PDA

View Full Version : Marshall 1974x of Vox AC15H1TV versterker bestellen in America goedkoper??????????



diengeman
25 oktober 2008, 13:20
Is het op dit moment veel goedkoper om een Marshall 1974x te kopen in Amerika, dus inclusief alle kosten zoals verzendkosten, douanekosten, belasting, e.d.?
Wat zou dan de totale prijs zijn inclusief alle kosten voor een Marshall 1974x of een Vox Vox Heritage handwired AC15 H1TV como?

De Vox AC15 H1TV kost bij proguitar 1399 dollar. Zie: http://www.proguitarshop.com/product.php?ProductID=371&CategoryID=

De Marshall 1974x kost daar 2299 dollar. Zie: http://www.proguitarshop.com/product.php?ProductID=421&CategoryID=

Wat zijn dus de totale kosten die ik in totaal moet betalen als ik 1 van deze versterkers zou kopen bij proguitar?

Of zijn er nog goedkopere adressen?

Realeigo
25 oktober 2008, 13:28
Probeer Soundslive.co.uk eens!

Erik70
25 oktober 2008, 13:41
Marshall en Vox zijn Engelse producten. Als je ze via USA koopt betaal je stiekum al het transport van GB -> USA -> NL. Daar komen de reuliere transportkosten en invoerbelastingen nog eens bovenop.
Je kan ze dus beter uit Engeland halen...

zie opmerking van mijn voorganger (soundslive)....

Chris Winsemius
25 oktober 2008, 13:41
Gemelde webshop is volgens mij het goedkoopste. De AC15HW icm. Alnico Blues is redelijk aan de brighte kant. Bij de Marshall 18 en 20 Watt HW-versterkers moet je proberen (2e hands) pre 2006 te mijden ivm. de slechte interne isolatie v/d gebruikte trafo's.

diengeman
25 oktober 2008, 13:46
Ha bedankt voor de info!

Via soundslive kan je een berkening laten maken, inclusief VAT en shipping costs. Komen er voor derest dan geen kosten bij?

Chris Winsemius
25 oktober 2008, 13:49
Ha bedankt voor de info!

Via soundslive kan je een berkening laten maken, inclusief VAT en shipping costs. Komen er voor derest dan geen kosten bij?

Ik koop amper in in de UK, aantal mensen hier hebben bij die shop al spullen gekocht.

(Ik vermoed dat er geen btw, invoerrechten en "fee" bijkomt...)

Erik70
25 oktober 2008, 13:49
nee, verder geen kosten. Je handel is en blijft binnen de EU, dus geen gedoe met belastingen enz..enz..

diengeman
25 oktober 2008, 13:50
De AC15 is wel directer, natuurlijker en levendiger dan de AC30 heb ik gehoord.
De AC30HH head plus de bijbehorende witte 2keer 12 kast met 2 blue alnico's heb ik al gehad, maar vond deze niet super klinken. Het geluid vind ik niet echt leven, reageerd niet perfect op je slag en is niet echt puur en natuurlijk vind ik. Het geluid komt er niet echt helemaal lekker uit. Ik heb gehoord dat dat bij de AC15HTVH of AC15H1TV beter is en zeker met 2 speakers erop aangesloten.

Erik70
25 oktober 2008, 13:50
we zitten lekker op t zelfde tempo, Chris

Chris Winsemius
25 oktober 2008, 13:51
nee, verder geen kosten. Je handel is en blijft binnen de EU, dus geen gedoe met belastingen enz..enz..

Thanks!!! helemaal voor Diengeman natuurlijk.

Dollar is trouwens behoorlijk gestegen de laatste maand(en), +/- 20% minder voordelig...

Chris Winsemius
25 oktober 2008, 13:54
we zitten lekker op t zelfde tempo, Chris

:) soldeerpauze hier ;)

OT!:

Moet trouwens wel heel snel logo's laten maken (dankzij Erik70 is er dus 'n nieuw logo voor m'n amps ontworpen!!!), hij komt in 2 formaten en kleuren. Daarna wordt het nieuwe logo op m'n nieuwe website getoond, er is al het 1 en ander geregeld qua programmeren en vormgeving voor de website an sich.

Bevallen de buisjes trouwens?

mVg/fijn weekend!

Chris

diengeman
25 oktober 2008, 13:54
Ah oke.

Dus iets uit Amerika over laten overkomen is nog steeds niet veel goedkoper dan dat je het binnen de EU koopt of gewoon in Nederland?

diengeman
25 oktober 2008, 13:57
He Chris, bouw jij trouwens ook de 1974x versie, in combo of eventueel head versie?

Chris Winsemius
25 oktober 2008, 13:58
Ah oke.

Dus iets uit Amerika over laten overkomen is nog steeds niet veel goedkoper dan dat je het binnen de EU koopt of gewoon in Nederland?

Afhankelijk v/h product/merk/transport voor de aanschaf.

Die 18 Watters worden in Engeland gemaakt dus hoeven winkels/importeurs daar minder uit te geven aan de transportkosten. Bij usa-import moet je ip. altijd +/- 4% invoer over de totale aanschafprijs betalen (incl. vervoer), daar overheen 19% btw en dan iets van 16,75 als "fee" voor de inklaring alhier.

Samengevat: dichter bij de bron is bijna altijd goedkoper maar uitzonderingen bestaan ook.

Chris Winsemius
25 oktober 2008, 14:00
He Chris, bouw jij trouwens ook de 1974x versie, in combo of eventueel head versie?

Is absoluut mogelijk, mail/bel anders even als je wat meer info wilt hebben.

(Even geheugencheck: jij was toch ook op de 20 Watt meeting in A'dam geweest?)

diengeman
25 oktober 2008, 14:09
Ik wil namelijk een heel lekkere bluessound, maar met goede, hele warme oversturing. Dan lijkt de 1974x type versterker me het beste. Of zijn er andere opties?
De 2061x heb ik al, maar als ik de filmpjes op guitarproshop bekijk, dan klinkt de solo's uit de 1974x echt super lekker warm. Echt wat ik zoek voor solo's. Misschien is deze sound minder diep en vol dan ik wil. Dus dat er iets te weinig laag, hoog en midden inzit per noot. Maar dit type geluid is wel precies wat ik zoek. Alleen vind ik de slag minder strak klinken. Mijn 2061x doet deze slag beter en is redelijk strak en direct.

Mijn 2061x vergeleken met mijn Superlead en JMP2203 klinkt veel aangenamer, sprankelend, perfect in balans en heel vriendelijk in de oren, maar mist wel wat aan volheid. De JMP 2203 en Superlead zijn veel voller. Als je een toon aanslaat dan hoor je bij deze 2 vanalles veel meer, dus meer laag, meer hoog, e.d. En deze 2 klinken veel strakker, directer, reageren veel beter op je slag (ook in volume bij het aanslaan). Maar de toon van de 2061x vind ik echt super!!!!. Hoe is de 1974x hiermee te vergelijken? Is dit alles nog iets minder dan de 2061x, ook als ik hem op mijn 2061cx speakerkast aansluit? Of is het dan juist meer en ligt het vooral aan de behuizing en 1 speaker die er in de 1974x combo zit?

Zoals ik al zei vind ik het solo-geluid van de 1974x echt super op die klip. Vooral van die langere noten die lekker door je ziel gaan als je ze opduwt. Daar krijg ik rillingen van en is helemaal precies wat ik zoek voor het geluid van een solo..

diengeman
25 oktober 2008, 14:14
He Chris, ik was idd op de meeting. Ik had mijn Marshall 2061x bij en mijn 2061cx met blue alnico's. Ik had het ook al over je gehad om mijn 2061x te laten upgraden, maar denk dat een 1974x misschien iets geschikter voor me is. Alhoewel ik in de 2061x ook al wat strakheid, directheid, volheid en bereik per noot mis, in vergelijking met mijn Superlead en JMP. Bij de 1974x-type is dat waarschijnlijk nog iets minder, ook al zou ik hem op mijn 2061cx kast aansluiten. Of zeg ik nu iets geks?

Swampash
25 oktober 2008, 15:31
USA is 110 volt, veel succes zou ik zeggen.

Lexvandoef
25 oktober 2008, 15:54
Daar heb je omvormers voor he ;)

@Diengeman, heb je ook weleens andere speakers in je cab geprobeerd, of de 2061x op de cabs van je andere marshalls? Ik vind de Blues een beetje schreeuwerig icm een marshall, misschien dat je daar aan ligt?

diengeman
25 oktober 2008, 16:41
He Lex,

Ik heb er eerst de originele speakers ingehad, maar die vond ik iets te steriel en iets te stug. Ik heb hem ook nog op een een 1960AX met 2 heritage G12M20 en 2 jaren 60 G12M25 greenbacks en daar klonk hij heel goed over, maar niet zo strak en vol als m'n superlead en JMP. Dat schreeuwerige vind ik juist wel lekker en die combi met de blue alnicos heeft een heel lekker eigen karakter vind ik.

Het blijft natuurlijk een 20 watter en een versterker met el84 buizen, dus misschien dat dat juist vooral het verschil is met m'n 100watt JMP en Superlead en dat ik dat probleem straks ook heb met een 1974x. ik ben voorderest ontzettend te spreken over de 2061x. Zoals ik al zei vind ik het karakter van de sound of de sound op zich echt helemaal super en helemaal mijn ding. het is net dat de JMP en superlead voller klinken en strakker en directer, maar dat komt denk ik zelf door de 100 watt tegenover 20 watt, en door de 4 el34 buizen tegenover de 2 el84 buizen, ook al speel je op hetzelfde volume.

AART
25 oktober 2008, 17:42
De dollar staat weer best hoog btw, dus dingen uit de VS halen is een stuk minder interessant dan van de zomer. ($1,58 = €1 was het toen, nu $1,27 = €1).