PDA

View Full Version : Marshall 8080 geeft raar geluid op de boost channel



daytona675
24 oktober 2008, 00:06
Hoi

Ik heb hier een Marshal 8080 staan.
Als je meerder snaren tegelijk aanslaat maakt de boost channel een slecht geluid. De harde aanslagen zijn wel te horen. Maar bij het strelen gaat het geluid verloren in een rommelig geluid. ( beetje moeilijk te verwoorden )

De clean channel doet het wel goed!

Ik dacht buisje versleten. Nieuw buisje er in maar het is nog niet goed.
Daarna alle pots met contactspray behandeld, maar ook dit mocht niet helpen.
Ook heb ik een elco vervangen waarvan ik dacht dat die stuk was, ( omdat deze er niet mooi uitzag tov de andere elco's) Maar helaas... nog geen resultaat.
Ik kan geen slechte printbanen ontdekken oid.

Heeft iemand een idee?? :???:

De elco's bij de buis zijn geschikt tot 350 V. dan verwacht ik ook een spanning van tegen 300 V. Maar die kan ik daar nergens meten
En weet iemand de voltage's die op de verschillende buisaanlsuitingen moeten zijn? Gemeten tussen aanluiting en Massa

als er iemand een idee heeft ik hoor het graag.

MattellicA
24 oktober 2008, 00:10
1 woord: opname maken...


Ow, shit dat zijn er twee... :seriousf:

Nee, maak ff een opnametje en dan helpt één van onze ampgoeroes u wel verder... :satisfie:

daytona675
24 oktober 2008, 11:06
Tja, da's makkelijk gezegd in twee woorden.

kan ik hier ook geluiden ( bijlagen ) uploaden?
Ik had gehoopt dat er iemand het zo zou herkenen.:dontgeti:




1 woord: opname maken...


Ow, shit dat zijn er twee... :seriousf:

Nee, maak ff een opnametje en dan helpt één van onze ampgoeroes u wel verder... :satisfie:

iWishmaster
24 oktober 2008, 11:15
De elco's bij de buis zijn geschikt tot 350 V. dan verwacht ik ook een spanning van tegen 300 V. Maar die kan ik daar nergens meten
En weet iemand de voltage's die op de verschillende buisaanlsuitingen moeten zijn? Gemeten tussen aanluiting en Massa

als er iemand een idee heeft ik hoor het graag.

Die spanning is waarschijnlijk wel wat lager. Dat terzijde lijkt me dat de buis goed is wanneer de clean wel goed klinkt.
Spanningen zouden moeten zijn (in een normale buizenamp, neem aan dat Valvestates geen uitzondering zijn):
Grid: 0V (DC dan, de AC signaalspanning kun je niet zomaar meten)
Cathode: 1-2V
Plate (Anode): 150-250V (zoiets in ieder geval, zit per amp en buisexemplaar nogal wat spreiding in).

Overigens heb ik geen flauw idee wat er mis met je amp zou kunnen zijn. Is het plots gekomen? Na het vervoeren van de amp? Altijd zo geweest?

daytona675
24 oktober 2008, 11:39
Hoi
Clean maakt deze versterker geen gebruik van de voorversterker met lamp.
Alleen op de Boost channel.
Ook vind ik dat het geluid te zacht is op de boost-channel. Clean klinkt die veel harder.
Als ik op de boost channel de lamp er uithaal hoor ik wel dat het geluid veranderd. Dus er is wel verschil in met of zonder Buis

Lamp is nieuw. heb er voor deze nieuwe, ook nog een gebruikte lamp in gehad. Maar er is geen verschil onder de drie gebruikte lampen

Het probleem is er langzaam ingeslopen. Hij wordt op huiskamer niveau gebruikt, dus dan hoor je de kleine afwijkingen minder snel.

Gr Freddie


Die spanning is waarschijnlijk wel wat lager. Dat terzijde lijkt me dat de buis goed is wanneer de clean wel goed klinkt.

Overigens heb ik geen flauw idee wat er mis met je amp zou kunnen zijn. Is het plots gekomen? Na het vervoeren van de amp? Altijd zo geweest?