PDA

View Full Version : Modden van Stratocaster



razormen
23 oktober 2008, 16:16
Ik heb een Mexicaanse strat thuis staan. Ik heb nu eindelijk wat centen om wat mods uit te voeren.
Ik ga morgen texas specials ophalen om de pick ups te verbeteren. ik vraag mij af of het geluid er ook beter op wordt als ik er andere tuners op zet en de tremelo vervang.
Het is een mexicaanse strat dus ik vraag me af of het dezelfde tremelo is als de orginele vintage van fender?

Lenweë Míriel
23 oktober 2008, 16:29
Nee het geluid zal je er niet mee verbeteren.
Hij kan alleen wel beter gestemd blijven maar dan is maar de vraag wat er nu precies op zit en of hij nu veel onstemt.
Verder heb ik namelijk geen flauw idee wat er allemaal aan verschillen is tussen een mex en usa strat.
Dus voor het geluid hoef je het niet te doen want dat verschil hoor je niet.

Arjan12
23 oktober 2008, 16:59
Of je dezelfde hardware hebt als vintage strats ligt natuurlijk helemaal aan het precieze model dat je hebt (als er überhaupt als Mexicaantjes zijn met dezelfde hardware).

barno
23 oktober 2008, 17:24
in mijn ervaring kan je een mex fendertje wel degelijk wat upgraden qua sound (met goeie pups)

Arjan12
23 oktober 2008, 17:56
in mijn ervaring kan je een mex fendertje wel degelijk wat upgraden qua sound (met goeie pups)

Lenweë had het over de brug en de tuners denk ik :).

pasqual
23 oktober 2008, 19:43
ik denk niet dat er zo'n slechte tuners op een mex strat zitten, het ontstemmen zit 'm meer in de weerstand die de snaren ondervinden ( topkam, stringtrees ). en de tremelo vervangen heeft natuurlijk wel zin als je een stalen bigblock tremelo erin gooit ( meer sustain ) wat dus je geluid wel zal beïnvloeden.

groeten Pasqual.

Lexvandoef
23 oktober 2008, 21:25
Je geluid zal absoluut veranderen (ten goede kan) als je je brug vervangt. Ik heb op mijn eigen Japanse strat de brug geupgrade, hij klinkt nu veel helderder en bellerig in het hoog, en opener. Echt de moeite waard!

crapton
23 oktober 2008, 21:58
Ik heb er een Wilkinson VS50 tremolo opgezet en de sustain is duidelijk beter dan de originele. Geluid maakt niet zoveel uit.

De tuners zal qua geluid niet uitmaken.

Yoshida
23 oktober 2008, 22:18
Ik moet instemmen met de laatste paar posts. Op mijn goedkope Tele heb ik een nieuwe brug gezet met 6 ipv 3 zadels. Ook heb ik een duur setje snaren erop gespannen. Gevolg: veel beter geluid en betere sustain.
De toon stopt bij de topkam. Wat de tuners doen is alleen de boel op spanning houden. Nieuwe tuners maken geen verschil.

Mijn gitaar was goedkoop. Ik heb een paar tientjes geinvesteerd in betere onderdelen. Voor een aanzienlijk beter geluid op je Mex mag je er een 0 bij achter plakken. Laat dat je niet hinderen om te experimenteren met betere onderdelen.

razormen
26 oktober 2008, 20:03
De specials zitten erin evenals een graptech topkam. Klinkt bijzonder goed. Tnx a lot.