PDA

View Full Version : Disney liefhebbers?



oorzaak
22 oktober 2008, 18:42
Soms vind ik het leerzaam om eens iets te spelen wat je anders nooit zou doen op gitaar. En ik vind de oudere Disneyfilms vaak waanzinnig goede muziek hebben. Vandaar deze keuze: een fragmentje van Pink Elephants on Parade, uit de film Dombo (uitgekomen in 1941 !!).

http://www.youtube.com/watch?v=Yrk1iXRxw7I

Je krijgt op Youtube vanzelf filmpjes met de originele beelden aangeboden.


Groeten, Frits

ps Nu ik het filmpje zelf terug zie vind ik wel dat ik er erg moeilijk bij kijk ;-)

yalexw
22 oktober 2008, 20:02
Cool, dat is echt lijp. Erg leuk maak een hele serie zou ik zeggen.

soup
22 oktober 2008, 20:09
even iets posten want kan het filmpje nu niet zien maar ben benieuwd

duckman
23 oktober 2008, 09:09
je kijkt iederdaad wel serieus zeg.. :dance:

Leuke keuze, inderdaad soms hoor je in films, theater enz. leuke muziek die op gitaar goed zouden klinken. Dit is er een van.

Goed gespeeld ook, ben benieuwd naar toekomstige posts!!!

Sonno
23 oktober 2008, 20:44
Leuk, weer is wat anders! Maar als ik eerlijk moet zijn dan zeg ik dat je het niet echt lekker speelt, ik hoor een paar ploinks die gezien de rest van je spel overbodig zouden moeten zijn. Ook je timing mist 'die swing', sorry...

Gr. Sonno

beruk
24 oktober 2008, 22:17
Dik in orde! ritmisch lijkt inderdaad wat te haperen. Nieuwegein rules!

alexandra
24 oktober 2008, 22:59
Wat een rotnummer. Ik ben gek op Walt Disney, maar dit heb ik nooit wat gevonden.
Om op de inhoud in te gaan:
Klinkt wel geinig :)
Soms beetje slordig qua ritme maar klinkt goed.

oorzaak
27 oktober 2008, 13:20
[QUOTE=alexandra;1843593]Wat een rotnummer. Ik ben gek op Walt Disney, maar dit heb ik nooit wat gevonden.QUOTE]

Haha, ik houd juist wel van zo'n duistere, hallucinerende toestand. Muzikaal dan, verder ben ik geheel clean :) En Disney heeft blijkbaar ook een duistere kant (gehad).

Goed om terug te horen van jullie dat ik zorgvuldiger kan spelen. Ik ben inderdaad altijd meer van de ideeën en de afwerking vind ik al gauw minder belangrijk. Oefenen doe ik ook altijd veel te weinig. Dank!
Groeten, Frits

Stefan. Ptzl
27 oktober 2008, 13:26
Die walt disney muziek is rythmisch geen kak vind ik:listen:
De meeste nummers zijn natuurlijk sfeergebonden en niet bedoeld om te scoren als hit ofzo maar walt disney heeft me altijd al kunne bekoren zowel op muziekaal vlak als animatie vlak!
Nice guitar btw!:dance:

Harald
27 oktober 2008, 19:09
Grappig, uitvoering mag idd net wat strakker. Is dat trompetgeluidje een gitaarsynth met lichte trackingachterstand, of zit die in de backing?

Disney waart rond blijkbaar. Een kennis is bezig met een nummer van een van de Disneyfilms voor een cd project. Onze kinderen hebben net Junglebook thuis en daar zitten best leuke liedjes in. Leent zich erg goed voor een boomchick benadering... kortom, zit er zelf ook mee in mijn hoofd.

oorzaak
30 oktober 2008, 18:05
Grappig, uitvoering mag idd net wat strakker. Is dat trompetgeluidje een gitaarsynth met lichte trackingachterstand, of zit die in de backing?
Disney waart rond blijkbaar.

De blazers zitten in het origineel, ik heb het zo al druk genoeg met de gitaar ;) Ik heb de gitaar in de mengtafel geplugd en dan in Logic door een software amp simulator gehaald. Niet mijn idee van een super gitaar geluid maar wel handig zo nu en dan.

En Disney is natuurlijk van alle tijden en voor alle leeftijden :)

artnaz
30 oktober 2008, 18:18
Disney is top! En je idee vind ik ook erg interessant. Origineel en effectief, aangezien Disney altijd goede melodiën heeft! :)

En inderdaad nice Morse ace! ;)