PDA

View Full Version : Mister Jinx - Waiting Day



The Lo Lands
24 oktober 2008, 10:40
Na een half jaar van weinig opnames en nieuwe nummers hebben we toch weer een nieuw nummer afgerond met Richard (UK) op zang. Ik ben zelf al weer druk doende met het volgende nummer maar ik ben benieuwd wat jullie van deze creatie vinden :listen:

Het nummer heet 'Waiting Day'.

http://www.misterjinx.nl/music.html

JelmerOnGuitar
24 oktober 2008, 11:53
Zo, iets om trots op te zijn man! De eerste helft geeft me echt zo'n heerlijke zondag-geen-stress-feel, heerlijk...
Op de helft wordt het bruut man! Lekkere dikke gitaar sound, dat intsrumentale tussenstuk 2:13 is supervet:D, mooie harmonie! Gedubd ingespeeld of pedaaltje? Mooie sound en notenkeuze is dat!
Daarna mooie terugval en vette opbouw, mooie jankende gitaar rechts:D..

Goed nummer, veel emotie en energie erin met ook een keerzijde, heerlijk gevoel krijg ik heirbij!

De mix vind ik ook wel lekker, vrij droog en zonder gekkigheden.. De tom's klinken in de fills van de drummer wel wat kil.. Dat had wel wat beter gekund.. Verder vind ik de sounds mooi..

Gefeliciteerd, een heel vet nummer!
Jelmer.

The Lo Lands
26 oktober 2008, 10:48
Zo, iets om trots op te zijn man! De eerste helft geeft me echt zo'n heerlijke zondag-geen-stress-feel, heerlijk...
Op de helft wordt het bruut man! Lekkere dikke gitaar sound, dat intsrumentale tussenstuk 2:13 is supervet:D, mooie harmonie! Gedubd ingespeeld of pedaaltje? Mooie sound en notenkeuze is dat!
Daarna mooie terugval en vette opbouw, mooie jankende gitaar rechts:D..

Goed nummer, veel emotie en energie erin met ook een keerzijde, heerlijk gevoel krijg ik heirbij!

De mix vind ik ook wel lekker, vrij droog en zonder gekkigheden.. De tom's klinken in de fills van de drummer wel wat kil.. Dat had wel wat beter gekund.. Verder vind ik de sounds mooi..

Gefeliciteerd, een heel vet nummer!
Jelmer.Dankjewel Jelmer!! Inderdaad ik hou van een vrij droge mix zonder teveel poespas. De drums zijn helaas in deze opname sessie niet helemaal geworden zoals bij andere opnames wel gelukt is : ( De toms zal ik nog eens naar kijken of er met eq en galm wat aan gesleuteld kan worden. Over de solo zit een octaver welke één octaaf lager staat ingesteld. Het zijn allemaal single notes dus ideaal voor een dergelijk effect. Het leuke is ook dat één gedeelte is gedaan met de Digitech Whammy en het tweede gedeelte met Amplitube software. Het verschil is niet te horen:)

Ibanez666
26 oktober 2008, 11:42
Vette shit hoor! In het begin was ik niet zo weg van de zanger, als hij zo ingetogen zingt, maar verderop in het nummer was ik juist weer positief over hem. Leuk dat je ook een octaver gebruikt. Bijna niemand doet het, maar als je hem gebruikt is wel iedereen laaiend enthousiast, gek eigenlijk...Ik gebruik er zelf ook een maar dan met 1 en 2 octaven lager, dan is het effect nog dramatischer.

Verder gewoon een goed nummer en lekker opgebouwd.

The Lo Lands
27 oktober 2008, 16:56
Vette shit hoor! In het begin was ik niet zo weg van de zanger, als hij zo ingetogen zingt, maar verderop in het nummer was ik juist weer positief over hem. Leuk dat je ook een octaver gebruikt. Bijna niemand doet het, maar als je hem gebruikt is wel iedereen laaiend enthousiast, gek eigenlijk...Ik gebruik er zelf ook een maar dan met 1 en 2 octaven lager, dan is het effect nog dramatischer.

Verder gewoon een goed nummer en lekker opgebouwd.Dankjewel man! Het is een aparte maar zeer krachtige zanger en tot nu toe de beste waarmee ik heb gewerkt. Het effect met de octaver is nu ingesteld op 1 octaaf lager, 2 is wel dramatisch maar gaat ook de bass in de weg zitten vrees ik?!

Ibanez666
28 oktober 2008, 11:09
Dankjewel man! Het is een aparte maar zeer krachtige zanger en tot nu toe de beste waarmee ik heb gewerkt. Het effect met de octaver is nu ingesteld op 1 octaaf lager, 2 is wel dramatisch maar gaat ook de bass in de weg zitten vrees ik?!


Ik heb geen problemen met de bassist als ik hem zo laag gebruik. Ik speel dan wel niet op de laagste noten van mn gitaar, anders wordt het wel erg diep. Speel gelukkig over een Bassman 100 watt. Mijn Peavy 40 watt transistor met 10 inch speaker kan het geluid bijna niet eens weergeven :-)

HvV
28 oktober 2008, 20:46
Typische Mr. Jinx sound. Typisch omdat het wederom die eigen Mr. Jinx sound heeft en dat is knap. Die zanger deed toch al mee in King? Dat vond ik al goed en deze is zo mogelijk nog beter. Goeie zang, hij doet me wel wat. Wordt het niet eens tijd voor een schijfje?

The Lo Lands
28 oktober 2008, 21:18
Typische Mr. Jinx sound. Typisch omdat het wederom die eigen Mr. Jinx sound heeft en dat is knap. Die zanger deed toch al mee in King? Dat vond ik al goed en deze is zo mogelijk nog beter. Goeie zang, hij doet me wel wat. Wordt het niet eens tijd voor een schijfje?Dankjewel, dat is een mooi compliment! 'King' heeft Richard ook ingezongen en eerder 'Deposed' en 'Lo Room'. Op dit moment werken we nog aan één nummer welke begin volgend jaar zo ongeveer klaar zal zijn?? Dan wordt het inderdaad wel tijd voor een mooi schijfje met hoesje en de hele mik mak:) Als het zover is laat ik dat uiteraard weten...