PDA

View Full Version : Rivera amps: waar te testen?



iWishmaster
23 oktober 2008, 13:24
Ik heb onlangs het merk Rivera ontdekt en ik moet zeggen dat de soundclips van met name de Knucklehead serie me erg bevallen. Maar ik heb nog geen plek gevonden waar ik ze kan testen. Ik woon in de buurt van Nijmegen, dus in de buurt zou makkelijk zijn, maar ik vind het niet erg een eindje te rijden als ik er dan een paar naast elkaar zou kunnen testen.

Dus hierbij de vraag: Waar zijn Rivera amps te testen?

marc_o
23 oktober 2008, 13:29
Ik heb er 2
Knucklehead met 212 kast
Fandango combo 212

beide 55 watt


Woon in Middelburg, ze staan nu nog opgeslagen bij de verhuizer omdat ik 1 december mijn volgende huis intrek, maar dan staan ze dus naast elkaar

Najera
23 oktober 2008, 16:39
Bij maxguitars in den Haag hebben ze volgens mij wel enkele rivera's.

ieme
23 oktober 2008, 16:41
waar blijft nocki zn bijzonder spamgevoelige bijdrage?

Kellet
23 oktober 2008, 16:43
Bij maxguitars in den Haag hebben ze volgens mij wel enkele rivera's.

Bedankt! Goeie website heeft die zaak. :rockon:

marc_o
23 oktober 2008, 16:52
waar blijft nocki zn bijzonder spamgevoelige bijdrage?


Terug naar z'n dorp......zie andere thread, wil het forum niet compleet vervuilen met foto's...

ieme
23 oktober 2008, 16:53
Terug naar z'n dorp......zie andere thread, wil het forum niet compleet vervuilen met foto's...

kan via mn werk wel wat bouwhekken regelen, laten we die er om zetten.... en afsluiten van internet ed....

iWishmaster
23 oktober 2008, 17:05
waar blijft nocki zn bijzonder spamgevoelige bijdrage?

Heb al gemailed met Nocki over de Rake :hippie:

Hoop dat er een winkel is waar ik die naast bijv. de nieuwere Knuckleheads kan zetten :)

Overigens: Wanneer ik op de website van Rivera kijk, lijkt de Rake de topuitvoeringen van de Chubster 55 te zijn? De manuals komen vrijwel volledig overeen (maar dat kan ook gewoon luiheid van de fabrikant zijn), evenals de kanaalindeling, buizenbezetting etc. Iemand die dat zou kunnen bevestigen? Of wat zijn de verschillen dan?

Nocki
23 oktober 2008, 17:27
Rivera is een fantastische amp! Zeker voo rhet geld. Helaas totaal mijn geluid niet.
Als je er 1 vind, zeker kopen fantastisch ding!

eggen_h
23 oktober 2008, 17:28
ik heb een rake bij mij thuis staan in zwolle, mag je komen uittesten hoor.
hij is te koop, lekkere versterker!

ik dacht trouwens dat de rake overeenkwam met de knucklehead (ergens gelezen)

iWishmaster
24 oktober 2008, 10:45
ik dacht trouwens dat de rake overeenkwam met de knucklehead (ergens gelezen)

Volgens de beschrijving van de Knucklehead van de Rivera website heeftie enorme hoeveelheden gain ('Highest gain amp on the market' today). Ik had begrepen dat de Rake redelijk vintage gevoiced was (dus niet extreem high-gain, maar wel een stuk meer dan een plexi bijv.).

'Hoeveel' gain heeft de rake dan ongeveer? (in zoverre dat in woorden te beschrijven is dan). Ik houdt wel van een potje shredden en metallen op zn tijd, maar de moderne nu-metal-sound is dan weer niet echt mijn ding.

marc_o
24 oktober 2008, 12:00
ik heb een rake bij mij thuis staan in zwolle, mag je komen uittesten hoor.
hij is te koop, lekkere versterker!

ik dacht trouwens dat de rake overeenkwam met de knucklehead (ergens gelezen)


Dat is niet helemaal waar, maar dat komt doordat er nogal wat verschillende uitvoeringen zijn van de Knucklehead.
Ik had ooit het eerste model en die leek op de Rake. De Knucklehead reverb is een ander beest, met nadruk op beest.
3 kanalen met ieder een eigen boost, een aparte uitgang voor een powered cabinet waarbij je de frequenties die je wilt kunt doorsturen naar dat aparte cabinet.
Heeft echt veel meer gain in huis en gaat zodoende van ultraclean tot allesverslindende scheur in 6 stappen.

Daarna is er nog de Knucklehead signature van Slipknot gekomen en de Knucklehead Tré, die echt heel erg woest is, maar wel weer teruggrijpt naar het 2-kanaalsprincipe...de Rivera website laat ze zien en horen.

eggen_h
24 oktober 2008, 12:04
om je vraag te beantwoorden wishmaster:
de rake kan erg high gain ingesteld worden(niet zo als de slipknot high gain hoor), maar klinkt het mooiste met het pre amp volume op 6 en de master wat lager, krijg je een beetje een kruizing tussen lukather en jay graydon (steely dan) zeg maar. Dus idd ietwat vintage gevoiced. er is eigenlijk wel praktisch elke sound uit te halen.

ik zie je zondag om 1 uur dan om hem uit te testen

iWishmaster
24 oktober 2008, 12:07
om je vraag te beantwoorden wishmaster:
de rake kan erg high gain ingesteld worden(niet zo als de slipknot high gain hoor), maar klinkt het mooiste met het pre amp volume op 6 en de master wat lager, krijg je een beetje een kruizing tussen lukather en jay graydon (steely dan) zeg maar. Dus idd ietwat vintage gevoiced. er is eigenlijk wel praktisch elke sound uit te halen.

ik zie je zondag om 1 uur dan om hem uit te testen

Yup, ik ben benieuwd :)
Edit: Ik moest overigens beide muzikanten die je noemde opzoeken op wikipedia, dus geen idee wat voor een sound ze hebben. Ik zoek iig een classic rock, hardrock en 'oude' metal sound, dus hij mag stevig wat gain hebben, maar wel met een vintage tintje

iWishmaster
24 oktober 2008, 13:01
Dat is niet helemaal waar, maar dat komt doordat er nogal wat verschillende uitvoeringen zijn van de Knucklehead.
Ik had ooit het eerste model en die leek op de Rake. De Knucklehead reverb is een ander beest, met nadruk op beest.
3 kanalen met ieder een eigen boost, een aparte uitgang voor een powered cabinet waarbij je de frequenties die je wilt kunt doorsturen naar dat aparte cabinet.
Heeft echt veel meer gain in huis en gaat zodoende van ultraclean tot allesverslindende scheur in 6 stappen.

Daarna is er nog de Knucklehead signature van Slipknot gekomen en de Knucklehead Tré, die echt heel erg woest is, maar wel weer teruggrijpt naar het 2-kanaalsprincipe...de Rivera website laat ze zien en horen.

Dus de Rake is de voorganger van de Knucklehead KR55? Of is dit de Reverb? Thuis is luisteren vast dan, staat maar 1 sample van op de website, dus dat zal vast niet alles zijn watie kan doen, maar het geeft hopelijk een idee. Nu weet ik nog steeds niet helemaal wat ik moet verwachten.

marc_o
25 oktober 2008, 11:38
Nee, dat is geen voorganger, de Knucklehead eerste serie was er eerder, maar feitelijk lijken ze wel wat op elkaar, afijn, doet er ook niet toe natuurlijk.
Wat prettig is, de reageren goed op pedalen, ga er maar snel een aantal proberen.
Youtube geeft nog wel een berg filmpjes met rivera-testers hoor.

Rutger
25 oktober 2008, 11:52
Maxguitar in Den Haag verkoopt sinds een paar maanden verschillende Rivera's, daar kun je ze op je gemak en uitgebreid testen.

marc_o
25 oktober 2008, 21:08
De meeste Rivera's hebben ook een heel gevoelige toonregeling. Een goede basis is alles op 5 op kanaal 1 (drivekanaal), dus gain, treble, bass en mids op 5 en vanaf daar lichtjes draaien. Bass op 10, mids eruit en treble volopen gaat in ieder geval niet werken als je een scooped sound wil hebben, zomaar als voorbeeld...dus alles middelen en vanuit die posities aan de slag.

srv-man
25 oktober 2008, 22:44
De Rakehead scheurt nog best aardig hoor, heb er zelf ook ooit een gehad. Uiteindelijk vind ik wel dat alle Rivera's een beetje vintage-achtig karakter hebben, behalve de Tre dan natuurlijk. Maar voor de genoemde stijlen zou de rake prima inzetbaar zijn.

Wellicht kende je hem al, maar hier een clipje van de rake
http://www.youtube.com/watch?v=qTV47EIG5Qw

Edit: de Rake is de Jay Graydon signature amp, als ik het me goed herinner gebaseerd op de KR55 (de eerste serie, dus niet de KHR55), maar dan met wat meer gain.

iWishmaster
27 oktober 2008, 08:30
De meeste Rivera's hebben ook een heel gevoelige toonregeling. Een goede basis is alles op 5 op kanaal 1 (drivekanaal), dus gain, treble, bass en mids op 5 en vanaf daar lichtjes draaien. Bass op 10, mids eruit en treble volopen gaat in ieder geval niet werken als je een scooped sound wil hebben, zomaar als voorbeeld...dus alles middelen en vanuit die posities aan de slag.

Ik heb de Rake gekocht (voor een schappelijke prijs vond ik zelf, dank aan eggen_H). :dance:

Komende tijd ben ik wel weer even zoet: maar pics komen binnenkort. Ik heb 'em bij de repetitie gisteravond even aan de tand kunnen voelen en ik moet nog wel even draaien aan de knopjes denk. Niet zo makkelijk als een Marshall, maar in ieder geval een stuk makkelijker dan een Mesa. Heb een EQ-pedaal geleend om te kijken of ik daar een metal(lica)-achtige rythm sound mee kan produceren, moet wel lukken denk ik. Bedankt voor de tip!

Nocki
27 oktober 2008, 08:35
Mooi man! gefeliciteerd! Magh ik vragen wat je hebt betaald? zat er een flightcase of pedaal bij?

groetjes

Nocki

iWishmaster
27 oktober 2008, 08:52
Mooi man! gefeliciteerd! Magh ik vragen wat je hebt betaald? zat er een flightcase of pedaal bij?

groetjes

Nocki

Je hebt PM.

Nocki
27 oktober 2008, 08:57
merci! jij ook :)
veel plezier ermee!