PDA

View Full Version : Help (Fender Frontman 15g)



282
23 oktober 2008, 20:35
Ik sinds een maand of 2 een elektrische gitaar, een fender squier met een versterker: Fender Frontman 15g
http://www.oceanacid.com/drunkenfaeries/pics/frlg.jpg

Nu heb ik een probleem, als ik speel met overdrive klinkt mijn gitaar echt niet:???:
Ik ben een beginner en snap niet goed hoe alles moet staan op mijn versterker.
Ik zal het proberen zeggen wat ik hoor. Bij het liedje Highway to hell van AC/DC bv. Als ik speel hoor ik alleen maar 'rock-achtige' zo'n metal-geluid.
En als ik mijn snaren demp piept hij soms.
Kan iemand mij helpen hoe ik die versterker moet afstellen AUB:strat:

Nielsje
23 oktober 2008, 20:41
Tja, het probleem is waarschijnlijk dat je apparatuur, en ik wil niet lullig overkomen, gewoon niet zo goed is.

Dergelijke fender versterkertjes en squier zijn nou eenmaal niet zo best. Bij een ietwat hogere gain kunnen ze gaan fluiten. Een echte oplossing is er niet zo met deze combi, je kan beter een ietwat betere versterker kopen (Vox AD15VT oid).

Om je toch een beetje te helpen: Gain omlaag, mid omhoog, werkt echt beter.

Overigens is je topic titel niet echt duidelijk... Je kan het nu niet meer aanpassen, maar probeer in het vervolg in je topictitel je probleem duidelijk te formuleren.

succes!

Jimwoud
23 oktober 2008, 20:44
Moeilijk te beoordelen, maar dat is niet echt een versterker die lekker klinkt en een goed geluid krijg je er moeilijk uit, dat lig niet alleen aan jou.

Probeer eerst alle eq knoppen in het midden en dan de gain naar smaak toevoegen en met het drive volume corrigeren. daarna de hoeveelheid middle goed zetten en dan de bass en daarna de treble. Zo zou ik het doen. succes

282
24 oktober 2008, 12:59
tja, ik weet dat geen al te beste is, ik ben ook nog maar net begonnen en weet niet nog niet of ik heel leuk ga vinden enzo, je weet wel he
Ik zal vanavond eens uittesten wat jullie zeggen.