PDA

View Full Version : Berispingen



Pagina's : [1] 2

Joey Handsome
24 oktober 2008, 19:22
Oké, het is duidelijk dat we hier met een nieuw beleid te maken hebben. Er is een nieuw systeem hier. Gaat ongeveer zo:

-------

Voor deze berisping krijg je 1 strafpunt(en). Deze strafpunten blijven in de regel 10 dagen staan. 5 strafpunten levert een ban op van 3 dagen. 10 strafpunten levert een ban op van 7 dagen. Voor ernstige overtredingen kunnen langere bans worden opgelegd.

Hartelijke groet,
GitaarNet Forum

De gedacht is dit:

Het voordeel is dat het 'eerlijker' is. Iedere mod ziet of, wanneer, waarom en hoeveel berispingen een lid heeft gehad. Stel je flikt dit iedere week een keer of twee en het wordt iedere keer toegestaan of gewoon gemeld tegen je, en een ander zou een keer wat posten en een waarschuwing of ban krijgen dan krijgen wij het verwijt dat we er een dubele moraal op na houden. Da's dus nu niet meer aan de orde. Vlieg je uit de bocht: krijg je een strafpunt. Niks aan de hand, een automatische ban krijg je pas bij vijf strafpunten en de straf verloopt ook na tien dagen.
Het is dus absoluut niet de bedoeling om het onpersoonlijker te maken, wel eerlijker.

Het systeem van een waarschuwing per PB en 'handmatig' bannen blijft trouwens wel gewoon bestaan, dit systeem is juist bedoeld voor kleine overtredingen.

Wat vinden we hiervan?

Swan
24 oktober 2008, 19:25
nou blijkbaar is een vieze wc 1 strafpunt en een officier van plastic 3 punten en een belediging door de mod waard!

Jeroen_TRC
24 oktober 2008, 19:25
Ik vind dat je geen foto's van kots moet plaatsen. :stop:


Alhoewel ik het verder ook een maf systeem vind. :dontgeti:

bert k
24 oktober 2008, 19:26
Is geen nieuw beleid, hoor, alleen een paar nieuwe knopjes sinds de upgrade. De regels zijn verder niet veranderd.

hoofd
24 oktober 2008, 19:28
Ik vind het laf en suf.. Flikker op met je gare puntensysteem en al helemaal met je "eerlijk"gelul, het wordt hier met de dag truttiger en de upgrade heeft ook weinig geholpen. Integendeel zelfs.

Joey Handsome
24 oktober 2008, 19:30
Tja, ik vind het met zo'n puntensysteem ook een beetje raar worden. Ik snap niet waarom het eerlijker is. De mods kennen die punten toch nog steeds zelf toe.

hoofd
24 oktober 2008, 19:31
Ik heb m'n eerste berisping overigens net ook al ontvangen, nadat ik net een week geband ben geweest.. Pleurt toch op hey!! Voor spaarpunten ga ik wel naar de Albert Heijn..

Mithrandir
24 oktober 2008, 19:32
Het is voor de moderators een uitstekend systeem omdat het veel duidelijker is wat voor een waarschuwingen er zijn uitgedeeld en hoe zwaar ze wegen. Zoals met elk nieuw systeem is het nog wel een beetje zoeken naar de vorm ,wanneer te gebruiken etc.

Maar 1 ding is duidelijk natuurlijk, als je je gedraagt zoals dat van je verwacht word is er helemaal niks aan de hand. De boodschap is dus: gedraag je gewoon een beetje, provocerende posts zijn nergens voor nodig en dat weten degene die zich daar schuldig aan maken maar al te goed.

hoofd
24 oktober 2008, 19:33
Overigens was mijn berisping van een niet-offtopic mod en ging het over een post in offtopic.. Dat vind ik raar, laat die stinkmods 's lekker in hun eigen gebied opereren!! Een marinier gaat toch ook geen parkeerboetes uitdelen.

Swan
24 oktober 2008, 19:34
'het openen van topics die het gedrag en de rechtvaardigheid van een moderator ter discussie stellen zullen met een ban van 7 dagen beloont worden.'
:dance:

Joey Handsome
24 oktober 2008, 19:35
Maar 1 ding is duidelijk natuurlijk, als je je gedraagt zoals dat van je verwacht word is er helemaal niks aan de hand. De boodschap is dus: gedraag je gewoon een beetje, provocerende posts zijn nergens voor nodig en dat weten degene die zich daar schuldig aan maken maar al te goed.

Tja, dat is toch redelijk relatief. Wat de één als provocerend ervaart, vindt de ander behoorlijk grappig. Er is wel een grens natuurlijk, maar de boel vertrut wel aardig de laatste tijd als je het mij vraagt. Met van die zeikerds die zeggen nooit meer terug te komen en dan toch maar weer wel...

Joey Handsome
24 oktober 2008, 19:35
'het openen van topics die het gedrag en de rechtvaardigheid van een moderator ter discussie stellen zullen met een ban van 7 dagen beloont worden.'
:dance:



Huh? Waar heb je dat nou vandaan?

Han S
24 oktober 2008, 19:36
Supermods kunnen op elk subforum ingrijpen en dat wordt ook van ze verwacht. Super is dat.

Mithrandir
24 oktober 2008, 19:37
Tja, dat is toch redelijk relatief. Wat de één als provocerend ervaart, vindt de ander behoorlijk grappig. Er is wel een grens natuurlijk, maar de boel vertrut wel aardig de laatste tijd als je het mij vraagt. Met van die zeikerds die zeggen nooit meer terug te komen en dan toch maar weer wel...

"Vertrutting".... mooi buzzword is dat toch, maar volgens mij niet van toepassing op dit forum. Dat jij nou gewoon schijt aan autoriteit hebt heb ik geen boodschap aan of het provocerend is beoordelen we naar onze norm en niet die van jou en daar heb je je naar te schikken.

DeiDRagonas
24 oktober 2008, 19:39
HAHA, Hoofd is weer lekker bezig.. lol.

Wat betreft t puntensysteem.. Ik wordt er niet warm of koud van. Als de ppl van gitaarnet vinden dat zo'n systeem orde brengt dan vindt ik t prima. Ik ga me btw niet inhouden door een of ander punten systeem, maar dat terzijde.. Verder niks mis mee ofzo lijkt me.

R

hoofd
24 oktober 2008, 19:39
Ingrijpen als het echt nodig is, maar voor zoiets lulligs vind ik het nogal belachelijk en machtsmisbruik.. De post in kwestie is niet eens verwijderd of wat dan ook en ik weet zeker dat een of meerdere mods, offtopic mods, de post hebben gelezen en NIKS erover hebben gezegd. Dan vind ik de supermod in kwestie gewoon een superaansteller, maar dat ben ik.

Mithrandir
24 oktober 2008, 19:41
Zoals ik al zei, wij zoeken ook nog naar de juiste vorm. En de desbetreffende mod is geen supermod, die vind je gewoon op dat moment even flink te ver gaan. Ik heb hem wel gevraagd om het in het vervolg aan de off-topic mods over te laten, als ik zo vrij mag zijn om dat te zeggen.

Maar laten we eerlijk zijn Hoofd, als ik eens je posts van vandaag doorkijk dan zit daar toch wel heel veel onnodig grof en platvloers taalgebruik tussen, terwijl we toch zeer expliciet gevraagd hebben dat te minderen. Dan komt er een moment dat er iemand gaat ingrijpen en die grens kan per mod verschillen. Wat ik niet zo goed snap is waarom je perse, als ex-mod nota-bene, zo tegendraads en provocerend wil zijn.

DeiDRagonas
24 oktober 2008, 19:42
Ingrijpen als het echt nodig is, maar voor zoiets lulligs vind ik het nogal belachelijk en machtsmisbruik.. De post in kwestie is niet eens verwijderd of wat dan ook en ik weet zeker dat een of meerdere mods, offtopic mods, de post hebben gelezen en NIKS erover hebben gezegd. Dan vind ik de supermod in kwestie gewoon een superaansteller, maar dat ben ik.

Ahum.. Dat komt voor idd.. (toch beetje jammer) Maar dat had je met t oude systeem ook al.

R

Doctor Who
24 oktober 2008, 19:43
Ingrijpen als het echt nodig is, maar voor zoiets lulligs vind ik het nogal belachelijk en machtsmisbruik.. De post in kwestie is niet eens verwijderd of wat dan ook en ik weet zeker dat een of meerdere mods, offtopic mods, de post hebben gelezen en NIKS erover hebben gezegd. Dan vind ik de supermod in kwestie gewoon een superaansteller, maar dat ben ik.

He ben jij nou weer mod:(

Swan
24 oktober 2008, 19:43
de mods nemen zichzelf en hun functie gewoon veel te serieus IMHO. kom op zeg, t is maar een forum, jullie hoeven niet Balkenendes gedachtegoed aan ons op te leggen.

Han S
24 oktober 2008, 19:43
Yasser, de meesten kennen je en weten wat voor een schatje je IRL bent, maar noobs moeten zich af en toe een ongeluk van je schrikken als je weer eens als een karbou tekeer gaat (wat was een karbou ook weer? ) en er zijn mods die dat te ver vinden gaan. En de ene mod is anders dan de andere, ook modmeningen verschillen. Als een mod vindt dat hij daarvoor een berisping moet geven, so be it, wij mods ziij een grote klevende kliek. :D

DeiDRagonas
24 oktober 2008, 19:44
He ben jij nou weer mod:(

:seriousf::seriousf:

HAHA, mooie sig heb je ook btw..

Mithrandir
24 oktober 2008, 19:46
de mods nemen zichzelf en hun functie gewoon veel te serieus IMHO. kom op zeg, t is maar een forum, jullie hoeven niet Balkenendes gedachtegoed aan ons op te leggen.

We nemen het serieus ja en behalve een paar uitzonderingen zullen de meeste andere leden daar erg blij mee zijn, dus als je het niet erg vind hecht ik geen enkele waarde aan je mening.

hoofd
24 oktober 2008, 19:47
He ben jij nou weer mod:(

Was dat maar zo! :seriousf:

toneblo
24 oktober 2008, 19:50
de mods nemen zichzelf en hun functie gewoon veel te serieus IMHO. kom op zeg, t is maar een forum, jullie hoeven niet Balkenendes gedachtegoed aan ons op te leggen.

Wil niet uit de bocht vliegen maar ja, hij heeft een punt!

...Of ligt het soms aan de hormonenwisselingen omdat het winter wordt....

Mr.Fingers
24 oktober 2008, 19:50
Offtopic:

Labels: douwe egberts :seriousf:

Outrage
24 oktober 2008, 19:50
Ik vind dat 'we' 'ons' niet te veel moeten gaan aanstellen. Je kan over alles lopen zeuren. Boeiend.

Don Capo
24 oktober 2008, 19:55
Inderdaad wat een gezeur.

wietse
24 oktober 2008, 20:07
Yasser, de meesten kennen je en weten wat voor een schatje je IRL bent, maar noobs moeten zich af en toe een ongeluk van je schrikken als je weer eens als een karbou tekeer gaat (wat was een karbou ook weer? ) en er zijn mods die dat te ver vinden gaan. En de ene mod is anders dan de andere, ook modmeningen verschillen. Als een mod vindt dat hij daarvoor een berisping moet geven, so be it, wij mods ziij een grote klevende kliek. :D`

karbouw bedoel je zeker?
dat is een soort van grote os die ze in indonesië gebruiken als trekdier voor de ploeg e.d. als ik me niet vergis.

ik zelf vind in sommige dingen dit nieuwe beleid ook truttig, als er voor niks wordt gevloekt en gescholden dat is nergens voor nodig, maar als een krachtterm in de goede context staat, wat is dan het probleem?
zolang er maar geen andere woorden voor een vloek oid in de plaats komen, heb dit op een ander forum meegemaakt, zei je daar shit dan las je opeens custard als je de post had geplaatst.
dat is trouwens ook het enige forum waar ik zonder waarschuwing permanent ben geband omdat ik een cd van vrienden van me daar probeerde te promoten.

hendrix2
24 oktober 2008, 20:08
Wat een gezeik weer...

Zorg ervoor dat die berispingen geen invloed hebben op jou... simpel hoor. 9 op de 10 forummers zullen er nooit last van hebben.

Als je het forum niet meer leuk vind, kan je altijd gewoon niet posten natuurlijk...

Joey Handsome
24 oktober 2008, 20:15
Als je het forum niet meer leuk vind, kan je altijd gewoon niet posten natuurlijk...

Daar moet je dan eerst wel een topic over aanmaken. Om vervolgens weg te gaan en snel weer terug te komen.

Dude
24 oktober 2008, 20:18
Ingrijpen als het echt nodig is, maar voor zoiets lulligs vind ik het nogal belachelijk en machtsmisbruik.. .

en van machtsmisbruik ben jij gelukkig nooit vies geweest vriend hoofd ;)

Nellyrocks
24 oktober 2008, 20:22
Wat ben je opstandig vandaag Yasser.

Pais
24 oktober 2008, 20:29
Zou hij nou nooit eens moe van zichzelf worden?

Joey Handsome
24 oktober 2008, 20:30
Word jij toch ook nooit, en jij bent een vrouw.

grayfink
24 oktober 2008, 20:31
Wat weer een zware woorden, machtsmisbruik? Gaat het nou om een internetforum of om handlangers van Stalin die kolchozen uitknijpen?
Van mij hoeft de moderatie niet zo streng trouwens in off-topic. Ik vind het eigenlijk wel verfrissend als b.v. Joey Handsome of Hoofd zich eens verbaal te buiten gaan. Buiten off-topic streng moderen, maar hier mag van mij alles.

Bram+
24 oktober 2008, 20:35
Dus per berisping een punt die tien dagen blijft staan, 5 punten is drie dagen vakantie, 10 punten is een week vakantie. Om tien punten bij elkaar te krijgen, moet je dus al een keer geband zijn binnen die 10 dagen en heb je er dus netto maar 7 dagen voor :eek:
Dan moet je al bijna Hoofd heten om dat voor elkaar te krijgen.

Nielsje
24 oktober 2008, 20:49
Ik vind het systeem wel prima, zelf behoor ik (volgens mij) niet tot de risicogroep die een ban zal krijgen, maar al dan nog vind ik het prima.


'het openen van topics die het gedrag en de rechtvaardigheid van een moderator ter discussie stellen zullen met een ban van 7 dagen beloont worden.'
:dance:


Ik weet niet óf het waar is, en waar het vandaan komt, maar hier ben ik het principieel niet mee eens. Als ik een probleem zou hebben met een mod (of vanwege een mod, of whatever) zou ik dat hier gewoon moeten kunnen plaatsen. Niet altijd dat gezeur van 'dat moet per pb'.
Ik vind dat je het gedrag van je medemens(mod) best op het forum moet kunnen bespreken. Dat is vrijheid van meningsuiting, en ik wil daarover kunnen discussieren met jullie. Dan kunnen we van elkaar inzichten vergaren en kunnen we wellicht het beeld over desbetreffende persoon (mod) bijstellen. Op het moment dat dat niet mag, en wordt bestraft met een ban van 7 dagen, dan vind ik dat een vorm van censuur en een beperking van mijn 'vrijheid'.

Nu heet ik natuurlijk niet No 1 hops of Drap, dus ik verwacht ook niet dat ik problemen zou krijgen met een mod (of met mijn 'vrijheid') maar ik vind het principieel niet kunnen om niet over bepaalde personen te mogen praten, en dat dat bestraft moet worden met een ban.

Daarbij is het ook niet duidelijk of je überhaupt niet mag praten over mods. Zo kan ik het best vinden met enkele mods hier, maar een positieve reactie mag blijkbaar ook niet volgens het gequote stukje tekst van Swan.

Nellyrocks
24 oktober 2008, 20:52
Mods zijn mijn grootste vrienden.

Wie aan mod komt, komt aan mij.

Hellsbellsnl
24 oktober 2008, 20:56
In dienst had je ook zo'n soort Mod:

Regel 1: De Sergeant (lees: Mod) heeft altijd gelijk

Regel 2: Bij ongelijk van de Sergeant (lees: Mod) treed automatisch regel 1 in werking.

:dance::seriousf::dance::seriousf:

hoofd
24 oktober 2008, 21:24
Wat ben je opstandig vandaag Yasser.

Ik heb nog niet gemasturbeerd vandaag.

hendrix2
24 oktober 2008, 21:27
Daar moet je dan eerst wel een topic over aanmaken. Om vervolgens weg te gaan en snel weer terug te komen.

Da's inderdaad de gangbare procedure :D

Anders Destium
24 oktober 2008, 21:29
Waren er veel klachten over het oude systeem dan? Ik ken de discussies tussen leden en mods en op het modforum niet, maar dit is naar mijn mening wat overdreven schools.

Ik ga maar vast een briefje halen :)

pimmetje
24 oktober 2008, 21:29
ik zelf vind in sommige dingen dit nieuwe beleid ook truttig, als er voor niks wordt gevloekt en gescholden dat is nergens voor nodig, maar als een krachtterm in de goede context staat, wat is dan het probleem?Het is ook zeker niet de bedoeling van het modbeleid dat er geen onvertogen woord meer de database raakt. Maar idd het vloeken en schelden voor niets mag iets minder is onlangs ook duidelijk gemaakt op het forum.

En dat betekent ook niet dat men zo nu en dan 'ns een wat grover gebekte post eruit mag klappen uit oogpunt van stoom afblazen, humor of wat voor effect dan ook. Alleen dus zeker niet onbeperkt...


Waren er veel klachten over het oude systeem dan? Ik ken de discussies tussen leden en mods en op het modforum niet, maar dit is naar mijn mening wat overdreven schools.

Ik ga maar vast een briefje halen :)Het doel van het systeem is het nog verder beperken van eventuele willekeur in maatregelen. En zoals Mith al aangeeft, is 't ook voor de mods nog even zoeken naar het precieze hoe-of-wat met dit nieuwe systeem. Onafgebroken evaluatie achter de schermen hoor :D.

Anders Destium
24 oktober 2008, 21:41
Ik kan niet wachten op de tv-documentaire "behind the music: gitaarnet mods" met een exclusieve blik achter de schermen :)

Kaboemba
24 oktober 2008, 21:47
en van machtsmisbruik ben jij gelukkig nooit vies geweest vriend hoofd ;)

Precies, als er iemand zijn bek moet houden is het wel die luie kut parasiet.
Prima dat het beleid weer wordt aangescherpt, enne wel gelijke monniken gelijke kappen, dus flikker hoofd u maar een tijdje er vanaf en als deze post provocerend is mag je mij er uiteraard ook ff vanaf pleuren.

FNaRK
24 oktober 2008, 22:21
Precies, als er iemand zijn bek moet houden is het wel die luie kut parasiet.


en jij moet al helemaal je stinkende hoerebek dicht houden, jij zit hier alleen maar om te stoken

Kaboemba
24 oktober 2008, 22:25
en jij moet al helemaal je stinkende hoerebek dicht houden, jij zit hier alleen maar om te stoken

Nee nee, niet alleen stoken. Maar tis wel een hobby van mij.

Kim Wilson
24 oktober 2008, 22:45
de mods nemen zichzelf en hun functie gewoon veel te serieus IMHO. kom op zeg, t is maar een forum, jullie hoeven niet Balkenendes gedachtegoed aan ons op te leggen.
Tuurlijk wel! Jan Peter is goed!!

We hebben het hier trouwens wel over één van de meest bezochte forums in Nederland. En ik vind het best goed dat er op toegezien wordt dat we niet afglijden naar een fok.nl of Geenstijl of zo. Een keer schelden of wat ook, daar zul je vast geen punten voor krijgen, maar te pas en te onpas een grove bek trekken hoeft van mij ook niet zo.


Wat betreft het verbod op openen van topics over mods, dat vind ik een beetje typisch. Je moet toch gewoon je ongenoegen kunnen uiten en daarover praten met andere forumleden en mods, of niet? Het is toch geen koningshuis wat onschendbaar is?

Kaboemba
24 oktober 2008, 22:57
Dat heb toch geen zin
kim, alsof er ooit 1 mod is geweest die daar naar wilde luisteren.
en het koningshuis moet zo snel mogelijk optiefen.

bert k
24 oktober 2008, 23:00
He, jongens, doe dan niet zo hypocriet, ja? Swan post na een opmerking van een mod een plaatje van een vent in nazi uniform (ja, ik weet het , een plastic poppetje.). Mensen met nazi's vergelijken is een fucking grove belediging, dan kan je wel met Balkenende aankomen, maar dat was gewoon vet over de grens.

Wat die punten betreft, het is een nieuwe functie, ik weet nog niet of het handig werkt, we zien wel. Ik was zelf best tevreden met gewoon rooien van grove taal, al had dat vandaag driekwart van Hoofd's postcount gescheeld. :)
Zoals ik al zei, het beleid is helemaal niet veranderd, alleen die punten zijn nieuw.

grayfink
24 oktober 2008, 23:02
Swan maakte trouwens een grapje met zijn zogenaamde quote. Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom? (© L. van Gaal)

Kaboemba
24 oktober 2008, 23:04
Vind ik ook niet kunnen, Haider mag wel.

Ik vind het prima die punten, ik zou niet weten waar het voor nodig is maar julie gaan je gang maar. En iedereen die het er niet mee eens is gaat lekker zelf mod worden.

FNaRK
24 oktober 2008, 23:07
Haider is een homo

bert k
24 oktober 2008, 23:07
Was.........

FNaRK
24 oktober 2008, 23:07
correctie:
Haider was een homo


Haider is nu een dode homo

bert k
24 oktober 2008, 23:11
Speciaal voor Haider:

Ich bin der Reiter
du bist das Ross
ich steige auf
wir reiten los
du stöhnst ich sag dir vor
ein Elefant im Nadelöhr

Rein Raus

Ich bin der Reiter
du bist das Ross
ich hab den Schlüssel
du hast das Schloß
die Tür geht auf ich trete ein
das Leben kann so prachtvoll sein

Rein Raus

Tiefer tiefer
sag es sag es laut
tiefer tiefer
ich fühl mich wohl in deiner Haut
und tausend Elefanten brechen aus

Der Ritt war kurz
es tut mir leid
ich steige ab hab keine Zeit
muss jetzt zu den anderen Pferden
wollen auch geritten werden

Rein Raus

Rein (tiefer)
Raus (tiefer)

Kaboemba
24 oktober 2008, 23:12
Vind ik ook niet kunnen, Haider mag wel.

Ik vind het prima die punten, ik zou niet weten waar het voor nodig is maar julie gaan je gang maar. En iedereen die het er niet mee eens is gaat lekker zelf mod worden.

FNaRK
24 oktober 2008, 23:14
dat had je toch al een keer gezegd :???:

je wordt seniel Rob !!

Kaboemba
24 oktober 2008, 23:17
dat had je toch al een keer gezegd :???:

je wordt seniel Rob !!
Nou meer lek, ik was ff pissen en dacht verrek ik heb vergeten op verzenden te drukken.

Swan
25 oktober 2008, 00:24
Swan post na een opmerking van een mod een plaatje van een vent in nazi uniform (ja, ik weet het , een plastic poppetje.). Mensen met nazi's vergelijken is een fucking grove belediging, dan kan je wel met Balkenende aankomen, maar dat was gewoon vet over de grens.

t feit dat je zo extreem reageert op een plastic poppetje in een officiersuniform zegt mij al genoeg, als er nou een hakenkruis ofzo te zien was geweest ok... maar dit was een duitse G.I. Joe.
misschien bedoelde ik wel dat er hier tegenwoordig net zo'n orde als in het leger huist?

Anders Destium
25 oktober 2008, 00:38
Was dat alles :???:

Het lijkt mij vooral een exponent van Godwin's law. Ik moet zeggen dat ik het in dit geval helemaal met Swan eens ben mbt het overgevoelige gedrag van mods. Dat terwijl continu grensoverschrijdend gedrag van sommige anderen oogluikend wordt toegestaan. Gelijke monniken...


Give them a uniform and they think they're Hitler.

Nocki
25 oktober 2008, 00:46
Tis heel nerderlands om tegen gezag aan te trappen. Vrijheid van meningsuiting en vrijheid van artistieke expressie zijn voor ons holle uitspraken die totaal niet meer van toepassing zijn. We zouden in dit land er beter toe doen om ons weer onder een bepaalde passende vorm van tucht te plaatsen. Maakt dingen duidelijker ook voor veel mensen. Ook zorgt het voor betere en open gesprekken die inhoudelijker kunnen zijn. Je zult er ook heel veel mensen mee kunnen trekken naar dit forum of kunnen behouden. Hierdoor blijft er weer heel veel info en kennis binnen de familie die we nu moeten missen.

Helaas is kunnen roepen dat iemand een ei is is belangrijker dan de waarde die iemand kan toevoegen.

Mitch
25 oktober 2008, 00:58
Laat ik het even vanuit mijn perspectief vertellen. Niet omdat ik me niet kan inleven in de belevingswereld van anderen, maar misschien dat het verduidelijkend werkt naar andere forumleden.
Joey post een plaatje dat werkelijk waar te goor is om naar te kijken. Er wordt ook in het topic gevraagd of dat plaatje weg kan, dus als ik dan zie dat er geen OT mods aanwezig zijn (bert was er overigens wel, bleek later, mijn fout) dus ik verwijder, als niet-Off Topic mod-maar-wel-supermod dat bewuste plaatje en deel Joey een Berisping uit.
Die schrikt daar blijkbaar een beetje van want hij is nog niet bekend met het nieuwe systeem. Er was zo hier en daar wel wat over gezegd maar we hebben er niet vantevoren een sticky voor aangemaakt (kun je ons kwalijk nemen). Ik krijg een PB van een verbaasde Joey en stuur hem een PB terug met uitleg. Die hij heel smaakvol zonder overleg gedeeltelijk in de openingspost plaatst van een nieuw topic, maar daar hoor je niemand over.
Swan, die nog geen maand geleden tegen Tho liep te zeiken over zijn sig (waar Skinheads in stond) vindt het dan nodig om een SS plaatje te posten met een vergelijking naar de mods. Noem mij dan maar truttig, schools of weet ik veel wat maar mij beledig je met zo'n plaatje, ook al noem je daar niet direct mijn naam. Had -ie een ban gekregen had ik het ook goed gevonden.
Maar nee, da's nou juist het aardige van het systeem: hij wordt gewoon volgens een 'vast recept' beboet, niet meer en niet minder. Doe er je voordeel mee en kom er hier niet over janken.
Ook het eeuwige gezanik dat er met twee maten gemeten wordt, klasse justitie, dubbele moraal etc. etc. moet met dit systeem worden teruggdrongen. Dat het dan o.a. over de scheldkanonnades van hoofd gaat zal duidelijk zijn. Iedereen die 'm kent weet hoe het bedoeld wordt, maar als je alles daarvan laat staan is het nét effe te uitnodigend voor anderen om mee te lopen in dat gedrag. Dan kunnen wij niet alleen de meelopers op de vingers tikken, maar ook hoofd als -ie te ver gaat. Die ene post waar -ie dus nu een berisping voor kreeg, sja... die staat oo bol van de scheldwoorden. Zijn we dan juist consequent of te truttig? Zeg het maar!
Dat hoofd (overigens niet van een supermod) een berisping kreeg van een niet-Off Topic mod mag je scharen onder de afdeling dat het ook voor ons nog een beetje nieuw is hoe we dit nieuwe systeem gebruiken. Wordt in besloten kring heus over gesproken, wij zijn bepaald niet zonder zelfkritiek.

Dus schop wat je wil tegen het systeem, maar steek ook eens de hand in eigen boezem. Dat gebeurt nu écht te weinig.

Anders Destium
25 oktober 2008, 00:59
Speak for yourself, metallicabreath!

Disclaimer: mijn post was naar Nocki gericht, niet naar Mitch. De post van Mitch vind ik volkomen terecht, mods zijn ook maar mensen: niet meer, niet minder :)

Steady as she goes ;)

TuuP
25 oktober 2008, 01:02
Dus schop wat je wil tegen het systeem, maar steek ook eens de hand in eigen boezem. Dat gebeurt nu écht te weinig.

Als ik een boezem had dan had ik dit niet kunnen typen....

Chris Winsemius
25 oktober 2008, 01:23
OT: heeft er al iemand in/door dit topic 'n berisping gekregen en/of verdiend?

Naast (liever: ipv.!) berispingen zouden complimenten natuurlijk ook tof of zelfs nog toffer zijn; maak 'n compliment omdat 'n eventuele topic-ruzie beslecht wordt of omdat iemand iets zeer bijzonders meldt wat voor nieuwe inzichten kan zorgen, etc.

:hippie::cheerup:

bert k
25 oktober 2008, 01:35
Ja, we gaan voortaan plakplaatjes uitdelen...

@Swan: wat was er nou zo extreem aan mijn reactie? Mitch zag er een nazi in, ik ook, dat is dan toch duidelijk? Jij blijft maar zagen dat het een plastic poppetje was, maar dat boeit niemand. We doen hier gewoon geen nazi-symbolen, dat weet je net zo goed als ik.

Swan
25 oktober 2008, 01:43
We doen hier gewoon geen nazi-symbolen, dat weet je net zo goed als ik.

jij hebt het zeker nog altijd over 'moffen' in plaats van 'duisters'? het was geen fucking nazi-symbool! hooguit een verwijzing.
stelletje machtsgeile mannetjes, ach ban me ook maar, relativeren is ook niet aan jullie besteedt.

Mitch
25 oktober 2008, 01:48
"Ban me maar"? Hoe graag plaats je jezelf nou in de slachtoffer rol?
Truste jongens, ik ga even op mijn lovely wife geilen in plaats van op mijn macht :cheerup:

Tho
25 oktober 2008, 07:43
Het kan me allemaal werkelijk geen reet schelen. Ik vind het allemaal best, zolang je je een beetje kan gedragen is er toch niks aan de hand?

Kaboemba
25 oktober 2008, 09:28
"Ban me maar"? Hoe graag plaats je jezelf nou in de slachtoffer rol?
Truste jongens, ik ga even op mijn lovely wife geilen in plaats van op mijn macht :cheerup:

ik vind dit toch bijna net zo goor als dat plaatje :confused:

Voor de rest erg eens met je eerdere post, maar dat zal ik nooit toegeven.

toneblo
25 oktober 2008, 10:16
Dus schop wat je wil tegen het systeem, maar steek ook eens de hand in eigen boezem. Dat gebeurt nu écht te weinig.





.....diep in de donkerste krochten van mijn ziel ben ik blij dat er moderators zijn.......

Ik zou er denk ik geen zijn ..... respect.:rockon:






Het aanwezig zijn van Balkenende maakt het leven in sommige opzichten toch ook een stuk leuker?!!
Soms is ie om te lachen, en meestal zijn we niet zo blij met hem.
Maar wat nu als niemand lijnen uit zette???

Han S
25 oktober 2008, 12:45
Er is eigenlijk geen groot verschil tussen kleuters en volwassenen. Een terechte berisping werkt soms, een terecht compliment werkt nog veel beter.

Als het goed is leer je een heel leven lang.

hoofd
25 oktober 2008, 12:51
Wijze woorden.. Mogen we nu weer porno posten, asjeblief?

Nocki
25 oktober 2008, 12:52
er is eigenlijk geen groot verschil tussen kleuters en volwassenen. Een terechte berisping werkt soms, een terecht compliment werkt nog veel beter.

Als het goed is leer je een heel leven lang.


+111111111111111111111111

Swan
25 oktober 2008, 13:23
kunnen we het aantal berispingen niet onder de naam laten zien, dan kan het nog een statussymbool worden :roll:

pimmetje
25 oktober 2008, 13:26
heheheh... ja net als de ASBO in engeland. Je bent in kansloze kringen nu een lulletje als je nog niet officieel als asociaal te boek staat.
Tja... als toch al duidelijk is dat je de capaciteiten ontbeert om een ander papiertje te halen... :D.

Bram+
25 oktober 2008, 13:29
kunnen we het aantal berispingen niet onder de naam laten zien, dan kan het nog een statussymbool worden :roll:
Op sommige fora is dat wel zo, ik zie dat hier ook wel zitten eigenlijk :D

schizo910
25 oktober 2008, 14:34
Ik snap er geen klote meer van... Waarom al die regeltjes en nieuwe manier van aanpakken. In al die tijd dat ik hier post is het toch redelijk goed gegaan? Tuurlijk je had pieken en dalen in forum gedrag, fok het lijkt het echte leven wel? Zijn we bang dat nieuwelingen hier niet kunnen aarden? So be it, vette pech... Dan gaan ze toch weer lekker weg. Of is het nodig dat we blijven groeien? Is de 'community' nog niet groot genoeg? Off-Topic is al onzichtbaar voor niet leden, als je lid wordt dan kun je dus wel al iets verwachten in Off-Topic.


Ik zie de meerwaarde niet en ben het weer eens met Hoofd... vertrutting ten top. Niet eens de regels an sich, maar vooral het steeds weer oprakelen, verkondigen en aankondigen van veranderingen en nieuwe strakkere regelsvoering... BS...

Nocki
25 oktober 2008, 14:38
tja... Het is moeilijk. Ik heb al een aantal keer op het punt gestaan om hier niet meer te komen. Ik heb ervoor gekozen om me niet weg ta laten jagen door domme opmerkingen maar er zijn ook mensen weggegaan die wel degelijk wat te melden hadden. En dat is erg jammer.

Stel jij zit met ene vraag/probleem ofzo en niemand beantwoord je post dan is dat erg jammer.

Tupelo
25 oktober 2008, 14:43
Maandagmorgen therapie topic..? :o

Kring-posts..? :???:


'Verleden week, maandag & dinsdag poste je zus & zo.. je moet weten dat ik bla... omdat ik met bla... rondloop..., wil je er in het vervolg een beetje rekening mee houden..?' :chicken:

Laten we ons profiel uitbreiden met al onze sterke & zwakke punten en vooral lange tenen...

Btw.. off topic is een vrij gesloten gemeenschap toch... tenminste.. dat is mijn indruk. :dontgeti:

bert k
25 oktober 2008, 14:45
Ik snap er geen klote meer van... Waarom al die regeltjes en nieuwe manier van aanpakken. In al die tijd dat ik hier post is het toch redelijk goed gegaan? Tuurlijk je had pieken en dalen in forum gedrag, fok het lijkt het echte leven wel? Zijn we bang dat nieuwelingen hier niet kunnen aarden? So be it, vette pech... Dan gaan ze toch weer lekker weg. Of is het nodig dat we blijven groeien? Is de 'community' nog niet groot genoeg? Off-Topic is al onzichtbaar voor niet leden, als je lid wordt dan kun je dus wel al iets verwachten in Off-Topic.


Ik zie de meerwaarde niet en ben het weer eens met Hoofd... vertrutting ten top. Niet eens de regels an sich, maar vooral het steeds weer oprakelen, verkondigen en aankondigen van veranderingen en nieuwe strakkere regelsvoering... BS...
Ik blijf het zeggen, skiets, er zijn geen nieuwe regels. Er zijn een paar nieuwe knoppen in de forumupgrade. we zijn daar mee aan het proberen of het een toevoeging is, maar we (de mods) hebben er best nog wel twijfels over. Het wordt niet truttiger.
Een tijdje terug is er een goeie discussie geweest over grove taal. Dat werd echt steeds belachelijker, iedereen probeerde de ander te overtreffen. Na die discussie is er een stuk normaler gepost, er is helemaal niet veel verwijderd, ik kreeg de indruk dat iedereen het wel begreep.

Maar wat betreft dit gezeur, op dit moment: nazisymbolen waren altijd al verboden, dat was vroeger net zo hard afgestraft. Alleen volgt er nu een stroom van volstrekt onbegrijpelijke posts van Swan, die kennelijk op een ban uit is.

Swan
25 oktober 2008, 14:45
Ik zie de meerwaarde niet en ben het weer eens met Hoofd... vertrutting ten top. Niet eens de regels an sich, maar vooral het steeds weer oprakelen, verkondigen en aankondigen van veranderingen en nieuwe strakkere regelsvoering... BS...

precies, offtopic is gewoon een plaats waar iets lossere regels moeten gelden, natuurlijk moet je ingrijpen als in 'gitaren' of 'amps' iemand lullig/flauw doet...
missch moeten de punten wat duidelijker worden ingesteld: 1 strafpunt per hard scheldwoord (k****r) of per geposte kut ofzo.

hoofd
25 oktober 2008, 14:49
Er moeten sowieso meer kutten gepost worden.. En dan het liefst closeups van harige, gepiercede, getattooëerde grotten waar het zaad uitdruipt.

schizo910
25 oktober 2008, 14:50
Nieuwe regels of geen nieuwe regels... who cares. Ik word persoonlijk eerder strontziek en vooral doodmoe van het gelul over bans, regels, overtredingen en berispingen.... Han S heeft in het verleden wel eens gezegd dat dit forum zich vergeleken andere fora's redelijk goed in staat is zonder ingrijpen
te functioneren. Ik ben het daar nog steeds mee eens... vooral wat betreft Off-Topic.

schizo910
25 oktober 2008, 14:50
Er moeten sowieso meer kutten gepost worden.. En dan het liefst closeups van harige, gepiercede, getattooëerde grotten waar het zaad uitdruipt.


Provocerende oetlul...

bert k
25 oktober 2008, 14:51
Kijk, dan vraag ik me toch af, wat draagt zo'n post nou bij aan de discussie? Haha, hoofd zegt vieze woorden? Ik weet niet, hoor, dat geintje ken ik nu al jaren, boeit niet echt meer.

schizo910
25 oktober 2008, 14:55
Kijk, dan vraag ik me toch af, wat draagt zo'n post nou bij aan de discussie? Haha, hoofd zegt vieze woorden? Ik weet niet, hoor, dat geintje ken ik nu al jaren, boeit niet echt meer.



Kijk en dat ben ik dan weer met je eens, dus noem ik hem een provocerende oetlul. Dat weet hij zelf dondersgoed. Vanavond zal ik hem in zijn kloten trappen.

Serieus, ik snap waar jullie heen willen en ik begrijpo het echt wel. Maar er over lullen werkt niet en zorgt ervoor dat het lijkt alsof er eecht strenger opzicht is. Dat het mods v.s. gebruikers wordt.

Gewoon topics als deze weg tiefen en alles zijn beloop laten hebben lijkt mij een betere oplossing.

Maar ja, wie ben ik... ik ben dan ook geen Mod. Sterker nog ik ben een Modschap weigeraar :p

Don Capo
25 oktober 2008, 14:57
Kijk, dan vraag ik me toch af, wat draagt zo'n post nou bij aan de discussie? Haha, hoofd zegt vieze woorden? Ik weet niet, hoor, dat geintje ken ik nu al jaren, boeit niet echt meer.
nou, maak er dan ook geen probleem van, je snapt zelf toch ook wel dat dit puur is om te stangen? Als er geen hekken zijn kunnen ze ook niet gesloopt worden.

Ik voel me hier thuis omdat alles hier kan en mag, niemand hoeft zijn persoonlijkheid te verbergen, iedereen kan zich op zijn eigen manier uitdrukken. Ik merk dat de vaste leden, waaronder mijzelf, bang zijn dat het forum truttig gaat worden. We zijn diep in ons hard toch allemaal stiekem rock en roll, jaja, zelfs Hans, en we willen ons niet laten betuttelen door een paar politie agenten die bonnen uitschrijven. Dit is geen persoonlijke aanval, maar neem het als mod ook allemaal met een dikke korrel zout en schiet niet zo in de verdediging.

schizo910
25 oktober 2008, 14:59
Bedankt Don Capo di tutti Capi... dit vat zo'n beetje samen wat ik in 100 zinnen o.a. probeer duidelijk te maken. Als er geen hekken zijn kunnen ze ook niet gesloopt worden.

Don Capo
25 oktober 2008, 15:00
We drinken er een biertje op straks ouwe rakker!

schizo910
25 oktober 2008, 15:01
We drinken er een biertje op straks ouwe rakker!


Hoe laat en waar? (Al is het nu al redelijk zeker dat ik wat later zal komen dan de rest... :satisfie: )

bert k
25 oktober 2008, 15:04
Nee, dat werkt niet. We hebben het wel eens geprobeerd, een paar weken helemaal niet modden, maar toen werd het dus echt een puinhoop.

Al dat gelul over rock&roll en alles moet kunnen is leuk voor in de kroeg, ik ben de laatste die in de kroeg gaat modden, maar dit is de kroeg niet maar het grootste gitaarforum van Nederland. Iedereen moet hier min of meer gelijke kansen hebben.

En het is niet snel goed, merk ik. Als we als mods onze eigen gang gaan, zijn we dictators, maar als we gewoon over het beleid een discussie voeren dan moet het topic weg, en we moeten alles maar op zijn beloop laten. Beetje moeilijke spagaat krijg je dan.

Ik lees in dit topic eigenlijk nergens echte kritiek, met feiten en argumenten. Alleen maar een hoop geneuzel over vertrutting en angst voor nieuwe regels. Dus ik hoop dat er nog iets met enige inhoud hepost wordt, anders blijft alles gewoon zoals het al jaren is.

Don Capo
25 oktober 2008, 15:04
Geen idee, eet in ieder geval gewoon nog ff thuis, denk een uurtje of acht, half negen. Maar laten we dat ff in het chat topic overleggen anders krijgen we en punt!

bert k
25 oktober 2008, 15:05
Bedankt Don Capo di tutti Capi... dit vat zo'n beetje samen wat ik in 100 zinnen o.a. probeer duidelijk te maken. Als er geen hekken zijn kunnen ze ook niet gesloopt worden.
Dit is onzin. Jij doet toch ook je deur op slot als je weg gaat?

Realeigo
25 oktober 2008, 15:15
Dit is onzin. Jij doet toch ook je deur op slot als je weg gaat?

http://tbn0.google.com/images?q=tbn:0Za5jYZlx34oAM:http://www.emday.nl/cursus/fotoworkshops/product/productfoto/_DSC6761_appel_700.jpghttp://tbn0.google.com/images?q=tbn:SF_VDixCj0E_UM:http://k53.pbase.com/u26/dannysmythe/large/43277044.Pear.jpg

FNaRK
25 oktober 2008, 15:32
hebben we deze fuckin' discussie niet al tig keer gehad ???

:???:
lamerade .... de herfst is begonnen ?

Nielsje
25 oktober 2008, 15:33
lamerade .... de herfst is begonnen ?

Wordt het dan niet een keer tijd dat je digitech als een blad uit de boom valt? :D

schizo910
25 oktober 2008, 15:43
Nee, dat werkt niet. We hebben het wel eens geprobeerd, een paar weken helemaal niet modden, maar toen werd het dus echt een puinhoop.

Al dat gelul over rock&roll en alles moet kunnen is leuk voor in de kroeg, ik ben de laatste die in de kroeg gaat modden, maar dit is de kroeg niet maar het grootste gitaarforum van Nederland. Iedereen moet hier min of meer gelijke kansen hebben.

En het is niet snel goed, merk ik. Als we als mods onze eigen gang gaan, zijn we dictators, maar als we gewoon over het beleid een discussie voeren dan moet het topic weg, en we moeten alles maar op zijn beloop laten. Beetje moeilijke spagaat krijg je dan.

Ik lees in dit topic eigenlijk nergens echte kritiek, met feiten en argumenten. Alleen maar een hoop geneuzel over vertrutting en angst voor nieuwe regels. Dus ik hoop dat er nog iets met enige inhoud hepost wordt, anders blijft alles gewoon zoals het al jaren is.

Ik zeg toch ook nergens dat er totaal NIET gemod moet worden... Er moet alleen niet zo over geluld worden...

En even voor de duidelijkheid, ik ben blij met de huidige Mods hoor. Jullie doen dingen die een groot deel niet zou willen doen. Zonder Mods zou het forum niet mogelijk zijn...

Maar minder lullen over regeljes (wat dus niet wil zeggen niet te handelen naar regeltjes) en ook niet discuseren over uitgevorede mod acties zou dit hele gezeik al naar de achtergrond doen verdwijnen....

Maroon
25 oktober 2008, 15:46
Ik vind het allemaal wel prima zo. Ik ben niet zo'n lompe baklap dat ik hoef uittekijken voor berispingen/ stokslagen en/of oorvijgen en wat al dan niet meer. Wat Schizo hierboven zegt ben ik het ook wel mee eens. Hoe vaak zijn er wel niet verhitte discussies over de regels en de mods... Het is bijna te suf voor woorden. Maareh, ik ga maar weer lekkere wijven posten. Doe ik ook nog wat nuttigs met mijn zaterdag. Hiephoi.

Mithrandir
25 oktober 2008, 15:59
Alles is wel gezegd lijkt me.

Samengevat; er zijn geen nieuwe regels, we proberen in off-topic nog steeds wat meer vrijheid toe te staan maar met behoud van de goede smaak en gelet op basale omgangsvormen. Het nieuwe berispingen systeem is slechts een hulpmiddel om beter inzichtelijk te krijgen wat voor een waarschuwingen er worden uitgedeeld, als het even kan gebruik ik het liever niet en dat geld voor alle mods.

We zullen proberen niet op alle slakken zout te leggen en zullen zo goed mogelijk blijven communiceren. We verwachten van iedereen wel dat er meegewerkt word om de goede sfeer te behouden natuurlijk, maar dat zal best goed komen.

Mithrandir
25 oktober 2008, 20:25
Discussie verplaatst naar algemeen en weer geopend.

Tupelo
25 oktober 2008, 20:51
Mooi, dan kennuhh we weer zeikuhh!! :rockon:

Swan
25 oktober 2008, 22:26
Ik lees in dit topic eigenlijk nergens echte kritiek, met feiten en argumenten. Alleen maar een hoop geneuzel over vertrutting en angst voor nieuwe regels.
hahaha.
feiten die je niet aanstaan zijn alsnog feiten.

bert k
26 oktober 2008, 00:02
Kom maar met feiten dan.

macwilliams
26 oktober 2008, 00:09
Stel iemand gaat de fout in.
Hij (we nemen even een fictief
voorbeeld met de nick-name kop)
begint een beetje te grof te worden voor
mod 1 en die geeft dan strafpunten kado, Kop
is daar niet blij mee en neemt via een PM
contact op met de mod en die zegt dan tegen
kop dat hij te ver is gegaan. Kop op zijn beurt
refereert naar een eerder gemaakte opmerking
en stelt dat dit eerder wel door de beugel
kon bij een andere mod en nu hij een gelijke
opmerking maakt bij mod 1 krijgt hij een berisping.

Wordt dan juist nu het door jullie zelf niet moeilijker gemaakt
om iedereen gelijk te behandelen? Houd je niet dezelfde willekeur?


Al laten sommige post geen ruimte over om te interpreteren
het valt mij soms op dat er bijna niets gezegd mag worden.
Zo heb ik eens het woord homo gebruikt in een zin die daarna
volledig uit context werd getrokken waarna de hele post is verwijderd.
Later lees je een post die daar al een tijdje staat waarvan de strekking is
dat de prostituee wel van ons mag heengaan.

Ik probeer juist de mensen niet tegen het hoofd te stoten...heheheh hoofd...


NB: bovenstaand is geschreven met zijde handschoentjes.
gelijkenis met al dan niet levende personen zijn louter toeval.

Mitch
26 oktober 2008, 00:31
Verschillen tussen de mods onderling zul je altijd houden. Het kan best zo zijn dat je een keer 'homo' laat vallen wat verkeerd valt bij een forumlid die het rapporteert of het valt verkeerd bij een mod, nou dan heb je pech :D
Het is hier geen justitieel systeem met jurisprudentie. Dus als jij een goor plaatje post en ik verwijder die, dan kun je daarna klagen dat dergelijke plaatjes vroeger wel konden, dan heb je geen punt. Je verwacht dan dat we van iedereen alles gaan bijhouden wat wel en niet kan en dat is onmogelijk.
Het berispingen systeem is ook alleen maar bedoeld om beter bij te houden wie wat flikt. Nu maakten we daar steeds melding van op het modforum, maar dat vergeet je ook wel eens of misschien is er eens een mod die wat edit zonder de persoon te waarschuwen.
Afijn, bert zei het al een paar keer, maar ik herhaal het nog maar eens: aan de regels is in feite niets veranderd, het wordt nu alleen anders bijgehouden.
Maar ja, vroeger was alles beter bij behoudende gitaristen hè :seriousf:

macwilliams
26 oktober 2008, 00:58
Het begint er toch op te lijken dat het een justiteel systeem word wanneer je
begint met het bijhouden van berispingen, ik zie toch gelijkenis met het hebben
van een strafblad. De straffen worden naarmate van ernst ook zodanig
gewaardeerd en gehonoreerd, met het uitdelen van die straffen is dan ook
ruimte voor interpretatie van de rechter in dit geval in vorm van een moderator
waarmee nog eens onderstreept word dat er toch jurisprudentie is over het
gebied van de betreffende mod oftewel de juristictie van de rechter.

Het hebben van pech is ook geheel verbonden met ons recht systeem
aangezien het nogal uitmaakt welke rechter je treft op welk tijdstip. Waarmee ik
ook nog eens wil aangeven dat de raporteerknop dan hetzelfde is als de kliklijn.

Dat na enkele overtredingen de sancties ook groter zullen worden is dan
waarschijnlijk het volgende wat zal gebeuren, dit is in dit systeem onvermijdelijk.

Ik wil enkel aangeven dat de gelijkenissen er weldegelijk zijn en dat dit zelfs
zal kunnen uitgroeien tot een "politie staat" waarmee dus presumtief de
vrijheid van meningsuiting in het gedrang komt vootvloeiend uit de angst voor
een ban.


met uw welnemen.

Mitch
26 oktober 2008, 01:05
Ik wil enkel aangeven dat de gelijkenissen er weldegelijk zijn en dat dit zelfs
zal kunnen uitgroeien tot een "politie staat" waarmee dus presumtief de
vrijheid van meningsuiting in het gedrang komt vootvloeiend uit de angst voor
een ban.


Inderdaad, nu je het zegt. Dan maar naar Fok!forum hè, daar kunnen we naar hartelust ongenuanceerd botte opmerkingen plaatsen en elkar de tering schelden.

macwilliams
26 oktober 2008, 01:12
Ja maar....waarde moderator, uw reaktie is godwin waardig. Ik probeer enkel de discussie aan te gaan door enkele veronderstellingen aan te dragen. Ik ben niet van plan het gehele systeem te ondermijnen noch een revolutie te beginnen. Is dat niet waar dit subforum voor bedoeld is of gaat mij de strekking hiervan verloren?


geagiteerd jedoch hoogachtend!
M.W.

bert k
26 oktober 2008, 01:12
Maar je hebt wel een punt, het is een strafpuntensysteem, noem het van mijn part een strafblad. Dat was er vroeger niet, en dat doet wel onprettig aan.

Maar vergeet een ding niet, er is wel degelijk een verschil tussen iemand die een slechte dag heeft een een klotepost plaatst en iemand die regelmatig over de streep gaat. De eerste keer krijgt iemand een waarschuwing, hooguit, maar als iemand al verschillende keren gewaarschuwd is dan zijn we het op een moment wel zat, en dan komen er strengere maatregelen.
Dat ging altijd met overleg in het modforum, maar nu zijn er die strafpunten dus. In feite ook niet veel anders dan vroeger, maar duidelijker voor iedereen.

Mithrandir
26 oktober 2008, 01:16
Ik vind het eigenlijk vooral nog een hoop opgeblazen gezeur hoor. Zullen we het gewoon eens een tijdje uitproberen, kijken hoe het loopt en dan zal iedereen meemaken dat het allemaal meevalt. Zie het nou gewoon eens als een eenvoudig hulpmiddel om het de moderator iets makkelijker te maken, wat werk uit handen te nemen, want meer is het echt niet.

Om nou meteen te gaan refereren aan politie-staten, strafbladen, strafkampen etc. etc. Sorry hoor, maar ik vind dat toch erg overtrokken.

Mitch
26 oktober 2008, 01:18
Godwin--waardig? Da's een heel matig budgetmerk gitaren hoor :D
Serieus, ik weet niet waarom je nu zo overdreven quasi-intelligent aan het typen bent, dat doe je anders nooit. Morgen verder...

Mithrandir
26 oktober 2008, 01:23
Godwin waardig, dat is zijn manier om heel subtiel duidelijk te maken dat hij je een nazi vind....

...zijden handschoentjes he...

MarkV
26 oktober 2008, 01:23
Ik verbaas me er altijd over dat sommige mensen een forum zien als een soort heilzame vrijstaat met een volledig transparante democratie.

Grappig om te zien dat sommige mods dat ook hebben, maar dan in minder mate weliswaar. Totdat regels worden gepubliceerd en er vraag en uitleg door de forum slaven wordt ge-eist, dan weet de mod het weer!

Als je het niet ermee eens bent dan heb je in feite maar 1 recht en dat is je recht om naar een ander gitaarforum te gaan. :dontgeti:
Of gewoon veel posten zonder teveel gekkigheid en dan mod worden en de regels aanpassen :cheerup:

macwilliams
26 oktober 2008, 01:26
Maar je hebt wel een punt, het is een strafpuntensysteem, noem het van mijn part een strafblad. Dat was er vroeger niet, en dat doet wel onprettig aan.http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/worshippy.gifBravo als dit kan toegegeven worden en ik mijn gelijk hiermee bevestigd kan zien hoef ik ook niet bang te zijn dat er in iedergeval eerst overdacht zal worden eer er sancties worden opgelegd.


Maar vergeet een ding niet, er is wel degelijk een verschil tussen iemand die een slechte dag heeft een een klotepost plaatst en iemand die regelmatig over de streep gaat. De eerste keer krijgt iemand een waarschuwing, hooguit, maar als iemand al verschillende keren gewaarschuwd is dan zijn we het op een moment wel zat, en dan komen er strengere maatregelen.
Dus met vuur spelen is op blaren zitten.


Dat ging altijd met overleg in het modforum, maar nu zijn er die strafpunten dus. In feite ook niet veel anders dan vroeger, maar duidelijker voor iedereen.

Als dit zo blijft zijn jullie al verder dan ons rechtsysteem welke gebaseerd is op het patriarchale systeem. Wat ons kan behoeden voor onodigheden.



Blijft er dan ook nog iets over als een soort van "mexico" zoal off topic dat was of veranderd dat ook en zijn wij voor het uitschelden en dergelijke nu verplicht een PM te sturen of nog gekker ons moeten aanmelden bij geenstijl.nl ??

Mithrandir
26 oktober 2008, 01:27
Ik verbaas me er altijd over dat sommige mensen een forum zien als een soort heilzame vrijstaat met een volledig transparante democratie.

Grappig om te zien dat sommige mods dat ook hebben, maar dan in minder mate weliswaar. Totdat regels worden gepubliceerd en er vraag en uitleg door de forum slaven wordt ge-eist, dan weet de mod het weer!

Als je het niet ermee eens bent dan heb je in feite maar 1 recht en dat is je recht om naar een ander gitaarforum te gaan. :dontgeti:
Of gewoon veel posten zonder teveel gekkigheid en dan mod worden en de regels aanpassen :cheerup:



Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik je post moet interpreteren :( Is het nou positief over de moderatie, of niet?

macwilliams
26 oktober 2008, 01:34
Ik vind het eigenlijk vooral nog een hoop opgeblazen gezeur hoor. Zullen we het gewoon eens een tijdje uitproberen, kijken hoe het loopt en dan zal iedereen meemaken dat het allemaal meevalt. Zie het nou gewoon eens als een eenvoudig hulpmiddel om het de moderator iets makkelijker te maken, wat werk uit handen te nemen, want meer is het echt niet.

Om nou meteen te gaan refereren aan politie-staten, strafbladen, strafkampen etc. etc. Sorry hoor, maar ik vind dat toch erg overtrokken.HAHAHA dat is dus echt diskuzeuren op niveau....


Godwin--waardig? Da's een heel matig budgetmerk gitaren hoor :D
Serieus, ik weet niet waarom je nu zo overdreven quasi-intelligent aan het typen bent, dat doe je anders nooit. Morgen verder...

Hehehe quasi inteligent, ben gewoon op dreef. Is iets wat ik eens heb overgehouden na ettelijke bezoeken aan diverse rechters. Plus een jaartje misplaatste rechtenstudie aan de O.U.


Godwin waardig, dat is zijn manier om heel subtiel duidelijk te maken dat hij je een nazi vind....

...zijden handschoentjes he...

In z'n algeheelheid vrij en gemisintepreteerd.




GRTS
M.W.
Advocaat van de duivel!

Anders Destium
26 oktober 2008, 01:34
In de categorie nazi-symbolen, kennen we deze nog?


http://www.packrat-toyz.com/images/Sideshow/4109%20German%20Officer.jpg

Ik zie de nazi niet, maar ik ben dan ook geen mod. Het overspannen gedrag van mods onderling begint mij nu toch een beetje te irriteren. Zelf vond ik het bovenstaande plaatje terechter dan het doelloze gescheld wat je normaliter veel vaker tegenkomt. Dat laatste zie ik zelf als een groter probleem, als mensen schelden om het schelden dan betekent dat voor mij vooral dat ze verder niets te melden hebben.

Ik kan zelf niet goed inschatten waar mods allemaal mee te maken krijgen en of er de laatste tijd daadwerkelijk veel problemen/escalaties zijn geweest. Zelf vind ik het al een hele tijd erg goed gaan :) We zullen wel zien wat het nieuwe systeem ons brengt, het lijkt mij vooral belangrijk wat mods er van vinden.

macwilliams
26 oktober 2008, 01:35
Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik je post moet interpreteren :( Is het nou positief over de moderatie, of niet?

Dat is niet posi of nega maar objectief...



nou doe ik het weer:seriousf:

Mithrandir
26 oktober 2008, 01:38
In de categorie nazi-symbolen, kennen we deze nog?


http://www.packrat-toyz.com/images/Sideshow/4109%20German%20Officer.jpg

Ik zie de nazi niet, maar ik ben dan ook geen mod. Het overspannen gedrag van mods onderling begint mij nu toch een beetje te irriteren. Zelf vond ik het bovenstaande plaatje terechter dan het doelloze gescheld wat je normaliter veel vaker tegenkomt. Dat laatste zie ik zelf als een groter probleem, als mensen schelden om het schelden dan betekent dat voor mij vooral dat ze verder niets te melden hebben.

Ik kan zelf niet goed inschatten waar mods allemaal mee te maken krijgen en of er de laatste tijd daadwerkelijk veel problemen/escalaties zijn geweest. Zelf vind ik het al een hele tijd erg goed gaan :) We zullen wel zien wat het nieuwe systeem ons brengt, het lijkt mij vooral belangrijk wat mods er van vinden.


Mijn bescheiden mening is dat Swan onterecht berispt is voor dat plaatje, ik weet dat ik dat beter niet kan zeggen als moderator zijnde, maar naar mijn mening heeft Bert daar idd overgevoelig gereageerd.

Maar de meeste problemen hebben we inderdaad met overdreven platvloers en grof taagebruik en daar proberen we gewoon wat aan te doen, ook in off-topic en hopelijk helpt het berispingen systeem ons daarbij.

Mithrandir
26 oktober 2008, 01:39
Dat is niet posi of nega maar objectief...



nou doe ik het weer:seriousf:

Sorry, ik begrijp zijn post gewoon echt niet, het zal aan het tijdstip liggen.

MarkV
26 oktober 2008, 01:40
Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik je post moet interpreteren :( Is het nou positief over de moderatie, of niet?

Is niet positief of negatief over de moderatie. Net zomin positief als negatief over de gebruikers die zo lopen te zeiken. Ik zou alleen, mocht ik het niet met regels eens zijn, mijn biezen pakken. Dat is het voordeel van internet, daar heb je ultieme democratie; je gaat gewoon naar een ander forum of je sticht je eigen gitaar-sekte en dan kan je lekker zelf de regels bepalen.

macwilliams
26 oktober 2008, 01:40
In de categorie nazi-symbolen, kennen we deze nog?


*KNIP*

Ik zie de nazi niet, maar ik ben dan ook geen mod. Het overspannen gedrag van mods onderling begint mij nu toch een beetje te irriteren. Zelf vond ik het bovenstaande plaatje terechter dan het doelloze gescheld wat je normaliter veel vaker tegenkomt. Dat laatste zie ik zelf als een groter probleem, als mensen schelden om het schelden dan betekent dat voor mij vooral dat ze verder niets te melden hebben.

Ik kan zelf niet goed inschatten waar mods allemaal mee te maken krijgen en of er de laatste tijd daadwerkelijk veel problemen/escalaties zijn geweest. Zelf vind ik het al een hele tijd erg goed gaan :) We zullen wel zien wat het nieuwe systeem ons brengt, het lijkt mij vooral belangrijk wat mods er van vinden.

Dat is ook geen nazi uniform dateert van voor het nazi tijperk. Vermoedelijk 1ste W.O.

correct me if i'm wrong

voor zover mijn off topic...:)

Mithrandir
26 oktober 2008, 01:40
Is niet positief of negatief over de moderatie. Net zomin positief als negatief over de gebruikers die zo lopen te zeiken. Ik zou alleen, mocht ik het niet met regels eens zijn, mijn biezen pakken. Dat is het voordeel van internet, daar heb je ultieme democratie; je gaat gewoon naar een ander forum of je sticht je eigen gitaar-sekte en dan kan je lekker zelf de regels bepalen.

Ok, dank, nu begrijp ik het wel.

MarkV
26 oktober 2008, 01:43
Sorry, ik begrijp zijn post gewoon echt niet, het zal aan het tijdstip liggen.

Geeft niet. Je bent een mod, dus een beetje narcisme is je niet vreemd en ga je er dus vanuit dat elke post in dit draadje wel positief of negatief over de mods moet zijn. ;)

Zie hierboven de serieuze uitleg, las net mijn eigen post en die is ook niet erg duidelijk.

macwilliams
26 oktober 2008, 01:44
Sorry, ik begrijp zijn post gewoon echt niet, het zal aan het tijdstip liggen.

Hij neemt geen standpunt en is dus niet subjectief maar objectief.

edit:

was al uitgelegd dus...

TimmU
26 oktober 2008, 01:50
ongelofelijk , dit. wat een gemekker! Berispingen uit delen! ik krijg een berisping van dat gezeur . joost plaatst een smerig plaatje , so what ? in 'mooie dames' komen zo vaak smerige plaatjes langs ,alsmede in post fotoś van jezelf, boeiend. dan kijk je er maar even overheen. Nu ga ik slapen, veel te veel gezopen en gefeest dit weekend.

rickert
26 oktober 2008, 02:07
Whahaha 00.50 en al slapen EN teveel gezopen voor dit hele weekend:seriousf:

TimmU
26 oktober 2008, 12:24
gisterochend nog keihard over mn nek gegaan . ik zal er alleen geen plaatjes van posten. Vanavond weer zuipen.

Han S
26 oktober 2008, 12:59
gisterochend nog keihard over mn nek gegaan . ik zal er alleen geen plaatjes van posten. Vanavond weer zuipen.


Jouw leven moet een groot feest zijn, kan niet anders.

rickert
26 oktober 2008, 13:00
Jouw leven moet een groot feest zijn, kan niet anders.

:seriousf: Heerlijk!

Chris Winsemius
26 oktober 2008, 14:06
Whahaha 00.50 en al slapen EN teveel gezopen voor dit hele weekend:seriousf:

Berisping of compliment dan maar?

hoofd
26 oktober 2008, 14:29
Mijn bescheiden mening is dat Swan onterecht berispt is voor dat plaatje

Kunnen berispingen dan ook weer teruggedraaid worden? Dat je de gehaalde punten weer verwijderd, of is dat gewoon vette pech?

En waar kunnen wij zien hoeveel punten we hebben? Het zou voor mij de boel wel wat overzichtelijker maken als ik wist op hoeveel punten ik sta..

DeiDRagonas
26 oktober 2008, 15:12
Kunnen berispingen dan ook weer teruggedraaid worden? Dat je de gehaalde punten weer verwijderd, of is dat gewoon vette pech?

En waar kunnen wij zien hoeveel punten we hebben? Het zou voor mij de boel wel wat overzichtelijker maken als ik wist op hoeveel punten ik sta..

Goeie vraag... En dikke +1 voor het vermelden van t aantal punten!!!

Grt R!

hendrix2
26 oktober 2008, 15:17
Kunnen berispingen dan ook weer teruggedraaid worden? Dat je de gehaalde punten weer verwijderd, of is dat gewoon vette pech?

En waar kunnen wij zien hoeveel punten we hebben? Het zou voor mij de boel wel wat overzichtelijker maken als ik wist op hoeveel punten ik sta..

Een berisping is normaliter 10 dagen geldig, dacht ik. Een mod kan een berisping inderdaad terugdraaien.

Kunnen jullie in je (eigen) profiel de berispingen niet zien? Ik kan dat gewoon zien bij mij (ik heb er eentje gehad als test). Ik weet dat jullie het bij anderen niet kunnen zien, maar ook niet bij jezelf?

edit: hoofd, je hebt trouwens 0 strafpunten ;) gewoon een waarschuwing gehad dus... (je 'waarschuwing' verloopt op 3nov, maar omdat je geen strafpunten gehad hebt maakt dat niet veel uit)

RoelTM
26 oktober 2008, 15:22
Ik zie het nergens staan hoor...
Er staat wel een 1 bij verwijzingen (geen idee wat dat is), maar ik kan me niet herinneren dat ik iets verkeerd heb gedaan... :confused:

Dude
26 oktober 2008, 15:31
Even een dingetje kritisch zijn...

Kunnen mods zelf ook berispingen krijgen ? Als ik bijvoorbeeld bij gigs het metallica topic zie geeft de ene mod een waarschuwing dat er niet meer over een op dat moment door hem afgesloten zeur onderwerp mag worden geouwehoerd, en 2 posts verder geeft een andere mod weer een lekkere slinger aan die ouwe discussie.

Zou iemand anders daarvoor een berisping krijgen ?

hendrix2
26 oktober 2008, 15:51
Ik zie het nergens staan hoor...
Er staat wel een 1 bij verwijzingen (geen idee wat dat is), maar ik kan me niet herinneren dat ik iets verkeerd heb gedaan... :confused:

1 verwijzing = 1 referentie van vroeger (1 aangemeld lid dat jou als referentie opgegeven heeft)


Even een dingetje kritisch zijn...

Kunnen mods zelf ook berispingen krijgen ? Als ik bijvoorbeeld bij gigs het metallica topic zie geeft de ene mod een waarschuwing dat er niet meer over een op dat moment door hem afgesloten zeur onderwerp mag worden geouwehoerd, en 2 posts verder geeft een andere mod weer een lekkere slinger aan die ouwe discussie.

Zou iemand anders daarvoor een berisping krijgen ?

ja mods kunnen zelf ook waarschuwing krijgen, ik weet wel niet of een mod gebanned kan worden (kon vroeger niet, dus zou me verbazen als het nu kan)... er zijn momenteel zelfs meer mods met waarschuwingen dan gewone leden denk ik :p

Mitch
26 oktober 2008, 15:55
ongelofelijk , dit. wat een gemekker! Berispingen uit delen! ik krijg een berisping van dat gezeur . joost plaatst een smerig plaatje , so what ? in 'mooie dames' komen zo vaak smerige plaatjes langs ,alsmede in post fotoś van jezelf, boeiend. dan kijk je er maar even overheen.

Nou, niet dus. Dit is niet het Grote Tim en Joost forum, dit is Gitaarnet forum. Als daar dingen staan die jullie wel bevallen en een hoop andere mensen niet, heb je vette pech, dan wordt het verwijderd en als het irritant genoeg is krijg je daar een waarschuwing of berisping voor.

Dat die berispingen bij forumleden niet te zien zou zijn in het eigen profiel is wel een punt, dat moet even gecontroleerd worden. Wij hebben elkaar ook berispingen uitgedeeld tijdens en na de update en dat konden we gewoon in ons eigen profiel zien. Wie mag ik even een berisping uitdelen? Diegene controleert het in zijn profiel en ik trek daarna de berisping weer in?

Oh en Dude, als Han er nog één over doorgaat is dat inderdaad anders dan wanneer één van de gebruikelijke zeikstralen dat komt doen, ja. Maar als je dat niet politiek correct vindt willen we die post best verwijderen hoor.

Han S
26 oktober 2008, 16:03
Oh en Dude, als Han er nog één over doorgaat is dat inderdaad anders dan wanneer één van de gebruikelijke zeikstralen dat komt doen, ja. Maar als je dat niet politiek correct vindt willen we die post best verwijderen hoor.

Helemaal niet want hij heeft het nog niet gelezen. En als ik die zeikstraal een deuk in zijn ego sla is dat een goede zaak. Wat denkt ie wel, zichzelf tot slimmerik bombarderen omdat hij een woekeraar is? Kom op!

wietse
26 oktober 2008, 16:12
Dat is ook geen nazi uniform dateert van voor het nazi tijperk. Vermoedelijk 1ste W.O.

correct me if i'm wrong

voor zover mijn off topic...:)


staat ook in het plaatje, world war one.

Dude
26 oktober 2008, 16:12
joh het zal mij werkelijk roesten wat er gebeurt en hoe ;)

het viel (valt vaker) me alleen op dat jullie de laatste tijd steeds tegenstrijdigere meningen hebben rondom regeltjes en zaken, en dat lijkt me niet zo geloofwaardig en is ook wel eens anders geweest ?

alhoewel ik rondom de thema's mod zaken en geloofwaardigheid helemaal beter mn mond kan houden hier gok ik

Mitch
26 oktober 2008, 16:25
We zijn het best vaak niet met elkaar eens en dat brengen we maar zelden naar buiten. Tuurlijk moet je redelijk op één lijn staan, maar we gaan daar niet krampachtig over doen. Ook bij de politie kun je trouwens verschillende meningen en manieren van aanpak hebben, maar da's jou niet onbekend ;)

Dude
26 oktober 2008, 16:38
overal is gezeik, en dat is af en toe maar goed ook want als iedereen het altijd maar met elkaar eens zou zijn.... wc tegeltjes wijsheden zijn nog erger dan life and cooking kijken op zondagmiddag

pimmetje
26 oktober 2008, 16:54
het viel (valt vaker) me alleen op dat jullie de laatste tijd steeds tegenstrijdigere meningen hebben rondom regeltjes en zaken, en dat lijkt me niet zo geloofwaardig en is ook wel eens anders geweest ?Tja, dat ligt er denk ik aan wat je geloofwaardigheid noemt.

Beleid, en dus ook eenheid van beleid, wordt gevormd op basis van verschillende meningen.
En dan hoeven we niet krampachtig over te doen over het feit dat er verschillende meningen zijn...

En bij een nieuw systeem (ook voor ons!) geldt dat misschien nog wel wat meer...

Tupelo
26 oktober 2008, 17:22
wc tegeltjes wijsheden zijn nog erger dan life and cooking kijken op zondagmiddag
Dude, niets is erger dan life and cooking kijken, ook wc tegeltjes wijsheden niet! Wc tegeltjes wijsheden zijn nog voor mensen met meer levenslust dan zij die zondag vrijwillig voor Carlo & Irene kiezen.

The horror!! :o

Anders Destium
26 oktober 2008, 22:09
Even een dingetje kritisch zijn...

Kunnen mods zelf ook berispingen krijgen ? Als ik bijvoorbeeld bij gigs het metallica topic zie geeft de ene mod een waarschuwing dat er niet meer over een op dat moment door hem afgesloten zeur onderwerp mag worden geouwehoerd, en 2 posts verder geeft een andere mod weer een lekkere slinger aan die ouwe discussie.

Zou anders daarvoor een berisping krijgen ?

Dat zou helemaal mooi worden, zeker als ik er verder helemaal niets mee te maken heb :sneaky:

Het enige wat ik verder in dit topic op te merken heb, is dat mods hun taak niet kleiner/groter moeten maken dan dat deze is. Het geheel in goede banen leiden, dat werk. Ik vind dat erg leuk om een paar uur per week te doen (als facilitator), maar dan alleen als ik er ook voor betaald krijg :)

bert k
26 oktober 2008, 22:09
WC tegeltjeswijsheden krijg ik soms flink de schijt van, en zo heeft toch alles in het leven een nuttig doel.

Anders Destium
26 oktober 2008, 22:10
Ik schijt zelfs het liefst óp wijsheden-tegeltjes, hoe moeilijk dat soms ook is (ik ben niet zo lang).

macwilliams
26 oktober 2008, 22:30
WC tegeltjeswijsheden krijg ik soms flink de schijt van, en zo heeft toch alles in het leven een nuttig doel.welke spreuk werkt het best?

Beter een pussy in de hand dan de lucht van tien?
Of toch: Niets zo charmant als met je kop door de wand?

Anders Destium
26 oktober 2008, 22:31
Ik dacht zelf aan: met macwilliams in de buurt, is een knokploeg zo gehuurd.

macwilliams
26 oktober 2008, 22:39
Hahaha:seriousf:
06-hittman
Voor al uw shit zaken.

pimmetje
26 oktober 2008, 23:01
Het enige wat ik verder in dit topic op te merken heb, is dat mods hun taak niet kleiner/groter moeten maken dan dat deze is. Het geheel in goede banen leiden, dat werk.Ja, dat lijkt me duidelijk. Idealiter moet je immers een taak nooit groter of kleiner maken dan hij is...
Dus een prima manier om geen reet te zeggen :D.

Mitch
26 oktober 2008, 23:37
Maar nog even serieus over dit onderwerp: ik wil eignelijk wel helder hebben of leden inderdaad niet de berispingen kunnen zien die ze zelf gehad hebben. VOlgens mij is dat namelijk wel zo. Misschien kunnen Joey of Swan licht schijnen in deze duistere zaak?

Han S
26 oktober 2008, 23:40
Of je stuurt Glimpiel even een PB. :D

Nielsje
26 oktober 2008, 23:40
Joh, anders geef je mij toch ff een berisping? Krijg ik meteen aanzien bij de jongere garde, bij de ouderen heb ik het toch al verpest :D

grayfink
26 oktober 2008, 23:47
Ik wil ook een berisping!
Kijk, een nasi symbool:
http://holland-shopping.com/shop/images/mix%20voor%20nasi.jpg

hoofd
26 oktober 2008, 23:48
Ik zie in mijn profiel wel dat ik een berisping heb gehad.. Ik weet niet of anderen het ook kunnen zien, maar ik heb een tabblad "Berispingen" en daar staat een berisping, met verwijzing naar het topic, de berisper en de reden van berisping.

Mitch
27 oktober 2008, 00:01
Oh oké, waarom zei je dan een paar pagina's terug dat het niet zichtbaar was? Nou ja, het zal wel. Deze discussie komt me inmiddels de neus uit, gaat eigenlijk nergens meer over.

Anders Destium
27 oktober 2008, 00:01
Ja, dat lijkt me duidelijk. Idealiter moet je immers een taak nooit groter of kleiner maken dan hij is...
Dus een prima manier om geen reet te zeggen :D.

Naar mijn idee was mijn post helder:
mods horen IMO taakbewust te zijn, maar dan zonder de huidige grootheidswaanzin. Niet minder, niet meer...

Mitch
27 oktober 2008, 00:04
Nou vooruit, gaan we nog even door. Wie heeft er grootheidswaanzin volgens jou en waarom?

Nielsje
27 oktober 2008, 00:04
Ik kan overigens niet zien dat hoofd een berisping heeft.

Mitch
27 oktober 2008, 00:04
Nee, dat klopt, anders kan het weer te makkelijk een rebels statussymbool worden.

Han S
27 oktober 2008, 00:06
Nou vooruit, gaan we nog even door. Wie heeft er grootheidswaanzin volgens jou en waarom?

Ik ben daar ook wel benieuwd naar, kom op AD, zeg het nou!

hoofd
27 oktober 2008, 00:09
Oh oké, waarom zei je dan een paar pagina's terug dat het niet zichtbaar was?
Ik had niet goed gekeken, denk ik.. Ik trek liever eerst mijn bek open voor ik ga kijken of het ergens op gefundeerd is. Ik heb het hele nieuwe profielensysteem nog niet door, ik keek bij gebruikersinstellingen, waar ook mijn privéberichten staan, maar daar stond niks. Het staat dus in mijn profiel. Het tabblad verscheen ook pas nadat ik een berisping had gehad, ik kan me niet herinneren dat het er eerder stond. Dus..

hoofd
27 oktober 2008, 00:10
Nou vooruit, gaan we nog even door. Wie heeft er grootheidswaanzin volgens jou en waarom?

Oh, ik weet er een, ik weet er een, mag ik het zeggen, mag ik het zeggen???

Han S
27 oktober 2008, 00:23
Oh, ik weet er een, ik weet er een, mag ik het zeggen, mag ik het zeggen???

Ja, kan ik hem een rebipsing geven.

TimmU
27 oktober 2008, 00:23
Oh, ik weet er een, ik weet er een, mag ik het zeggen, mag ik het zeggen???

ik ben benieuwd, maar ik heb wel zo mijn ideeën.

Overigens, ongetwijfeld @ Joey Handsome ; Bebipsing.... HELD:D

pimmetje
27 oktober 2008, 00:36
Naar mijn idee was mijn post helder:
mods horen IMO taakbewust te zijn, maar dan zonder de huidige grootheidswaanzin. Niet minder, niet meer...
Geef dan idd een beetje een (globaal) voorbeeld van die grootheidswaanzin. Of waar mods op dit moment volgens jou hun taak te veel vergroten.

Ik heb het idee dat je dat vooral ziet in de huidige vertrutting, zoals sommigen het noemen. Maar misschien bedoel je iets heel anders. 't Is altijd gemakkelijker om iets met kritiek te doen als deze ook enigszins concreet wordt geuit.

Mitch
27 oktober 2008, 00:36
@pimmetje: Anders is off-line...

@Timmoe: als je er aan meewerkt dat een nieuw, verbeterd zoeksysteem onderuit wordt gehaald dan ben je een held? Ik vind het eerder nogal sneu dat, zodra bekend is dat de makers van labels niet getraceerd kunnen worden, er maar op los wordt gelabeld. Er is een hoop kritiek geweest op de zoekfunctie, dan verandert er wat ten goede en dan moet het meteen belachelijk gemaakt worden. Beetje jammer...

Swan
27 oktober 2008, 01:05
t staat er duidelijk in mn profiel:

Profiel overtreding 24 oktober 2008
18:17 3 november 2008
17:17 3 (zwaar) beledigen (van andere gebruiker) bert k (http://www.gitaarnet.nl/forum/member.php?u=4102)aangezien zoveel mensen het er over eens zijn dat het plaatje niet beledigend is zou ik het op prijs stellen als de punten worden vermindert of verwijdert.

Joey Handsome
27 oktober 2008, 01:32
Even voor de duidelijkheid, wasn't me, wat betreft de 'bebipsing'. Niet mijn taalgebruik.

Verder kan ik inderdaad zien dat ik berispt ben. Ik vind echter, dat anderen dat ook moeten kunnen zien.

Ook ben ik van mening dat die berisping van Swan nogal overtrokken is. Maar goed, dat schijnt geen moer uit te maken, wat anderen vinden (mithrandir).

pimmetje
27 oktober 2008, 01:49
Lijkt me niet handig om het hier over terugdraaien van specifieke mod-beslissingen te hebben.

Als we hier een beetje normaal kunnen discussieren over algemeen mod-beleid, zoals hier tot nog toe toch zeer redelijk gebeurt, dan kunnen wij mods daar wat van meenemen...
Lijkt mij mooi als dat vaker kan.

Maar zo'n individueel geval kan je beter even met de mod in kwestie op proberen te lossen via PM. Anders schiet een onderwerp als dit zijn doel voorbij; als 't in dat soort "onderhandelen" ontaardt, wordt een open dialoog over de forumregels en de moderatie eigenlijk onmogelijk.

Sowieso kan je idd niet per se iets kopen voor een verschil van interpretatie tussen mods in zo'n individueel geval. Zoals al eerder is aangegeven, is er enige vrijheid van individuele mod-stijl. Vergelijk 't maar met een scheids die eerder een kaart trekt dan een andere scheids, zonder dat een van de twee de regels verkeerd toepast...

hoofd
27 oktober 2008, 09:43
@Timmoe: als je er aan meewerkt dat een nieuw, verbeterd zoeksysteem onderuit wordt gehaald dan ben je een held? Ik vind het eerder nogal sneu dat, zodra bekend is dat de makers van labels niet getraceerd kunnen worden, er maar op los wordt gelabeld. Er is een hoop kritiek geweest op de zoekfunctie, dan verandert er wat ten goede en dan moet het meteen belachelijk gemaakt worden. Beetje jammer...

Berisp 'm, berisp 'm!!!

hendrix2
27 oktober 2008, 09:54
t staat er duidelijk in mn profiel:
aangezien zoveel mensen het er over eens zijn dat het plaatje niet beledigend is zou ik het op prijs stellen als de punten worden vermindert of verwijdert.
ah, als je je gedraagt tot 3 november dan vervallen ze vanzelf. Niet zo heel moeilijk lijkt me.




Verder kan ik inderdaad zien dat ik berispt ben. Ik vind echter, dat anderen dat ook moeten kunnen zien.



Juist voor mensen als jij laten we die punten niet zien... denk er maar over na.

Kim Wilson
27 oktober 2008, 09:59
Wat kun je toch discussieren over iets wat nergens over gaat, zeg. Beleid is niet veranderd, er is alleen een nieuwe manier van bijhouden. Is dat nou zo'n issue?

hoofd
27 oktober 2008, 10:01
denk er maar over na.
Dat vind ik een lullige opmerking, je weet dondersgoed dat Joey niet zo snugger is..


Hey, ff geheeel terzijde, moet de erfenis van Dude in offtopic niet 's aangepast worden? De mooie "Huisregels offtopic" sticky, die voor 't laatst 03-06 is geüpdate.. Er lijkt mij dat er nogal wat is veranderd, zoals bijvoorbeeld dit mooie puntensysteem.

pimmetje
27 oktober 2008, 10:09
Goed punt.
Dat van Joey's capaciteiten dan... maar naar die huisregels kunnen we idd ook wel ff kijken. Al is dat puntensysteempje nog in test- en ontwikkelfase, dus misschien is 't handig om dat pas mee te nemen als e.e.a. over de toepassing duidelijk is.

Mithrandir
27 oktober 2008, 10:09
Wat kun je toch discussieren over iets wat nergens over gaat, zeg. Beleid is niet veranderd, er is alleen een nieuwe manier van bijhouden. Is dat nou zo'n issue?

Ja, dat probeer ik eigenlijk ook al de hele tijd duidelijk te maken :D

bert k
27 oktober 2008, 10:10
t staat er duidelijk in mn profiel:
aangezien zoveel mensen het er over eens zijn dat het plaatje niet beledigend is zou ik het op prijs stellen als de punten worden vermindert of verwijdert.
De overtredeng was duidelijk: beledigen van een andere gebruiker. Ik gaf die berisping naar aanleiding van een klacht, dus hij was echt wel terecht. En wat andere gebruikers vinden heeft er niks mee te maken. Trouwens, waar gaat het over, een plaatje wordt verwijderd, dat overkomt iedereen wel eens, big deal.
Wat die punten betreft, dat heb ik al uitgelegd, het is nieuw, we moeten er zelf ook mee leren werken, en we kijken wel of het bevalt.

Kim Wilson
27 oktober 2008, 10:12
Ja, dat probeer ik eigenlijk ook al de hele tijd duidelijk te maken :D
Herhaling is de beste leermeester, heb ik geleerd. :D

JeroenSchaaf
27 oktober 2008, 10:32
Herhaling is de beste leermeester, heb ik geleerd. :D

dan herhalen we het nog even ;)

macwilliams
27 oktober 2008, 19:57
Wat kun je toch discussieren over iets wat nergens over gaat, zeg. Beleid is niet veranderd, er is alleen een nieuwe manier van bijhouden. Is dat nou zo'n issue?

Wanneer er iets volgens jouw niet veranderd is maar toch ook niet geheel hetzelfde is gebleven doordat er iets is aan toegevoegd hoe zou je dat dan wel noemen?

Wanneer deze toevoeging niet voor iedereen duidelijk is en er word om opheldering gevraagd is dat dan geen issue?

Niet iedereen is zo intelligent om direkt alles te doorzien, en ondanks dat het mij wel duidelijk was zat ik toch met een paar vragen en stellingen. Ik heb deze netjes verwoord hier neergezet en heb daar ook duidelijke antwoorden op gekregen. Misschien niet van allemaal omdat het ietwat uitdagend overkwam. Maar uiteindelijk heb ik volgens mij zonder al te veel irritaties op te wekken wel antwoorden gekregen.


Je kan natuurlijk elke niet verandering zondermeer accepteren, maar ik denk dat veel mensen toch graag zouden willen hebben gereageerd en dit nu niet doen om niet als zeurkous gezien te worden.

Sorry voor de onduidelijke en lange zinnen

Anders Destium
27 oktober 2008, 21:13
Nou vooruit, gaan we nog even door. Wie heeft er grootheidswaanzin volgens jou en waarom?

Jij, Bert en Han, als je er naar vraagt. Het is voor mij vooral een kwestie van "wie de schoen past, trekke hem aan". Zoals ik het ervaar hebben jullie soms het idee dat jullie de wereld kunnen veranderen vanuit jullie functie als mod. Dat zal best meevallen want ik vind jullie toffe lui, maar het pompeuze hoeft van mij niet zo. Ik weet niet of dit duidelijk genoeg is, verder is het natuurlijk helemaal geen groot probleem ofzo. Mij leek een beetje nuance mbt jullie rol wel op zijn plaats, als mijn opmerkingen verder onterecht zijn dan spijt me dat :)

bert k
27 oktober 2008, 22:41
Pompeus? Graag toelichten met voorbeelden, want hier zakt mijn broek van af. :sneaky:

Swan
27 oktober 2008, 22:43
er zit ook geen greintje zelfreflectie in je heh bert?

bert k
27 oktober 2008, 22:45
Wees dan godverdomme eens duidelijk, stelletje eikels! Ik ben die vage beschuldigingen echt spuugzat. Kom met iets concreets of hou gewoon lekker je bek dicht.

Nocki
27 oktober 2008, 22:47
haha. wat een topic.

Jantje: "je bent een zak"

Karel: "wat? noem je me nou een zak?"

Jantje: "nee. zo bedoel ik dat niet. het was meer van wie de schoen past trekke hem aan"

Karel: "o. dat valt onder vrijheid van menings uiting?"

Jantje: "Ja. Je bent een zak als je je een zak voelt"




Ik ben in ieder geval nog steeds enorm happy met het verscherpte toezicht van de mods en plaats mezelf graag onder hun toezicht op dit forum. BEn je het er niet mee eens en zie je het anders heb je vast een schoen aan die niet zo gewaardeerd wordt :)
Doe maar lekker normaal! toezicht moet er zijn! Sterker nog! het is nodig voor de mensen die het hard roepen dat het niet zo is!
beter zo dan een forum met 1 sterke man! :)

Mithrandir
27 oktober 2008, 22:49
@Bert: moet ik de groffe taal vervangen door sterretjes of doe je het zelf? ;)

bert k
27 oktober 2008, 22:53
Sorry hoor, maar ik zit hier steeds kwaaier te worden op die lul van een Swan. Er wordt 1 plaatje van hem verwijderd, en hij zit al een week lang te zeiken, te stangen en te ouwehoeren. Bij ieder ander forum had hij allang een ban gekregen, maar nee, ome Bert wil graag de discussie in het openbaar aangaan. En wat krijg ik te horen? Gebrek aan zelfreflectie, de mods zijn dictators, ik ben het een beetje zat aan het worden om de hele berg stront over me heen te krijgen.
Dit had een topic moeten zijn waar iedereen in discussie kon over een nieuw puntensysteem, niet het zoveeldste modflame topic.

Ik kap ermee voor vanavond, bekijk het allemaal maar.

Swan
27 oktober 2008, 22:59
Denk je om je bloeddruk?
Het gaat, voor de zoveelste keer, niet om het verwijderen van een plaatje: het gaat om jouw machtsmisbruik met je puntensysteem (en direct in je PM me beledigd) omdat je zelf op je teentjes werd getrapt en mijn post zwaar overdrijft waardoor ik in een slecht daglicht wordt gesteld.

Mithrandir
27 oktober 2008, 23:01
Denk je om je bloeddruk?
Het gaat, voor de zoveelste keer, niet om het verwijderen van een plaatje: het gaat om jouw machtsmisbruik met je puntensysteem (en direct in je PM me beledigd) omdat je zelf op je teentjes werd getrapt en mijn post zwaar overdrijft waardoor ik in een slecht daglicht wordt gesteld.

En nu is het wel genoeg geweest, dit topic is niet bedoelt om 1 enkel incident te bespreken, dat kan je vanaf nu met Bert persoonlijk doen als je daar behoefte aan hebt.

Swan
27 oktober 2008, 23:04
Dit was ook mijn laatste post.

Reel Big Fish
27 oktober 2008, 23:29
Ik ben in ieder geval nog steeds enorm happy met het verscherpte toezicht van de mods en plaats mezelf graag onder hun toezicht op dit forum. BEn je het er niet mee eens en zie je het anders heb je vast een schoen aan die niet zo gewaardeerd wordt :)

Bedankt, wij doen allemaal ons best om het forum leuk en aantrekkelijk voor iedereen te houden.

Commentaar en feedback is natuurlijk altijd welkom, mits het ook onderbouwd wordt, anders kunnen wij er ook niet zoveel mee.

Anders Destium
27 oktober 2008, 23:42
Pompeus? Graag toelichten met voorbeelden, want hier zakt mijn broek van af. :sneaky:

Gezien je communiceer-stijl nu voel ik me niet direct geroepen, integendeel eigenlijk. Ik begrijp dat je het niet leuk vindt wanneer mensen je negatieve feedback geven, maar ik geef tegelijkertijd ook aan dat het voor mij geen echt probleem vormt. Het is iets om mee te nemen. Juist dit type reacties zie ik als een bevestiging van mijn observaties. Voor mij heerst er op dit moment een schijn van willekeur, of dat ook klopt kan ik niet beoordelen. Deze schijn wordt ook gevoed doordat het niet duidelijk is of mods nu gebruikers+ zijn of echt een andere groep.

Ik kan het helemaal verkeerd hebben, maar een beetje nuance voor wat betreft de rol van mods en jullie gedrag kan geen kwaad lijkt me. Zelfs als jij je zelf van geen kwaad bewust bent. Op dit moment heb ik het idee dat elke opmerking die het gedrag van mods aan kaak stelt per definitie off limits is. Die kant wil ik zeker niet verder op, omdat het op het forum over de bank genomen de laatste tijd juist heel goed gaat IMO. Laten we dat zo houden :)

Mitch
27 oktober 2008, 23:54
Dit was ook mijn laatste post.Jammer, ik had liever gehad dat je nog even door zou zuigen, dan kon ik mijn geile opgeblazen macht misbruiken en de virtuele wereld een betere plaats maken door je te bannen.

Zo, het hele topic samengevat in één alinea :D

Erik, ik denk dat ik wel snap wat je ongeveer bedoelt. Schoenen passen etc. vind ik flauw, je noemt gewoon man en paar en da's prima. Ik kan me die indruk van je wel voorstellen al weet ik niet zeker wat je nou precies bedoelt.
Ik verklap geen geheimen als ik zeg dat Han best een optimistische en idealistische insteek heeft en hoewel in mindere mate, ikzelf ook wel. De wereld veranderen van achter een beeldscherm.... dacht het niet, maar die uitspraak bedoel je ook vast niet zo letterlijk als je 'm nu opschrijft. Je nuanceert 'm ook eignelijk zelf al. Ik kan niet ontkennen dat er soms aardig wat PB werk verzet wordt door mods en daar bereik je soms helemaal niks mee, maar soms werpt dat ook absoluut zijn vruchten af. Dat gaat allemaal behoorlijk onzichtbaar en voor het gros van de forumleden maakt dat geen hol uit, maar voor het individuele forumlid kan dat soms nét effe prettiger zijn. Maar goed, da's de afdeling onzichtbaar werk, op basis daarvan kun je ons optreden niet pompeus noemen.
De onnoemelijke hoeveelheid spambots die we preventief gebanned hebben, waardoor we maandenlang hebben voorkomen dat het forum een zootje werd, dat bedoel je vast ook niet. Dat daar bij elkaar uren werk in heeft gezeten zal ook vast niet overdreven op je zijn overgekomen, je merkt er als lid namelijk niks van.
Het inventariseren van problemen, opstellen van lijsten, verzinnen van oplossingen, opstellen van FAQs, reorganiseren van topics, communicatie naar Ido toe, ja daar hebben we ons schuldig aan gemaakt. Maar goed, volgens mij heb je nog steeds geen toegang tot het modforum dus wie je heeft verklapt dat we ons daar prominent mee hebben bemoeid: geen idee.
Ik hoop niet dat het feit dat we, samen met Mith, meer bevoegheden hebben dan de rest tot je indruk heeft geleid, dat zou flauw zijn. Het enige dat we extra doen is ingrijpen in topics als de dienstdoende mod niet aanwezig is. Tenzij je stelling is: meer macht corrumpeert per definitie meer, dan zijn we de lul, ja.
Het aanmaken van een berispingen systeem: dat hebben wij niet verzonnen, dat zat bij de update. Blame vBulletin!

Als ik dan alles op een rijtje zet vraag ik me af of je ons nou afrekent op ons gedrag als mod of ons gedrag als forumlid. Er is natuurlijk een enkele keer wat gedoe geweest om reageren in rood (mod aktie) of zwart (forumlid). Dat heeft wel eens door elkaar gelopen daar was soms wat gezeur over. Ik zou je bijna willen uitdagen: zoek eens wat teksten in rood en onderbouw daar je punt eens mee. Ik heb zo'n donkerbruin (nee, niet rood!) vermoeden dat het niet ons moderator schap is wat je 'dwars' zit.
Ik denk dat we er verstandig aan doen gewoon een volgende meeting eens lekker te bomen, want ik heb zo'n vermoeden dat als we dit via het forum nog een dag of twee door blijven posten we alleen maar verder uit elkaar drijven terwijl we het eigenlijk misschien wel meer met elkaar eens zijn dan we denken. Waarmee ik je dus niet impliciet de mond snoer, begrijp me niet verkeerd

Mithrandir
27 oktober 2008, 23:58
Ik snap toch nog niet helemaal waar je heen wilt Anders. Je hebt het over nuancering wat betreft de rol en het gedrag van de mods, maar wat bedoel je daar precies mee?

Het enige wat ik kan zeggen is dat het moelijk is om tegelijkertijd gebruiker en moderator te zijn, dat zorgt soms voor onduidelijkheid en wrijving, met name in off-topic. Wat mij betreft zijn we eerst en vooral "forumgebruikers", maar wel met de verantwoordelijkheid dit forum (ook off-topic) zo toegankelijk mogelijk voor iedereen te houden en niet enkel voor een select groepje.

Ik snap dat die dubbelrol voor onduidelijkheid kan zorgen, het zou veel makkelijker zijn als je moderators zou hebben die zich nauwelijks mengen in discussies. Dat zorgt er volgens mij voor dat je autoritair gedrag van een dergelijk persoon eerder accepteert, al is het maar omdat hij geen belang heeft in de discussie zelf. Alleen krijg je dan veel afstand tussen gebruikers en moderatie, daar zitten wij als moderators dan weer niet op te wachten.

hubert
28 oktober 2008, 00:18
En nu is het wel genoeg geweest, dit topic is niet bedoelt om 1 enkel incident te bespreken, dat kan je vanaf nu met Bert persoonlijk doen als je daar behoefte aan hebt.

als eerste: Ik vind dat de mods het hier prima doen.

maar....bovenstaand bericht vind ik dan ook weer een voorbeeld van hoe het niet moet.
Door te reageren vanuit de rol als mod op Swan net na een vrij persoonlijke aanval op swan van een mod geef je de indruk dat je wel toelaat dat mods zo'n taal mogen gebruiken en 'gewone' gebruikers niet. En dat geeft het gevoel van willekeur. Ik bedoel: Als mod had je ook Bert K kunnen aanspreken op zijn gedrag aangezien zijn reacties meer bedoeld zijn voor onderling PM....vind ik dan.

Ik heb ook al een paar keer meegemaakt (kan de concrete voorbeelden nu niet meer terugvinden) dat ik wat aan lezen was en ik niet begreep waarom iemand gebanned werd. Heeft denk ik ook te maken met verschil van interpretatie (Onderdeel van de systeemtheorie :) )
Als dat voor mij geldt, geldt dat ook voor anderen.

Hierdoor kan een mod het nooit helemaal goed doen. Er is altijd wel een groep die het het niet eens is met bepaalde ingrepen of akties (een forum is net een maatschappij :confused: ). De mods hebben wel de verantwoordelijkheid om elke vorm van willekeur of partijdigheid te voorkomen.

Maar nogmaals: al met al vind ik dat dit forum goed wordt beheerd door de mods.

Voor zover mijn (enige) bijdrage in deze 'discussie'.

Mithrandir
28 oktober 2008, 00:24
als eerste: Ik vind dat de mods het hier prima doen.

maar....bovenstaand bericht vind ik dan ook weer een voorbeeld van hoe het niet moet.
Door te reageren vanuit de rol als mod op Swan net na een vrij persoonlijke aanval op swan van een mod geef je de indruk dat je wel toelaat dat mods zo'n taal mogen gebruiken en 'gewone' gebruikers niet. En dat geeft het gevoel van willekeur. Ik bedoel: Als mod had je ook Bert K kunnen aanspreken op zijn gedrag aangezien zijn reacties meer bedoeld zijn voor onderling PM....vind ik dan.

Ik heb ook al een paar keer meegemaakt (kan de concrete voorbeelden nu niet meer terugvinden) dat ik wat aan lezen was en ik niet begreep waarom iemand gebanned werd. Heeft denk ik ook te maken met verschil van interpretatie (Onderdeel van de systeemtheorie :) )
Als dat voor mij geldt, geldt dat ook voor anderen.

Hierdoor kan een mod het nooit helemaal goed doen. Er is altijd wel een groep die het het niet eens is met bepaalde ingrepen of akties (een forum is net een maatschappij :confused: ). De mods hebben wel de verantwoordelijkheid om elke vorm van willekeur of partijdigheid te voorkomen.

Maar nogmaals: al met al vind ik dat dit forum goed wordt beheerd door de mods.

Voor zover mijn (enige) bijdrage in deze 'discussie'.



En ik heb dan weer vrij recente nare ervaringen met moderators publiek op de vingers tikken....af en toe weet ik ook even niet wat te doen hoor :( Maar je hebt gelijk, als je goed leest zie je wel dat ik Bert even (met een knipoog) laat merken dat zijn reactie eigenlijk niet door de beugel kan.

Mithrandir
28 oktober 2008, 00:25
He verdorie, we hebben een bugje....

hoofd
28 oktober 2008, 00:29
Had je een dubbelpost? Was laatst in offtopic ook al..

Ik vind dit echt een heerlijke discussie!! Morgen ga ik voor m'n tweede berisping, vandaag ben ik in een vrij rustige bui, forumtechnisch gezien.

Mitch
28 oktober 2008, 00:30
@hubert:

Situatie:
-Swan post verkeerd plaatje.
-Bert verwijdert plaatje en berispt Swan.
-Swan zuigt dagenlang in dit topic omdat -ie zijn zin niet krijgt over de mod-aktie die hij van bert heeft gekregen.
-Dit topic is bedoeld om te discussiËren over het systeem, niet over de individuele aktie.
-Bert is het goed zat en laat dat merken.

Mithrandir modereert hier in Algemeen. Dan is het aan hem om de persoonlijke aanvallen uit dit topic te houden en dat doet -ie dus ook. Als jij dan vindt dat -ie Swan een kusje had moeten geven en bert een veeg uit de pan, dan zijn we het niet eens ;) Ik kan het ook niet 'partijdig' noemen of 'niet transparant'. Swan zeurt al dagen over een mod aktie. Dat hoort per PB te gaan.
Het lijkt er wel steeds meer op dat mensen denken dat mods onaantastbaar zijn en dat we elkaars straatje schoonvegen. Dat is dus niet zo, we roepen elkaar regelmatig ter verantwoording in het moderator forum. Dat zien jullie niet, maar daar zijn we echt niet allen maar lief voor elkaar.
Als je vragen hebt over een ban, krop dat niet op en maak geen vooroordeel: stuur een PB. Krijg je heus een bericht terug en dat stelt je mening misschien behoorlijk bij.

Mithrandir
28 oktober 2008, 00:33
Had je een dubbelpost? Was laatst in offtopic ook al..

Ik vind dit echt een heerlijke discussie!! Morgen ga ik voor m'n tweede berisping, vandaag ben ik in een vrij rustige bui, forumtechnisch gezien.

Nee, mijn post was de eerste van een nieuwe pagina en die is dan niet zichtbaar.

Ik kan je nu al wel gewoon je 2e berisping geven als je dat leuk vind?

hoofd
28 oktober 2008, 00:34
we roepen elkaar regelmatig ter verantwoording in het moderator forum. Dat zien jullie niet, maar daar zijn we echt niet allen maar lief voor elkaar.

Alleen voor dat modforum zou ik wel weer mod willen zijn.. Daar kunnen idd heeeele felle discussies worden gevoerd, erg mooi!

hoofd
28 oktober 2008, 00:35
Ik kan je nu al wel gewoon je 2e berisping geven als je dat leuk vind?

Neeneenee, ik wil 't selluf doen!! Het wordt een verrassing.. :satisfie: :cheerup:

Han S
28 oktober 2008, 00:45
Voorzover ik het heb kunnen volgen heeft Swan een berisping gekregen voor het beledigen van iemand en niet voor het plaatsen van een plaatje.

Wat de regelmatig terugkerende kritiek op de mods betreft: die kritiek komt vrijwel altijd uit dezelfde hoek en dat weten we nu wel. Ik ga niet zielig lopen doen, iedere mod heeft zijn fouten en onhebbelijkheden, maar als je niet een beetje gestoord bent houd je het geen week vol. En dan ga ik het maar niet hebben over de nachtelijke ellenlange PB's waar je veel tijd en moeite in steekt, met vaak geen enkel resultaat. Mensen die mailen dat ze huilend achter de computer zitten omdat ze worden gepest door een bepaalde kleine groep die daar kennelijk veel plezier aan beleeft.

En ik vrees dat sommige terugkerende kritiek ook wel te maken heeft met frustratie, Als je denkt dat het modschap je een bepaalde macht zal geven dan maak je en grote vergissing en je hebt een motivatie die haaks staat op wat het zou moeten zijn.

Toen ik een klein jongetje was zei mijn moeder: jochie, als je geschopt wordt is het zelden een renpaard, het is meestal een ezel en als je overreden wordt is het door de strontkar. Ma overleed in 1973 maar ik hoor het haar nog zeggen.

Als ik last mocht hebben van grootheidswanen en pompeuze neigingen, so be it en dat zal niet veranderen.

pimmetje
28 oktober 2008, 01:29
Op dit moment heb ik het idee dat elke opmerking die het gedrag van mods aan kaak stelt per definitie off limits is.Dit vind ik zelf met een bakkie op nog wel een vreemde observatie in een onderwerp over moderatie van dik 200 posts en lopend :D.

Kim Wilson
28 oktober 2008, 09:54
Bert en grootheidswaanzin? :dontgeti:

Jongens, wanneer accepteren we nou eens dat er mods nodig zijn om een forum van deze omvang fatsoenlijk te reguleren? Het gaat hartstikke goed hier. Wees blij met wat we hier hebben ipv te zeiken over machtsmisbruik en pompeus gedrag. Het wordt er namelijk niet gezelliger op.

Kim Wilson
28 oktober 2008, 09:55
Als je vragen hebt over een ban, krop dat niet op en maak geen vooroordeel: stuur een PB. Krijg je heus een bericht terug en dat stelt je mening misschien behoorlijk bij.
Hoe kun je nou een PB sturen als je geband bent? :???:

pimmetje
28 oktober 2008, 09:56
Ik wil 't je wel ff laten proberen :D.

Kim Wilson
28 oktober 2008, 10:04
Hey! Ik zal jullie nog eens een veer in je reet steken! :sneaky:

pimmetje
28 oktober 2008, 10:08
Bert en grootheidswaanzin? :dontgeti:

Jongens, wanneer accepteren we nou eens dat er mods nodig zijn om een forum van deze omvang fatsoenlijk te reguleren? Het gaat hartstikke goed hier. Wees blij met wat we hier hebben ipv te zeiken over machtsmisbruik en pompeus gedrag. Het wordt er namelijk niet gezelliger op.Nou, ik vind persoonlijk gezeik over machtsmisbruik, pompeus gedrag helemaal niet per definitie verkeerd als je ook een klein beetje kan laten zien waar dat dan ligt.

Dat hoeft ook niets met gezelligheid te maken te hebben, zo lang men zo'n beschuldiging/observatie ook een KLEIN BEETJE hard probeert te maken. Dan laat je zien dat bepaalde zaken je niet lekker zitten en waarom. Dat hoeft niet negatief te zijn, dan kan juist zelfs betrokkenheid bij het forum aangeven.

Maar als iemand alleen maar beschuldigt zonder dat verder een beetje netjes te onderbouwen, is dat idd niet bevorderlijk voor de sfeer van een discussie. Je kan je immers met geen mogelijkheid verdedigen tegen zo'n vage beschuldiging zonder enig concreet aanknopingspunt... en het kan je op dezelfde manier ook totaal niet helpen om eventueel verkeerd gedrag/beleid aan te passen.

pimmetje
28 oktober 2008, 10:09
Hey! Ik zal jullie nog eens een veer in je reet steken! :sneaky:Dus jij verwacht dat ik prettig reageer als je me 's ochtends vroeg iets in m'n reet probeert te steken? :D

Mitch
28 oktober 2008, 10:48
Hoe kun je nou een PB sturen als je geband bent? :???:
Even binnen de context lezen Hans ;) Hubert zei dat -ie soms andere mensen geband zag worden waarvan hij niet altijd de reden begreep. Nou, de reden zal er vast zijn maar als je die niet vraagt kun je al gauw de aanname doen dat het willekeur is, of onterecht, of machtsmisbruik of een andere populaire drijfveer :D
Een voorbeeld: hoofd postte vorige week een verschrikkelijke foto en werd geband. Joey postte een verschrikkelijke foto en die kreeg een berisping. Willekeur? Dubbele standaard?
Welnee, ons lieve hoofdje postte expres die foto om een ban te krijgen. Hij had namelijk tentamenweek en wilde zijn toegang tot Gitaarnet wijselijk beperken. Toen dat niet lukte heeft hij om een ban gevraagd, hetgeen geschiedde. ZO maar even een voorbeeld van hoe een situatie héél anders kan worden opgevat als je de achtergrond niet weet.

hoofd
28 oktober 2008, 10:51
Ooooooh, dus nu is het ineens vriendjespolitiek? Als je de mods kent krijg je wel een ban en iemand die de mods niet kent is gewoon de lul en moet het doen met een berisping?? Fijne boel!! :sneaky:

Swan
28 oktober 2008, 12:39
ik wil alleen nog even duidelijk maken dat ik enkel en alleen problemen met Bert K heb: voor de rest doen de mods goed hun werk.
en wederom, als jij een plaatje van een paard post en een mod reageert met furieus omdat je iemand zou hebben vergeleken met een koe (waarsch voelde hij zich alleen zelf aangesproken) en daarbij nog even je persoonlijk aanvalt in een PM, zou je dr ook wat aan willen doen lijkt me.
Ik zit al fucking lang op dit forum en heb amper problemen gehad, ik heb 2 weken terug mijn allereerste (terechte) ban gehad maar blijkbaar is dat bij de verkeerde persoon blijven hangen.

ps: koe en paard zijn fictieve vergelijkingen: Bert K is geen paard of koe. :satisfie:

Han S
28 oktober 2008, 12:43
Ik heb nooit problemen met Bert, nooit gehad ook. Hij baalt momenteel als een stekker en persoonlijk vind ik dat er veel te lang wordt doorgezogen over iets dat helemaal niet zo belangrijk is. Bert is een Rotterdammer en die kunnen wat kort voor de kop zijn af en toe, big deal.

Ik zeg: zand er over en een biertje kan wonderen doen.

Swan
28 oktober 2008, 12:46
hehe ik ben ook een Rotterdammer, dat zal t wel zijn ;)
1800 achter t schoolplein Bert! :rockon:

Kim Wilson
28 oktober 2008, 12:51
Dingen via een forum kunnen nu eenmaal makkelijk verkeerd geïnterpreteerd worden. Een ander weet niet welke boodschap jij over wil brengen met een plaatje. Jij vond het blijkbaar een militair regime worden hier, maar Bert heeft het bij gebrek aan uitleg anders geïnterpreteerd. Wie moet je dat dan kwalijk nemen?

Overigens heb ik ook helemaal geen problemen met Bert, en ik vermoed dat dat andersom ook niet zo is. Maar ook dat kan een misinterpretatie zijn. Je weet het maar nooit. :D

Han S
28 oktober 2008, 12:52
Er was hier eens een ruzie tussen twee forumleden en middels PM kreeg ik een verzoek of ik achter het adres kon komen van de een omdat de ander het wilde gaan goedmaken met een kratje bier. En dat is ook gebeurd, hoewel ik geen adressen ga geven en ze het onderling via PM hebben geregeld. En zo hoort dat, geen gelul en natrappen, doorzeiken en zuigen, slaat nergens op. Er zijn ergere dingen zoals incontinentie bijvoorbeeld (Finkers). :strat:

bert k
28 oktober 2008, 12:56
Nou ja, toch maar effe reageren, ben nu niet zo nijdig als gisteren.

Swan, ik snap niet waar die problemen vandaan komen. Ik heb ook niks tegen je, ik heb alleen een plaatje verwijderd wat ik voor een nazi aanzag. Ik heb ook op de berispingknop gedrukt. (We hebben knoppen voor standaardovertredingen, in dit geval staat er 'Belediging van mede-forummer') Dat levert een paar strafpunten op, dat is nog zo nieuw voor ons dat we er echt nog niet aan gewend zijn. Let niet op die strafpunten, want daar zijn we nog niet uit of dat wel echt gaat werken.

Daarna liep het wat uit de hand over dat plaatje, in feite boeit dat niet wat er op stond, het is gewoon weg. Dat overkomt iedereen wel eens. Maar nu zitten we al weken door te zeuren, en ik heb echt geen idee meer waar het over gaat, maar ik krijg steeds meer beschuldigingen naar mijn hoofd, en dat ben ik zat. Als het zo moet stop ik wel met modden in OT, net wat je wil.

Swan
28 oktober 2008, 13:00
nee dat hoeft ook weer niet, maar ik wil ook geen beschuldigingen dat ik nazi shit zou posten, ik wou daar alleen opheldering over en misschien van jou dat je wat overtrokken hebt gereageerd.
maargoed, ik vind het nu wel een afgesloten hoofdstuk, toch?
1800 onder de euromast en neem je matties mee voor een fittie! :hippie:

FNaRK
28 oktober 2008, 14:18
Swan, je hebt niet goed gelezen:
je wordt geacht om 18:00 uur met een kratje bier op het schoolplein te staan



zo niet, ga gerust verder....ik lig in een deuk hier.... heb Bert K. nog nooit kwaad gezien
(alhoewel ik enkele jaren geleden bijna een ban heb gekregen voor het vergelijken van Bert met een foute duitser :confused: )

Swan
28 oktober 2008, 14:29
(alhoewel ik enkele jaren geleden bijna een ban heb gekregen voor het vergelijken van Bert met een foute duitser :confused: )

ik zie een structureel probleem! :nervous:
(geintje Bert!)

FNaRK
28 oktober 2008, 14:35
moet ik wel eerlijk zijn:
ik had een fotoshopje gemaakt van Bert en Adolf :sssh:

Kim Wilson
28 oktober 2008, 14:43
Nou, dat had ik van jou nou nooit verwacht. :dontgeti:





:seriousf:

Swan
28 oktober 2008, 14:49
even een grapje om het geheel te relativeren, vat het niet verkeerd op Bert

http://i99.photobucket.com/albums/l300/zenovdb/bert_freedom.jpg

bert k
28 oktober 2008, 14:49
moet ik wel eerlijk zijn:
ik had een fotoshopje gemaakt van Bert en Adolf :sssh:
FnarK, je bent een leugenaar! Het was Göring...

Swan, waardeloze fotosoep! Die snor... :D En nou spreek ik wel een beetje grotestads maar wtf is een fittie?

Mithrandir
28 oktober 2008, 14:52
Eind goed, al goed, wat een mooi forum hebben we ook :satisfie:

En wat hebben we er een mooie labels aan over gehouden:

bebipsing (http://www.gitaarnet.nl/forum/tags.php?tag=bebipsing), berispingen (http://www.gitaarnet.nl/forum/tags.php?tag=berispingen), biertje (http://www.gitaarnet.nl/forum/tags.php?tag=biertje), compliment (http://www.gitaarnet.nl/forum/tags.php?tag=compliment), ezel (http://www.gitaarnet.nl/forum/tags.php?tag=ezel), grootheidswaan (http://www.gitaarnet.nl/forum/tags.php?tag=grootheidswaan), pompeus gedrag (http://www.gitaarnet.nl/forum/tags.php?tag=pompeus+gedrag), strontkar (http://www.gitaarnet.nl/forum/tags.php?tag=strontkar)

FNaRK
28 oktober 2008, 15:11
FnarK, je bent een leugenaar! Het was Göring...


whatever ... het was een duitser en hij was fout

:hippie:

macwilliams
28 oktober 2008, 16:08
Eind goed, al goed, wat een mooi forum hebben we ook :satisfie:

En wat hebben we er een mooie labels aan over gehouden:

bebipsing (http://www.gitaarnet.nl/forum/tags.php?tag=bebipsing), berispingen (http://www.gitaarnet.nl/forum/tags.php?tag=berispingen),
biertje (http://www.gitaarnet.nl/forum/tags.php?tag=biertje), compliment (http://www.gitaarnet.nl/forum/tags.php?tag=compliment), ezel (http://www.gitaarnet.nl/forum/tags.php?tag=ezel), grootheidswaan (http://www.gitaarnet.nl/forum/tags.php?tag=grootheidswaan), pompeus gedrag (http://www.gitaarnet.nl/forum/tags.php?
tag=pompeus+gedrag),
strontkar (http://www.gitaarnet.nl/forum/tags.php?tag=strontkar)

Toch heel handig als je wilt zoeken:seriousf:

Bassbitch
28 oktober 2008, 21:05
Een beetje spuit elf, maar toch.

Er is qua beleid niets veranderd. Waar iedereen nu over valt is dat we opener zijn, laten zien wat we doen. Willen jullie liever dat we weer onzichtbaar gaan modden?

De problemen waar we hier tegenaan lopen zijn dezelfde waar we al jaren en jaren tegenaan lopen, alleen dan op kleinere schaal omdat vaak alleen "het slachtoffer" zelf doorhad dat zijn post was verwijderd (bijvoorbeeld).

Vroeger kreeg je net zo goed een waarschuwing voor een vies plaatje, alleen was dat dan via PM.
Nu zit er een plaatje bij en kunnen de mods zien wie er een waarschuwing heeft gekregen en waarom. Dat is voor ons handiger en voor jullie is er niets veranderd.

Dus kort gezegd: loop niet zo te bitchen om niks, stelletje ...!

macwilliams
28 oktober 2008, 22:25
Pfffrrrtt

Ik dacht serieus dat het scherm van mn telefoon stuk was.
Maar volgens mij is het nu wel duidelijk hoor:). Jullie zeggen
allemaal hetzelfde. :D.

Een beetje spuit elf, maar toch.

Er is qua beleid niets veranderd. Waar iedereen nu over valt is dat we opener zijn, laten zien wat we doen. Willen jullie liever dat we weer onzichtbaar gaan modden?

De problemen waar we hier tegenaan lopen zijn dezelfde waar we al jaren en jaren tegenaan lopen, alleen dan op kleinere schaal omdat vaak alleen "het slachtoffer" zelf doorhad dat zijn post was verwijderd (bijvoorbeeld).

Vroeger kreeg je net zo goed een waarschuwing voor een vies plaatje, alleen was dat dan via PM.
Nu zit er een plaatje bij en kunnen de mods zien wie er een waarschuwing heeft gekregen en waarom. Dat is voor ons handiger en voor jullie is er niets veranderd.

Dus kort gezegd: loop niet zo te bitchen om niks, stelletje ...!

blablablabla
28 oktober 2008, 23:22
1) kleingeestig
2) bekrompen
3) DICTATORIAAL gedoe van een stelletje machtswellustelingen die naargelang hun stemming wat met de plak staan te zwaaien.

hendrix2
28 oktober 2008, 23:41
1) kleingeestig
2) bekrompen
3) DICTATORIAAL gedoe van een stelletje machtswellustelingen die naargelang hun stemming wat met de plak staan te zwaaien.

Lees je pm nu eens, anders gaat er zonder uitleg een ban op jouw account.
(heeft overigens niet met deze post te maken maar met dubbelaccount)

Het bevalt je hier niet hé? Blijf aub weg... Het is geen leuk forum, we verplaatsen zomaar topics naar een juist subforum... het is hier helemaal niet gemaakt voor jou.

Mr.Fingers
28 oktober 2008, 23:58
1) kleingeestig
2) bekrompen
3) DICTATORIAAL gedoe van een stelletje machtswellustelingen die naargelang hun stemming wat met de plak staan te zwaaien.

Ik denk dat die eerste twee puntjes meer zeggen over jou dan over deze warme community. (en nu genoeg aan de mods hun gat gelikt, wanneer mag ik mod worden? :seriousf:)

Han S
29 oktober 2008, 00:04
Lees je pm nu eens, anders gaat er zonder uitleg een ban op jouw account.
(heeft overigens niet met deze post te maken maar met dubbelaccount)

Het bevalt je hier niet hé? Blijf aub weg... Het is geen leuk forum, we verplaatsen zomaar topics naar een juist subforum... het is hier helemaal niet gemaakt voor jou.


Meerdere nicknames

Het is ten strengste verboden om er meer dan 1 account op na te houden. Het is de mods te allen tijden toegestaan dit te controleren en overtredingen zullen bestraft worden met een permanente ban voor het dubbelaccount en een tijdelijke ban voor het originele account. Bij herhaaldelijke overtredingen zal er overgegaan worden tot een permanente ban voor alle huidige en nieuwe accounts en (eventueel) een IP ban.


Aldus de forumregels, dus een discussie is overbodig.

Swan
29 oktober 2008, 01:14
Dus kort gezegd: blablabla

lees eens waar t over gaat voordat je je 'wijsheid' tentoonstelt.

Joey Handsome
29 oktober 2008, 08:49
aldus de forumregels, dus een discussie is overbodig.

wanneer gaan jullie mij nou eens voor mijn dubbel account bannen?!?

Dirk_Hendrik
29 oktober 2008, 09:24
1) kleingeestig
2) bekrompen
3) DICTATORIAAL gedoe van een stelletje machtswellustelingen die naargelang hun stemming wat met de plak staan te zwaaien.

Mooi,
Ik heb me tot nog toe buiten deze idiote thread gehoudenmaar dit gestook slaat alles. Doei.

Rinze
29 oktober 2008, 10:03
Het is ook overal hetzelfde. Mensen die graag lopen te kutten en zelf geen poot uitsteken zeiken op de mensen die zich wel inzetten voor de groep. Waardoor de laatsten steeds minder zin krijgen om nog iets te doen en ermee ophouden.

Jezus jongens wat een gezeik. Laat de mods hun werk doen en ga je ergens anders druk om maken. En als je dan zo nodig de onafhankelijke-rebelse-geest-met-problemen-met-authoriteit uit moet hangen doe dat dan ergens waar je ook nog een beetje risico loopt. Stelletje salonstokers. Zeker geen goeie relatie met jullie vaders.. :D

Joey Handsome
29 oktober 2008, 13:19
En als je dan zo nodig de onafhankelijke-rebelse-geest-met-problemen-met-authoriteit uit moet hangen doe dat dan ergens waar je ook nog een beetje risico loopt. Stelletje salonstokers. Zeker geen goeie relatie met jullie vaders.. :D

Wil jij mijn vader zijn? :hippie:

Rinze
29 oktober 2008, 15:14
Wil jij mijn vader zijn? :hippie:

Dan krijg je wel eerst een flink pak rammel jochie...:cheerup:

Tupelo
31 oktober 2008, 22:19
Zeker geen goeie relatie met jullie vaders.. :DKruisbestuiving..? :dontgeti:

Einzeln
1 november 2008, 15:31
Kruisbestuiving..? :dontgeti:
Dit gaat alleen op als jullie verwijst naar jullie de koningin of als jullie verwijst naar broers/ zussen.

Saf
3 november 2008, 19:26
wat een gezeik hier zeg, sjong jonge. Wat boeit dat punten systeem nu. Gedraag je een beetje normaal en er is neits aan de hand. Wat een ongelooflijk oeverloos gezwets hier.

Zo truttig en dictatoriaal vind ik dit forum eigenlijk nog niet eens.

imlikeajungle
4 november 2008, 16:37
"1984, anders destium, bebipsing, berispingen, bert k, biertje, big brother, bitchen, compliment, dictators!, ezel, grootheidswaan, in de 7de mod-hemel, intellectueel gezwets, joey handsome, machtswellustelingen, modkliek, oprispingen, pompeus gedrag, salonstokers, strontkar, swan, toffe lui, zeiksnor, zelfreflectie"

WTF?

bert k
4 november 2008, 17:01
Ik zag het, ze zijn al weg... pfff...