PDA

View Full Version : Tremelo Strat



Bullseye
24 oktober 2008, 23:00
Iemand een idee,

Ik wil de standard fender tremelo vervangen voor een betere : Floyd rose, Wilkinson .....
Zonder dat ik de gitaar moet aanpassen qua frees werk
Ook moet hij stabiel qua toon blijven, dus dat ie niet ontstemd raakt.

kevervolks
24 oktober 2008, 23:07
Floyd Rose gaat nooit passen zonder te frezen/boren, dacht ik....

Wilkinson tremolo kan wel...maar of die echt beter is dan een standaard Fender tremolo betwijfel ik.

Als je stemproblemen hebt ligt dit eerder aan de nut of de tuners.

Van Dattum
24 oktober 2008, 23:50
De combi Wilkinson VS100 met Graphtech nut en Sperzel locking mechanieken is wat mij betreft onverslaanbaar. Ligt er ook aanwat je onder een standaard Fender tremolo verstaat: een 2-punts of een vintage trem. De 2-punts zal weinig onderdoen voor een Wilkinson, hoewel het pookje van de Wilk een stuk prettiger is.
De mechanieken en de topkam maken idd het grootste verschil.

Bullseye
25 oktober 2008, 01:56
Ik heb er nu een 2 punts tremelo op zitten, dus wat je eigenlijk zegt is dat er weinig verschil is tussen een wilkinson en een fender 2 punts tremelo ?

G.G.
25 oktober 2008, 10:30
Ik heb er nu een 2 punts tremelo op zitten, dus wat je eigenlijk zegt is dat er weinig verschil is tussen een wilkinson en een fender 2 punts tremelo ?

Ik denk van wel. Neem goeie tuners (indien nodig), leer de juiste manier van snaren bevestigen aan, vervang je topkam indien nodig en kijk eens kritisch naar de stringtrees. dat zou al 95% van de problemen moeten oplossen.