PDA

View Full Version : Welke koptelefoon?



texasspecial
24 oktober 2008, 14:35
Mijn Mesa Boogie Rocket Reverb heeft een koptelefoon uitgang welke in combinatie met de "silent switch" voor de avonduren uitermate plezierig is.Alleen,,,,,,, welke koptelefoon leent zich het beste om het gitaargeluid op een natuurgetrouwe manier weer te geven ?
Moet dat bv een koptelefoon zijn die een frequentiebereik heeft van bv 40- 6000 hertz?
Als ik mijn in huis aanwezige koptelefoons aansluit klinkt het altijd zo Hifi-achtig en meestal zijn dit koptelefoons die een freq.bereik hebben van 30- 20.000 hertz.
Heeft iemand hier mee geexperimenteerd?

kevervolks
24 oktober 2008, 15:15
Volgens mij is het idd zo dat het frequentiebereik erg belangrijk is...
Bij een koptelefoon mis ik altijd de bass, daarom zoek ik altijd een koptelefoon die ook goed lage frequenties kan verwerken.

Koptelefonen van AKG schijnen erg goed te zijn!

pol
24 oktober 2008, 15:38
geen enkele koptelefoon gaat het gitaargeluid natuurgetrouw weergeven op die boogie, da's maar een simpele speakersimulatur en dat komt qua geluid niet in de buurt van een speaker met micro ervoor.

koptelefoons van AKG zijn zeker goed, maar hier is het de bron die niet deugt, maakt niet uit wat je gebruikt. Ik denk dat modelling een betere oplossing is als je een goed geluid met koptelefoon wil.

dat verhaal over frequentiebereik heeft er niks mee te maken, geen enkele koptelefoon gaat maar tot 6000 Hz.

texasspecial
24 oktober 2008, 15:53
Dat van dat freq.bereik weet ik nog niet , de meeste Celestion gitaarluidsprekers gaan nl tot 6000 of 8000 hrtz.

pol
24 oktober 2008, 16:20
koptelefoons gaan allemaal hoger.

wat ik wil zeggen, je mag niet veel verwachten van die koptelefoon uitgangen op versterkers, dat klinkt bij allemaal wel vrij hifi en kunstmatig.

wil je echt een realistisch geluid zoals je gewend bent te horen van een gitaarspeaker moet je toch naar modelling gaan, of iets zoiets als palmer pdi9 of h&k redbox.

sjaak1990
24 oktober 2008, 18:19
Hifi achtig geluid blijft het inderdaad... Goede koptelefoon merken: Sennheiser, Beyerdynamics, AKG Sony en Philips maken ook goed spul maar wel minder.

texasspecial
25 oktober 2008, 10:45
Pol, dat van die Palmer/Redbox klinkt wel interessant.
Moet ik dat soort apparaten dan tussen de koptelefoonuitgang en de koptelefoon aansluiten en heeft dat dan ook een echte verbetering van de geluidsweergave tot gevolg?

dml
25 oktober 2008, 13:50
Juist omdat de alle genoemde koptelefoons zo'n groot bereik hebben, zal het nooit acceptabel klinken. Kijk daarom eens naar een hele goedkope koptelefoon, ik gebruik al jaren de Philips SBC HP200, kost nog geen € 20,-. Heeft behoorlijk wat laag vanwege de gesloten schelpen en het hoog is niet superhifi waardoor oversturing ook niet zo fizzy klinkt.