PDA

View Full Version : Pocket/2.0/XT/V-Amp/amp?



Renin
22 oktober 2008, 17:00
Peoples,

Wat moet ik nemen en waarom?

Ik wil enerzijds kunnen opnemen via de p.c., maar ook kunnen spelen via koptelefoon, stereotoren (in de huiskamer dus). Het zou een grote bonus zijn als het kan dienen als back-up tijdens optredens. Ik wil makkelijk kunnen inprikken en opnemen (plug&play dus), en niet teveel hoeven lopen k#@%^n met allerlei knopjes of downloads of whatever.

De sounds moeten variëren tussen clean, blues, jazz, rock, funk, metal, etc. etc. Kortom, alles dus. Alleen hiphop is geen must ;)

Ik zie verschillende pod's staan, hier en daar een V-amp en verder weet ik het eigenlijk niet. Ik hoor ook wel eens dat er gewoon een mixer wordt tgebruikt om in te prikken in de p.c. en de sounds dan in je p.c. worden gemaakt? Wat is nu de beste bang for bucks en waarom?

Eisen:
- eenvoudig lekkere soundjes kunnen produceren zonder een IT-diploma
- eenvoudig aansluiten en opnemen op de p.c. (met Cool Edit Pro)
- eenvoudig kunnen switchen tussen (geprogrammeerde) soundjes
- kunnen dienen als back-up amp via een P.A. (geen holy-tone behoefte hier, maar gewoon in geval van nood kunnen dienen als back-up)

Budget:

Tja, ligt ook deels aan de mogelijkheden, maar ik zat zelf toch te denken aan max. 250 euro.

P.S. IUTFS :stop:

MjS
22 oktober 2008, 17:53
Line 6 POD XT (Live evt.) is een goede keus. Kan alles wat je vraagt. Kwalitatief beter dan V-Amps.

Jimwoud
22 oktober 2008, 18:28
Vox Tonelab (LE), ook erg leuk ding.

V-amp is alleen handig om een beetje over de computer te spelen en wat op tenemen, maar klinkt inderdaad wel wat minder. Ik heb hem zelf maar gebruik het alleen voor ruwe demo'tjes.

MattellicA
22 oktober 2008, 19:05
Me says: GT-10... Daarstraks effe op gespeeld en ik moet zeggen: dat klonk goed! Ik heb geen vergelijkingsmateriaal maar daar komt verandering in zaterdag...

=> beetje over budget maarjah...

RolandT
22 oktober 2008, 19:36
Ik gebruik een v-amp pro rechtstreeks in de PA als ik te lui ben om mijn buizenversterker mee te nemen naar repetities. Ik hen ook zo'n midi switcher, handig.

Heynis
22 oktober 2008, 19:45
Voor 100 euro heb je de Pod mini of hoe dat ding ook heet. Dat is een Pod in een zodanig kleine behuizing dat het in je achterzak past. Switchen moet wel via midi of knopjes op het ding, dus je moet wel een hand vrijhouden tijdens het spelen;).

Renin
22 oktober 2008, 20:01
Bedankt allemaal,

Het probleem is dat de podxt als de vox tonelab een dikke 300 pleuri zijn, en ik graag wil weten waar dat extra geld voor nodig is:

De pocketpod is een stuk goedkoper, maar klopt het ook dat er net zoveel mogelijkheden (sounds) op zitten als een (oude) pod 2.0?

Is het verschil tussen de sounds van een pocketpod (of een V-amp, of een pod 2.0) kwalitatief nu zoveel lager (lees 200 euro) als een XT of een Tonelab? Of zit het verschil ergens anders in, bijvoorbeeld in instelmogelijkheden?

kevervolks
22 oktober 2008, 21:23
Ik heb zelf een Korg toneworks AX3000g (200,- Euro) bevalt mij erg goed!

Korg maakt namelijk de pedalen voor Vox! De AX3000g is in princiepe hetzelfde als de tonelab. De tonelab is alleen 150,- duurder, dit komt voornamelijk omdat deze een buis heeft, iets beter afgewerkt is (denk aan de kwaliteit van de behuizing, knopjes e.d.) en iets meer mogelijkheden heeft.

Wanneer je dus echt niet meer wil uitgeven is de Korg een goede keus!

Thoon_Loque
22 oktober 2008, 23:27
Ik zou effe marktplaats in de gaten houden voor een POD. Voor een aardig prijsje heb je er wel een (denk tussen de 120 en 180 euro) Ik heb zelf de Pod 2.0 maar als ik nu zou kiezen zou ik een xt kiezen oid. (Niet dat de pod 2.0 slecht is, maar op de latere versies zitten net ff wat meer mogelijkheden op). (Maar sinds ik de Koch Pedaltone heb gebruik ik mijn pod eigenlijk nooit meer, maar ik doe hem ook nog zeker niet weg)

En als je geluk hebt zit er een floorboard bij! Dan ben je helemaal het mannetje! (heb je inprincipe bij recording niet nodig (als je dat goed doet neem je eerst clean en daarna de drive pas op, is later makkelijker volume verschillen te comprimeren), maar live zou je bijna niet zonder kunnen)

Groetjes,

Anthony

RolandT
23 oktober 2008, 08:12
Is het verschil tussen de sounds van een pocketpod (of een V-amp, of een pod 2.0) kwalitatief nu zoveel lager (lees 200 euro) als een XT of een Tonelab? Of zit het verschil ergens anders in, bijvoorbeeld in instelmogelijkheden?Ik heb die dingen nog niet open gedaan maar ik vermoed dat de chips die "sounds" maken waarschijnlijk dezelde zijn. De prijs zit in het aantal extra opties...

Renin
23 oktober 2008, 08:26
Ik denk inmiddels sterk aan de aanschaf van een 2ehands pod 2.0 (vanwege de prijs en de verkrijgbaarheid 2ehands).

Ik zag dat de pod 2.0 geen aansluitmogelijkheid heeft om via een usb aansluiting op te nemen. Betekent dit dat er een mixertje tussen de pod en pc moet, of kun je hem rechtstreeks de pc induwen. Ik heb een acer Vista systeem (koopadvies: koop een andere!), met naar ik vermoed geen supergeluidskaart (Realtek High Definition Audio).