PDA

View Full Version : Boss Gt-8 direct naar cab?



GhostofPerdition
22 oktober 2008, 17:38
Misschien een domme vraag maar ik vroeg me af of het mogelijk is om een boss gt-8 direct aan een cabinet te haken zonder top ertussen?

Ik heb namelijk de komende tijd geen gigs en ben dik aan de spaar voor een nieuwe versterker. Nu dacht ik als ik mijn gt-8 gewoon voor de repetities aan een cabinet haak dan heb ik voorlopig geen nieuwe nodig en kan ik even doorsparen... ja het leven van een student...

Dus heeft iemand hier ervaring mee?

Mr.Fingers
22 oktober 2008, 17:47
Ik denk dat dat niet mogelijk is neen, de uitgangsspanning van zo'n effectendoos is lang niet genoeg om een speaker in beweging te krijgen. Je kan altijd eens proberen, maar je zal niets horen denk ik.

MjS
22 oktober 2008, 17:51
Nee zal niet gaan lukken. Je kunt wel je GT aan computerspeakers of een stereo hangen. Of met koptelefoon gebruiken.

JER00N
22 oktober 2008, 19:11
Weet ook niet of het zelfs wel gezond is voor je effectprocessor. De impedantie van een stel speakers is veeeeeel lager (8-16 ohm) dan dat die GT verwacht ( > 10 kOhm)

Mitch
22 oktober 2008, 21:34
Voor repetities kun je 'm wel evt. in de tafel prikken zodat je de gitaar over de zanginstallatie hoort. Wel even kijken welke uigang je dan moet hebben, ik denk de koptelefoonuitgang voor de GT8? Of misschien nog een cab-sim aanzetten?

Voor verbinding met een speakerkast heb je toch echt een versterker nodig.

Rude Perception
22 oktober 2008, 22:49
Ik heb al een gaspedaal! Als ik die nou in een chassis zet, heb ik dan nog echt een motor nodig om te rijden?:dontgeti:

MattellicA
22 oktober 2008, 22:55
Zit de jongen nou niet af te zeiken :sneaky:

@TS: Je hebt een poweramp nodig (stereoketen, PA, Effectloop-in van amp) of gewoon via koptelefoon... :satisfie: Veel succes!

Oftewel: je GT-8 is alleen een preamp, met ev. effectjes... Dus: aan de Poweramp :satisfie:

Rude Perception
22 oktober 2008, 22:59
Zit de jongen nou niet af te zeiken :sneaky:

@TS: Je hebt een poweramp nodig (stereoketen, PA, Effectloop-in van amp) of gewoon via koptelefoon... :satisfie: Veel succes!

Oftewel: je GT-8 is alleen een preamp, met ev. effectjes... Dus: aan de Poweramp :satisfie:

pfff, een beetje zoeken kan ook geen kwaad hoor. Leer alleen maar van...

Mitch
22 oktober 2008, 23:09
Da's geen afzeiken, hij maakt er een metafoor van waar de topic starter het misschien duidelijker door kan zien hoe de keten in elkaar zit.

GhostofPerdition
23 oktober 2008, 16:01
Ik had idd al zo'n donkerbruin vermoede dat er een poweramp tussen moest :P
IK kan hem idd wel in de PA prikken voor repetities...

Bedankt voor alle hulp en metaforen ;)