PDA

View Full Version : Welke Voeding voor mij



Chroxy
22 oktober 2008, 15:03
Tjah, je hebt het algemene pedalen-voedings topic. Maar ik ziet denk ik iets specifieker.

Ik heb een pedalenkist; met de volgende pedalen (zie mn handtekening). Alle pedalen op Line 6 (aparte adapter) en Holy Grail na (aparte adapter)... worden door 1 300ma adapter en daisy chain gevoed.

Line 6 is een vrij hevige stroomgebruiker en de HOly grail heeft ook 500ma (en is picky wanneer het niet goed geisoleerd is, zoals een daisy chain dus.)

Graag wil ik naar een beter systeem over (Burkley, etc etc)... alleen, alles wat ik 2ehands tegenkom kan nie gezien mijn diverse pedalenbak. Wat ik dus zoek: genoeg stroom voor mn pedalen (eventueel met daisy chain nog werken) en geisoleerd. Daarnaast wil ik een eurostekker eraan en geen aparte adapter weer voor de stroom.

Wie weet welke ik wel kan gebruiken?

Nielsje
22 oktober 2008, 15:24
Ik denk dat dit prima in het 'grote voedingen topic' kan hoor ;). Mijn idee van het topic destijds was júist dat je alles bij elkaar hebt (net zoals het pedalboard topic) zodat je problemen in het topic kan vergelijken etc.

Je probleem is erg lastig. Veel geïsoleerde voedingen leveren per uitgang iets van 75~80 mA, en dat is voor veel digidelays (of in jouw geval de holy grail en line 6) te weinig. Ik ben bang dat er geen voeding is die je wens aankan (volgens mij kan de burkley het ook niet aan).

Je kan proberen je line6 en Holy grail op 1 adapter te zetten (one spot, genoeg power) en de rest voeden met een cioks schizophrenic (geisoleerd, maar minder stroom). Op deze manier heb je een betaalbare oplossing.

Ik snap dat je graag een eurostekker wil (dat ik ik eigenlijk ook wel), maar dan komen alleen de burkley, pedalpower en t-rex fueltank in aanmerking, waarvan de laatste niet eens geïsoleerd is. Je kan beter een soort 'patchbay' voor stroompunten (laten) bouwen.

Chroxy
22 oktober 2008, 16:27
jah het probleem is vooral ook plaatsbesparing. Ik heb momenteel een 4 stekker stekkerdoos, met 3 dikke adapters erop. Dit past allemaal net! Maar het ruist/bromt ietswat. Met een bv. burkley wilde ik dit graag oplossen. Wanneer er dus een burkley en aparte stekkerdoos opkomt, kost het me nog meer ruimte en ik heb al geen plaats meer..

mijn pedalenkist: de adapters liggen rechtsboven onder het hout..
http://i188.photobucket.com/albums/z163/Chroxy/pedalboard4.jpg
http://i188.photobucket.com/albums/z163/Chroxy/pedaalboard1.jpg

eurostekker; is gewoon makkelijker; zie de aansluiting. En dan hoeft er niet nog een aparte adapter bij..

Nitefly7
22 oktober 2008, 17:06
heb je een foto van de 'binnenkant' ? misschien dat verder isoleren van stroomdraden helpt?
en als signaal en stroom elkaar kruisen, niet teveel parallel laten lopen, maar haaks kruisen, dan scheelt vaak ook qua ruis..

Burkey site: The Line 6 modelling pedals can be powered through the 9VDC (MM4, FM4) or 12VDC (DM4,DL4) outputs.

dus dat is er al 1...

in ieder geval is de Pedal Power (2) wel geschikt voor die Line6, volgens mij..

de Holy grail is notoir stroomverbruiker, maar denk je dat hij echt 500ma nodig heeft?

In dat geval kan de Burkey ook 9v's koppelen, dus 2x9v/200ma of zelfs 3x9v/200ma, dat zou dus 9v/600ma zijn..!

dus: 3x9v koppelen = Holy Grail
1 enkele 12v = Line6
dan heb je nog 2x9v/200ma (400ma totaal)
en die schakelbare 3-12 en 3-9v uitgangen (weet niet hoeveel die leveren..)

Mail Burkey gewoon even, het zijn toch Nederlanders..!

En ter compleetheid, het is dus Bur-key, niet Burkley (hoewel ze wel zo hoog aangeschreven zijn als de universiteit en de kunst/muziekopleiding...) !



jah het probleem is vooral ook plaatsbesparing. Ik heb momenteel een 4 stekker stekkerdoos, met 3 dikke adapters erop. Dit past allemaal net! Maar het ruist/bromt ietswat. Met een bv. burkley wilde ik dit graag oplossen. Wanneer er dus een burkley en aparte stekkerdoos opkomt, kost het me nog meer ruimte en ik heb al geen plaats meer..

mijn pedalenkist: de adapters liggen rechtsboven onder het hout..
http://i188.photobucket.com/albums/z163/Chroxy/pedalboard4.jpg
http://i188.photobucket.com/albums/z163/Chroxy/pedaalboard1.jpg

eurostekker; is gewoon makkelijker; zie de aansluiting. En dan hoeft er niet nog een aparte adapter bij..