PDA

View Full Version : Welke delay voor mij? Spui hier uw geilheid, DEEL II



dml
24 oktober 2008, 16:11
Zoals zovelen ben ik op zoek naar een geschikte delay. Maar voordat iedereen wil zeggen "Gebruik de zoekfunctie" en voordat MOD's dit topic sluiten, wil ik toch even uitleggen wat de bedoeling is.

Ik speel alleen met een voorversterker die direct de PA in gaat, en wel een Koch Pedaltone. De delay wordt gewoon aangesloten op de FX-loop van de Pedaltone, dus tot zover niets bijzonders.

Spec's waaraan hij moet voldoen:
-de warme sound van analoog
-de heldere sound van digitaal
-minimaal 600 msec
-geen presets o.i.d.
-compact
-9V, 12V of 230V
-maximaal € 250,-
-geen gedoe met instellen van ingangssignaal o.i.d.
-"roadworthy"

Delays die ik heb geprobeerd en afgekeurd:
-TC Nova delay
-Boss DD-6 / 7 / 20
-Boss RE-20
-T-rex Replica / Reptile
-Maxon AD999
-Carl Martin Echotone / Delayla
-Visual H2O
-Hardwire Delay/looper
-Akai Headrush E2
-Digitech Digidelay
-Retrosonic Analog delay
-MXR Carbon Copy

Eventuele kanshebbers:
-Carl Martin Red Repeat
-Marshall Echohead
-Tech 21 Boost D.L.A.
-???

Zijn er nog delays die ik ben vergeten?

Nielsje
24 oktober 2008, 16:35
Subdecay Echobox :D

WillemdaGuide
24 oktober 2008, 16:45
Ik vind die echohead een lekker pedaal, gebruik zelf meestal de "analog" mode om solo's wat aan te dikken, vet prima!

Mitch
24 oktober 2008, 16:50
Erg specifieke specs.... zowel helder als warm, dus óf twee of meer modes (Boss DD, HArdwire) óf een toonknop, maar geen presets.
Als ik dan je lijstje zie vraag ik me vooral af: wat beviel er in het okort niet aan die delays? Staat van alles tussen dat gedeeltelijk aan de sepcs voldoet, mar ik geloof niet dat er iets is dat volledig aan je wensen voldoet.

Swan
24 oktober 2008, 16:58
Ibanez DE-7
voldoet aan alle eisen, heerlijke delay.

Mitch
24 oktober 2008, 17:09
Da's wel de enige die aan alle specs voldoet, hij heeft alleen een beetje zijn reputatie tegen omdat er nogal wat footswitch problemen zijn geweest. Met de mijne nog nooit problemen gehad overigens....

Bernardduur
24 oktober 2008, 17:26
Van mij mag je de red repeat ook van je lijstje afhalen. Simpele PT2399 delay die vooral op de hogere delay tijden erg vies wordt. Hij is ook niet TB en zuigt zeker wat uit je signaal.

dml
24 oktober 2008, 17:42
Wat ik mis bij analoge delays of digitale delays die een analoge modus hebben, is dus de helderheid, natuurlijk ook niet meer dan normaal. En de digitale delays missen de "warmte" van analoog.

-TC Nova delay:
Te transparant, omslachtige bediening.

-Boss DD-6 / 7 / 20
De 6 klinkt in vergelijking met de 7 erg kil, maar de 7 is het ook net niet. De 20 is gewoon te lomp en wat geluid betreft bijna gelijk aan de 7.

-Boss RE-20
Nein, danke.

-T-rex Replica / Reptile
De Replica wordt door velen geprezen maar ik snap niet waarom, erg karakterloos. Bij de Reptile kwam ik al snel in de knoei met de inputregelaar, zet je je kanaal ietsje harder, moet je de input op de Reptile verlagen en delay level verhogen. Gedoe, dus.

-Maxon AD999
Tja, gewoon een analoge bak dus te dof.

-Carl Martin Echotone / Delayla
Overall geluid van de Echotone spreekt me niet aan en van de Delayla al helemaal niet.

-Visual H2O
Delay is het niet, de chorus al helemaal niet.

-Hardwire Delay/looper
Zie DD-7.

-Akai Headrush E2
Karakterloos.

-Digitech Digidelay
Zie DD-7.

-Retrosonic Analog delay
Prachtige analoge delay maar dus ook weer te dof.

-MXR Carbon Copy
Te dof.

Ik heb in het verleden de Red Repeat gehad, toen speelde ik nog met een Powertone, en ik was daarover zeer tevreden. Maar nu is de setup gewijzigd maar ben wel benieuwd of deze nog steeds voldoet.
Die IBZ DE-7 voeg ik gewoon toe op mijn to-try-list.
Als ik de filmpjes bekijk van de Subdecay, dan klinken de herhalingen mij al te dof, ben bang dat dat 'm ook niet wordt.

O ja, of de betreffende delay True Bypass is of niet, interesseert me werkelijk helemaal niets.

Mitch
24 oktober 2008, 17:47
Wat ik mis bij analoge delays of digitale delays die een analoge modus hebben, is dus de helderheid, natuurlijk ook niet meer dan normaal. En de digitale delays missen de "warmte" van analoog.

Ghehe, je wil dus gewoon allebei.


-T-rex Replica / Reptile
De Replica wordt door velen geprezen maar ik snap niet waarom, erg karakterloos.
Join the club, ik roep het al tijden :cheerup:

De Ibanez DE7 s echt 'the way to go'. Ik sluitme aan bij de kritiek op de Red Repeat, die mag nog niet ruiken aan het poepgat van de DE7. Klank is minder, bypass is minder....DE7 kan prima helder en net dof genoeg met de delay/echo switch. Hij klinkt ook nog eens het beste in een loop dus als je 'm daar toch al voor gaat gebruiken: appeltje eitje!

guitargeek3
24 oktober 2008, 17:53
Probeer voor de gein is de Line 6 Echo Park.
Het was niet mijn ding maar wel het proberen waard.

Ik zeg altijd; wie niet waagt, blijft maagd.

dunnoaname
24 oktober 2008, 18:05
Valt me op dat je de EHX memoryman nog niet hebt uitgeprobeerd, is best wel veel gebruikt ook...

Nielsje
24 oktober 2008, 18:06
Valt me op dat je de EHX memoryman nog niet hebt uitgeprobeerd, is best wel veel gebruikt ook...

Groot, klinkt niet helder, loopt niet op 9V, en gaat maximaal tot 550 ms als ik het goed heb...

dunnoaname
24 oktober 2008, 18:07
In dat geval heb ik niks gezegd

Nielsje
24 oktober 2008, 18:09
In dat geval heb ik niks gezegd

Maar hij klinkt wel goed hoor ;), maar dat wil Dennis niet :D

Swan
24 oktober 2008, 18:13
Da's wel de enige die aan alle specs voldoet, hij heeft alleen een beetje zijn reputatie tegen omdat er nogal wat footswitch problemen zijn geweest. Met de mijne nog nooit problemen gehad overigens....

volgens mij was dat alleen bij de allereerste serie zo, ik heb 2 Ibanez Tonelok pedalen (DE7 en PM7) en heb nog nooit problemen gehad, terwijl ik de DE7 al jaren heb!

Jimwoud
24 oktober 2008, 18:46
volgens mij was dat alleen bij de allereerste serie zo, ik heb 2 Ibanez Tonelok pedalen (DE7 en PM7) en heb nog nooit problemen gehad, terwijl ik de DE7 al jaren heb!

Ik heb hem ook, prima ding die DE7, Op zich wel komisch als dat de delay voor DML zou zijn. Is volgens mij een van de goedkoopste delay's in de totale lijst. Heb die van mij voor 45 euro 2de hands gekocht.

hugo123
24 oktober 2008, 19:27
Ik heb een RedRepeat, ik denk dat die je wel weer zal bevallen..

Nielsje
24 oktober 2008, 19:30
Ja, of natuurlijk een DML, best een leuke delay..uiteraard in combi met een byoc ;)

dml
24 oktober 2008, 19:32
Ja, of natuurlijk een DML, best een leuke delay..uiteraard in combi met een byoc ;)

Wat een duffe type-aanduiding.

JelmerOnGuitar
25 oktober 2008, 10:48
Ik zou sowieso ff de Line 6 DL-4 proberen, met je budget wordt een nieuwe lastig, maar 2e hands moet dat misschien te realiseren zijn.. Deze delay heeft, vind ik, een hele mooie sound.. Er zijn mogelijkheden om er stereo-delay's uit te halen (pingpong delay houdt ik érg van).. Dus probeer hem zou ik zeggen!

Ps. Je hebt er trouwens al héél wat afgekeurd:P
Succes:D

the sure thing
25 oktober 2008, 11:16
Ik heb hem ook, prima ding die DE7, Op zich wel komisch als dat de delay voor DML zou zijn. Is volgens mij een van de goedkoopste delay's in de totale lijst. Heb die van mij voor 45 euro 2de hands gekocht. PRIMA DING! Met name de Echo stand is zeer goed te doen. Deze doet niet onder voor de kwaliteit van een Boss DD pedaaltje.

Mitch
25 oktober 2008, 12:21
PRIMA DING! Met name de Echo stand is zeer goed te doen. Deze doet niet onder voor de kwaliteit van een Boss DD pedaaltje.

Da's nou niet echt een compliment :confused: De Delay stand (helder) is vergelijkbaar met DD-helderheid, maar de ECHO stand is stukken toffer dan alles wat in de DD2 tot en met 6 zit. Plus je kan er perfect mee oscilleren...

dml
27 oktober 2008, 14:10
Nou, DE-7 in da house, via de 2e hands markt. Heb 'm nog niet geprobeerd over de Pedaltone maar dat gaat vanavond gebeuren. Mocht hij niet bevallen, dan verschijnt hij vanavond ook wel weer op de diverse verkoopsites.

Edit:
Waarvan acte.

Mitch
27 oktober 2008, 23:01
Hahahaha, wat beviel je er niet aan? Volgens mij toch écht de enige delay die precies voldoet aan je gevraagde specificaties....

HaroldA
27 oktober 2008, 23:25
Mijn Rebote printje is in ieder geval onderweg! ;)


Harold,


Thank you for your order, it ships soon.

Regards,
Fp

Swan
28 oktober 2008, 11:44
misschien moet je ook wat meer tijd in een pedaal stoppen? je hebt waarschijnlijk een soort ideaal geluid in je hoofd maar daar komt waarsch geen pedaal bij in de buurt...

Rutger
28 oktober 2008, 12:13
Stoppen met zeuren en gewoon een CM Delayla kopen

Als die je niet aanspreekt kun je beter ophouden met zoeken

:D

dml
29 oktober 2008, 03:03
@Mitch:
Het kan exemplarisch zijn maar de mijne overstuurde nogal snel en het delaysignaal klonk nogal 1-dimensionaal/ plat, a.j.b.w.i.b. En wat een pietepeuterig klein microswitchje, maar dat terzijde.

@Swan:
Waar baseer je op dat ik niet genoeg tijd in een delay zou stoppen? We hebben het hier over een effectpedaal met gemiddeld vier in te stellen parameters die ook nog eens je basisgeluid niet beinvloeden (zoals bijv. een overdrive dat doet). Je hoeft echt geen uur aan een delay te spenderen om te horen of hij je wel of niet bevalt, tenminste, ik niet.

Chroxy
29 oktober 2008, 09:43
oscilleren of echt oversturen?.. wanneer je feedback idd voorbij 60% zet, gaat hij al langzaamaan oscilleren.

Maar! Smaken verschillen, ik persoonlijk vind het en erg tof dingetje en het is een van mijn 'freak' pedaaltjes.. Ik ben wel benieuwd naar je uiteindelijke delaypedaal!

Chris Winsemius
29 oktober 2008, 10:02
Ik weet niet of dit geschikt is voor de topicstarter maar ik ben behoorlijk onder de indruk geraakt v/e EH MemoryMan Deluxe die ik sinds gisteren heb.

Heel organisch geluid en veel bruikbare instellingen. Hoewel niet echt mega-makkelijk in te stellen werkt het bijna altijd goed, 't speelt ook heel inspirerend. 't Is wel 'n achterlijk groot ding met de typische EH-constructie (...) en hij werkt op 'n 18V (als ik me niet vergis) adapter.

M'n Ibanez DE7 is veel zuiverder, veel langere dealy-tijd, etc. maar qua "vibe" heeft de EH mijn voorkeur.

Nielsje
29 oktober 2008, 10:04
Neh Chris, die valt volgens mij af vanwege z'n niet helderheid en vanwege het spanningsprobleempje (TS wil alleen 9 of 12 V, zit denk ik met een trex fueltank).

Maar euh, hoe kom jij nou weer aan een Memory man? :D

dml
29 oktober 2008, 10:24
@Chroxy:
Nee, ik heb het niet over oscileren maar over oversturen. Het ingangssignaal heeft blijkbaar een te hoog niveau waardoor het effectsignaal er overstuurd en gecomprimeerd uitkomt.

@Chris en Nielsje:
MM dlx valt idd af vanwege de dofheid. Ik zit overigens niet met een Fuel Tank o.i.d. maar ik ben niet van plan een extra voeding aan te schaffen bij een afwijkende spanning. Daarnaast heb ik alles (o.a. twee SMPS adapters: 1x 9V en 1x 12V) nu erg compact in één koffer zitten, een extra voeding neemt weer ruimte in beslag, en dan heb ik het nog niet eens over het formaat van een MM dlx. Nu wordt bij EHX meestal de voeding bijgeleverd dus dan is het niet zo'n probleem dat de spanning afwijkt. Ik zie overigens wel dat er twee uitvoeringen van de MM dlx zijn, eentje in de welbekende glimmende grote behuizing en eentje in een Hammond-box-achtige uitvoering die dus een stuk compacter is. De MM+Hazarai zit ook in zo'n behuizing. Over die laatste gesproken, zou misschien ook nog wel een kanshebber kunnen zijn. Iemand met ervaring?

(@Chris en off-topic: de kleinste Amplimo trafo met de juiste spec's gaat niet passen, maar in ieder geval bedankt voor de tip!!)

Chris Winsemius
29 oktober 2008, 11:09
Maar euh, hoe kom jij nou weer aan een Memory man? :D

Uhhhhhhhhhh, kwam er 1 binen en de voormalige eigenaar verliet dit pand zonder MMD ;)

(Ben bezig 'n fx-board samen te stellen, gedeeltelijk vintage, stukje modern en ook nog wat CMW-pedaaltjes/schakel-kastjes).

Chris Winsemius
29 oktober 2008, 11:10
(@Chris en off-topic: de kleinste Amplimo trafo met de juiste spec's gaat niet passen, maar in ieder geval bedankt voor de tip!!)

Jammer, al 'n andere oplossing kunnen vinden?

We spreken/mailen binnenkort wel weer!

HaroldA
29 oktober 2008, 11:21
en hij werkt op 'n 18V (als ik me niet vergis) adapter.

Kun je het voltage niet makkelijk (en goedkoop!) opkrikken van 9 naar 18V mbv een voltage verdubbelaar (http://www.newtone-online.nl/forum/index.php/topic,2219.0.html)? Ik heb ook een paar van deze jongens in mijn OCD's gezet. Ik kan met een schakelaar kiezen of ze op 9 of 18 volt lopen :cheerup:

Mitch
29 oktober 2008, 11:31
24V heeft -ie nodig en center positive als ik me niet vergis.
Cool dat je er één hebt trouwens Chris!

Back on topic: vreemd dat -ie zo overstuurde, die DE7. Heb 'm bij mij zowel op gitaar als toetsen gehad en zowel vóór de pre amp als in de loop. Het enige dat -ie slecht doet is vóór een oversturende pre amp staan, voor de rest is het in mijn ervaring een probleemloos ding.

Lexvandoef
29 oktober 2008, 11:36
24V heeft -ie nodig en center positive als ik me niet vergis.
Cool dat je er één hebt trouwens Chris!

Back on topic: vreemd dat -ie zo overstuurde, die DE7. Heb 'm bij mij zowel op gitaar als toetsen gehad en zowel vóór de pre amp als in de loop. Het enige dat -ie slecht doet is vóór een oversturende pre amp staan, voor de rest is het in mijn ervaring een probleemloos ding.

Daar is hij niet de enige in, ik vond de BYOC delay ook minder als hij voor de od kanalen van mijn Hook stond, op het cleane kanaal klinktie beter. Maar dat is volgens mijn typisch delay->od symptoon.

En gefeliciteerd Chris! Je bent lekker bezig de laatste tijd ;)

Mitch
29 oktober 2008, 11:54
Tot een gemiddeld crunch niveau klinkt -ie nog steeds goed, daarboven gaat iedere delay moeilijk doen als -ie voor de pre amp staat. De DE7 protesteert echt véél eerder dan de BYOC. Been there, tested it, done that ;)

HaroldA
29 oktober 2008, 12:06
Daar is hij niet de enige in

Carbon Copy is ook waardeloos voor een voorversterker die een beetje overstuur is...

Donderdag ga ik mijn Rebote 2.5 af maken... Ben benieuwd wat die voor een JCM888 doet...

De beste delay voor overstuurde preamps is voor mij nog steeds de DD6 geweest, maar die vond ik weer iets TE duidelijk...

Chroxy
29 oktober 2008, 12:12
Tjah! smaken verschillen... ik vind de DE-7 voor een ronkende Marshall JCM800 juist lekker!

JeroenSchaaf
29 oktober 2008, 12:15
Ik gebruik al tijden een DD3 nu! en bevalt me zeer goed! En die zag ik niet in je lijstje Dennis.

Chris Winsemius
29 oktober 2008, 12:24
24V heeft -ie nodig en center positive als ik me niet vergis.
Cool dat je er één hebt trouwens Chris!

Back on topic: vreemd dat -ie zo overstuurde, die DE7. Heb 'm bij mij zowel op gitaar als toetsen gehad en zowel vóór de pre amp als in de loop. Het enige dat -ie slecht doet is vóór een oversturende pre amp staan, voor de rest is het in mijn ervaring een probleemloos ding.

Gelukkig krijgt de dosis koffie hier wat effekt :)

Er zit igg. 'n werkende 24 Volts adapter bij en ik ben bijzonder happy qua recent gescoorde pedalen (ook nog 'n oude script logo Phase 90 in niet originele behuizing + niet originele knop). MMD is gewoon hartstikke top en zeer muzikaal. Wel 'n achterlijk groot ding... :seriousf:

DE7: gewoon 'n goed pedaal voor DAT geld. Voor od geplaatst soms wat lastig maar gewoon absoluut 'n ok dealy-pedaal imho.

Mitch
29 oktober 2008, 12:50
Zoals zovelen ben ik op zoek naar een geschikte delay. Maar voordat iedereen wil zeggen "Gebruik de zoekfunctie" en voordat MOD's dit topic sluiten, wil ik toch even uitleggen wat de bedoeling is.

Ik speel alleen met een voorversterker die direct de PA in gaat, en wel een Koch Pedaltone. De delay wordt gewoon aangesloten op de FX-loop van de Pedaltone, dus tot zover niets bijzonders.

Spec's waaraan hij moet voldoen:
-de warme sound van analoog
-de heldere sound van digitaal



Ik gebruik al tijden een DD3 nu! en bevalt me zeer goed! En die zag ik niet in je lijstje Dennis.

Nee, omdat -ie wil dat een delay zowel warm als helder moet kunnen klinken lijkt 't me een heel logische zet om de DD2/3 over te slaan.

JeroenSchaaf
29 oktober 2008, 12:51
Uitproberen kan altijd maar goed ;)

Ben benieuwd wat het gaat worden.

dml
30 oktober 2008, 15:17
En vandaag een tijdje doorgebracht bij NL Muziek, met zo'n beetje alle delays die ik nog niet had geprobeerd: EHX MM deluxe, EHX SMM hazarai, Toadworks Redux en EHX #1 echo. Als referentie had ik zowel de DD-7 als de RE-20 erbij liggen. In het kort hieronder mijn ervaringen.

EHX #1 echo
Lekker compact, super licht in gewicht. Viel gelijk al door de mand vanwege de werking van de Blend-pot. Normaal gesproken maak je daarmee een verhouding tussen Dry en Wet. Bij de #1 werkt deze meer als een balans-pot: bij volledig dicht heb je 100% dry, bij volledig open 100% wet. Tot zover niets nieuws, maar als je vanuit dry naar wet draait dan wordt je dry zachter en wet harder. M.a.w. als je de Blend op ongeveer 3 uur zet en je trapt dit pedaal aan, dan gaat het volume van je dry signaal flink onderuit. Totaal niet wenselijk. Verder klinkt hij wel heel behoorlijk, warmer dan de DD-7. Zelfoscilatie is niet mogelijk.

EHX MM deluxe
Het gaat hier om de compacte uitvoering in de spuitgegoten aluminium box, dus niet de glimjoekel. Ik snap absoluut waarom er nogal wat gitaristen bij deze delay zweren. Hij heeft ronduit een bepaalde "vibe" (ja, daar is het woord weer) die je niet snel in een ander pedaal zal vinden. Maar naar mijn smaak te "vintage".

EHX SMM+hazarai
NICE!!! Precies de sound die ik zocht, het warme van een analoge gecombineerd met het heldere van een digitale delay en met de filterpot kun je 'm ook flink analoog laten klinken. De modulatie is ook een stuk warmer dan die bij de DD-7, mooie zweving in het geluid. De galm achter de delay klinkt ook goed, wel een beetje metalig. De galm is echt serieel achter de delay aangeplakt, alleen het delaysignaal kan van galm worden voorzien (i.t.t. de RE-20). De looper klinkt ook natuurgetrouwer dan die van de DD-7. Zelfoscilatie is bij de SMMH geen enkel probleem.

Toadworks Redux
Bleek al snel iets niet goed te werken. De offset-pot werkte niet en ook de mix-pot werkte niet goed: zowel linksom als rechtsom bleef de verhouding wet-dry gelijk.

Uiteindelijk ben ik met de SMMH naar huis gegaan. Zo, ik ben (eindelijk?) voorzien en blij!!

Mitch
30 oktober 2008, 16:39
Ah, die #1 heeft dus dezelfde kwaal als de Holy Grail. Handig :confused:
Goed om te lezen dat de nieuwe DMM goed klonk met het bekende karakter. Er is hoop!
Dat je dan met de Hazarai naar huis gaat verbaast me dan wel een beetje, ik vond 'm niet zo veel anders en zeker niet beter dan een DD20 bijvoorbeeld. But hey, as long as you're happy!

dml
30 oktober 2008, 16:51
Ik weet niet of je de DD-20 (of 7, qua techniek maakt het weinig uit) direct met de SMMH hebt kunnen vergelijken? De EHX klinkt een stuk muzikaler, a.j.b.w.i.b. De DD's van Boss klinken imho nogal plat. Ik heb wel gemerkt dat de verschillen tussen de delays via een gitaaramp+speaker wat minder groot lijken dan wanneer je je preampsignaal direct je oren in blaast.

Mitch
30 oktober 2008, 18:17
Nee niet direct naast elkaar, maar ik gebruikte de DD20 toen al een tijd, sound had ik goed in mijn hoofd en testte toen even kort de Hazarai. Deed me niet zo veel en ik vond voornamelijk de manier van door presets heen lopen nogal sullig. Dat het via de Pedaltone/in-ear anders overkomt zou zo maar kunnen!

Aimé
30 oktober 2008, 19:58
Ik heb voor een lange tijd de DD20 gehad, en heb nu de Hazarai.

De DD klinkt idem wat meer computer-achtiger dan de hazarai. Plat is inderdaad een juiste benaming, ik stoorde me er vooral aan. Door de presets gaan is bij de hazarai inderdaad nogal lomp, maar het valt mee...als je tenminste niet voor elk lied een andere preset nodig hebt. Uiteindelijk gebruik ik weer maar een 3tal settings.

De DD is handiger om mee te loopen: dit beperkt zich dan wel tot alleen het opnemen van je loops. De hazarai werkt iets anders qua indrukken/loslaten, is wennen. Met de laatste kan je dan weer je loop omdraaien (reverse) en vertragen of versnellen; je kan weer een andere preset selecteren en erover loopen met een delay van de hazarai; je kan de loop op elk moment uit- en aanzetten. Véél mogelijkheden!

Moest ik kunnen kiezen, mmm. Ik heb hier al eens vermeld dat de hazarai toch een volumedrop heeft. Op de DD heb je een +4dB-optie, heel handig. Maar hij is zo beperkt ivm de hazarai, ook iets groter, lomper. De hazarai kan je heel levendig en freaky laten klinken, de Boss is naast de twist en warp-functies een nogal standaard delay. En 23seconden delay heeft btw niemand nodig.

dml
31 oktober 2008, 07:38
Volumedrop misschien afhankelijk van het niveau van jouw FX-loop, ervan uitgaande dat je de SMMH daarop aangesloten hebt? Ik heb er in ieder geval geen last van.

HaroldA
31 oktober 2008, 10:04
Gisteren de laatste hand gelegd aan mijn Rebote 2.5 delay en geA/B'd met mijn MXR Carbon Copy.

De Rebote is heerlijk warm, maar blijft veel duidelijker voor een overstuurde preamp. Ik heb ook expres wat waardes van condensatoren en weerstanden aangepast om 'm nog iets helderder te krijgen en dat werpt z'n vruchten af...

Vandaag of morgen nog een behuizing voor m'n nieuwe delay maken en ik ben weer helemaal het mannetje! :cheerup:

Aimé
1 november 2008, 13:04
Volumedrop misschien afhankelijk van het niveau van jouw FX-loop, ervan uitgaande dat je de SMMH daarop aangesloten hebt? Ik heb er in ieder geval geen last van.

Oh, ik gebruik niet eens een FXloop. Teveel gedoe. Zou het helpen?

The Avenger
1 november 2008, 13:20
De pigtronix echolution vind ik heel goed, misschien moet je die ook eens testen?

Mitch
1 november 2008, 16:37
Uiteindelijk ben ik met de SMMH naar huis gegaan. Zo, ik ben (eindelijk?) voorzien en blij!!


De pigtronix echolution vind ik heel goed, misschien moet je die ook eens testen?
Hij is al klaar.

HaroldA
1 december 2008, 09:51
Voor de geïnteresseerden onder ons: een rate LED (http://www.newtone-online.nl/forum/index.php/topic,2331.0.html) voor alle PT2399 gebaseerde delays! (PT80/Rebote/etc)

HaroldA
1 december 2008, 14:03
Ik wil niet spammen

Waarom doe je dat dan wel? ;)

Overigens zie ik geen enkel 'nieuw' pedaal op die website???

Dastard
1 december 2008, 14:15
Het is volgens mij een compleet nieuwe website :/

Van Dastards werkgever. Da's spam.

-Edit

Dat is niet waar, het is een apart bedrijf, en heeft niet zo veel met Dirk Witte te maken maar het was inderdaad SPAM mijn excuses daarvoor.

HaroldA
1 december 2008, 14:19
Het is volgens mij een compleet nieuwe website :/

Ja, en???

Moeten wij nu iedere webwinkel die de DD-3, DD-7, DD-20 (en nog wat ander grut) verkoopt hier gaan posten?

Trouwens, de TS heeft al een te gek gave delay aangeschaft. Ik postte het 'rate led' dingetje hier alleen omdat er een aantal keer PT2399 gebaseerde delays voorbij gekomen zijn en ik er niet een compleet nieuw topic aan wilde wijdden.



Edit:
Oja, de rechtermuisklik op de Dastard website doet het niet? ;)

VanBiLL.com
1 december 2008, 22:30
Tsja, TS heeft al een SMMH, mooi! Wat ik in de hele zoektocht gemist heb was de Eventide TimeFactor. 'K heb er het geld niet voor, maar anders zou die zo op mijn pedalboard staan...

future2future
9 december 2008, 23:59
Heb sinds vandaag de Timefactor. Ik moet zeggen dat dit de allerbeste delay is die ik ooit heb gehoord. Ik gebruikte hiervoor voornamelijk de DL-4, maar dit is zo'n groot verschil. De helderheid, complexiteit enx. Aanrader!

Dirk_Hendrik
10 december 2008, 08:25
. De helderheid,

Veel delaygebruikers doen dat af als "digitaal geluid"...:sneaky:

Mitch
10 december 2008, 11:10
Complexiteit..... da's toch wel het woord van 2008 volgens mij. Dat noemden we voorheen 'diepte in het geluid'. De DL4 maakt je geluid ook wel wat platter hoor, ik snap wel wat er bedoeld wordt. Sowieso een beetje een overgewaardeerd ding, al zitten er een paar toffe sounds in. De reverse is super, maar voor de rest...blèh.

future2future
10 december 2008, 13:44
Veel delaygebruikers doen dat af als "digitaal geluid"...:sneaky:

Eventide heeft een heel eigen sound, en die is heel helder en "crispy" en daar moet je van houden.

En is het sowieso niet zo dat iedereen elkaar maar na lult? "o iedereen op het forum vind digitaal kut, dan vind ik dat ook" Ik zeg niet dat analoog slecht is, heel mooi, maar ook gewoon anders. analoog is in: iedereen erachter aan. Dan weer naar digitaal of rack. Koop gewoon wat je mooi vindt en wat voor jouw setup werkt.

Wat voor mij een voordeel is is dat op de eventide switches zitten waarmee de levels worden ingesteld voor als je hem tussen de gitaar en de amp gebruikt of in de loop.

Dirk_Hendrik
10 december 2008, 14:16
En is het sowieso niet zo dat iedereen elkaar maar na lult? "o iedereen op het forum vind digitaal kut, dan vind ik dat ook

Was het maar zo.

1) Een digitale delay van tegenwoordig haalt met gemak de specificaties (en meer) van een kwalitatief goede cd speler. Bij die CD klaagt geen (bijna) hond over "digitaal geluid", bij delays hoort ineens iedereen duidelijk dat het zo digitaal is. Huh!?

2) Een groot gedeelte van diezelfde groep gitaristen loopt gegarandeerd elke dag met een MP3 spelend apparaat op z'n kop maar zal bij hoog en laag beweren dat het verschil tussen het origineel (ongecompressed) en mp3 (gecompressed) (bijna) niet te horen is. Maar bij een delay hoor je het meteen!.

Gitaristen, inconsequent volk...

Aimé
10 december 2008, 14:30
Haaa ik ben blij zo'n dingen eens te horen :)
Er wordt ons inderdaad veel om de oren geslaan dat digitaal te mijden valt, terwijl ik amper het verschil hoor, aangezien ik eigenlijk helemaal niet veel weet van delays en zo.

Langs de andere kant hoor ik veel gitaristen kankeren over dat digitale kutgeluid, terwijl ze qua optreden niet boven het niveau van het jeugdhuis geraken..OF het is puur persoonlijk.

HaroldA
10 december 2008, 15:00
Langs de andere kant hoor ik veel gitaristen kankeren over dat digitale kutgeluid, terwijl ze qua optreden niet boven het niveau van het jeugdhuis geraken..OF het is puur persoonlijk.

Digitaal kutgeluid vind ik niets met delays te maken hebben, eerder met modelling of het halen van overdrive/distortion uit een computer.

Ik denk dat de meeste gitaristen qua delays 'digitaal' verwarren met 'signaal wordt niet anders gedurende het delay effect' en 'analoog' met 'signaal wordt wat doffer/veranderd gedurende het delay effect'.

Geef mij dus maar een digitale delay met een filter op de repeats!

stratman1976
10 december 2008, 17:02
Digitaal kutgeluid vind ik niets met delays te maken hebben, eerder met modelling of het halen van overdrive/distortion uit een computer.

Ik denk dat de meeste gitaristen qua delays 'digitaal' verwarren met 'signaal wordt niet anders gedurende het delay effect' en 'analoog' met 'signaal wordt wat doffer/veranderd gedurende het delay effect'.

Geef mij dus maar een digitale delay met een filter op de repeats!

Precies,

Wat men met analoog bedoelt is gewoon het nabootsen van een tape echo. Dat vind je mooi of niet. Vroeger deed men er alles aan om dingen te vermijden (b.v. het oversturen van een buizenversterker, het snelle achteruit gaan van het delaysignaal met een tape echo) terwijl dat nu vaak extra gewenst is.

Ik zeg altijd maar: gewoon luisteren en niet bijvoorbaat denken dat iets kut is omdat het analoog ofwel digitaal is

future2future
10 december 2008, 17:43
Ik zeg altijd maar: gewoon luisteren en niet bijvoorbaat denken dat iets kut is omdat het analoog ofwel digitaal is

Precies, en vooral geen forum hypes volgen.

future2future
10 december 2008, 17:44
Was het maar zo.

1) Een digitale delay van tegenwoordig haalt met gemak de specificaties (en meer) van een kwalitatief goede cd speler. Bij die CD klaagt geen (bijna) hond over "digitaal geluid", bij delays hoort ineens iedereen duidelijk dat het zo digitaal is. Huh!?

2) Een groot gedeelte van diezelfde groep gitaristen loopt gegarandeerd elke dag met een MP3 spelend apparaat op z'n kop maar zal bij hoog en laag beweren dat het verschil tussen het origineel (ongecompressed) en mp3 (gecompressed) (bijna) niet te horen is. Maar bij een delay hoor je het meteen!.

Gitaristen, inconsequent volk...

Ja vaak wordt er bij voorbaat al gezegt: digitaal dan dus kut. Ik vind beide, digitaal en analoog, hun voor en nadelen hebben.

Dirk_Hendrik
10 december 2008, 18:21
Precies,

Wat men met analoog bedoelt is gewoon het nabootsen van een tape echo.

hmmm,
correctie. Een BBD ( Bucket Brigade Device, ofwel emmertjesgeheugens) gebaseerde delay is heel analoog maar heeft niets te maken met het nabootsen van tape. Dat de bandbreedte beperkt is, en daarmee de hoeveelheid hoog (dat heet dan ineens "warm", je kunt het ook "dof" noemen) is omdat je daarmee een langere delaytijd uit zo'n vertragingschip kunt halen. Zo waren er ook MXR en Ross delays waar de filtering werd aangepast op de delaytijd. Hoe korter de delay, hoe groter de bandbreedte van het ding.

Dirk_Hendrik
10 december 2008, 18:23
Ik vind beide, digitaal en analoog, hun voor en nadelen hebben.

Erg waar. Voornamelijk afhankelijk van de toepassing. Er zijn veel mensen die een klassieker als de Boss DD3 afdoen als digitaal en kut (mag ook wel, het is een 12 bitter) maar gezien de hoeveelheid van die krengen die er verkocht zijn zijn ze blijkbaar ook weer niet zooo slecht.

VanBiLL.com
10 december 2008, 19:37
Erg waar. Voornamelijk afhankelijk van de toepassing. Er zijn veel mensen die een klassieker als de Boss DD3 afdoen als digitaal en kut (mag ook wel, het is een 12 bitter) maar gezien de hoeveelheid van die krengen die er verkocht zijn zijn ze blijkbaar ook weer niet zooo slecht.

'K zweer bij mijn DD-3 hoor, 't is gewoon een goede delay - anthans, voor mij it does the job. Ik heb er een tijd geleden een hi-cut mod op laten maken en nou klinkt tie anders lekker.

Waar ik me altijd zo over verbaas is dat inderdaad iedereen zit te mieren over dat welles en niettes van digitaal dan wel niet analoog terwijl je vaak in de brei van het geheel wat "de band" genoemd wordt je die kleine verschillen toch niet meer terug hoort. Verder vraag ik me uberhaupt wel af of de gemiddelde concert/cafe bezoeker (die zelf geen muziek maakt/gitaar bespeeld), het wel weet waar we het in vredensnaam over hebben. Muziek moet rocken toch?

Anderzijds, als een bepaald effect (of amp of iets anders), jou als gitarist geen lekker gevoel geeft zal je, ondanks het betreffende ding mogelijk prima is, geen goede uitwerking hebben op je algehele spel omdat het dan tussen je oren niet lekker zit, en dat heb je bij voorkeur toch wel nodig om goed te kunnen spelen lijkt me...

Vaak is dus een gevoelskwestie. Kan je hééél lang over discussiëren - of gewoon kort over zijn. Werk het voor je dan werkt het, mooi toch?

Aimé
10 december 2008, 20:36
Waar ik me altijd zo over verbaas is dat inderdaad iedereen zit te mieren over dat welles en niettes van digitaal dan wel niet analoog terwijl je vaak in de brei van het geheel wat "de band" genoemd wordt je die kleine verschillen toch niet meer terug hoort. Verder vraag ik me uberhaupt wel af of de gemiddelde concert/cafe bezoeker (die zelf geen muziek maakt/gitaar bespeeld), het wel weet waar we het in vredensnaam over hebben. Muziek moet rocken toch?


Exact wat ik bedoel. 't Is idem een gevoelskwestie...
Ik moet wel toegeven dat ik de delays van mijn bossDD20 te "plat" vond. Je had wel een tone-knop maar die leek eerder de ruis te verminderen, that's it. Op men hazarai staat een filter-knop: wat een hemel.

Mitch
10 december 2008, 22:12
We weten onszelf ineens wel af te kraken hè :listen:
Er zijn gewoon delays die je wel en delays die je niet prettig vindt. Een digitale delay als de DD20 vind ik er praktisch, maar niet erg prettig spelen of buitengewoon fraai klinken. Een helder klinkende delay als de Ibanez DML vind ik redelijk tot goed klinken en prettig spelen. Een flink gefilterde digitale delay als de BYOC 'DD80' vind ik buitengewoon goed klinken en prettig spelen. Een analoge delay als de Deluxe Memory Man die ik nu gebruik vind ik geweldig spelen en helemaal te gek klinken. Juist in een bandsituatie...
Ik wil hier echt het relativeren een beetje relativeren, ahum. Hoezo "we klagen alleen maar over digitaal"? Hoezo horen we de verschillen niet in een band? Kom kom, beetje positiever over onszelf! Mij hoor je niet klagen over de digitale delay pur sang en ik merk toch écht verschil in een bandsituatie tussen verschillende delays...

future2future
10 december 2008, 23:13
We weten onszelf ineens wel af te kraken hè :listen:
Er zijn gewoon delays die je wel en delays die je niet prettig vindt. Een digitale delay als de DD20 vind ik er praktisch, maar niet erg prettig spelen of buitengewoon fraai klinken. Een helder klinkende delay als de Ibanez DML vind ik redelijk tot goed klinken en prettig spelen. Een flink gefilterde digitale delay als de BYOC 'DD80' vind ik buitengewoon goed klinken en prettig spelen. Een analoge delay als de Deluxe Memory Man die ik nu gebruik vind ik geweldig spelen en helemaal te gek klinken. Juist in een bandsituatie...
Ik wil hier echt het relativeren een beetje relativeren, ahum. Hoezo "we klagen alleen maar over digitaal"? Hoezo horen we de verschillen niet in een band? Kom kom, beetje positiever over onszelf! Mij hoor je niet klagen over de digitale delay pur sang en ik merk toch écht verschil in een bandsituatie tussen verschillende delays...

Ik heb het net ervaren dat ik zeker wel het verschil hoor tussen de eventide en de line 6 in een band situatie. Maar ja ik heb dan ook gewoon een digitale gekocht ;p haha

HaroldA
10 december 2008, 23:41
Precies, en vooral geen forum hypes volgen.

En daarom is mijn MXR Carbon Copy ook al weer passé! ;)

Sinner
11 december 2008, 10:50
Heb zowel een DM-2 (heel analoog) en een Nova delay (heel digitaal) en met beide ben ik zeer tevereden. Net als mijn DD-2 en mijn Echopark en mijn DM-3 en ... :seriousf:

Het gaat er idd om wat je zelf het lekkerst vind spelen en/of klinken en of je er qua veelzijdigheid mee uit de voeten kunt etc. etc.

Het is waar dat de gemiddelde cafebezoeker het verschil tussen een DD3 of een Memory Man niet hoort, maar misschien hoort-ie wel dat je gewoon een lekker geluid hebt.

Trouwens op het moment dat je gaat opnemen vind ik minieme verschillen wel degelijk een rol spelen.:hippie:

HaroldA
11 december 2008, 10:51
Trouwens op het moment dat je gaat opnemen vind ik minieme verschillen wel degelijk een rol spelen.:hippie:

Met opnames doen wij de delays altijd achteraf en in sync met de clicktrack... ;)

future2future
11 december 2008, 14:30
En daarom is mijn MXR Carbon Copy ook al weer passé! ;)

Niet als jij hem goed vind klinken ;p

Sinner
11 december 2008, 16:49
Met opnames doen wij de delays altijd achteraf en in sync met de clicktrack... ;)

Ik ook soms en soms ook niet :dance:

De nova delay kun je bijv op de BPM naukeurig instellen (of op de ms), dus zorg ik ook dat het in sync is met de clicktrack en als ik een analoge delay gebruik gaat het (meestal) niet om het exacte tempo, maar om een ambient effect.

Ik vind het ook anders klinken of je met delay in je versterker speelt, of het er achteraf overheen legt. Voor beide valt wel iets te zeggen.:hippie:

matto
14 december 2008, 15:19
Heb zelf al jaren een Korg DL 301 dynamic echo waar ik steeds weer op terug kom.
Ik heb in de tussentijd van allerlei andere delay/echos gekocht en uitgeprobeerd ( Carl Martin,T Rex, Line 6, Boss ,Ibanez) maar deze is nog steeds de makkelijkste in gebruik en de sound is naar smaak af te regelen.
http://messe.harmony-central.com/Newp/SNAMM97/Korg/301dl.jpg

j3r03n
7 februari 2009, 18:05
Gaaf topic, mooi kritisch gekeken naar allerhande delays :) Ik had nog een vraagje (maar wil niet meteen een nieuw topic starten) m.b.t. Ibanez DE7 vs. Digitech Digidelay.

Ik wil ze graag met elkaar vergelijken, want 'op papier' lijken deze twee de kanshebbers voor mij. Ik wilde daarvoor naar Feedback (Eindhoven) gaan, maar volgens de site hebben ze alleen de DE7 Limited Pink (http://www.feedback.nl/?b=DE7LTD&a=). Is die (afgezien van de afgrijselijke kleur) wel hetzelfde als de 'gewone' grijze DE7?

Daarnaast lijkt de digidelay meer opties te hebben, als in meer ranges, mod delay, hold (loop) en tap tempo. Ik las ergens dit:
KORT 10-250 MS (Lekker voor die korte bathtub reverbs, of slapback surf echo's)
MEDIUM 250 MS-1 SEC 250 milliseconden tot 1 seconde delaytijd.
LANG 1-4 SEC - 1 to 4 seconds
TAPE - Klinkt als een vintage tape delay
MOD DELAY - Een digitale delay met chorus sounds in de repeats. (Jaren 80!!!!!)
REVERSE - Een delay waarvan de repeats achterstevoren worden afgespeeld. (Ook erg leuk!!!!)
LOOP - En de loop functie waarmee je een oneindig aantal lagen over elkaar kunt inspelen. Vier seconden.

Klopt dat een beetje? Want ik zoek toch wel wat veelzijdigheid (heb nooit een delay gehad, alleen in mulit-fx) en dan lijkt de digidelay de beste optie.

De digidelay is overigens ook beter tweedehands te krijgen dan de DE7. Voor mij ook een voordeel, want als ie niet bevalt kan ie voor dezelfde prijs weer de deur uit ;)

Mitch
7 februari 2009, 18:22
De roze en grijze DE7 zijn gewoon identiek, verder. De Digidelay is veelzijdiger maar het klinkt voor mij onnatuurlijker. Ik weet niet zeker of het zo is, maar het komt op mij over alsof al het geluid door een A/D D/A converter moet in plaats van alleen een digitaal delaypad.

Il_Falco
7 februari 2009, 19:35
hmm, ik heb het topic niet grondig doorgespit maar ik gebruik een Marshall echohead voor de slapback. maar die kan meer dan dat.

misschien eens kijken naar de hardwire delay/looper?

grts

j3r03n
8 februari 2009, 17:08
De roze en grijze DE7 zijn gewoon identiek, verder. De Digidelay is veelzijdiger maar het klinkt voor mij onnatuurlijker. Ik weet niet zeker of het zo is, maar het komt op mij over alsof al het geluid door een A/D D/A converter moet in plaats van alleen een digitaal delaypad.

Okee, dankje, dan ga ik morgen eens langs Feedback om die twee naast elkaar te leggen ;)

Met het A/D --> D/A verhaal, bedoel je daarmee signaalverlies? Of hoe 'klinkt' dat dan? Dan kan ik daar op letten.

Als de sound van de digidelay goed genoeg voor mij is, wordt t denk ik die, gezien de tap tempo en andere functies.

Izegrim
8 februari 2009, 17:21
Ik zou de HardWire DL-8 ook eens even proberen. Ik heb hem zelf en ik vind het een fantastisch ding voor een delay in enkel-pedaalvorm. Misschien een paar centen meer (valt bij de Duitse shops wel mee) maar absoluut een apparaat waar je voor standaard toepassingen heel veel plezier mee hebt.

Rick trodat
8 februari 2009, 17:40
Heeft iemand hier weleens de ibanaz ad-9 Keeley mod weleens getest. Ben nog geen winkel tegengekomen waar ze deze hebben. Maar als ze em hebben ga ik zeker testen.

http://www.proguitarshop.com/images/products/1161_01.jpg

soup
8 februari 2009, 20:05
Hebben de meeste delays die verkocht worden zo'n tap functie?

En loops draaien (of iets in die trant, dus dat je iets speelt en dat hij blijft herhalen) ?!


Iemand een idee wat ik zou moeten hebben als ik deze beide wil?

Nielsje
8 februari 2009, 20:15
Hebben de meeste delays die verkocht worden zo'n tap functie?

En loops draaien (of iets in die trant, dus dat je iets speelt en dat hij blijft herhalen) ?!


Iemand een idee wat ik zou moeten hebben als ik deze beide wil?

Serieus, kijk je ooit naar de specs van een pedaal? De meeste digi-delays die tegenwoordig worden uitgebracht hebben wel iets van een loop of tapfunctie, maar het is nog steeds geen 'algemeen goed'. Ik zou bij de pedalen die je interesseren eens kijken wat voor functies ze hebben.

edit: e.e.a. is afhankelijk van wat je precies allemaal verwacht van het pedaal. Een Headrush heeft taptempo én een looper, maar de is niet de beste delay. Wel een prima looper. Een EHX MM Hazarai heeft ook dergelijke functies, en is volgens mij wel wat beter qua delays.

j3r03n
9 februari 2009, 09:59
Okee, dankje, dan ga ik morgen eens langs Feedback om die twee naast elkaar te leggen ;)

Hahaha, Feedback is 's maandags gesloten. Stond ik toch bijna aan de gesloten deur :soinnocent:

Dirk_Hendrik
9 februari 2009, 19:02
Heeft iemand hier weleens de ibanaz ad-9 Keeley mod weleens getest. Ben nog geen winkel tegengekomen waar ze deze hebben. Maar als ze em hebben ga ik zeker testen.

http://www.proguitarshop.com/images/products/1161_01.jpg

Brrr.
Die verschrikkelijke fantasieloos ingehakte schakelaar:stop:

future2future
9 februari 2009, 19:10
Brrr.
Die verschrikkelijke fantasieloos ingehakte schakelaar:stop:

Misschien wel, maar ik vind die switches veel fijner trappen dan die ibanez switches...

Dirk_Hendrik
9 februari 2009, 19:22
Misschien wel, maar ik vind die switches veel fijner trappen dan die ibanez switches...

..
calling "zoon van piet"
...

future2future
9 februari 2009, 19:23
..
Calling "zoon van piet"
...

????? + 10

Jantje Poen
10 februari 2009, 09:57
Ik heb gisteren een Ad350 van Excalibur besteld, 79 Euro!!! Lijkt m'n een goed ding, mooie rose, klein, analoog en ook nog eens goedkoop. Vreemd dat ik 'm nog niet zoveel tegenkom hier in 't forum, gezien de prijs/kwaliteits verhouding.

Nielsje
10 februari 2009, 10:06
Ik heb gisteren een Ad350 van Excalibur besteld, 79 Euro!!! Lijkt m'n een goed ding, mooie rose, klein, analoog en ook nog eens goedkoop. Vreemd dat ik 'm nog niet zoveel tegenkom hier in 't forum, gezien de prijs/kwaliteits verhouding.

Hm.. ken ik niet. Maar waar basseer je de prijs/kwaliteit verhouding op?

http://www.pedalspluseffectswarehouse.com/v/vspfiles/photos/EXCLBR-AD350-2T.jpg

Wel de leukere reclame plaatjes!
http://pedalspluseffectswarehousedemos.com/images/online/analog_device_ad-350_02.jpg

Jantje Poen
10 februari 2009, 11:21
Hm.. ken ik niet. Maar waar basseer je de prijs/kwaliteit verhouding op?

http://www.pedalspluseffectswarehouse.com/v/vspfiles/photos/EXCLBR-AD350-2T.jpg

Wel de leukere reclame plaatjes!
http://pedalspluseffectswarehousedemos.com/images/online/analog_device_ad-350_02.jpg


Ik baseer me op de plaatjes! Nee, hoor! Maar wel lekker!

Ik heb een aantal demo filmpjes bekeken/beluisterd, en hoewel je hier niet van uit mag gaan, vind ik als ik dan samples luister van bijv. een MXR Carbon Delay dat de Excalibur een stuk helderder klinkt. En ook al blijkt straks dat ze toch hetzelfde klinken, dan is dat wel een Euro of 70 goedkoper. Ik vind eigenlijk veel analoge delays wel oké, zit niet heel veel verschil in. Ik heb een tijdje een Diamond Memory Lane gehad, nou die was dus veel te duur voor een simpel delaytje. Ook nog gemailed met de jongen van het youtube Excalibur filmpje, hij verzekerde mij dat de Excalibur 100% analoog is, sommigen beweren namelijk dat dit niet zo is. Iemand hier een mening over? Ik hoor het graag.

Dirk_Hendrik
10 februari 2009, 11:33
jongen van het youtube Excalibur filmpje, hij verzekerde mij dat de Excalibur 100% analoog is, sommigen beweren namelijk dat dit niet zo is. Iemand hier een mening over? Ik hoor het graag.

nav deze posts heb ik zonet eens zitten googelen maar heb zo snel niets gevonden dat analoog of digitaal "bewijst". Zien is geloven dus.

peter_heijnen
10 februari 2009, 11:59
Tenzij ze keihard liegen, staat hier (http://www.a-x-i-s.de/html/analog_device.html) dat die delay analoog is. Interessant aan die prijs, ze geven zelf aan dat dit komt doordat ze geen geld aan marketing verdoen.

Dirk_Hendrik
10 februari 2009, 12:26
Tenzij ze keihard liegen, staat hier (http://www.a-x-i-s.de/html/analog_device.html) dat die delay analoog is. Interessant aan die prijs, ze geven zelf aan dat dit komt doordat ze geen geld aan marketing verdoen.

Het kan ook nog zijn dat ze door de fabrikant zijn verzekerd dat het ding analoog is en dat de fabrikant door de ontwerpers is verteld dat het ding analoog gevoiced is. Communicatiefouten.. Daarom juist het zien is geloven.

peter_heijnen
10 februari 2009, 13:10
Het kan ook nog zijn dat ze door de fabrikant zijn verzekerd dat het ding analoog is en dat de fabrikant door de ontwerpers is verteld dat het ding analoog gevoiced is.
Aha, soort van 'wir haben es nicht gewusst' dus/also.

Jantje Poen
10 februari 2009, 13:20
Het kan ook nog zijn dat ze door de fabrikant zijn verzekerd dat het ding analoog is en dat de fabrikant door de ontwerpers is verteld dat het ding analoog gevoiced is. Communicatiefouten.. Daarom juist het zien is geloven.

Helpt het als ik een foto maak van de binnenkant van het pedaal, en deze dan in dit topic plaats? Ik denk dat ik hem woensdag of donderdag binnen heb, wordt vervolgd dus.

Dirk_Hendrik
10 februari 2009, 13:58
Zou in elk geval leuk zijn!

Nog los van het feit dat als het een lekker klinkend ding is het ook niet uitmaakt of hij analoog of digitaal is.

j3r03n
11 februari 2009, 22:39
Nou, het is een digidelay geworden. Hopelijk komt meneer de postbode 'm snel afleveren. De grote hoeveelheid functies is toch doorslaggevend geweest t.o.v. de DE7. De sound vond ik reuze meevallen. Nu nog spelen...

JeroenSchaaf
11 februari 2009, 22:57
Jantje Poen! waar heb je die Excalibur bestelt dan?

Jantje Poen
11 februari 2009, 23:42
Jantje Poen! waar heb je die Excalibur bestelt dan?

Hier:
http://gregsnews.blogspot.com/
Even naar beneden scrollen

Het hoort bij de site van een getalenteerde Duitse Gitarist die naast muziekmaken ook nog een beetje wat handel naast heeft, ook Haar gitaren en goede versterkers. Hij doet dit met veel passie en een superaardige vent.
Hier zijn homepage:
http://www.gregorhilden.de/guitars_amps.htm

De verzendkosten zijn 8 Euro.

Sinner
12 februari 2009, 09:13
Helpt het als ik een foto maak van de binnenkant van het pedaal, en deze dan in dit topic plaats? Ik denk dat ik hem woensdag of donderdag binnen heb, wordt vervolgd dus.

Ja! en laat vooral ff weten hoe hij klinkt!

Alvast bedankt voor de post

JeroenSchaaf
12 februari 2009, 09:25
Hier:
http://gregsnews.blogspot.com/
Even naar beneden scrollen

Het hoort bij de site van een getalenteerde Duitse Gitarist die naast muziekmaken ook nog een beetje wat handel naast heeft, ook Haar gitaren en goede versterkers. Hij doet dit met veel passie en een superaardige vent.
Hier zijn homepage:
http://www.gregorhilden.de/guitars_amps.htm

De verzendkosten zijn 8 Euro.

thanks!

Damm die man heeft gear!:makeup:

almarvk
12 februari 2009, 11:08
Nou, het is een digidelay geworden. Hopelijk komt meneer de postbode 'm snel afleveren. De grote hoeveelheid functies is toch doorslaggevend geweest t.o.v. de DE7. De sound vond ik reuze meevallen. Nu nog spelen...

Dan heb je voor een prima betaalbare delay gekozen. Ik heb ze allebei en moet zeggen dat ik de DE7 fijner vind klinken, maar de Digidelay is makkelijker in te stellen.

Jantje Poen
12 februari 2009, 16:59
Ja! en laat vooral ff weten hoe hij klinkt!

Alvast bedankt voor de post

Ik heb de Excalibur Ad350 delay binnen en ik vind 'm lekker klinken. Warm en helder, dat warme hoor ik ook wel bij andere analoge delays, maar dat heldere niet altijd. Een tijd geleden een Diamond Memory Lane gehad (400 Euro!!!) en ik heb niet het gevoel dat deze veel minder klinkt voor z'n 79 Euro!

Een aantal nadelen zijn er wel:
- niet TB
- Maximaal 350ms
- Speel je eerst zonder delay ingeschakeld en je kapt het laatst gespeelde echt af, dus stil, en dan schakel je de delay in dan krijgt dat ding het nog steeds voor elkaar het laatst gespeelde te herhalen. Je moet dus eerst een moment wachten met spelen tot je de delay inschakelt. Misschien dat dit iets te maken heeft met TB? Gelukkig zit mijn delay in een loop die TB is, dan heb ik er ook geen last van.
- Lichte ruis als alle knoppen volledig open staan.
- geen tap

Voordelen:
- Analoog, warm
- Helder, transparant
- Geen tonesuck ondanks dat het geen TB is
- goedkoop
- weinig of geen ruis bij normale instellingen

Ik heb 'm open gehad, maar de compenten zijn niet te zien, de printplaat zit dus andersom en ik denk met de potmeters er aan vast, dan is voor mij nu te veel gefriemel, misschien dat ik 'm later een keer helemaal uit elkaar schroef.

Ik ga 'm nu een tijdje gebruiken, misschien dat ik over een tijdje meer kan vertellen.

Sinner
12 februari 2009, 21:26
Alvast bedankt voor het review tot zo ver :ok:

Aimé
12 februari 2009, 21:53
Lichte ruis als ook de feedbackknop volledig openstaat? :D

andre71
13 februari 2009, 22:49
Ibanez DL10, echt heerlijk delaypedaal, digitaal met analoog karakter, goed in te stellen en absoluut roadworthy.

soup
15 februari 2009, 12:57
Hebben ze die EHX Stereo Man Hazarai toevallig bij feedback?


Of weten jullie nog een goede gitaarwinkel in de buurt van Utrecht of Eindhoven waar ze veel pedaaltjes hebben?



Ik heb gisteren nog over een delay gespeeld met buizen in (??) (weet de naam niet allleen dat hij redelijk dure is :() over mijn ENGL en dit klonk ontzettend goed.

Mitch
15 februari 2009, 13:58
Ibanez DL10, echt heerlijk delaypedaal, digitaal met analoog karakter, goed in te stellen en absoluut roadworthy.
Geen kwaad woord verder over de DL10, maar een analoog karakter? In de verste verte niet, dat ding is kraakhelder. Niet dat analoge delays niet helder kunnen zijn, maar dat is niet wat er over het algmeen mee bedoeld wordt.


Ik heb gisteren nog over een delay gespeeld met buizen in (??) (weet de naam niet allleen dat hij redelijk dure is :() over mijn ENGL en dit klonk ontzettend goed.
Damage Control Time Line?

soup
15 februari 2009, 14:19
Ja, die was het. :D


Al eens mee gespeeld?

jezzbo
15 februari 2009, 22:35
Hey gasten,

Ik heb net een Eventide timefactor in huis, de duurste delay die ik ooit gekocht heb (zo'n 400 euro). Is hij het waard? JA.
ok, ok, we zijn nog in onze honeymoon periode maar goed.
Ik heb deze vergeleken met een Maxon AD80 en een Boss Re-20.
De TF steekt er met hoofd en schouders bovenuit.
hij kan zowel digitaal als analoog klinken. Eén klein minpuntje, als je'm laat feedbacken klinkt hij nogal beleefd.
Geen ruis en geen tone suck (toch niet die ik kan horen).
Ik heb zonder aarzelen m'n Maxon AD80 en Boss RE-20 verkocht.
(beide leuke pedaaltjes maar niet zo leuk als de TF)