PDA

View Full Version : vraag over Bass amp



freakout12
22 oktober 2008, 19:20
hey iedereen ik zit op het moment te denken om achter een
Peavey Mark 3 Bass XP Series + 4x10 speaker cab + 1x15 speaker cab. op marktplaats te gaan,

is dit een goede versterker ??
laat me jullie meningen even weten enzo want ik heb nog niet echt een goede review kunnen vinden op internet, kan ook zijn dat ik hier gewoon nog niet gevorderd in ben ^_^

maar just lemme know

ttyl - Arjaan

schwalbe
23 oktober 2008, 11:33
De Mark I,II, en III series van Peavey zijn onverwoestbaar. Het zijn dan ook zo'n beetje de enige transistorversterkers van meer dan 20 jaar oud die je nog regelmatig ziet. Klank is OK, maar niet echt bijzonder.
Ik zie in je sig dat je contact zoekt met bassisten in de omgeving. Probeer het eens hier: www.basgitaarforum.nl , hangen een aantal Groningers rond.

iWishmaster
23 oktober 2008, 11:38
Onze bassist speel over een Mark III geloof ik, maar zou ook een Mark II kunnen zijn. In ieder geval met een buis in de preamp.

Leuke amp, gaat echt enorm loeihard, maar ik vind 'em erg (te) 'diep' en bassy klinken: echt funky geluiden komen er dus niet uit. Kwestie van smaak misschien.

Shaggy
23 oktober 2008, 15:27
Misschien komt de m3 beter tot zijn recht met een zelfde leeftijd bas.

Ik denk dat basgitaren met de actieve elementen etc nu een veel lagere basresponse hebben en dat een soort overkill is voor die m3.

iWishmaster
24 oktober 2008, 11:22
Misschien komt de m3 beter tot zijn recht met een zelfde leeftijd bas.

Ik denk dat basgitaren met de actieve elementen etc nu een veel lagere basresponse hebben en dat een soort overkill is voor die m3.

Hij speelt over een oude jazz-bass waarvan de neck ooit vervangen is door en één of wazig geval (humachi ofzoiets staat erop), geen idee waarom trouwens. Maar echt verstand van tone heeftie niet, volgens mij moet er veel beter geluid uit die combinatie van gear te halen zijn, maar dat terzijde.

schwalbe
24 oktober 2008, 20:03
Die ouwe Peavey-bakken klinken helemaal niet te bassig. Het zijn de meestal tweeterloze cabs die ouwerwets klinken. Maar zolang je dat niet erg vindt zijn ze best OK. Een bassrig dat luid genoeg is voor optredens met gitaristen met 4x12's is gewoon nogal prijzig, dus een tweedehands Peavey set kan dan een uitkomst zijn. Beter een set die niet precies jouw geluid heeft maar die wel gehoord wordt dan een set die perfect klinkt maar niet hard genoeg kan. Bij basgitaar is het trouwens nog sterker dan bij gitaargeluid zo dat sounds die solo op je kamertje geweldig klinken in bandverband opeens rampzalig zijn. Je hebt als bassist gewoon wat minder te kiezen qua sound dan als gitarist.