PDA

View Full Version : Mijn nieuwe telecaster



thierry1982
23 oktober 2008, 11:14
Ik heb een custom telecaster bestelt bij www.logancustoms.com met de volgende setup:

Body: Northern Ash (Butterscotch Yellow)
Pickups: 2x Alnico 5 bridge en neck pickups (Humbuckers) (3 way switch)
Neck: 21 fret (amber tinted) maple

Het gaat ongeveer 4 a 6 weken duren voordat de gitaar klaar is. Ik ben super benieuwd. De totaalprijs voor de gitaar is $650 (inclusief verzendkosten). Helemaal geen slechte deal lijkt me. Veel mensen schijnen echt super positief te zijn over de Logangitaren. Zijn er nog meer Loganliefhebbers hier?

Hendriks
23 oktober 2008, 11:27
Ben benieuwd , ken deze nog niet ,maar ziet er veel belovend uit.

Luke-wannabe
23 oktober 2008, 12:18
Dan zal er nog wel wat douanekosten bovenop komen, zeker? Maar dan nog is een custombuild voor dat geld een steal!

thierry1982
23 oktober 2008, 12:44
Dan zal er nog wel wat douanekosten bovenop komen, zeker? Maar dan nog is een custombuild voor dat geld een steal!

Klopt wel, denk zelf iets van rond de 200 euro. Maar so be it. Het materiaal wat hij gebruikt ziet er allemaal erg goed uit. Er staan ook een paar Logan's op ebay. Die gitaren zien er ook nog eens super uit.

Shaggy
23 oktober 2008, 13:08
Gaaf man, lijkt mij ook wel een leuk idee voor op de GAS-list.

douane is 650 * 23% = ca 149 usd, ca 110 euro + 16 inklaringskosten

Hendriks
23 oktober 2008, 14:14
Ik kan op de site weinig vinden over bv hals radius, gebruikte hardware , etc.
Wel jammer.

thierry1982
23 oktober 2008, 14:38
Ik kan op de site weinig vinden over bv hals radius, gebruikte hardware , etc.
Wel jammer.

Goede vraag, ik heb het even nagevraagd bij de bouwer. Laat het jullie weten.

Manuvdv
23 oktober 2008, 16:07
Goede vraag, ik heb het even nagevraagd bij de bouwer. Laat het jullie weten.
Ehm, je zegt dus net dat je dat zelf ook nog niet weet? Goed bezig.

jimihattricks
23 oktober 2008, 17:14
Ik heb een custom telecaster bestelt bij www.logancustoms.com met de volgende setup:

Body: Northern Ash (Butterscotch Yellow)
Pickups: 2x Alnico 5 bridge en neck pickups (Humbuckers) (3 way switch)
Neck: 21 fret (amber tinted) maple

in hoeverre kun je een gitaar custom noemen als je alleen maar het hout, de kleur, het aantal frets en de pickups kunt kiezen...? dan kun je net zo goed een allparts tele in elkaar schroeven

het zijn net van die kleine dingetjes zoals een vlakkere toets, soort frets, met de hand uitgekozen hout etc. die het in mijn ogen een custom idee geven...

bovendien zie ik op het gros van de gitaren op zijn site dat de slagplaat niet goed aansluit op de body, voor de rest zien ze er wel ok uit

2shane
23 oktober 2008, 17:28
De gitaren op de site zien er netjes uit , niet echt spetterend maar ben ook geen telecaster fan.
ben benieuwt naar de kwaliteit en de klank van de gitaar.

zou zeggen post een soundsample zodra hij binnen is

Orgasmocaster
23 oktober 2008, 21:07
Gefeliciteerd.. maar ehh, wel erg naief om een custom gitaar te kopen zonder dat je de specs weet. nek dikte, profiel, fb radius, fret size??
ik durf te wedden dat het hier om mighty mite (koreaans) parts gaat, in welk geval je met 600 + shipping/tax nog steeds heel veel voor betaald.

thierry1982
23 oktober 2008, 23:50
Gefeliciteerd.. maar ehh, wel erg naief om een custom gitaar te kopen zonder dat je de specs weet. nek dikte, profiel, fb radius, fret size??
ik durf te wedden dat het hier om mighty mite (koreaans) parts gaat, in welk geval je met 600 + shipping/tax nog steeds heel veel voor betaald.

Je hebt helemaal gelijk, ik heb de order geannuleerd. Had gelukkig nog niets betaald. Ik ga wel op zoek naar Telecaster, wordt waarschijnlijk wel een Japanner.

Hendriks
24 oktober 2008, 12:52
Als je graag een custombuild wilt kun je ook eens kijken bij Warmoth , Allparts en als het wat goedkoper moet naar Mighty Might of Rockinger , bij deze kun je een tele samenstellen naar jouw specs.

thierry1982
24 oktober 2008, 21:07
Als je graag een custombuild wilt kun je ook eens kijken bij Warmoth , Allparts en als het wat goedkoper moet naar Mighty Might of Rockinger , bij deze kun je een tele samenstellen naar jouw specs.

Bedankt voor de tips maar het custombuild verhaal is van de baan - heb inmiddels een super mooie Bo~EL Cateye S03 gekocht.

Hendriks
24 oktober 2008, 21:10
Mooi , ik zag bij Rikkers in Groningen een Cateye , zeeer fraai.

Shaggy
24 oktober 2008, 21:13
Proficiat hoor, Huub maakt retevette gitaren.

Hendriks
24 oktober 2008, 21:20
Maar lijkt nou niet echt op een tele.

thierry1982
24 oktober 2008, 21:21
Maar lijkt nou niet echt op een tele.

Klopt helemaal heb er even op gespeeld in de zaak van huub vandaag, was meteen verkocht.

hezz
24 oktober 2008, 21:58
Foto's posten dan maar!

Hendriks
24 oktober 2008, 22:07
Inderdaad foto's , o'ja en respect omdat je voor iets afwijkends heb gekozen.