PDA

View Full Version : Suggestie - verbetering Apart modeling forum



MattellicA
22 oktober 2008, 22:58
Wat mij de laatste dagen immens opgevallen is, zijn de vragen over modeling apparatuur (Boss, POD, VAmp,...). Zou het het geen verbetering zijn om hiervoor een apart subforum te maken, exclusief voor modeling? Veel beginners snappen in het begin geen reet van modeling, om nog maar te zwijgen over de verschillen tussen POD, Boss, etc... Zo kan iedereen die zich interesseert voor MFX e.d. z'n ding op één plaats vinden en zo MISSCHIEN beginners helpen met modeling...

Het is maar een voorstel (dat heel waarschijnlijk door jullie verworpen gaat worden maar toch :satisfie:)
Shoot!

Mitch
22 oktober 2008, 23:41
Ze vallen nu gewoon onder Effecten en Moderne Versterkers en als je dit soort dingen weer gaat opsplitsen zit je met de Spider Valve alweer met een probleem waar je 'm moet indelen..... nee dank je.

MattellicA
22 oktober 2008, 23:48
Oke, ik kan het maar voorstellen eh :listen:

rjong999
23 oktober 2008, 00:25
Ach ja...is Revalver nou een moderne versterker of een effect ?

Mitch
23 oktober 2008, 00:33
Revalver is een zelfhulpmiddel voor nerds die niet achter hun computer vandaan kunnen komen en toch muziek willen maken, da's duidelijk.

rjong999
23 oktober 2008, 01:43
jawel, maar is het nou een moderne versterker of een effect ? :)

Dirk_Hendrik
23 oktober 2008, 09:36
zijn de vragen over modeling apparatuur
Het is maar een voorstel

Graag!!
En kan alles dat floormultieffect, plugin of hoe dan ook heet daar ook naar toe?

TimmU
23 oktober 2008, 09:52
Juist. gewoon klakkeloos over 1 kam scheren. Ik vind het een goed plan.

Spider valve is dus ook gewoon modelling, net als een vetta bijv.

bart_g
23 oktober 2008, 12:37
Ik kan me hier eigenlijk ook wel in vinden. Voornamelijk omdat het nu vaak al niet in een subforum past. Moeten mensen met vragen over bijvoorbeeld hun cube nu in moderne versterkers of in effecten posten?

Naar mijn mening krijg je zo veel meer overzicht.

Kim Wilson
23 oktober 2008, 12:42
Een Cube is toch gewoon een versterker? En ze zijn van ná 1983. Lijkt me niet zo moeilijk.

Realeigo
23 oktober 2008, 12:52
Yes, oprotten met die troep!!

Mitch
23 oktober 2008, 14:39
Hm, zijn we natuurlijk wel meteen van het gezeur van bepaalde lieden over vettaville af.
Anyhow, we gooien het nog wel in het modforum, maar verwacht niet snel aktie, de beheerder is namelijk net weer voor een tijdje weg.

sjoerd5
23 oktober 2008, 16:41
Een Cube is toch gewoon een versterker? En ze zijn van ná 1983. Lijkt me niet zo moeilijk.

Waarom is er eigelijk de grens van 1983?
Gaat het over 20 jaar?
Dan zou het nu 1988 moeten zijn.

Joey Handsome
23 oktober 2008, 17:18
Heeft iets te maken met het jaar dat men ergens overstapte van ptp naar printplaat geloof ik?

bert k
23 oktober 2008, 17:43
Is volgens mij destijds gekozen vanwege die 20 jaar grens. Tamelijk willekeurig.
We hebben erover gedacht om moderne en vintage amps samen te voegen, we dachten aan een modeling forum, we hebben van alles verzonnen. Maar uiteindelijk heb je een probleem met zowel te veel fora als te weinig. Te weinig, en het wordt onoverzichtelijk, te veel en fora worden te weinig bezocht, en dat werkt ook niet.
Dus wat we nu hebben is een soort compromis, het blijft altijd zoeken. Maar ja, daar hebben we de zoekfunctie voor...

MattellicA
23 oktober 2008, 17:55
Tof zoeken op Pod :seriousf:












Ja ik weet het: pod* :dontgeti:

Dirk_Hendrik
23 oktober 2008, 20:15
Tof zoeken op Pod :seriousf:
Ja ik weet het: pod* :dontgeti:

Er is tenslotte ook maar één échte POD:
http://www.dirk-hendrik.com/images/ibanez_pod1.jpg

Nielsje
23 oktober 2008, 20:51
DML!!!

http://www.amptone.com/images/Line6DL4.jpg

TimmU
23 oktober 2008, 22:02
Heeft iets te maken met het jaar dat men ergens overstapte van ptp naar printplaat geloof ik?

ik heb nog een amp uit 1978 met een printplaat erin man.

Joey Handsome
23 oktober 2008, 22:08
ik heb nog een amp uit 1978 met een printplaat erin man.


Nou dan was dat het niet. Ik dacht dat het daar iets mee te maken had. Wel ja, het kan me ook niet bommen. Vintage, modern... als het maar hard gaat!!!!!

Realeigo
23 oktober 2008, 22:56
Fender ging eind jaren zeventig pas om naar de printplaat.
Mashall begin 70ties.

TimmU
24 oktober 2008, 10:22
Nou dan was dat het niet. Ik dacht dat het daar iets mee te maken had. Wel ja, het kan me ook niet bommen. Vintage, modern... als het maar hard gaat!!!!!

Als er maar rook uit komt!!!!!

Dirk_Hendrik
24 oktober 2008, 10:47
DML!!!

http://www.amptone.com/images/Line6DL4.jpg

Nee.

DML:
http://www.dirk-hendrik.com/images/dml.jpg

bert k
24 oktober 2008, 12:56
Mag het hier weer een beetje on topic?

Nielsje
24 oktober 2008, 22:36
Nog heel ff: Niet zo happen Barend ;) Heb het origineel uitvoerig gehoord laatst.

@ Bert: Een tijdje terug was er een topic van Mitch, waar ik aardig wat ideeën heb geopperd, maar eerlijk gezegd is daar niet zo veel van terug te zien.. Opzich wel jammer, blijkbaar is niet iedereen zo slim als ik :D

Mitch
25 oktober 2008, 00:33
Laat ik die schoen aantrekken, ik heb misschien niet goed alles samengevat in het topic in het modforum, waar het naar vertaald moest worden. Van daaruit werd namelijk weer de lijst opgesteld die naar Ido verstuurd kon worden.
Er is wel het e.e.a. veranderd trouwens wat hier nog niet genoemd is: Bands/Artiesten, Gitaristen en Muzikanten Diversen zijn opgegaan in één overzichtelijker subforum en ook Overige Snaarinstrumenten is nu één groot comfortabel subforum. Waar ik collega hendrix2 nog niet over heb horen juichen trouwens :D

Nielsje
25 oktober 2008, 02:17
Laat ik die schoen aantrekken, ik heb misschien niet goed alles samengevat in het topic in het modforum, waar het naar vertaald moest worden. Van daaruit werd namelijk weer de lijst opgesteld die naar Ido verstuurd kon worden.

Voel je niet schuldig (doe je vast ook niet :D), ik ben wel vaker een 'held' in het helder overbrengen van ideeën. Als je echt een keer geïnteresseerd bent in m'n 'visie', dan hoor ik het wel :).

Noid
28 oktober 2008, 17:39
On topic maar weer: Het idee voor een moddeling subforum is al vaak voorbij gekomen. Het wordt onderhand echt tijd voor zo'n sub forum ('t is al bijna 2009 ... line 6 bestaat al meer dan 10 jaar!). En ja, wat mij betreft mag al wat moddeling betreft (dus ook spiders etc, want dat is toch 90% POD en 10% een eindversterker) en ook de programmeerbare multieffecten over 1 kam gescheerd worden.

pimmetje
28 oktober 2008, 18:11
Het gaat er niet om dat modeling al lang bestaat. Het gaat om overzicht. Zoals Bert al aangaf, wordt 't bij te veel subfora even onoverzichtelijk als bij te weinig.

Hoeveel onderwerpen op de eerst 1 of 2 pagina's in Moderne versterkers, Vintage versterkers, Rack gear en Effecten/randapparatuur gaan specifiek over modeling? Dus niet over een effect of geluid, waarbij modeling OOK als optie wordt aangedragen, maar echt over modeling (-apparaten)...

Ik heb geen zin om te gaan turven, maar ga gerust je gang....
Overigens denk ik dat je vrij snel klaar bent.