PDA

View Full Version : Rivera Pubster 25



Weeble
23 oktober 2008, 15:51
Ik was vandaag bij mijn lokale gitaarboer om mijn SG te laten herstellen. Ik vroeg gelijk of hij nog een buizenversterker in de aanbieding had, gezien ik binnenkort toch een nieuwe wil ( speel nog op een line 6 spider III) . Toen liet hij me een Rivera Pubster zien, en vooral horen.

Hij demonstreerde de veelzijdigheid van de Rivera. De amp kon van Blues naar Classic Rock naar zelfs een tikje Metal. Omdat dit de laatste Rivera van zijn collectie is, kan ik deze voor een heel zacht prijsje krijgen. Nu wilde ik weten of er mensen zijn die ervaring hebben met deze amp, en of ze er iets over kunnen vertellen.

marc_o
23 oktober 2008, 16:08
Volgens mij heeft Mitch die gehad, goede versterker! (want het is een Rivera)


Was het toevallig bij Zwier?

ellisvertellis
23 oktober 2008, 16:29
Volgens mij heeft Mitch die gehad, goede versterker! (want het is een Rivera)

Is dat dan altijd waar? Rivera=goed? Ik heb een Super 112 Fender van Rivera, maar weet niet echt of dat iets waard is...

TimmU
23 oktober 2008, 16:35
buizenversterkers van rivera zijn altijd goed.

ieme
23 oktober 2008, 16:43
ik vond de leadsound van de rivera erg mooi, ik heb toen een 2 kanaals combo gecheckt bij ziggi swartz in duitsland. vond hem heel goed op je spel en t gebruik van je volume pot reageren...

marc_o
23 oktober 2008, 16:50
Is dat dan altijd waar? Rivera=goed? Ik heb een Super 112 Fender van Rivera, maar weet niet echt of dat iets waard is...

Dat is een Fender versterker, wellicht medeontworpen door Rivera, maar uit een andere tijd en het is geen Rivera. Riveraversterkers zijn qua oversturing op een andere leest geschoeid, oftewel, meer Marshall-sound met de cleane kant van een Fender...best of both worlds-verhaal dus.

Mitch
23 oktober 2008, 17:38
Ik had de Clubster45. Ik ben pas later naar de minder vermogende amps gegaan, aangezien wijsheid met de jaren komt :D
De Pubster25 ken ik wel, die heeft ook een tijdje bij De Gier gestaan. had vrijwel dezelfde scheur als de Clubster45 overigens en ik moet zeggen: dan hebben we ook wel meteen het leuke aan de amp: hij scheurt heel lekker. Met zijn 10 inch speaker is -ie wat minder ruimtelijk dan een combo met 12 inch speaker natuurlijk, maar het valt niet tegen. Echt lekkere cleans moet je niet voor willen gaan op een beetje volume, wel voor thuis. Als scheuren volstaat kun je er hard zat mee.

Weeble
23 oktober 2008, 17:59
Ik zal deze amp gebruiken voor thuis, dus daar lijkt ie me wel voor geschikt. Ze te lezen is men er toch wel enthousiast over. Denken jullie dat deze 25 watt tubeamp ook eventueel geschikt is voor kleine gigs?

ieme
23 oktober 2008, 18:01
Ik zal deze amp gebruiken voor thuis, dus daar lijkt ie me wel voor geschikt. Ze te lezen is men er toch wel enthousiast over. Denken jullie dat deze 25 watt tubeamp ook eventueel geschikt is voor kleine gigs?

200 % zeker!!!!

Nielsje
23 oktober 2008, 18:02
Ik zal deze amp gebruiken voor thuis, dus daar lijkt ie me wel voor geschikt. Ze te lezen is men er toch wel enthousiast over. Denken jullie dat deze 25 watt tubeamp ook eventueel geschikt is voor kleine gigs?

Nou ja, zoals Mitch beschreef is dat dus afhankelijk of je wel of geen clean wil spelen. 'Nadeel' van veel laag vermogens versterkers is dat hun headroom wat minder is, ze dus sneller oversturen. Heerlijk voor een mooie buizencrunch, maar vervelend als je graag clean blijft spelen. Het een en ander is ook afhankelijk van de output van je elementen. Zelf heb ik een les paul met p-90's, en die laat een 15W bakkie heel snel oversturen, maar met een strat blijft 'ie lekker bruikbaar clean. Maar ansich is 25 ruim voldoende om mee op het podium te staan. Groot gedeelte van je volume wordt bepaald door het rendement van je speaker.

Dirk_Hendrik
23 oktober 2008, 18:21
Ik had de Clubster45. Ik ben pas later naar de minder vermogende amps gegaan, aangezien ik meedeed aan Lingo en dat beter deed dan m'n tegenstandster :D

Kleine correctie in de quote aangebracht...

Mitch
23 oktober 2008, 18:47
"That's the Question" was het en van dat prijzengeld is geen cent naar gear gegaan. Wel een moi grindvloertje in de gang en een beklede trap :D

Nielsje
23 oktober 2008, 18:49
...........


...echt waar...?




....


Maar dat is toch een EO programma?

Mitch
23 oktober 2008, 19:05
Het was bedoeld als stuntje omdat een hoop van mijn patiënten het programma kijken en ik had er één in het bijzonder die er gek op was. Twee afleveringen gespeeld en gewonnen en dat was in de 'oude' opzet 1500E netto. Ook christelijk geld is geld. ;) Maar laten we het voor Ellis on topic houden, de sappige details komen op een meeting wel of desnoods kun je de DVD terugzien :listen:

Dirk_Hendrik
23 oktober 2008, 19:07
Ook christelijk geld is geld


Waarvoor dank....

Nielsje
23 oktober 2008, 19:08
Nog heeeel even offtopic:
zat er ook een goodie pakket bij, met zo'n EO visje enzo?? :D

Lexvandoef
23 oktober 2008, 20:01
Ik wil die DVD terugzien, goed thema voor de volgende meeting! :D

ellisvertellis
24 oktober 2008, 14:44
Haha, nee hoor, vertel maar verder over dat EO-avontuur! Ben al blij met mijn Rivera nu! :-)

almarvk
24 oktober 2008, 15:11
de sappige details komen op een meeting wel of desnoods kun je de DVD terugzien :listen:
Ik zal een beamertje regelen ;)

Weeble
25 oktober 2008, 08:10
Nou ja, zoals Mitch beschreef is dat dus afhankelijk of je wel of geen clean wil spelen. 'Nadeel' van veel laag vermogens versterkers is dat hun headroom wat minder is, ze dus sneller oversturen. Heerlijk voor een mooie buizencrunch, maar vervelend als je graag clean blijft spelen. Het een en ander is ook afhankelijk van de output van je elementen. Zelf heb ik een les paul met p-90's, en die laat een 15W bakkie heel snel oversturen, maar met een strat blijft 'ie lekker bruikbaar clean. Maar ansich is 25 ruim voldoende om mee op het podium te staan. Groot gedeelte van je volume wordt bepaald door het rendement van je speaker.

mmmm, dus met een strat zou ie mooi clean moeten blijven? Die heb ik een, dus zal ik es gaan proberen. Ga er straks iig langs, kijken of ik de knoop door kan hakken:)