PDA

View Full Version : Nieuwe PRS Tremonti



SmartyMarti
22 oktober 2008, 11:32
Vorige week binnengekregen: een PRS Tremonti in de kleur Black Cherry

http://i197.photobucket.com/albums/aa319/Smartymarti_album/DSCF1592.jpg

http://i197.photobucket.com/albums/aa319/Smartymarti_album/DSCF1590.jpg

http://i197.photobucket.com/albums/aa319/Smartymarti_album/DSCF1591.jpg

http://i197.photobucket.com/albums/aa319/Smartymarti_album/DSCF1586.jpg

Ik word er stil van .....

Nils47
22 oktober 2008, 11:36
OMG...

Fokking nice!

richwoodplayer
22 oktober 2008, 11:41
die is mooi!!!
gefeliciteerd!:dance:

hesse
22 oktober 2008, 11:53
Mooi!
Sinds wanneer heeft de Tremonti ook bird-inlays?
En zit ik juist als ik zeg dat het een nieuw type is? De laatste tijd valt me op dat het niet meer droog prs is op de top maar paul reed smith. Of zit ik er weer volledig naast?

Harm
22 oktober 2008, 12:02
Mooie gitaar!!! Echt supermooi!!!

Daar krijg je het druk mee!! Zwaar verslavend, dus ... geen moment zul je ervan af kunnen blijven!!! :D

Supergaaf!!!

Harm

almarvk
22 oktober 2008, 12:14
Very very very NICE!!

Meer kan ik van deze pracht gitaar niet maken! :cheerup:

SmartyMarti
22 oktober 2008, 12:21
Mooi!
Sinds wanneer heeft de Tremonti ook bird-inlays?
En zit ik juist als ik zeg dat het een nieuw type is? De laatste tijd valt me op dat het niet meer droog prs is op de top maar paul reed smith. Of zit ik er weer volledig naast?

De USA Tremonti (want daar hebben we hier over) heeft altijd al birds gehad.
Dat het een nieuw type is, is te zien aan de tremelo en aan het feit dat er Tremonti staat op het afdekplaatje van de halspen.
O ja, en aan de 'new birds' natuurlijk.

De handtekening van Paul Reed Smith staat ook al weer zo'n 20 jaar op de kop :-)

Nog een geil plaatje:
http://i197.photobucket.com/albums/aa319/Smartymarti_album/DSCF1593.jpg

Gr.

Marti

SmartyMarti
22 oktober 2008, 12:26
Mooie gitaar!!! Echt supermooi!!!

Daar krijg je het druk mee!! Zwaar verslavend, dus ... geen moment zul je ervan af kunnen blijven!!! :D

Supergaaf!!!

Harm


Ja, daar heb je helemaal gelijk aan.
Overdag staat hangt ie bij mij op kantoor en 's avonds verhuist ie naar de woonkamer.
De hele dag een mooi uitzicht, ik heb geen ramen meer nodig!

Orpheo
22 oktober 2008, 13:01
prachtig mooie gitaar! dat je er nog veel plezier van mag hebben!

duckman
22 oktober 2008, 13:03
mooie gitaar zeg!! Veel plezier ermee :rockon:

Blend
22 oktober 2008, 13:03
Hoeveel mag zo'n Tremonti (deze spec's) kosten?

De Tremonti's die je altijd ziet, hebben zo'n zwart metal uiterlijk, maar deze is zeker wel stoer!

Sami
22 oktober 2008, 13:05
Gast!!!! gefeliciteerd!!!!! Ik heb een tremonti SE en die vind ik al heel vet. Ik kan me alleen maar voorstellen hoe vet jouw beestje is!!!!!!

Ik voel verschrikkelijke G.A.S. opkomen.

Veel plezier ermee!!!!

Daan_B
22 oktober 2008, 13:16
Zo'n rooie is veel mooier dan een zwarte:rockon:!

SmartyMarti
22 oktober 2008, 13:32
Hoeveel mag zo'n Tremonti (deze spec's) kosten?

De Tremonti's die je altijd ziet, hebben zo'n zwart metal uiterlijk, maar deze is zeker wel stoer!

3550,00 eurotjes :-(

koentjo
22 oktober 2008, 13:41
3550,00 eurotjes :-(

vandaar dat ie ook niet de standaard dots inlay heeft.
or alleen PRS op de kop ipv Paul Reed Smith.

erg geile gitaar. stuk beter dan die zwarte, krijg je alleen maar vieze vetvlekken op enzo.

Hardguitar
22 oktober 2008, 13:45
Sow mooi ding zeg, jammer dat die PRS`en zo duur zijn voor een student bijna niet te betalen:dontgeti:

thierry1982
22 oktober 2008, 13:53
Wat een super mooie gitaar zeg. Beetje duur, maar het ziet er echt super uit.

Blend
22 oktober 2008, 15:02
3550,00 eurotjes :-(

Maar dat is alleen zo omdat het een USA is? Want die zwarte Tremonti's heb je al voor 600 euro. Waar worden die dan gemaakt? En heb je die goedkopere PRS'en ook in deze uitvoering?

Hardguitar
22 oktober 2008, 15:13
Volgens mij is dit een nieuwe versie van de Tremonti`s meen ik eens iets van te hebben gelezen.


Op de site van Musicstore staat een PRS SE Custom in dezelfde kleur als deze!

nevyn292
22 oktober 2008, 16:08
vet mooi ding man!

zo lust ik er ook wel een:satisfie:

Orpheo
22 oktober 2008, 16:24
Volgens mij is dit een nieuwe versie van de Tremonti`s meen ik eens iets van te hebben gelezen.


Op de site van Musicstore staat een PRS SE Custom in dezelfde kleur als deze!

dit is inderdaad een vernieuwde versie; niet de naam tremonti ingelegd op de 12e fret in blockvorm, tremolo, recessed zelfs, iets dunner headstock.

@blend: die heeft geen maple cap, die heeft geen dikkere body, die heeft geen mooie inleg, die heeft geen trem, die heeft geen USA pups; die jij bedoeld is een koreaanse PRS

Blend
22 oktober 2008, 18:10
@blend: die heeft geen maple cap, die heeft geen dikkere body, die heeft geen mooie inleg, die heeft geen trem, die heeft geen USA pups; die jij bedoeld is een koreaanse PRS

Ah, Koreaan dus. Maple cap boeit me niet heel veel, pups ook niet, die zijn te vervangen, meer trem / inleg / kleur is in deze combinatie niet bij de (goedkopere) Koreanen te vinden in Tremonti? Of misschien een andere lijn?

SmartyMarti
22 oktober 2008, 18:21
Nee, voor deze uitvoering zul je toch echt die uit de USA moeten hebben.
Overigens, behalve de PRS USA en de SE heeft PRS geen andere lijn.

Gr.
Marti

Blend
22 oktober 2008, 18:27
Met lijn bedoelde ik model, excuzes-moi.

Maar goed, thnx voor de info allemaal!

hesse
22 oktober 2008, 18:38
De USA Tremonti (want daar hebben we hier over) heeft altijd al birds gehad.
Dat het een nieuw type is, is te zien aan de tremelo en aan het feit dat er Tremonti staat op het afdekplaatje van de halspen.
O ja, en aan de 'new birds' natuurlijk.

De handtekening van Paul Reed Smith staat ook al weer zo'n 20 jaar op de kop :-)


Ok, nice, ik wist niet eens dat er van de Tremonti ook een dure versie was. De gewone heb ik ooit gaan testen met een vriendin, die speelde al wel leuk, niet mijn ding, maar zij vond hem geniaal, dus kocht ze hem maar. Ze vindt het nog steeds een goeike. Wsl is dit dan nog zoveel beter, duseuhm, nog meer proficiat!

Powerchordschuiver
22 oktober 2008, 18:44
Zeer fraaie gitaar.
Inleveren dat ding!!!!

Orpheo
22 oktober 2008, 20:33
Ah, Koreaan dus. Maple cap boeit me niet heel veel, pups ook niet, die zijn te vervangen, meer trem / inleg / kleur is in deze combinatie niet bij de (goedkopere) Koreanen te vinden in Tremonti? Of misschien een andere lijn?

boeit je niet? hoezo? dat maakt echt een behoorlijk verschil in sound. dat boeit.

nee, en die specs zijn niet te vinden in een andere gitaar. hooguit de PRS singlecut trem SE, maar die heeft geen 2x tone 2x volume. andere pups helpt veel, maar ik heb een PRS tremonti SE getest met top of the line dimarzio's, naast een goedkope warmoth LP (waren beiden, netto gezien, even duur), maar het betere hout van de warmoth blies overduidelijk de tremonti weg, ondanks de mindere (gfs vs. dimarzio!) pups.

de inleg op de se's is nooit een bird, en zeker niet de open gewerkte vogeltjes. de enige tremonti's die er is in de SE serie, is een zwarte en zilveren.

Jiboom
22 oktober 2008, 21:15
Ok, nice, ik wist niet eens dat er van de Tremonti ook een dure versie was. De gewone ...

Volgens mij moet je het omdraaien. Er bestaat naast de gewone ook een goedkope :satisfie:
De goedkope is wel wat populairder, maar dat geldt bijv. ook voor Epiphone LP t.o.v. een Gibson.

@TS: Gefeliciteerd, zal vast heerlijk klinken en spelen! :)
Ik vind die nieuwe birds best wel wat hebben, zijn geloof ik de enige birds die ik nog mis in mij collectie (klinkt als een goed excuus voor een nieuw speeltje, hehe)

Mi-J'Den
23 oktober 2008, 16:13
Wow! Die USA Tremonti zie ik niet vaak in NL, laat staan het 2007+ model. Mooie flame top trouwens, zover ik heb gezien verschilt het nogal per exemplaar, maar deze is echt top!

Hopelijk staat er ooit ook zo een in m'n gitaarstand, of een custom 24. Liever beide.

BTW juist omdat de USA PRS-en / PRS's / PRSi nauwelijks te betalen zijn voor o.a. studenten hebben ze de SE-lijn opgezet. Student Edition...

Anyway, van harte gefeliciteerd met zo'n exemplaar. Ik hoef eigenlijk niet meer te zeggen: veel plezier ermee!

edit: het lijkt alsof ze schuurpapier over het zwarte kapje van je treble pickup hebben gehaald, of is dat de lichtval op de foto?

SmartyMarti
23 oktober 2008, 18:40
edit: het lijkt alsof ze schuurpapier over het zwarte kapje van je treble pickup hebben gehaald, of is dat de lichtval op de foto?

Dat is nieuwigheid (of lichtinval).

toneblo
23 oktober 2008, 18:55
gaaf ding man!!

7 december ook naar amsterdam zeker?!