexy "metal" gitaren!

Meer richting heavymetal en hardrock maargoed :dance: zat toevallig net een topic van jou door te lezen, ook erg mooie gitaren :)

budje
1 november 2008, 12:32
Meer richting heavymetal en hardrock maargoed :dance: zat toevallig net een topic van jou door te lezen, ook erg mooie gitaren :)

dankje, duurt wel een tijdje, er zijn er veel gekomen en gegaan

Dastard
1 november 2008, 15:39
Ah bedankt,
En waar slaat dat Coxx dan op?

Geen idee, zover ik weet is Coxx een kabelmerk wat we heel lang geleden voerde, en waar we nu af en toe nog wat kabels van over hebben.