PDA

View Full Version : Whitesnake Live at 013 (21.12.08)



artnaz
25 oktober 2008, 01:07
Topictitel zegt genoeg lijkt me, en Here I Go Again to the concert! :cheerup:

Laatste keer was in '04, hadden ze een verpletterende indruk op me gemaakt. Weet nog als de dag van gisteren dat Doug Aldrich maar 1 keer (terwijl Reb Beach en die bassist dat continu deden) een plectrum gooide, en wel richting ons. Ik vloog naar de vloer om het te vinden, maar wat ik kreeg waren voornamelijk blauwe plekken. Eenmaal opgestaan keek ik mijn vader aan, en die had het plectrum op zijn voorhoofd liggen!!! Blijkbaar was het daar op gevallen, en bleef het plakken door het zweet! :D

Anyway, wie gaat er nog meer? Ik hoop dat Coverdale weer goed zingt, want ik hoorde niet veel goeds van het Arrow festival. Maar ik denk dat het wel goed komt, aangezien hij op de Youtube filmpjes en recente live-uitgaves prima zingt! Het is natuurlijk niet de zielsverscheurende stem van 15-20 jaar geleden, maar nog steeds zeer Coverdale... En misschien dat Aldrich één van zijn LP's naar mij gooit! :p

Orpheo
25 oktober 2008, 01:50
lijkt me supergaaf om te zien :) waarschijnlijk belachelijk duur, en sykes speelt niet mee, wat 't voor mij een stuk minder interessant maakt ;)

Realeigo
25 oktober 2008, 16:02
Correctie laatste keer was deze zomer op het Arrow festival...
Daar zong Aldrich af en toe aardig vals.
Kaartjes zijn 44 pleuro!

arjanb01
25 oktober 2008, 16:12
44 euro voor zo'n band ??? Eric Clapton en Marky mark Knopfler vragen meer dan 80 euris voor een concert.
Valt dus mee, zeker om deze band te aanschouwen !

Veel plezier voor wie ernaartoe gaat !

Realeigo
25 oktober 2008, 16:14
maar EC > Whitesnake

EN ik heb geen 40 euro over voor een zanger die niet helemaal zuiver zingt (understatement)

alexandra
25 oktober 2008, 17:34
Ik wil erheen!!!!!!!!:o
mag vast niet van mn ouders, maar ik ga het toch proberen. :satisfie:
lijkt me echt helemaal te gek.

DTmaster
25 oktober 2008, 21:10
Whitesnake waarom ook niet :)

tis nu mijn 4e keer in 4 jaar tijd en ondanks dat ik echt helemaal klaar met whitesnake cd's luisteren is een optreden precies wat je nodig hebt.

Vergeet trouwens niet eens muziek van Reb beach uit te zoeken tis te vet.

DTmaster
25 oktober 2008, 23:40
Topictitel zegt genoeg lijkt me, en Here I Go Again to the concert! :cheerup:

Laatste keer was in '04, hadden ze een verpletterende indruk op me gemaakt. Weet nog als de dag van gisteren dat Doug Aldrich maar 1 keer (terwijl Reb Beach en die bassist dat continu deden) een plectrum gooide, en wel richting ons. Ik vloog naar de vloer om het te vinden, maar wat ik kreeg waren voornamelijk blauwe plekken. Eenmaal opgestaan keek ik mijn vader aan, en die had het plectrum op zijn voorhoofd liggen!!! Blijkbaar was het daar op gevallen, en bleef het plakken door het zweet! :D

Anyway, wie gaat er nog meer? Ik hoop dat Coverdale weer goed zingt, want ik hoorde niet veel goeds van het Arrow festival. Maar ik denk dat het wel goed komt, aangezien hij op de Youtube filmpjes en recente live-uitgaves prima zingt! Het is natuurlijk niet de zielsverscheurende stem van 15-20 jaar geleden, maar nog steeds zeer Coverdale... En misschien dat Aldrich één van zijn LP's naar mij gooit! :p

Was het een zwarte plectrum met het whitesnake logo?, dan was het net zo eens als die van mij en qua verhaal hoe ik eraan gekomen ben, same story dus vallen en opstaan duwen tot dat je iets zag liggen in de zwarte voetenmassa :)

DTmaster
25 oktober 2008, 23:42
maar EC > Whitesnake

EN ik heb geen 40 euro over voor een zanger die niet helemaal zuiver zingt (understatement)


jouw mening maar met Coverdale is het altijd feest een FEESTJE bouwen kan die zeker.

maar je gaat dus wel :)

artnaz
26 oktober 2008, 15:44
Correctie laatste keer was deze zomer op het Arrow festival...Laatste keer van mijn aanwezigheid bedoelde ik... ;)

Was het een zwarte plectrum met het whitesnake logo?, dan was het net zo eens als die van mij en qua verhaal hoe ik eraan gekomen ben, same story dus vallen en opstaan duwen tot dat je iets zag liggen in de zwarte voetenmassa :)Nee, zo'n blauwe Tortex is het.

Maareh, 44 euro voor Whitesnake is echt niet veel voor zo'n band. Dat Clapton en Knopfler (zoveel geld vragen is een heel ander verhaal, Frans Bauer vraagt ook 90 - 240 euro voor in de Arena... :satisfie:

DTmaster
28 oktober 2008, 13:18
Yo dit is gewoon ze geld waard, iedereen moet gewoon gaan die er overnadenkt te gaan :)

artnaz
22 december 2008, 02:46
:cheerup: Topoptreden! :cheerup:

Heb erg genoten van de band, zeker van de veelzijdigheid met de akoestische intermezzo's. Het dubbele Deep Purple-einde deed mij ook veel goed (understatement)... :D Echt superstrakke band met prachtige nummers. Dat nieuwe album vind ik zelfs zo goed dat hij bij mij op no.2 komt na 1987.

Coverdale is trouwens wel aangekomen, en hij zingt live ook niet meer zo goed als 5 jaar geleden, maar dat mocht de pret niet drukken. :)

Beetje jammer alleen dat ze Vandenberg de hele tijd hebben gemute, maar aan de andere kant is 3 gitaren een beetje te veel van het goede, en hij is ook niet zo ingespeeld. Aldrich was trouwens wederom steen-steen-en-steengoed. Zijn sound is nog steeds mijn favoriet van de moderne gitaristen!

Als de mogelijkheid er is, volgende keer zeker weer! :blast:

Pedulla
22 december 2008, 12:46
Ik heb gelezen dat Coverdale in het buitenland "betrapt" was op play-backen tijdens een concert.
Dit is door meerdere mensen, uit verschillende landen geschreven.

Heeft iemand daar iets van kunnen merken ?

artnaz
22 december 2008, 12:51
Nee, hier absoluut niet. Wel haalde hij af en toe de microfoon een heel stuk van zijn mond vandaan bij sommige stukken, maar weer bij andere zong hij ze meestal wel.

rickert
22 december 2008, 12:54
What the fuck? Adje gemute:dontgeti:?

artnaz
22 december 2008, 15:51
Ja! :sneaky: Alleen als hij de solo's van Here I Go Again en Still Of The Night deed niet...

rickert
22 december 2008, 16:02
FAKKING lame zeg!

Alfredo
23 december 2008, 08:31
Ja, was inderdaad hartstikke gaaf, Whitesnake in Tilburg. Adje werd trouwens niet gemute, ik sprak later met één van de roadies en die vertelde me dat de hele bandmet 'in-ear monitors' (oortjes) speelde :listen: en Adje natuurlijk niet, want die kwam zomaar binnenvallen.Daarom knalde hij tijdens zijn solo's lekker vet uitde zij-monitors en dat hoor je natuurlijk ook in de zaal als je een beetje in de buurt van het podium staat (en anders komt het via de zangmicrofoons wel binnen). Dus als na de solo zijn gitaar weer terug naar normaal level gaat lijkt het of hij gemute wordt, maar hij gaat gewoon terug in een normale mix. Vandaar. Vandenberg was trouwens in ouderwetse topvorm.. weet iemand hoe dat nou met zijn polsblessure zit? Is dat over?Zou gaaf zijn.. onze enige echte internationale topgitarist aller tijden terug op de wereldpodia? De 'Johan Cruijff van de electrische gitaar' (de 90 jarige gitaar veteraan Eddy Christiani tijden de uitreiking van de Christiani Award vorig jaar)..hoop doet leven

artnaz
23 december 2008, 11:53
Nou ik stond vooraan hoor, en ik hoorde echt geen Vandenberg. Zelf bij de solo's werd hij er pas te laat ingedraaid...

Maar hij speelde de solo's inderdaad erg netjes en makkelijk, maar de rest van de stukken leek hij de gitaar 10 jaar niet aangeraakt te hebben, zo ongemakkelijk was zijn houding van zijn handen/vingers. Beetje tegenstrijdig zag dat er uit voor mij. Aan de andere kant kan dat gewoon zijn techniek zijn, ik ken hem niet zo heel goed live...

artnaz
4 juni 2009, 15:39
Jongens!!! Zaterdag weer!!!!!!!!

:rockon:

Hoop dat ze Mistreated een keer als verassing doen... Of anders Sail Away... Of Gypsy... Of Lonely Days Lonely Nights... Of Looking For Love... Of You're Gonna Break My Heart Again... Als ze Burn/Stormbringer en Soldier Of Fortune niet doen zal ik teleurgesteld zijn in ieder geval!

DeadHerring
7 juni 2009, 01:56
Die keer dat hij zogenaamd playbackte was waarschijnlijk op graspop vorig jaar. Heb ze toen gezien, en vond Aldrich idd SUPER... en ik denk ook niet dat coverdale heel het ding geplaybackt heeft, want daarvoor klonk het gewoon niet goed genoeg, maar hij heeft wel Still of the Night geplaybackt denk ik.. of toch deels. Maar ja, het is wel normaal dat ie daar niet meer aankan. Toch zou ik liever hebben dat ie dan wat minder goed zingt en toch live... maar het kan altijd gewoon dat ie z'n stem kwijt was... Ik ga coverdale daar niet op gaan afschieten.. geweldige zanger gewoon, en Aldrich is een sublieme gitarist.

artnaz
7 juni 2009, 12:04
Gisteren was weer top. Helaas geen Purple nummers gedaan als Burn/Stormbringer en Soldier Of Fortune, die ze de vorige keer wel deden... :(

Over het playbacken weet ik niet hoe het bij die festivals gaat, maar hij heeft ook nu zeker niet geplaybackt. Hij slaat heel af en toe een stukje over en laat dat opvangen door de tweede stemmen. Maar zijn herkenbare stem is dan ook weg. Hij is trouwens ook weer een beetje afgevallen gelukkig. :)

MjS
8 juni 2009, 00:03
Damn, had daar ook naar toe gewild... Alleen de enige persoon in mijn omgeving die überhaupt Whitesnake kent en waardeert kon niet. :(

Krikkeden 1ste
8 juni 2009, 08:22
Tijdens de eerste song heeft hij volgens mij geplaybacked gisteren!
Zowel ik als vrienden hadden na het concert deze opmerking...
Ik ging vooral om de 2 gitaristen eens bezig te zien, en het was idd best de moeite...

artnaz
8 juni 2009, 12:33
Nee joh, ik stond er met mijn neus bovenop!

http://img36.picoodle.com/img/img36/2/6/8/artnaz/f_MG0134m_dd542f9.jpg

Krikkeden 1ste
11 juni 2009, 17:43
In de AB in Brussel?
Zijn lippen waren niet synchroon met de tekst, en op sommige momenten hield hij de micro 40 cm van de mond terwijl het volume hetzelfde bleef... dit tijdens de eerste song...
Voor de rest een brave mens hoor, maar hij lijkt me net iets te veel bezig met haardrogers, kettinkjes met kruisjes en chi chi hemdjes om nog rock & Roll uit te stralen... :seriousf:

artnaz
11 juni 2009, 22:26
Nee, in Heerhugowaard. Maar als hij gaat schreeuwen houdt hij inderdaad de microfoon een heel stuk van zich af, en dan blijft het volume gelijk, en dat wil je ook. En dat hij soms niet synchroon zingt is ook niet vreemd, de rest van de band zingt "standaard" in de maat, hij gaat dan wat meer variëren door net na de tel of iets dergelijks accenten te leggen.

Ik weet natuurlijk niet hoe hij het in Brussel deed, maar dat van hierboven heb ik nu al 3 drie gezien de afgelopen 5 jaar.

En waarom is hij "te" veel met die dingen bezig? Zingt hij niet goed, maakt hij geen goede muziek? Dat nieuwe album is naar mijn mening het beste rock-album van dit decennia, en zijn stem mag er ook nog steeds wezen (al is het wat minder dan 20 jaar geleden).

Krikkeden 1ste
12 juni 2009, 17:23
Eerlijk gezegd ging ik vooral om Dough Aldridge te zien... ik kreeg er dan nog gratis Reb Beach bovenop :-) de avond was sowieso geslaagd...
De muziek is niet echt mijn kopje thee, misschien dat ik daarmee niet echt onder de indruk was van Coverdale...
Het optreden was echter prima.
Ik zou de gitaristen wel eens wat meer technische rock willen horen spelen...