PDA

View Full Version : ISP Decimator vraagje



Funkblaster
24 oktober 2008, 01:33
Hallo,

Ik heb gister mijn ISP decimator pedaaltje binnen gekregen om in combinatie te gebruiken met mijn JVM. Nu is het probleem dat hij alleen op de juiste manier werkt als ik geen effecten aansluit en de decimator met de batterij gebruik. In andere gevallen (met pedalen en op adapter) krijgt mijn totaal geluid een flinke brom. Ik neem aan dat het probleem dus in de voeding van mijn effecten zit? Zou ik mijn probleem op kunnen lossen met een degelijke pedalenvoeder met geïsoleerde uitgangen? iets als dit bijvoorbeeld: http://www.proguitarshop.com/product.php?ProductID=472&CategoryID= ?

bvd.

Noctiis
24 oktober 2008, 09:38
Het lijkt me inderdaad waarschijnlijk dat die brom door je voeding komt.

Een goede, geisoleerde voeding zal zeker beter werken. Bij mij althans wel.

ivokreetz
24 oktober 2008, 11:59
In mijn setup (gitaar > pedalboard > decimator > amp) werkte het ook voor geen meter. Ruis weg = gitaarsignaal weg. Teleurstellend, voor mij althans! Heb hem geruild voor een Burkey SIX voeding en dat loste een groot deel van mijn ruisproblemen op. Wellicht dus beter om te investeren in een goede voeding, een randaarde stopcontact voor de amp en niet te vergeten kwalitatief goede pedalen... Succes!

Funkblaster
24 oktober 2008, 12:37
aan de pedalen zal het niet liggen denk ik: budda wah -> MI audio Blues pro -> korg dt-10.

Bedankt tot zover in elk geval, ik ga een dezer dagen eens een degelijke voeding proberen.

Noctiis
24 oktober 2008, 13:00
In mijn setup (gitaar > pedalboard > decimator > amp) werkte het ook voor geen meter. Ruis weg = gitaarsignaal weg. Teleurstellend, voor mij althans! Heb hem geruild voor een Burkey SIX voeding en dat loste een groot deel van mijn ruisproblemen op. Wellicht dus beter om te investeren in een goede voeding, een randaarde stopcontact voor de amp en niet te vergeten kwalitatief goede pedalen... Succes!


Ik herken me hier erg in, alleen bij mij was het brom en geen ruis. Onespot Daisychain maakte echt een teringherrie kwa brom, nu gebruik ik een Burkey SIX en alles werkt nu prima.

AoDf
25 oktober 2008, 13:09
aan de pedalen zal het niet liggen denk ik: budda wah -> MI audio Blues pro -> korg dt-10.

Bedankt tot zover in elk geval, ik ga een dezer dagen eens een degelijke voeding proberen.

Gebruik je een daisy chain? Zo ja, dan moet je eens proberen een voor een de pedalen af te gaan en bij elk pedaal de 9v voeding eruit trekken. Is de brom er dan nog, dan de voeding er weer in stoppen en het volgende pedaaltje de voeding eruit halen. Is de brom dan weg, dan moet je dat pedaaltje op een "eigen" aparte adapter zetten.

Bij mij bleek dat de Boss SD-1 voor brom op de daisychain zorgde. Nu ik die op een aparte adapter heb gezet zijn mijn problemen over. Scheelt een duurdere voeding.