PDA

View Full Version : Fender Prosonic



eggen_h
25 oktober 2008, 13:10
Mijn ogen vielen laatst op een Fender Prosonic, prachtig ding, alleen geen idee hoe hij klinkt. Hij heeft 2X10" speakers, dat is iets waar ik me een beetje zorgen over maak. Ik hou wel van flink wat body in me geluid, dat ik het laag kan voelen zeg maar. Ik wilde dus wat meer weten over de mogelijkheden van deze amp, maar op de fender site is dus echt niets te vinden over dit ding, is deze amp ietwat verwant aan de super-sonic?

is het misschien een idee om er een extension cabinet onder te plaatsen? of maak ik me zorgen om niks?

heeft iemand meer info, demo's, etc. over deze amp?

heb de zoekfunctie gebruikt, maar daar word niet echt diep ingegaan op het feit dat ie 2x10 speakers heeft

dank u!

JeanPaul du Vinnie
25 oktober 2008, 14:14
Met gewoon even te Google'en kan je een pak vinden over deze amp, er staat zelfs een artikel op Wikipedia erover. Om je vraag even kort te beantwoorden: hij is in zekere mate te vergelijken met de Supersonic, aangezien het de voorloper ervan is.

Dude
25 oktober 2008, 19:48
oeeehhh ik zit ook stevig te gassen op die supersonic, ik kan me herinneren dat mario (vulvasonic) wat ervaring heeft met die pro en supersonic versterkers ??

paulusdeBKB
25 oktober 2008, 20:15
2x 10" speakers is niet misselijk hoor, daar komt voor de meeste toepassingen voldoende laag uit.

marc_o
25 oktober 2008, 21:16
Ik heb er eentje gehad, en het enige wat ie te maken heeft met een supersonic is de dubbele gains op het lead kanaal. Heel bruikbaar, als je weet hoe ze werken.

Er is een groot nadeel bij de Prosonic, en dat is de vaak harde plop bij het schakelen van de kanalen, maar dat is te fixen, laat je niet weerhouden 'm te kopen als de sound je aanspreekt.

Qua geluid gaat ie de meesten erg verrassen, hij scheurt als de brandweer.

Schakelbaar van 30 naar 45 naar 60 watt.

Kanaal 1 is clean, erg gevoelig, fel en opgefokt als je 'm een beetje openzet....ik hou daarvan.
Drivekanalen gingen verder dan de Engls waar ik 10 jaar op heb gespeeld en klinken ook beter naar mijn mening, qua gain gaat ie richting een 5150, zeker met een 4 keer 12 eronder. Zet er een los cabinet onder en je hebt een megascheurbak met veel karakter.
Het volume is monsterlijk, zelfs in de 30 Wattversie.


Het is dat ik echt teveel versterkers had, daarom verkocht ik 'm, maar sluit niet uit er ooit eens eentje terug te kopen.

De supersonic is heel wat milder van klank, maar heeft de schakelplop niet en als groot voordeel kun je via een patchkabel en de voetschakelaar de effectlus gebruiken als extra boostkanaal.

eggen_h
26 oktober 2008, 14:17
is er iemand die een prosonic thuis heeft staan toevallig? wil er eentje uittesten, maar de enige prosonic die te koop staat staat in terneuzen en dat is nogal ver rijden vanaf zwolle. dus ik zoek er eentje om uit te testen iets meer in de buurt van zwolle of het midden van het land.

ieme
26 oktober 2008, 21:15
Ik heb die super sonic laatst getest met een zakk wylde overdrive pedaal ervoor, balls to the wall!!!