PDA

View Full Version : delay en reverb tegelijkertijd



gobius
23 oktober 2008, 14:45
Ik heb een digtale delay (DD400) van Behringer. Ik gebruik ook een Alesis Nanoverb. Afzonderlijk klinken ze helemaal top, maar als ik ze achter elkaar tegelijkertijd in de fx-loop van mijn Laney LC 30 gebruik, klinkt het helemaal nergens naar. Het wordt veel te ruimtelijk als jullie begrijpen wat ik bedoel. Alsof de delay met een heleboel galm wordt versterkt.

Iemand een idee hoe ik beide effecten op een normale manier tegleijkertijd kan gebruiken?

Realeigo
23 oktober 2008, 14:53
Ik heb een digtale delay (DD400) van Behringer. Ik gebruik ook een Alesis Nanoverb. Afzonderlijk klinken ze helemaal top, maar als ik ze achter elkaar tegelijkertijd in de fx-loop van mijn Laney LC 30 gebruik, klinkt het helemaal nergens naar. Het wordt veel te ruimtelijk als jullie begrijpen wat ik bedoel. Alsof de delay met een heleboel galm wordt versterkt.

Iemand een idee hoe ik beide effecten op een normale manier tegleijkertijd kan gebruiken?

Beide effecten parralel aan elkaar schakelen.
Dan krijg je alleen reverb op het oorspronkelijke signaal en niet op de echo's.

gobius
23 oktober 2008, 16:15
Ok, dankjewel. De volgende vraag isv oor mij dan wel hoe ik de effecten parallel schakel. Kan ik daar zelf iets voor bouwen?

Realeigo
23 oktober 2008, 16:43
Je delay pedaal heeft als het goed is 2 uitgangen.
Het pedaal is zo geschakeld dat als je er 1 plug in stopt dat het dan het normale signaal + echo samen word gevoegd.
Stop je er ook nog een in de 2de uitgang dan worden ze gescheiden.

Dan neem je het "droge" signaal zonder echo en die stuur je naar je reverb en dan voeg je die daarna samen met de echo dmv een AB/Y box.