PDA

View Full Version : voeding musicomlab EFX



WillemdaGuide
24 oktober 2008, 11:01
Hoi Allemaal,
Ik gebruik sinds kort een musicomlab EFX MKII als switcher maar deze heeft volgens de handleiding als voeding 9VAC or 12VDC nodig maar op 400ma.
Nu heb ik onder mijn pedaltrain een pedalpower2+ hangen maar kan deze de musicomlab ook voeden?
Graag hoor ik van jullie!

Alain
24 oktober 2008, 13:55
Er zou een switch op je PP2+ moeten staan om 12V DC te geven ipv 9V

WillemdaGuide
24 oktober 2008, 14:17
Thanx voor je reply, zijn dat die uitgangen die je ook voor oude boss pedalen gebruikt?!?
Was een beetje bang om het te proberen aangezien die EFX 400ma vraagt en volgens mij de uitgang van de pedalpower minder is?

jerry Hoekman
25 oktober 2008, 20:05
Hee Willem, ik heb je een pm gestuurdt. Ik ben benieuwd waar je die musicom vandaan hebt.

Angel
25 juli 2010, 19:07
Sorry voor deze oude topic terug omhoog te halen, maar ik heb nu zelf zo'n MusicomLab EFX II gekocht zonder voeding en vroeg me af of het veilig is één van die LINE6-uitgangen te gebruiken van de PPII+ om hem te voeden.

Waarom ik dit vraag is dat als ik hem op een gewone uitgang van de PPII+ hang loop 6 niet werkt, ik heb Musicom gemaild en zei melden dat hij moet werken met 12V DC en dat daardoor sommige loops het niet zouden doen.

Iemand hier raad/ervaringen mee?

TimS
25 juli 2010, 19:18
Als je de uitgang van je PP2+ op de Line6 stand zet is het een "unregulated" (geen idee wat het Nederlandse woord daarvoor is) ipv. "regulated". Volgens mij houdt dat in dat de spanning zakt als de voeding zwaarder belast wordt, maar dat weet ik niet zeker.