PDA

View Full Version : Brian May Vbm-1



QueenSRVJW
24 oktober 2008, 15:35
Hallo iedereen

ik heb vandaag eventjes een versterker getest die je niet vaak tegenkomt. Een Brian May amp die de Vbm-1 heet. Een erg klein versterkertje die de handtekening van May draagt.
Natuurlijk heb ik de versterker een beetje getest, maar het was niet mijn eigen gitaar en ook niet op z'n hardst. Ik vond hem zelf wel goed klinken, op de stand waarop hij stond, maar toch wou ik even wat zekerheid e.d.

Ik wou graag weten of jullie me wat meer over deze versterker konden vertellen en of er ook mensen zijn die deze versterker gebruiken, thuis, in de studio of zelfs live.

Alvast bedankt:D

ieme
24 oktober 2008, 15:50
Ik heb zo'n ding en dat is omdat ik brian may fan ben, van zichzelf klinkt dit ding waardeloos met singlecoils, met humbuckers al iets beter, als je hem voorover op bijvoorbeeld een stuk tapijt legt wordt t nog beter en als je hem doorlust naar een normaal speaker kast (bijvoorbeeld een 212 greenbacks) dan klinkt hij best aardig voor een transistor amp....

Orpheo
24 oktober 2008, 16:24
Ik heb zo'n ding en dat is omdat ik brian may fan ben, van zichzelf klinkt dit ding waardeloos met singlecoils, met humbuckers al iets beter, als je hem voorover op bijvoorbeeld een stuk tapijt legt wordt t nog beter en als je hem doorlust naar een normaal speaker kast (bijvoorbeeld een 212 greenbacks) dan klinkt hij best aardig voor een transistor amp....

voor een oefenampie vind ik 'm echt niet zo slecht als dat jij t doet overbrengen....

ieme
24 oktober 2008, 17:39
voor een oefenampie vind ik 'm echt niet zo slecht als dat jij t doet overbrengen....

ik wel.....

Orpheo
24 oktober 2008, 18:02
ik wel.....


ken jij dan ampies met een beter geluid voor op kamervolume, voor 80 euro? (zoveel heb ik voor de mijne betaald). ik eigenlijk niet.

QueenSRVJW
26 oktober 2008, 08:50
80 euro misschien niet, maar ik heb hem gezien voor 250. Misschien wat te duur dan?

Orpheo
26 oktober 2008, 14:39
80 euro misschien niet, maar ik heb hem gezien voor 250. Misschien wat te duur dan?

veel en veeeel te duur hahaha. ik zou willen dat iemand de mijne kocht voor 100E, en zelfs dat is vaak al te veel, ghehe.

ieme
26 oktober 2008, 14:40
Ik heb mijne nieuw gekocht voor 195 euro

Orpheo
26 oktober 2008, 15:31
Ik heb mijne nieuw gekocht voor 195 euro


pijnlijk:D kom ik dan, met mijn 80 euro, hahaha

Lordhar
27 oktober 2008, 10:43
Hoe is deze amp als booster voor een andere amp? Iemand ervaringen daarmee?