PDA

View Full Version : [kleine vraag] krassen achterop de body



rudolfb
25 oktober 2008, 13:49
hej, het veel me laats op dat de hele achter kant van me body onder zit met krassen van trui's of blousjes. Hebben meer mensen hier last van? Best zonde alhoewel je het niet ziet als je speelt.

koentjo
25 oktober 2008, 13:54
kan ook goed komen door de gesp van een riem bijvoorbeeld.

zeiler
25 oktober 2008, 14:00
ik kreeg het door de rits van mijn sweater...

speel nu alleen nog in T-shirtjes of truien zonder metaal :)

Mr.Fingers
25 oktober 2008, 14:01
Dat heeft zelfs een naam: Bucklerash

Jammer, maar er valt weinig aan te doen. Als je iets niet gebruikt, kan er ook niets mee gebeuren

-geert-
25 oktober 2008, 14:16
is juist mooi man :D

Baker
25 oktober 2008, 14:25
t zit achterop dus what the heck....

heb het zelf ook behoorlijk achterop mijn LP.
Komt door mijn broekriem.

barno
25 oktober 2008, 14:35
krasjes op back? so what. ik heb er ook onder mijn schoenen...
gitaren zijn gebruiksvoorwerpen. onze contrabassist speelt met een doek op de rug van zijn instrument, maar dat is dan ook een doos die heel veel geld waard is ...

zeiler
25 oktober 2008, 14:39
maar toch...

ik vindt het echt zonde en niet mooi, die krassen...

op elektrische gaat 't nog wel, maar om elk krasje op mijn akoestische gitaar kan ik wel gaan huilen :cheerup:!!!!

RoelTM
25 oktober 2008, 14:43
... kan ik wel gaan huilen :cheerup:!!!!
ehhh... :dontgeti:

Maar on topic: ik vind het niet zo heel erg. Het zijn meestal maar erg kleine krasjes die je, zelfs als je de achterkant voor houd, nauwelijks tot niet ziet.

Dio
25 oktober 2008, 14:46
Idem hier
Best diepe, maar zie je toch niets van dus boeien.

Gothra
25 oktober 2008, 15:03
Heb op achterkant en heel veel op de zijkant, draag broeken met veel zakken, ritsen enzo, een zo'n rits zit precies op de plek waar mn gitaar valt, probeer altijd mn shirt erover heen te doen. Tis idd zonde maar niets aan te doen.

ACSlater
25 oktober 2008, 15:04
Als je er niet tegen kunt dat er krassen op je gitaren komen dan moet je misschien maar eens overwegen te stoppen met spelen en je gitaar in een vitrine zetten. Een gitaar slijt nou eenmaal, de lak, frets, toetsenbord, slagplaat noem maar op. Als mijn Les Paul weer eens omflikkerd en er zit weer een nieuwe deuk bij dan baal ik er ook van maar aan de andere kant geeft het een gitaar ook karakter. Ik denk niet dat jouw gitaar ooit ook maar enige verzamelwaarde krijgt dus dan maakt het eigenlijk ook niet uit.

Les Strat
25 oktober 2008, 15:13
het staat wel vet op mn tele;)

Orpheo
25 oktober 2008, 16:20
er is bij mij maar 1 kras waar ik van baal, en dat is van een schroevendraaier. zonde, maar ach. niks aan te doen.

RammerStein
25 oktober 2008, 16:33
is juist mooi man :D

idd!:rockon:

Tim..
25 oktober 2008, 17:14
tja, meestal doe ik de rits van me vest wel even dicht als ik ga spelen, maar voor de rest.. niks aan te doen, hij hij slijt toch wel.

zo ziet het er juist uit alsof je hem gebruikt:hippie:

macwilliams
25 oktober 2008, 18:20
ehhh... :dontgeti:

Maar on topic: ik vind het niet zo heel erg. Het zijn meestal maar erg kleine krasjes die je, zelfs als je de achterkant voor houd, nauwelijks tot niet ziet.Maar dat speelt wel een heel stuk moeilijker dus dat doe ik maar niet...

richwoodplayer
25 oktober 2008, 18:56
ik heb 1 hele diepe aan de achterkant zitten door de knoop van me broek.
is zonde, maar zie het toch niet, dus BOEIUH!

Nils47
25 oktober 2008, 19:26
EEN GITAAR MOET LEVEN!!! :blast:

Apenzoon
25 oktober 2008, 19:58
Dat kan me dus echt geen moer schelen. Een gitaar wordt daar in mijn ogen niks minder van. Het zorgt wel voor karakter inderdaad.

Ik heb het ook zonde gevonden, maar daar moet je je overheen zetten. Kijk eens naar je slagplaat. Op de dag dat je daar het beschermfolie vanaf haalt heeft hij al zijn eerste hele fijne krasjes.
Een gitaar waarop je niet durft te spelen omdat hij dan beschadigd wil ik niet.

Roro92
25 oktober 2008, 20:05
Het komt door m'n t-shirt heen van m'n gesp af. Too bad. Ik ga niet m'n riem af doen...

rudolfb
25 oktober 2008, 20:06
Mijn PRS heeft al heel veel krasje, maakte me nooit zoveel uit. Maar nu ik zo'n nieuwe LP heb vind ik het wel zonde, maar als het heel normaal is denk ik ook dat ik gewoon kleren blijf dragen die ik mooi vind ;)

crapton
25 oktober 2008, 22:36
Vind ik nou zo raar die reacties van als die gitaar er maar afgeleefd uitziet is het mooier... kras erop geweldig, deuk erbij nog beter, keertje gevallen supertof dat zogt dat ie beter klinkt en ik een betere muzikant ben!! Doe je toch bij je auto of je fiets ook niet? Of rij je daarmee ook eens lekker de braamstruiken in? Tof man ik heb m'n auto ff gerelic'd in ginds boschje... 8-) yeah...

Als mijn gitaar omflikkert of er komt een kras op ben ik goed kwaad (op mezelf of degene die mijn gitaar zo fijn zonder vragen heeft gerelic'd).

Krassen aan de achterkant kan je makkelijk voorkomen door er een stuk transparant plakplastic op te plakken zoals gebruikt voor het kaften van boeken. Zie je vrijwel niets van en is iha goed te verwijderen. Kan ook aan de voorzijde als 'onzichtbare' slagplaat.

Coolguy
25 oktober 2008, 22:37
Krassen van lomp te zijn zijn erg spijtig - krassen door gebruik hoort er nu eenmaal bij en staat stoer :satisfie:

Het is nu wel een pak minder leuk om zo een gitaar tweedehands te kopen :p

Mitch
25 oktober 2008, 22:39
Krassen aan de achterkant kan je makkelijk voorkomen door er een stuk transparant plakplastic op te plakken zoals gebruikt voor het kaften van boeken. Zie je vrijwel niets van en is iha goed te verwijderen.
Wie zei daar ook alweer iets over vertrutting van het forum? :seriousf:
Een beschermend laagje plastic aan de achterkant van je gitaar, geweldig...

crapton
25 oktober 2008, 22:41
Wie zei daar ook alweer iets over vertrutting van het forum? :seriousf:
Een beschermend laagje plastic aan de achterkant van je gitaar, geweldig...

Ik vind het nogal truttig als je trots kan zijn op een kras erbij...

Ieder zijn ding...

FruscianteFan
25 oktober 2008, 23:18
De eerste echte beschadiging op mijn Jaguar was goed schrikken, maar nu maakt het me echt niets meer uit. Ik heb geen problemen met de krassen, want zoals ik normaal gesproken met mijn gitaren omga is dat niet te voorkomen. Ik ben ook niet trots op krassen, en doe zeker niet mijn best om meer krassen te maken. Met andere woorden: ik gebruik mijn gitaar gewoon.

Mr.Fingers
25 oktober 2008, 23:21
Wie zei daar ook alweer iets over vertrutting van het forum? :seriousf:
Een beschermend laagje plastic aan de achterkant van je gitaar, geweldig...

Erg gewild op de Vintage Markt:

http://www.jimshine.com/jazzmaster/WHITE%20JAGUAR%20BODYGUARD%20WITH%20BOX.jpg

De Fender Bodyguard...

Je had trouwens ook nog een bescherming voor de slagplaat, een soort van witte sticker die je op de slagplaat moest kleven (dus een bescherming van de bescherming van de laklaag :D)

Apenzoon
26 oktober 2008, 00:23
Vind ik nou zo raar die reacties van als die gitaar er maar afgeleefd uitziet is het mooier... kras erop geweldig, deuk erbij nog beter, keertje gevallen supertof dat zogt dat ie beter klinkt en ik een betere muzikant ben!! Doe je toch bij je auto of je fiets ook niet? Of rij je daarmee ook eens lekker de braamstruiken in? Tof man ik heb m'n auto ff gerelic'd in ginds boschje... 8-) yeah...


Ik ga niet moedwillig onvoorzichtig om met mijn gitaren. Maar ik gebruik ze wel gewoon. Slijtage is normaal. Op je auto of fiets zitten toch ook krassen? Als iets nieuw is baal je ervan, maar op een gegeven moment doet het je niet meer zoveel. Mijn strat is trouwens door de vorige eigenaar al aardig mishandeld, dat maakt het een stuk makkelijker. Ik heb toen ik mijn net nieuwe Aria pakte wel mijn broekriem afgedaan. Over een paar maanden doe ik dat vast niet meer. Van met opzet aftrappen is bij mij in ieder geval geen sprake.

RoelTM
26 oktober 2008, 13:03
Je had trouwens ook nog een bescherming voor de slagplaat, een soort van witte sticker die je op de slagplaat moest kleven (dus een bescherming van de bescherming van de laklaag :D)
Beschermlaagjes / kapjes / hoesjes / whatever vind ik echt de grootste onzin ooit.
Ik snap wel dat je geen krasjes op je product wil, (kan een gitaar zijn, maar bijv. ook een iPod ofzo)
maar zo'n plastic kapje ziet er al helemaal niet uit. Dan maar een paar kleine krasjes...

Kom nou, dit ziet er toch niet uit? (even ter toelichting, in het echt gaan die plastic dingen ook kapot / beschadigd, en dat ziet er al helemaal niet uit)

http://www.bol.com/imgbase0/large/SCECOVER/FC/2/5/0/3/5/2503573.gif

Beetje best wel heel erg tegenstrijdig: je product lelijker maken om 'm mooier te houden... :stop:

koentjo
26 oktober 2008, 13:13
Beschermlaagjes / kapjes / hoesjes / whatever vind ik echt de grootste onzin ooit.
Ik snap wel dat je geen krasjes op je product wil, (kan een gitaar zijn, maar bijv. ook een iPod ofzo)
maar zo'n plastic kapje ziet er al helemaal niet uit. Dan maar een paar kleine krasjes...

Kom nou, dit ziet er toch niet uit? (even ter toelichting, in het echt gaan die plastic dingen ook kapot / beschadigd, en dat ziet er al helemaal niet uit)

http://www.bol.com/imgbase0/large/SCECOVER/FC/2/5/0/3/5/2503573.gif

Beetje best wel heel erg tegenstrijdig: je product lelijker maken om 'm mooier te houden... :stop:

haha, inderdaad. +goed onderbouwd.:seriousf: