PDA

View Full Version : Santana overschakelen van PRS naar yamaha ????



bagheera
23 oktober 2008, 18:29
hey gitaarnetters,

ik wil het al even zeggen maar het is er nog niet van gekomen, maar ik moest er dus terug aan denken vanwege een topic over een mooie yamaha gitaar hier op het forum.
Dat en vanwege het feit dat zijn CD hier nu opstaat ( ik probeer samba pati te leren )

dit allemaal terzijde

ik heb dus gehoord dat Carlos Santana van Paul Reed Smith zou overschakelen naar Yamaha gitaren.
Het leek me sterk maar heeft er hier iemand al iets van opgevangen?
Yamaha komt dat eigelijk wel in de buurt van een Paul Reed Smith ?

groeten
bagheera

toneblo
23 oktober 2008, 18:59
...dat wil niet zeggen dat Yamaha gelijk gezet kan worden met PRS hoor, alleen de zak met centen die aan Santana uitgerijkt wordt bepaalt met welke gitaar hij de buhne bestijgt!

Yamaha is in geen geval vergelijkbaar met PRS maar ook zeker niet met een richwood of een weet ik veel wat voor b merk.
'T is geen rommel hoor!!

bagheera
23 oktober 2008, 22:15
...dat wil niet zeggen dat Yamaha gelijk gezet kan worden met PRS hoor, alleen de zak met centen die aan Santana uitgerijkt wordt bepaalt met welke gitaar hij de buhne bestijgt!

Yamaha is in geen geval vergelijkbaar met PRS maar ook zeker niet met een richwood of een weet ik veel wat voor b merk.
'T is geen rommel hoor!!

neen dat is zeker waar maar santana gaat door voor een van de beste op aarde dit moment ( al zijn er een heel deel die ik persoonlijk beter vind )
dan zou je toch niet denken dat iemand die zo goed speelt, met zo'n erkenning
en dan nog zo een typerende sound gaat overschakelen naar een mindere gitaar.
Het is natuurlijk nog de vraag van wat er van aan is

wiegersma
24 oktober 2008, 10:49
Vroeger speelde hij ook op Yamaha. En dat waren ook geen slechte gitaren.
Hij zal wel jeugdsentiment gekregen hebben ofzo.
http://www.duaneallenharlick.com/gear/SBG_Santana.jpg

bat
24 oktober 2008, 12:54
alleen de zak met centen die aan Santana uitgerijkt wordt bepaalt met welke gitaar hij de buhne bestijgt!
Precies. Kijk ook eens naar Eddie van Halen, die van Music Man overstapte naar Peavey (tot dan toe niet echt bekendstaand om hun topgitaren).

Tsja, en Santana zal zich echt niet laten afschepen met een gitaar die hem 'te min' is. Yamaha is prima in staat goede gitaren te bouwen (dat doen ze tenslotte al decennia lang) en zal voor Santana wel wat extra's uit de kast trekken.

duckman
24 oktober 2008, 13:01
knip...
ik heb dus gehoord dat Carlos Santana van Paul Reed Smith zou overschakelen naar Yamaha gitaren.
Het leek me sterk maar heeft er hier iemand al iets van opgevangen?
Yamaha komt dat eigelijk wel in de buurt van een Paul Reed Smith ?

groeten
bagheera

Wat is je bron? Ik kan er niets over terug vinden via google.Alleen zijn jaren 70 Yamaha gebruik..

DeiDRagonas
24 oktober 2008, 13:07
Ik vind btw Yamaha helemaal niet perse slechter dan PRS. Zal ook met smaak te maken hebben denk ik.. Mss vind Meneer Santana net als ik PRS wel helemaal niet zo goed en zeeeeer overgewaardeerd (lol, ik denk t niet, maar vandaar de "misschien")

Grt R!
.

M Kactus
24 oktober 2008, 13:30
Ik vind btw Yamaha helemaal niet perse slechter dan PRS. Zal ook met smaak te maken hebben denk ik.. Mss vind Meneer Santana net als ik PRS wel helemaal niet zo goed en zeeeeer overgewaardeerd (lol, ik denk t niet, maar vandaar de "misschien")

Grt R!
.

Over de hele lijn een +1. Kundige gitaarbouwers daar bij Yamaha. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de Wes Borland sig.

bagheera
24 oktober 2008, 16:23
ik heb echt geen ervaring met yamaha de enige die ik zou overwegen is de yamaha die zo een beetje een sg vorm heeft ( toevallig zo een als op de foto hierboven gepost maar wel met andere afwerking )

mjn Bron is eigelijk gewoon een vriend met wie ik een gesprek had over santana hij had het ook van horen zeggen maar die geruchten moeten toch van ergens komen.
Ik heb ook zonder resultaat gegoogled

Wicked Willy
24 oktober 2008, 18:09
Nu PRS net weer een nieuw Santana-model heeft uitgebracht, lijkt het me echt sterk hoor.....

Harald
24 oktober 2008, 18:17
Zou natuurlijk best kunnen dat Yamaha dat Santana model weer nieuw leven wil inblazen, maar krijg het idee dat je vriend de volgorde door elkaar haalt. Santana speelde juist voor hij een PRS kreeg op een Yamaha SG2000... Mooie dingen trouwens! Daarvoor een Gibson Les Paul, en daarvoor een Gibson SG. Maar goed, you never know... Zouden ze dan een SG model met tremelo gaan bouwen? Die had hij met zijn PRS wel ineens.

toneblo
24 oktober 2008, 18:34
Mss vind Meneer Santana net als ik PRS wel helemaal niet zo goed en zeeeeer overgewaardeerd (lol, ik denk t niet, maar vandaar de "misschien")


+1!!!

Toch ook even vermelden dat de oudere sg modellen van Yammardakemhad beter waren dan de sg's van gibson in die tijd!

....'t is een feit.:blast: