PDA

View Full Version : CS-3 probleempje



Nostra
23 oktober 2008, 20:18
Hallo, ik speur al geruime tijd het forum af om gitaar problemen op te lossen en en nieuwe stuff te leren. Er staat verdomd veel nuttige info op en ik ben al een heel eind opgeschoten. Nu heb ik toch nog en probleempje. Zodra ik mijn versterker, een Vox AD30VT aanzet hoor ik een enorme knal. Ik heb vrij nieuwe kabels van Planet Waves en patchkabels van Klotz. Ik hoor die knal alleen als ik de CS-3 aansluit. Of het nou met een One Spot adapter is of met een batterij. Het probleem ligt dus bij de CS-3. Hoe kan ik dit verhelpen?

Ik hoor het graag.

the sure thing
23 oktober 2008, 20:37
Hoor je de knal als je de versterker aanzet en de CS3 IS al aangesloten, of hoor je de knal als de versterker al aan staat EN DAARNA je de CS3 aansluit?

Nostra
23 oktober 2008, 20:44
Het is echt als ik mijn versterker aanzet. Het volume van de versterker staat uit, en de CS-3 is nog niet ingeschakeld...

Peter-J
23 oktober 2008, 21:54
Hmmm,

Ik heb zelf de 15vt maar,
Als ik die aanzet hoor ik ook een aardige maar niet storende plop.
Dus misschien ligt het probleem bij de Vox?

Ik gebruik overigens el cheapo kabels dus daar ligt het niet aan,
Maar ik gebruik wel een 1spot.

Nostra
24 oktober 2008, 17:39
Ik heb het echt alleen met de CS-3, als ik andere pedaaltjes aansluit heb ik er geen last van, maar als die CS-3 erbij zit is het hommeles.

the sure thing
24 oktober 2008, 20:43
Ik heb het echt alleen met de CS-3, als ik andere pedaaltjes aansluit heb ik er geen last van, maar als die CS-3 erbij zit is het hommeles. Ik ben een complete a-techneut, maar misschien "ontlaadt" je CS3 wel spanning en/of stroom en dat zou die niet moeten doen. Je zou Dirk_Hendrik (ook forumlid hiero) eens kunnen mailen/om advies vragen. Als je hard zijn naam roept in dit topic, wil die ook wel eens reageren :)