PDA

View Full Version : Externe geluidskaart 'veilig verwijderen'



vincent136
23 oktober 2008, 18:37
Hoi,

2 puntjes;

1) Vaak laat ik mijn macbook 's nachts aanstaan voor downloads, maar dan koppel ik mijn toneport ux2 los, omdat die gele lichtjes voorin nogal hinderlijk zijn, omdat ik in dezelfde ruimte ook slaap. Nou heb ik er nooit een goed gevoel bij om hem zo uit de usb poort te trekken, maar om nou altijd mijn laptop af te sluiten, los te koppelen en weer op te starten, dat is ook niet zo praktisch. [b]Kun je een geluidskaart 'veilig verwijderen', zoals dat kan met externe hardeschijven?[b/]

2) Het vreemde doet zich ook voor dat wanneer je de ux2 aansluit terwijl de laptop al aanstaat, het geluid continu hapert. je moet dus eerst de laptop uitzetten, ux2 aansluiten en weer aanzetten.

Is dit met alle usb geluidskaarten zo? of ligt het aan de ux2?

Alvast bedankt

nielsduursma
23 oktober 2008, 22:10
Ikzelf heb een iMac (alles-in-1-beeldscherm-gepropt ding) met als geluidskaart voor het opnemen een Behringer firewire. Die kan ik gewoon in en uitpluggen wanneer ik wil zonder probleem.

berolios
23 oktober 2008, 22:14
Ikzelf heb een iMac (alles-in-1-beeldscherm-gepropt ding) met als geluidskaart voor het opnemen een Behringer firewire. Die kan ik gewoon in en uitpluggen wanneer ik wil zonder probleem.
Same here....

Digidesign/ M-Audio MBOX2 op een Macbook Pro... erin en eruit jassen... no problem... soms wel effe checken of het actieve audio-apparaat in je instellingen wel mee verandert... verder niks.

vincent136
23 oktober 2008, 23:44
hms, wanneer ik dus de ux2 uit mijn macbook pro haal en er weer instop gaat hij haperen.. dat ding heeft nog nooit helemaal fijn gewerkt onder mac.

MjS
24 oktober 2008, 00:44
Opnieuw opstarten is toch kleine moeite voor een laptopje dat de hele nacht moet draaien?

pol
24 oktober 2008, 11:58
ik plak die felle ledjes altijd af.

mijn m-audio profire kan ik ook niet zomaar afkoppelen, die moet zelfs eerst opstaan voor ik mijn pc opstart, anders wordt die niet herkend.

toneport UX1 gaf geen problemen hiermee.

berolios
24 oktober 2008, 12:36
[...] pc [...]
Daar zit 'm het verschil... bij Mac is het echt een uitzondering als een USB connectie niet helemaal lekker loopt... bij PC ligt het verwachtingspatroon zowieso al wat lager wat dat betreft ;)...

pol
24 oktober 2008, 12:52
ik werk met ze allebei, mac op het werk, pc thuis.
ze hebben allebei wel hun problemen.

vincent136
24 oktober 2008, 23:09
Geen concrete oplossing als ik het zo lees. Bedankt in ieder geval voor jullie input!

Ik zit er over na te denken om over te stappen op firewire, lijkt me toch wat stabieler dan usb. Aangezien ik de presents van gearbox amper meer gebruik sinds ik mac heb (garageband heeft goede alternatieven) en ik heb een sm57 voor de gitaaramp staan, dus tja.

Eens even rondkijken wat er zoal is op dat gebied. Dit lijkt me ook wel wat.. http://www.thomann.de/nl/edirol_fa66.htm

De Edirol FA 66. Voldoet wel redelijk aan mijn eisen :)