PDA

View Full Version : Humbuckers



Joeyparren
6 maart 2003, 07:47
Hoi..

Laatst vroeg ik of een cort gitaar iets was voor de muziekstijl metallica te spelen...
Voor een prikkie heb ik een Cort X van een vriend van mij over kunnen nemen.
Nu is mijn vraag: als ik nu humbuckers koop wordt het geluid dan ook zwaarder?
Maakt het niet uit wat voor merk of zo?
En passen deze altijd of moet ik nog ergens rekening mee houden?
Alvast bedankt
Joey

skabouter
6 maart 2003, 08:08
ik weet niet of het geluid ALTIJD zwaarder wordt. meestal wel. een humbucker is om mee te scheuren. prima voor metal ja.

en het merk maakt ook wel uit. er zijn natuurlijk goede en slechte. enkele goede zijn Seymour Duncan, Dimarizio`s en EMG (actief)

en een humbucker past niet als er eerst single coils in je gitaar zitten. een humbucker is 2x zo breed, je moet dus ruimte uitfrezen om hem erin te laten passen.

Rutger
6 maart 2003, 09:02
en als je geen zin hebt om in je gitaar te frezen, kun je ook hotrails aanschaffen: humbuckers in singlecoil formaat.

en humbuckers zijn niet alleen om te scheuren. k gebruik ze vaak om ronde warme tonen te creeren.

francis
7 maart 2003, 15:06
Zo heb ik een hohner die nog van de duitse uitvoerder komt. Ook deze heb ik laten hervormen tot een waardig product, zoals shaller stemschroeven, jumbo frets van gibson, dimarzio element, klasse elektronica , gibson brug. Het gene wat er nu zo leuk aan is, is dat een gibson moet onder doen voor de klank, dit wil niet zeggen dat hij beter is dan een gibson, maar door de zware body heeft hij meer dan een nieuwe gibson ookal is het een dure of een goedkoope gibson. Het is gewoon een kwestie van horen en voelen, maar als je een goede vakman weet laat het dan zeker doen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: francis op 2003-03-07 15:07 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: francis op 2003-03-07 15:08 ]</font>

Sevstring
13 maart 2003, 18:38
Ik geloof dat Seymour Duncan ook humbuckers in single coil formaat hebben (geen hotrails dus). Ik dacht dat die dingen Stacked Humbuckers werden genoemd. Mijn gitaar leraar heeft op een strat zo'n elementje zitten en is er erg over te spreken. Lekker scheuren met die bak.

Ik zou gewoon eens informeren bij Vox-Humana ofzo. Daar hebben ze kennis en legio elementen liggen.

Have Fun,
Sev