PDA

View Full Version : bas gitaar gevonden: Elli sound



vierkant_blokhoofd
25 oktober 2008, 14:03
oke,, dit is best een raar verhaal:P

iemand uit de buurt hier heeft 3 basgitaren staan, omdat de eigenaar ervan is overleden moeten ze allemaal weg. nou staan ze niet op marktplaats of waar dan ook dus ben ik snel gaan kijken.

ik speel zelf geen basgitaar maar gewoon elektrische gitaar ( ibanez s470)

ik heb dus ook vrij weinig verstand ervan. ik wil wel graag leren hoe je op een basgitaar speelt enzo.

ze gaan alle 3 voorlopig voor een paar tientjes weg omdat de nabestaande er totaal geen verstand van heeft, die heeft zoiets van weg is weg.

vandaar mijn vraag, want ik neem ze natuurlijk niet alle 3.

ik heb er een soort van op gespeelt en nou moet ik zeggen dat er 1 van erg uitspringt.

- de Elli sound, (hij is zwart bruin wit)

ik heb op internet naar het merk gezocht maar kan er niet veel over vinden.
het lijkt mij een vrij zeldzame basgitaar of hij komt van de blokker:P

mijn vraag:

wat weten jullie over deze bass?

Mr.Fingers
25 oktober 2008, 14:06
post eens een paar fotootjes als je kan? En wat zijn de twee andere bassen?

En voor "illustere merken" moet je bij onze "japanse multiplexgod" Wietse zijn. (no offence he Wietse ;))

vierkant_blokhoofd
25 oktober 2008, 17:32
ik zal binnenkort wel vragen of ik een paar foto's mag maken,,

en die andere 2 zijn een redelijk nieuwe zwarte Yamaha ATTLTDII
en eentje met 5 snaren: een rode SDGR


meteen een oproep aan Wietse:)
wat weet jij over elli sound?:???:

vincent136
25 oktober 2008, 18:59
sdgr? ibanez!!

http://www.eig.nl/index.html?id=19215

zoiets? dan wist ik het wel...

Yamaha maakt ook wel tegekke dingen overigens op basgitaar gebied.

vierkant_blokhoofd
25 oktober 2008, 22:07
ja het is er zo eentje vincent,, maar dan met 5 snaren en rood:P

hier zijn de fotos van de Elli sound,, ik kon even snel geen foto's maken omdat die mensen niet thuis waren. gelukkig vond ik de enigste fotos op internet:dance:


http://www.fetishguitars.com/html/crucianelli/varie/ellisoundbass.html
de onderste 3 foto's zijn de bass die ik bedoel!

de bovenste hebben een andere toonknop

wietse
25 oktober 2008, 22:17
paar tientjes per stuk??
allemaal meenemen en doorverkopen, kan je dik aan verdienen.

die elli sound is het interesantst, leuke oude italiaan van crucianelli maar dat had je zelf ook al ontdekt, vaak hebben die italiaanse bassen lekker smalle halzen wat ze erg geschikt maakt voor een gitarist die eens wil bassen.

maar zo'n ibanez of een yamaha is ook niet verkeerd, daar valt het meest op te verdienen.
niet zeuren maar allemaal kopen als je de kans krijgt, ben je nooit aan bekocht voor die prijs.

vierkant_blokhoofd
25 oktober 2008, 22:26
paar tientjes per stuk??
allemaal meenemen en doorverkopen, kan je dik aan verdienen, is het bij mij in de buurt?
dan kom ik ze allemaal wel ophalen.

die elli sound is het interesantst, leuke oude italiaan van crucianelli maar dat had je zelf ook al ontdekt, vaak hebben die italiaanse bassen lekker smalle halzen wat ze erg geschikt maakt voor een gitarist die eens wil bassen.

maar zo'n ibanez of een yamaha is ook niet verkeerd, daar valt het meest op te verdienen.
niet zeuren maar allemaal kopen als je de kans krijgt, ben je nooit aan bekocht voor die prijs.

jep,, ze waren al blij als ik er 100 euro voor gaf per stuk,, maar ik gaf mezelf wat bedenk tijd aangezien ze nergens heen gaan toch en niet te koop staan op internet. maar ik denk niet dat die mensen helemaal achterlijk zijn en ze mij alle 3 de bassen meegeven.

ja dat ik ontdekt,, hij komt uit de jaren 60 70 wat ik op internet kon vinden..
waar schat jij de waarde op van de Elli sound?
de andere bassen zijn zo rond de 600 800 euro denk ik.

waarschijnlijk word het dan toch de elli,, omdat ik die het lekkerste vond spelen en omdat die inderdaad een lekkere smalle hals heeft.

wietse
26 oktober 2008, 06:36
lastig, de waarde van zo'n bas, het is maar net wat de gek er voor geeft het is een collectors item, en als er een crucianelli verzamelaar langskomt die zo'n ding met alle macht wil hebben dan weet je het nooit.
ik denk zelf toch wel rond de 400 euro, want hij is zeldzaam.

en mocht je de anderen ook voor een 100 euro per stuk mee kunnen krijgen breek je spaarpot dan maar effe aan, dat is een leuk handeltje.

vincent136
26 oktober 2008, 10:36
jep, want die ibanez valt erg leuk op te verdienen. Ding kost nieuw rond de 600 euro.

Wizz
26 oktober 2008, 15:52
jep, want die ibanez valt erg leuk op te verdienen. Ding kost nieuw rond de 600 euro.

Dat valt te bezien. Er zijn erg veel types, varierend van € 300 tot € 1200 nieuw.

Wizz

vierkant_blokhoofd
26 oktober 2008, 19:03
oke,, dus ze zitten alle 3 zo'n beetje rond dezelfde waarde.
dan ga ik puur kijken naar welke ik het best vind,, want ik hoef er niet perse op te verdienen en ze alle 3 mee te nemen.. dat kan ik die oude mensen niet aandoen:P

nevyn292
26 oktober 2008, 19:58
ik zou die yamaha best wel leuk vinden voor 100 euro hoor, ervanuit gaande dat hij in goede staat is, is dat de beste deal die je ooit krijgt

wietse
26 oktober 2008, 21:04
oke,, dus ze zitten alle 3 zo'n beetje rond dezelfde waarde.
dan ga ik puur kijken naar welke ik het best vind,, want ik hoef er niet perse op te verdienen en ze alle 3 mee te nemen.. dat kan ik die oude mensen niet aandoen:P
je kan natuurlijk ook altijd nog aanbieden ze voor hun te verkopen, of te helpen met de verkopen dan 50/50 doen, of die elli bas gratis voor de moeite.
bespaart jou geld en het levert hun waarschijnlijk op.

Saf
26 oktober 2008, 22:26
ik zou die ibanez kope nen die elli aan mij verkopen ha ha.

Nee gekheid ik zou ze ook alle drie kopen en dan even rustig aan kijken en proberen welke je houd e nwelke je verkoopt misschien heb je naar een tijd wel zo iets van die elli sound is leuk voor de wat vintage geluid maar wil er toch ook zo'n "moderner" ibanez basje bij hebben. Eerlijk is eerlijk voor een 300 heb je dan 3 mooie bassen en dat is zeker geen geld voor die bassen.

wietse
22 november 2008, 11:50
een berichtje dat ik vond in m'n gastenboek naar aanleiding van een paar posts van mij in dit topic .



he wietse wat ben jij een engerd zeg. Kijk ik o de forum van gitaarnet staan er zulk soort kreten op die site.

paar tientjes per stuk??
allemaal meenemen en doorverkopen, kan je dik aan verdienen.

Als echte liefhebber zijnde zou je dit nooit doen en zou je je mening gewoon over de gitaren geven en deze mensen de goede weg op helpen. Blijkbaar zit jij zo niet in elkaar. Nogmaals wat ben jij een engerd.

groetjes jaap de basgitaar http://www.tboek.nl/leden/s/1.gif

lekker bitchen in een gastenboek maar niet het lef hebben om hier je bek open te trekken.
daarom plaats ik het hier, want ik ben niet bang voor een discussie over dit.

budje
22 november 2008, 11:54
Heb jij weer, een boze kabouter in je gastenboek!!

HANNESSTINKT
22 november 2008, 16:18
hahaha wat een sukkeltje mischien heeft hij gelijk maar zeg dat dan gewoon hier ;)

Saf
22 november 2008, 19:34
what the fuck!

Wat een idioot, je geeft juist toch een goed advies. En stuurd ze juist op de goede weg. Verdient hij er nog wat aan. Niets mis mee toch?

wiegersma
23 november 2008, 09:42
Je hoort hier wel eens een aantal gitaristen zeuren over dat mensen gitaren veel te duur op MP zetten. Maar er goedkoop aan komen doordat een nabestaande(verkoper) niets van het instrument en de waarde begrijpt en dan voor veel geld weer doorverkopen om zelf veel geld te verdienen dat mag dan weer wel?

Hangt er misschien ook van af van hoe bekend je met die andere persoon bent.

budje
23 november 2008, 09:48
Je hoort hier wel eens een aantal gitaristen zeuren over dat mensen gitaren veel te duur op MP zetten. Maar er goedkoop aan komen doordat een nabestaande(verkoper) niets van het instrument en de waarde begrijpt en dan voor veel geld weer doorverkopen om zelf veel geld te verdienen dat mag dan weer wel?

Hangt er misschien ook van af van hoe bekend je met die andere persoon bent.

ik denk niet dat het in dit geval over de mening van die persoon ging, maar meer om de vreemde manier waarop hij te werk gaat. Als ik vind dat Wietse iets geks zegt in een topic dan reageer ik toch gewoon, en zeg ik dat ik t niet met m eens ben. Maar om m nou meteen via een omweg (zodat anderen er geen commentaar op kunnen leveren) voor rotte vis uit te maken, dat is hier meer het probleem. Tenminste zo zie ik t dan...

wiegersma
23 november 2008, 09:58
mijn post is deels een reactie op de reactie op Wietse, maar voor het grootste gedeelte een reactie op de mensen die vinden dat de TS de basgitaren maar zo goedkoop mogelijk moet inkopen om zo veel poen te kunnen verdienen.
(en ik ben geen heilig boontje, ik had dit, afhankelijk van de relatie die ik met de verkopende partij heb, ook gedaan op den duur.)
Maar moreel gezien vind ik het bovenstaande ('do as i say, not as I do')

budje
23 november 2008, 10:02
mijn post is deels een reactie op de reactie op Wietse, maar voor het grootste gedeelte een reactie op de mensen die vinden dat de TS de basgitaren maar zo goedkoop mogelijk moet inkopen om zo veel poen te kunnen verdienen.
(en ik ben geen heilig boontje, ik had dit, afhankelijk van de relatie die ik met de verkopende partij heb, ook gedaan op den duur.)
Maar moreel gezien vind ik het bovenstaande ('do as i say, not as I do')

Dat is je volste recht! gelukkig kan jij het gewoon hier zeggen, we zijn het er misschien niet allemaal mee eens, maar ik zal je niet via je gastenboek voor rotte vis uitmaken ;)

wiegersma
23 november 2008, 10:10
pfieuw, gelukkig...:cheerup:

(ik hou sowieso niet van vis, laat staan wanneer ze rot zijn)

wietse
23 november 2008, 11:06
pfieuw, gelukkig...:cheerup:

(ik hou sowieso niet van vis, laat staan wanneer ze rot zijn)
lekker vis, maar dan wel gebakken of gerookt.

dat hij het niet met me eens is prima maar omdat hij dan zo laf er nog eens iets van moet zeggen.
budje heeft het helemaal door.
en natuurlijk hangt het er van af hoe de mensen zijn en of ze je kent.
maar als iemand op mij toekomt met zo'n aanbod dan aarzel ik niet.
moreel mischien niet zo hoogstaand maar het is wel de praktijk, als ze nu bij mij kwamen en vroegen de waarde ervan dan kregen ze dat eerlijk te horen,(nadat ik dat opgezocht had) met erbij dat ik er niet zoveel voor kan geven want ze zijn voor mij voor de handel.

Arienelis
23 november 2008, 11:26
Alleen over de elli-sound bas kan ik wat zeggen, zolang het geen sparkle/ eigen model is dan mag je met een 2-250 opbrengst erg gelukkig zijn,
Vergelijkbaar met de welson bassen op MP die net de 200 opbrengen/moeten kosten.
Als je de moeite wilt nemen om wat te verdienen moet je dat vooral doen, ik
hoop dat de andere gitaren meer opbrengen want voor je het geld teug hebt ben je een hoop stomme biedingen, veel vage mailtjes , nooit meer van zich laten hoorders verder.
SUCCES

Als er italiaans teglitteren valt dan hou ik me van harte aanbevolen

Arjen

wietse
23 november 2008, 11:33
Alleen over de elli-sound bas kan ik wat zeggen, zolang het geen sparkle/ eigen model is dan mag je met een 2-250 opbrengst erg gelukkig zijn,
Vergelijkbaar met de welson bassen op MP die net de 200 opbrengen/moeten kosten.
Als je de moeite wilt nemen om wat te verdienen moet je dat vooral doen, ik
hoop dat de andere gitaren meer opbrengen want voor je het geld teug hebt ben je een hoop stomme biedingen, veel vage mailtjes , nooit meer van zich laten hoorders verder.
SUCCES

Als er italiaans teglitteren valt dan hou ik me van harte aanbevolen

Arjen
het arjen, wat is er trouwens met je mail aan de hand?
ik probeer je al een tijdje te bereiken.

Saf
23 november 2008, 12:56
idd welkom arjen. Long time no see. altijd goed om van je te horen.