PDA

View Full Version : drumcomputer



strate
24 oktober 2008, 18:16
Hoi, ik heb nu een boss dr-3 drumcomputer, al een tijd, maar ik gebruik hem eigenlijk nooit omdat er echt de meest domme drums uitkomen. ik vind het zelf allemaal nogal pop achtig, te vrolijk ofzo. ik speel zelf srv,hendrix,mayer, die blues-kant. nu is mijn vraag, weten jullie welke drumcomputer iets voor mij zou zijn? de dr-3 heeft ook heel vaak een bass erin zitten die ik vaak er niet in wil, de nieuwe drumcomputer dus graag zonder bass. bij voorbaat dank!

arcane
24 oktober 2008, 19:20
misschien is een drumsoftware iets voor je? Zoals Ezdrummer.
Is uiteraard niet echt draagbaar, maar wel enorm veelzijdig.

strate
25 oktober 2008, 19:27
misschien is een drumsoftware iets voor je? Zoals Ezdrummer.
Is uiteraard niet echt draagbaar, maar wel enorm veelzijdig.

dank voor reactie! de draagbaarheid maakt niks uit hoor, gebruik het gewoon alleen thuis. klinkt ezdrummer goed en is het goedkoop en makkelijk?

soup
25 oktober 2008, 19:28
Hmm jammer dat ik dit lees, had zelf interesse in zo'n drumcomputer.

paulusdeBKB
25 oktober 2008, 20:14
Kun je die baspartijen niet gewoon uitzetten? Daar is vast een knopje voor.

Joey Handsome
25 oktober 2008, 20:57
Ja het klinkt alsof je gewoon de presets afdraait die erin zitten. Als je er een pattern in programmeert krijg je er echt niet automatisch baslijnen bij.

Einzeln
25 oktober 2008, 21:41
dank voor reactie! de draagbaarheid maakt niks uit hoor, gebruik het gewoon alleen thuis. klinkt ezdrummer goed en is het goedkoop en makkelijk?

Het is goed en makkelijk, en wat betreft goedkoop: met torr- kom je een heel-ent.

strate
26 oktober 2008, 10:14
Hmm jammer dat ik dit lees, had zelf interesse in zo'n drumcomputer.

misschien is het voor jou wel een fijne drumcomputer, maar de drums zelf zijn niet mijn ding en het zelf maken ik veel te moeilijk door alle knopjes etc.
je kunt de mijne wel uitproberen en kopen als ik ezdrummer wat vind.

strate
26 oktober 2008, 10:15
Kun je die baspartijen niet gewoon uitzetten? Daar is vast een knopje voor.

hmm soms wel, maar ook gewoon de drum in zijn geheel vind ik niks.

strate
26 oktober 2008, 10:16
Ja het klinkt alsof je gewoon de presets afdraait die erin zitten. Als je er een pattern in programmeert krijg je er echt niet automatisch baslijnen bij.

ik snap niet helemaal wat je bedoelt, sorry ik ben niet zo'n technicus hierin.

strate
26 oktober 2008, 10:18
maar waar het me vooral om gaat, is de drum in zijn geheel. als ik bijv. een nummer luister van srv dan bedenk ik me ineens dat de drum die je hoort heel gaaf is, ook om daar gewoon zelf op te improviseren. het moet dus een bluesachtige drum zijn.

strate
26 oktober 2008, 10:18
Het is goed en makkelijk, en wat betreft goedkoop: met torr- kom je een heel-ent.

hahaha ik zal het even via torr- -ent downloaden;)

schizo910
26 oktober 2008, 10:52
maar waar het me vooral om gaat, is de drum in zijn geheel. als ik bijv. een nummer luister van srv dan bedenk ik me ineens dat de drum die je hoort heel gaaf is, ook om daar gewoon zelf op te improviseren. het moet dus een bluesachtige drum zijn.

Als je echt verwacht uit een apparaat het geluid en gevoel te krijgen van een echte drummer, zoals je hoort op je srv Cd's, zul je van een koude kermis thuis komen...
Er valt heus wel iets te doen met drumcomputers maar als je zelf al aangeeft het programmeren van een drumcomputer lastig te vinden, dan zal het je ook niet gaan lukken met een andere drumcomputer of een software oplossing, vrees ik.

paulusdeBKB
26 oktober 2008, 11:11
Wat Schizo zegt. Je kunt beter op zoek gaan naar wat meespeel-CDs die je goed bevallen.

Joey Handsome
26 oktober 2008, 12:28
ik snap niet helemaal wat je bedoelt, sorry ik ben niet zo'n technicus hierin.


maar waar het me vooral om gaat, is de drum in zijn geheel. als ik bijv. een nummer luister van srv dan bedenk ik me ineens dat de drum die je hoort heel gaaf is, ook om daar gewoon zelf op te improviseren. het moet dus een bluesachtige drum zijn.


Oké, hier geef je het dus al mee aan. Je programmeert de drums er dus niet zelf in, maar speelt een presetje af. Ik denk dat het wijs is de handleiding eens te lezen en te leren hoe je zelf patterns moet maken. Heeft weinig met 'technicus' zijn te maken, maar meer met drumcomputers in het algemeen. Je zou moeten begrijpen wat ik bedoel als je een drumcomputer hebt. Advies, lees de handleiding eens door. Je kunt binnen twee minuutjes een bluesdrum erin proppen.

strate
26 oktober 2008, 15:46
bedankt voor de reacties. ik snap wat jullie bedoelen, en ik verwacht ook niet dat het klinkt als een echte drummer zoals op cd's van srv. maar ik heb de handleiding al wel eens doorgelezen maar snapte er toen eigenlijk niks van. ik weet niet precies wat ik nu moet doen haha, iemand suggesties?

Joey Handsome
26 oktober 2008, 17:24
Ik ken die drumcomputer niet, dus ik weet niet hoe ie klinkt. Als je wil dat de sound van de drums klinkt als srv gaat het je niet lukken als er geen geluiden in zitten die een beetje op een echte kit lijken. Je kunt dus wel zelf patterns programmeren die precies klinken als wat daar gedrumt wordt. Dat is niet zo moeilijk, als je maar goed luistert op welke tel het één en ander zit. Met een beetje oefening kun je dat allemaal wel, elke idioot kan namelijk drumpatterns maken.
Het komt er dus op neer wat jij zelf wil. Je verkoopt dat ding als je het geluid niet mooi vind en gebruikt software. Kun je aan kloten tot je een ons weegt. Of je houdt hem en leert hoe je erin kunt programmeren.

hoofd
26 oktober 2008, 18:01
De Boss DR3 is volgens mij de goedkoopste drumcomputer uit de boss-serie.. Geluiden zullen misschien niet super zijn, maar er moet wel een degelijk geluidje uit te halen zijn. En super makkelijk te programmeren, als ik zo naar 't apparaatje kijk.

Ik denk dat je gewoon even door moet proberen, it ain't no rocket science. En zoek via google naar tutorials en dergelijke, het is een vrij populaire drumbox dus er moet wel het een en ander over te vinden zijn.

strate
28 oktober 2008, 16:30
Ik ken die drumcomputer niet, dus ik weet niet hoe ie klinkt. Als je wil dat de sound van de drums klinkt als srv gaat het je niet lukken als er geen geluiden in zitten die een beetje op een echte kit lijken. Je kunt dus wel zelf patterns programmeren die precies klinken als wat daar gedrumt wordt. Dat is niet zo moeilijk, als je maar goed luistert op welke tel het één en ander zit. Met een beetje oefening kun je dat allemaal wel, elke idioot kan namelijk drumpatterns maken.
Het komt er dus op neer wat jij zelf wil. Je verkoopt dat ding als je het geluid niet mooi vind en gebruikt software. Kun je aan kloten tot je een ons weegt. Of je houdt hem en leert hoe je erin kunt programmeren.

jongens, ik begin het echt een beetje vervelend te vinden. ik wist van het begin af aan al toen ik dit forum startte dat je natuurlijk niet het geluid en gevoel van een echte drummer uit een drummachine kunt halen. ik heb het later nog aangegeven in het forum dat ik weet dat je dus het geluid en gevoel er niet uit kunt halen en dan krijg ik daarna nóg een reactie met dat je het geluid en gevoel er niet uit kunt halen. waar het mij om gaat is wat de drummer uit een nummer van bijv. srv (het is maar een voorbeeld) aanslaat, welke trommel hij aanslaat zegmaar. maar uit de drumcomputer komen alleen maar hiphop/heavy rock/gospel/techno, dat soort achtige drums waar ik niks mee kan. ik heb al meerdere malen geprobeerd om zelf drums erin te zetten maar kwam er niet uit, ook niet de gitaarleraar die al meer dan 30 jaar ervaring heeft. het kan aan ons liggen maar wij komen er dus zelf niet uit om het te programmeren

schizo910
28 oktober 2008, 16:42
probeer eens tweede hands een zoom rhythmtrak 234 te scoren. Niet duur en een redelijk goed en veelzijdig geluid...

Denniel
28 oktober 2008, 16:46
He Strate,

als je het mij vraagt moet je gewoon doen wat Nico de Roode en arcane zeiden. Voor jouw doeleinden is met de computer mee spelen veel handiger dan een drumcomputer herprogrammeren. Daarbij kan je zat midi tracks downloaden, vast ook van srv, dan hoef je alleen maar die track te laden, play en spelen maar.

RonnyV
28 oktober 2008, 16:51
Inderdaad... midi's zijn er op internet genoeg te vinden... heb je een beetje redelijk geluidskaart, dan kun je daar een grote (SF2) soundbank in laden, zodat het geluid best wel goed is...
Eventueel kun je de midi zelf aanpassen door tracks uit te zetten (met cubase of sonar3) zodat je lekker mee kan spelen...

Ez drummer met drumkit from hell is ook zeker aan te raden... een andere optie om drums realistisch te krijgen is propellerheads reason met reason drumkits 2.0 (ik gebruik reason ook om backing tracks mee te maken).

Je kunt ook mij voor een leuk bedrag je backing tracks laten maken :)

Ik zeg... ga lekker op de software toer als het voor thuis is...werkt altijd goed!

strate
28 oktober 2008, 16:58
bedankt voor de reacties, hier heb ik wat aan! ik zal binnenkort eens zo'n programmaatje downloaden en handig dat je dan gewoon nummer midi kunt downloaden! ik laat over een paar dagen horen wat ik ervan vind.
over de zoom drumcomputer: ik heb zelf niet zo'n goede band met zoom, vind het zelf een slecht merk (mijn excuses voor sommigen), maar zitten daar goede drums in?

Denniel
28 oktober 2008, 17:01
He RonnyV ik doe precies hetzelfde.
De "drumkit from hell" schijnt ook zwaar relaxed te zijn. Volgens urban myth gebruiken alle grote producers hem.
Misschien is de learning curve van reason een beetje groot. Aan de andere kant is de interface wel intuïtiever.
Anyway, het stikt van de goede software, succes Strate. :rockon:

hoofd
28 oktober 2008, 18:59
over de zoom drumcomputer: ik heb zelf niet zo'n goede band met zoom, vind het zelf een slecht merk (mijn excuses voor sommigen), maar zitten daar goede drums in?

Ik heb zelf de Zoom RT323 en het is een zeer goed ding. Makkelijk te programmeren, veel geluiden en ook bruikbare geluiden en bruikbare presets. Binnen notime zat ik tenminste een beetje te pielen op een bluesbeatje :satisfie:
Beetje de handleiding doorpluizen en je kan er van alles mee.. Ik alleen niet, het is mij te weinig electro, dus te koop.

Joey Handsome
29 oktober 2008, 07:46
Ja, wel een beetje een grapjas die ts. Ik leg hem enkel de mogelijkheden voor. Of die drumbak van hem of met de computer. Dat een gitaarleraar met 30 jaar ervaring OP GITAAR, geen drumcomputer kan inprogrammeren zegt toch ook niets. Misschien heeft hij de handleiding ook wel niet goed gelezen. Ik heb zelf meerdere drumcomputers van begin jaren tachtig tot nu in m'n handen gehad en die werken allemaal min of meer volgens hetzelfde principe. Als je in Reason drums programmert gaat het ook hetzelfde. Midi tracks ergens in laden is voor de ts waarschijnlijk inderdaad wel het makkelijkst. Maar ga nou niet doen alsof je geen goed advies hebt gekregen, het is niet een ander zijn schuld dat jij je eigen drumcomputer niet kunt inprogrammeren en wellicht iets hebt gekocht wat je niet had moeten kopen.

RonnyV
29 oktober 2008, 08:43
He RonnyV ik doe precies hetzelfde.
De "drumkit from hell" schijnt ook zwaar relaxed te zijn. Volgens urban myth gebruiken alle grote producers hem.
Misschien is de learning curve van reason een beetje groot. Aan de andere kant is de interface wel intuïtiever.
Anyway, het stikt van de goede software, succes Strate. :rockon:

Toch vind ik reason drumkits 2.0 beter dan drumkit from hell ;-) En aangezien ik toch reason gebruik komt dat goed uit :)
Reason is een kwestie van aan beginnen... opzich werkt het niet moeilijk... maar om inzicht in reason te krijgen zou je eventueel op youtube wat tutorials kunnen volgen...

strate
29 oktober 2008, 16:18
Ja, wel een beetje een grapjas die ts. Ik leg hem enkel de mogelijkheden voor. Of die drumbak van hem of met de computer. Dat een gitaarleraar met 30 jaar ervaring OP GITAAR, geen drumcomputer kan inprogrammeren zegt toch ook niets. Misschien heeft hij de handleiding ook wel niet goed gelezen. Ik heb zelf meerdere drumcomputers van begin jaren tachtig tot nu in m'n handen gehad en die werken allemaal min of meer volgens hetzelfde principe. Als je in Reason drums programmert gaat het ook hetzelfde. Midi tracks ergens in laden is voor de ts waarschijnlijk inderdaad wel het makkelijkst. Maar ga nou niet doen alsof je geen goed advies hebt gekregen, het is niet een ander zijn schuld dat jij je eigen drumcomputer niet kunt inprogrammeren en wellicht iets hebt gekocht wat je niet had moeten kopen.

ik heb ook niet gezegd dat het jullie schuld is dat ik die drumcomputer heb gekocht, maar ik vraag advies om iets anders te kopen en dan krijg ik reacties dat ik de handleiding moet doorpluizen terwijl ik dat al heb gedaan, dus is dat advies niet nuttig voor mij.

strate
29 oktober 2008, 16:19
Ik heb zelf de Zoom RT323 en het is een zeer goed ding. Makkelijk te programmeren, veel geluiden en ook bruikbare geluiden en bruikbare presets. Binnen notime zat ik tenminste een beetje te pielen op een bluesbeatje :satisfie:
Beetje de handleiding doorpluizen en je kan er van alles mee.. Ik alleen niet, het is mij te weinig electro, dus te koop.

ik weet niet of het is toegestaan is om hierover te praten op het forum, maar wat vraag je ervoor?

strate
29 oktober 2008, 16:21
Toch vind ik reason drumkits 2.0 beter dan drumkit from hell ;-) En aangezien ik toch reason gebruik komt dat goed uit :)
Reason is een kwestie van aan beginnen... opzich werkt het niet moeilijk... maar om inzicht in reason te krijgen zou je eventueel op youtube wat tutorials kunnen volgen...


ik zal eens kijken of het lukt om reason drumkits 2.0 te downloaden en dan zal ik daarna even op youtube kijken, bedankt voor het advies!

RonnyV
29 oktober 2008, 16:25
ik zal eens kijken of het lukt om reason drumkits 2.0 te downloaden en dan zal ik daarna even op youtube kijken, bedankt voor het advies!

Even voor de duidelijkheid...
Reason (propellerheads Reason 3.0) is een apart programma. Waar je dan de geluidsbank (refill) reason drumkits 2.0 in laad...
Reason is dus een soort van cubase achtig programma.. om muziek mee te maken.

strate
29 oktober 2008, 16:33
Even voor de duidelijkheid...
Reason (propellerheads Reason 3.0) is een apart programma. Waar je dan de geluidsbank (refill) reason drumkits 2.0 in laad...
Reason is dus een soort van cubase achtig programma.. om muziek mee te maken.


ik wou net reason drumkits 2.0 downloaden, maar dat was maarliefst 2.2 gb groot! welk programma moet ik nou precies downloaden, propellerheads reason 3.0?

RonnyV
29 oktober 2008, 16:41
ik wou net reason drumkits 2.0 downloaden, maar dat was maarliefst 2.2 gb groot! welk programma moet ik nou precies downloaden, propellerheads reason 3.0?

yip :) die moet je hebben...

Denniel
30 oktober 2008, 15:39
yip :) die moet je hebben...

Reason is inmiddels bij versie 4 (heeft t.o.v. 3 beetje vista sausje gehad en wat betere mastering e.d.). Die drumkits 2.0 zijn slechts de samples die je in het eigenlijke programma (reason) kan laden. Reason is zelf ook nog zo'n 2 a 3 gig.
En 2.2 gig is niet zo veel hoor, als je van een stuk electronica verwacht dat ie vette geluiden produceerd die "echt" moeten lijken.
Nog een gratis tip: een beetje reverb over je beats maakt het al een stuk "echter" ook bij drumcomputers.

@ RonnyV ik heb van de week met die drumkit from hell gespeeld en hij viel idd een beetje tegen, vast gehypte shit.

@ Joey je hebt gelijk, alle drumcomputers werken ongeveer hetzelfde, maar voor een beginner kan het een onmogelijke klus zijn om die dingen te programmeren, ik denk niet dat reason dan makkelijker zal gaan ofzo.

strate
31 oktober 2008, 17:09
Jippie, utorrent is eindelijk klaar met downloaden van propellerheads!
....... hij kan het bestand niet openen omdat het waarschijnlijk beschadigd is, nogal vervelend dus. heb al eventjes gezocht naar een goede download voor propellerheads maar kom er niet uit, kan iemand mij een goede torrent sturen of is dat niet toegestaan op het forum?

Joey Handsome
31 oktober 2008, 17:16
Nope, erover praten is al op het randje.

strate
31 oktober 2008, 17:19
Nope, erover praten is al op het randje.

oke bedankt, dan zal ik het zelf nog even proberen!

strate
1 november 2008, 19:45
grrr, heb ik er weer eentje gedownload, versie 4, doet deze het ook niet. iemand een idee waar het aan kan liggen? klopt het dat het een .iso bestand is? ik heb er zelf nog nooit van een .iso bestand gehoord, heb ik een speciaal programma nodig om het te kunnen openen, net zoals met bijv. met .rar?

strate
1 november 2008, 19:49
heb even het opgezocht op internet, het kan misschien ook een .nfo bestand zijn. ben zelf niet zo enorm slim met computers.

strate
1 november 2008, 20:07
verdomme, wat maak ik de laatste tijd domme opmerkingen, net ook weer.
het is een .nfo bestand en ik heb al opgezocht hoe je het moet openen, met kladblok zeggen ze, ik krijg het inderdaad geopend met kladblok maar dan zie ik alleen wat rare tekentjes en woorden, en krijg ik geen installatie voor me om propellerheads te installeren. kan iemand helpen? alvast bedankt!

hoofd
1 november 2008, 20:08
Als je niet zo slim bent met computers is het wellicht handiger om 'm gewoon legaal te kopen.. Dan krijg je er namelijk ook een handleiding bij en geloof mij, die heb je nodig. En sowieso, wat Joey al zei, erover praten is al stevig op het randje, m.a.w., praat er niet over.

hugo123
1 november 2008, 20:09
Dit mag zeker niet, maar toch ff proberen;) Welke site gebruik jij voor torrents?

strate
1 november 2008, 20:13
oke, nu bied ik serieus mn excuses aan voor mijn domme opmerkingen, het installatiebestand is een winrar bestand maar die zag ik even over het hoofd, sorry hiervoor. het moet nu lukken.

@hoofd: sorry, idd je hebt gelijk, ik zal ermee ophouden, moet alleen nog even de vraag van hugo beantwoorden;), bedankt voor de hulp allemaal!

strate
1 november 2008, 20:15
Dit mag zeker niet, maar toch ff proberen;) Welke site gebruik jij voor torrents?

hahaha, ik typ gewoon altijd bij google torrent in met daarachter de naam van het bestand, muziek etc. wat je wilt downloaden, ik gebruik het vaakst btmon, daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.

hugo123
1 november 2008, 20:19
Thanks!



(+10 tekens)

Denniel
2 november 2008, 23:03
Strate, als ik je moet uitleggen hoe je een ISO gebruikt om een progje te installeren moet je maar ff PM-en. Google doet ook veel :)
Hint: WinRAR kan ook ISO's aan, maar dat zal je niet helpen om het programma up and running te krijgen.