PDA

View Full Version : Explorer waterbeits



Me_bigboy
24 oktober 2008, 13:34
Hallo,

Ik ben van plan om mijn explorer body in het bordeaux te steken zoals sommige les paul studio's. Of misschien zwart zodat je de houdnerf nog ziet.

Mijn vraag is nu:

Wat heb ik nodig daarna om de body mooi te laten glanzen?
Dat deel snap ik niet zo goed uit de lak-faq.

mvg
jonathan

barno
24 oktober 2008, 14:45
in notendop.

beitsen: volledig tot op het oud afschuren / beitsen / en dan een aantal lagen vernis/blanke lak
Enkele weken laten uitharden en dan heel fijn schuren tot alle glans weg is/ dan polijsten tot hoogglans

lijkt simpel ... is het niet

Mr.Fingers
24 oktober 2008, 14:51
En zorg dat je de beits effen aanbrengt (overal evenveel) en dat je NERGENS!!! ook maar verf of lijmresten hebt bij het afschuren (dit veroorzaakt plekken waar de beits niet "pakt"). Ook is het aan te raden de body niet aan te raken met blote handen, aangezien "vingervet" ervoor kan zorgen dat beits niet goed hecht op het hout.

Me_bigboy
24 oktober 2008, 21:26
dank u voor de reacties,

Ben in een hobbywinkel hier in de buurt waterbeits gaan halen. Maar dit kenden ze niet maar die vrouw zei: Ik heb dit nog staan (toont een potje pigment poeder), dit kan je oplossen met water en kan je ook gebruiken, is net hetzelfde.
Dus ik naar huis en testen: Het poedertje lost blijkbaar niet op in het water en drinkt zohard door in het hout dat het zelfs bijna niet weg te schuren is:s.

Verder kan ik in de andere winkels(gamma, deschacht, ...) niks vinden als waterbeits.
Ik woon in belgië, iemand tips waar ik dit kan vinden?

jan jansen
24 oktober 2008, 21:55
dank u voor de reacties,

Ben in een hobbywinkel hier in de buurt waterbeits gaan halen. Maar dit kenden ze niet maar die vrouw zei: Ik heb dit nog staan (toont een potje pigment poeder), dit kan je oplossen met water en kan je ook gebruiken, is net hetzelfde.
Dus ik naar huis en testen: Het poedertje lost blijkbaar niet op in het water en drinkt zohard door in het hout dat het zelfs bijna niet weg te schuren is:s.

Verder kan ik in de andere winkels(gamma, deschacht, ...) niks vinden als waterbeits.
Ik woon in belgië, iemand tips waar ik dit kan vinden?

Gebruik de zoekfunctie eens op dit forum......,

mischien deze eens proberen www.clou.de ?

jj

Me_bigboy
24 oktober 2008, 22:42
Met de search vind ik niks interessants, toch zeker niet waar ik dit kan vinden in belgië.
De clou.de site werkt nu precies niet(blijft laden).

barno
24 oktober 2008, 23:23
er zijn van die dingen die in België quasi onvindbaar zijn: gitaarhout en poederbeits zijn daar twee voorbeelden van.
Poederbeits: www.guitarsupplies.nl (http://www.guitarsupplies.nl). bestellen, betalen en drie dagen later, soms sneller, ligt het in je brievenbus.

echt bier is dan weer wèl verkrijgbaar in België, unlike some other countries ... :)

Kakihara
25 oktober 2008, 09:22
er zijn van die dingen die in België quasi onvindbaar zijn: gitaarhout en poederbeits zijn daar twee voorbeelden van.
Poederbeits: www.guitarsupplies.nl (http://www.guitarsupplies.nl). bestellen, betalen en drie dagen later, soms sneller, ligt het in je brievenbus.

echt bier is dan weer wèl verkrijgbaar in België, unlike some other countries ... :)

Never underestimate Grolsch Kannonne of La Trappe ;)
Maar als je als Belg je eigen gitaar wil bouwen, ben je inderdaad afhankelijk van je buurlanden, zelfs voor hout, de ene houthandel in Kortrijk is zelfs voor mij al anderhalf uur enkel ...

jan jansen
25 oktober 2008, 10:09
Never underestimate Grolsch Kannonne of La Trappe ;)
Maar als je als Belg je eigen gitaar wil bouwen, ben je inderdaad afhankelijk van je buurlanden, zelfs voor hout, de ene houthandel in Kortrijk is zelfs voor mij al anderhalf uur enkel ...

Ook daar kan je op internet een heel end mee uit de voeten,voor hout dan.Heb net hout gekocht in Suriname,suppersnelle levering tegen een zeer schappelijke prijs...,:blast::blast:

Kakihara
25 oktober 2008, 10:50
Ook daar kan je op internet een heel end mee uit de voeten,voor hout dan.Heb net hout gekocht in Suriname,suppersnelle levering tegen een zeer schappelijke prijs...,:blast::blast:

Ik heb ook de indruk dat het "internethout" pakken goedkoper is dan het hout dat je in de Belgische houthandel vindt.