PDA

View Full Version : Mijn eerste gitaar



vpilot
23 oktober 2008, 19:53
Hoi allemaal,

Goed, ik had dus met de winkel (Nederland Muziek in Almere, mag ik dat zeggen?) afgesproken dat ik ze zaterdag zou ophalen, maar vandaag kon ik wat eerder van m'n werk weg... dus heb ik 'em vanmiddag maar opgehaald! :dance:

Mijn eerste gitaar: Een 2de hands Epiphone Wilshire re-issue. Ik ben er ontzettend blij mee.

http://www.vpilot.net/images/wilshire1_web.jpg

http://www.vpilot.net/images/wilshire2_web.jpg

Nou nog fatsoenlijk leren spelen :rockon:

richwoodplayer
23 oktober 2008, 19:57
gaaf ding!
ziet er goed uit!

en met zo'n gitaar, moet je wel goed leren spelen toch?:D
veel plezier ermee ;)

aaronstonebeat
23 oktober 2008, 20:11
Erg mooi ding!
Ik vind alleen de plaats van de output vreemd, zit naar mijn idee zelfs met een haakse plug nog in de weg.

Dirkdewaard
23 oktober 2008, 20:29
Prachtig! Wat een goede keuze!

futura
23 oktober 2008, 21:29
ik em nog nooit gezien !
lekker orgineel en het is een mooi gitaartje :D

Squier4ever
23 oktober 2008, 21:29
mooi ding, zie je niet veel en al helemaal niet in deze kleur!

pueblo
23 oktober 2008, 21:31
Erg mooi ding!
Ik vind alleen de plaats van de output vreemd, zit naar mijn idee zelfs met een haakse plug nog in de weg.

met een haakse toch niet, dan valt ij toch mooi naar beneden de draad

aaronstonebeat
23 oktober 2008, 21:37
Zal ook wel meevallen, maar als ik ooit al eens aan m'n knoppen draai, vind ik het handig als ik er blind m'n hand tussen kan steken zonder dat er iets in de weg zit. En zo'n haakse plug, zelfs een kleintje, steek ook uit; toch gauw 'n centimeter ofzo.

hezz
23 oktober 2008, 21:49
Mooie en originele keus voor een eerste gitaar! Gefeliciteerd!

budje
23 oktober 2008, 21:50
Mooi! Gefeliciteerd! jaloers!

Vakama
23 oktober 2008, 21:57
Ziet er prachtig uit!

Fender75
23 oktober 2008, 21:57
Mooie gitaar! Veel plezier ermee, eindelijk eens een eerste gitaar die een beetje origineel is!

Realeigo
23 oktober 2008, 22:00
Zeker een zeer orginele gitaar!

vpilot
23 oktober 2008, 22:04
Dank jullie voor je leuke reacties!

Het moest gewoon zo zijn. Ik had 'em twee weken terug gezien, gehoord en in m'n handen gehad. Maar ik was op dat moment niet in de gelegenheid om 'em meteen aan te schaffen. In de tussentijd heb ik me gehemaal suf gegoogled en forums gezocht op zoek naar info over de Wilshire, maar dat bleek echt ontzettend moeilijk te vinden! Toen sloeg het GAS nog effe wat harder toe. Gisteren heb ik ze gemaild met het verzoek om 'em asjeblief voor me te reserveren en dat wilde ze graag voor me doen.
Toen ik vandaag in de winkel verscheen om 'em op te halen vertelde ze dat het maar goed was ook, want nog geen uur na mijn reservering belde iemand anders die de gitaar ook wilde hebben... :chicken:

Vanavond op gespeeld, echt geweldig. Accoorden waar ik op m'n ouwe ragbak bijna m'n vingers moet breken om ze een beetje zuiver te krijgen, kan ik op deze Wilshire met zoveel meer gemak pakken. :punk:
Ik ben alleen met zoveel enthousiasme de winkel uit gestuiterd dat ik ben vergeten om een draagband te kopen hehe. Naja komt ook nog wel.

hezz
23 oktober 2008, 22:52
Ahzo, de eerste elektrische gitaar! Ik dacht dat het je allereerste gitaar what-so-ever was. Desalniettemin een mooi en originele keus!

kevervolks
23 oktober 2008, 23:05
Ahzo, de eerste elektrische gitaar! Ik dacht dat het je allereerste gitaar what-so-ever was. Desalniettemin een mooi en originele keus!

Idd, dacht ik ook!

Super gitaar! Gefeliciteerd

Luke-wannabe
23 oktober 2008, 23:18
Yes! Ik heb deze in het wit! Lekker gitaartje, klinkt lekker en ziet er heel goed uit!

Die van mij is wel ietsjes aangepast..
http://i58.photobucket.com/albums/g269/RockLeon/Afb068.jpg

vpilot
23 oktober 2008, 23:29
Ahzo, de eerste elektrische gitaar! Ik dacht dat het je allereerste gitaar what-so-ever was.

Zo beschouw ik het zeker wel. De ragbak die ik bedoel heb ik 12 jaar geleden van een kennis gehad, was door hem compleet "verherverbouwd" zeg maar. Heeft na een korte probeer periode een rustplaats gevonden op zolder. Tot ik het ding een paar weken terug weer tegenkwam.

Deze Wilshire is de eerste gitaar van mijzelf, die ik zelf heb uitgezocht en waar ik voor het eerst serieus werk mee wil maken om goed gitaar te leren spelen. Mijn eerste gitaar dus :)

Enneh, die witte van jou is ook erg mooi Luke! En nog eens extra bijzonder met die aanpassingen :)

vulvasonic
24 oktober 2008, 00:15
Gefeliciteerd en veel plezier met je nieuwe aanwinst. Leuk model. En wat het in mijn beleving extra leuk maakt, is het feit dat dit een origineel Epiphone model is met z'n eigen geschiedenis, i.p.v. een Gibson kloon. Dat geeft de gitaar toch net wat meer karakter.

EN NOU RAMMEN!!! :rockon:

macwilliams
24 oktober 2008, 06:48
"verherverbouwd"Biereco's rules



gefeliciteerd met dat bijzondere apparaat:cheerup:

RobertoL
24 oktober 2008, 09:41
Is die 'E' trussrodcover nou het enige dat laat zien dat het een Epiphone is? Staat er verder niets op de headstock?

vpilot
24 oktober 2008, 10:22
Is die 'E' trussrodcover nou het enige dat laat zien dat het een Epiphone is? Staat er verder niets op de headstock?

Heb even wat detail foto's gemaakt van de headstock voor je:

http://www.vpilot.net/images/wilshire3_web.jpg

http://www.vpilot.net/images/wilshire4_web.jpg

De foto's doen de gitaar eigenlijk geen recht, de cherry kleur is veel dieper rood met de houtnerf erdoorheen schijnend. Niet zo knalrood dus.

vincent136
24 oktober 2008, 10:38
wat mooi. het mooiste vind ik nog de vierkante blokken als positiestip. Dat maakt een gitaar altijd mooi! Mijn akoestische gitaar heeft het ook en ik vind het prachtig.