PDA

View Full Version : Hughes & Kettner Vortex settings??



zenabi
22 oktober 2008, 10:39
ben er eigenlijk helemaal klaar mee ,maar m'n portomonee geeft niet echt mee
dus nog een laatste poging :

heb een H&K top (vortex black)met een behringer buikkast 4xcelestion??
speel op een ibanez sa met dimarzio elementen
speel zonder pedalen
muziekstijl - hardrock (metallica - slayer - megadeth enz..) maar dan eigen nummers

probleem is dat ik m'n geluid ronduit @@#$%^ vindt
iemand ook een H&K en wel tevreden die mij kan vertellen hoe hij de "knoppen"heeft staan ??

Nielsje
22 oktober 2008, 10:58
Ik heb niet dezelfde gear als jij, maar misschien is het handig om te vermelden welke instellingen jíj gebruikt? Wat vaak voorkomt is dat gitaristen te weinig mid gebruiken, en dan klinkt het dun en iel.

zenabi
22 oktober 2008, 11:05
Ik heb niet dezelfde gear als jij, maar misschien is het handig om te vermelden welke instellingen jíj gebruikt? Wat vaak voorkomt is dat gitaristen te weinig mid gebruiken, en dan klinkt het dun en iel.


mid staat momenteel vrij open , maar heb eigenlijk wel van alles geprobeert maar hoor het gewoon niet ,kan het samen met mede bandleden trouwens niet goed krijgen

Nielsje
22 oktober 2008, 11:09
Hm.. tja. ik weet het zo niet.
Vaak is minder gain + meer mid een aardige stap richting een beter geluid.
Maar euh, als 'ie dan zo slecht klinkt... waarom heb je hem dan gekocht?

zenabi
22 oktober 2008, 11:38
Hm.. waarom heb je hem dan gekocht?
ik heb nu ook géén enkel flauw idee meer ,zal in de winkel goed geklonken hebben ?
mijn eisen zijn gewijzigd ? géén enkel idee eigenlijk hoe ik hier toen op gekomen ben
weet wel dat ik nu pas 2 maand echt in een band speel ,daarvoor was het er nog nooit zo van gekomen misschien dat het daar aan ligt ?

ben trouwens al een poos aan het klooien met dit ding hoor ,zie meerde berichtten van mij

Nielsje
22 oktober 2008, 11:43
Mjah, dat kan gebeuren. Ik zelf zoek nu ook een andere versterker, maar heb toch wel vrij lang (7 jaar) met veel plezier over m'n DSL gespeeld.

Je zegt dat je geluid kut vindt. Wát vindt je dan kut? beschrijf het eens. Een goeie speakerkast met fatsoenlijke speakers is belangrijk voor een lekker geluid, maar een goeie amp natuurlijk ook.

zenabi
22 oktober 2008, 14:17
Mjah, dat kan gebeuren. Ik zelf zoek nu ook een andere versterker, maar heb toch wel vrij lang (7 jaar) met veel plezier over m'n DSL gespeeld.

Je zegt dat je geluid kut vindt. Wát vindt je dan kut? beschrijf het eens. Een goeie speakerkast met fatsoenlijke speakers is belangrijk voor een lekker geluid, maar een goeie amp natuurlijk ook.

kan er geen lekkere distortion uit halen ,bij iets gain begint de boel al te oversturen en te ruisen
ik kan niet goed uitleggen wat ik zoek in een geluid maar ik heb het nu in ieder geval niet
misschien als iemand ook een zelfde versterker heeft en wel tevreden is met z'n geluid wel kan vertellen hoe hij/zij de knoppen heeft staan

Gitaar4LifeDude
22 oktober 2008, 14:23
bij ons in de oefenruimte staat altijd zo'n vortex maar wel met een h&k buikkast dus maybe ligt het aan dat behringer ding? over 't algemeen is behringer wel rommel.

arcane
22 oktober 2008, 14:25
ligt er aan welk cabinet je van behringer hebt. Ik heb er een met Jensen speakers, een van de eerdere cabs van Behringer, en die klinkt toch wel heel erg lekker. Maar ze hebben inderdaad ook cabs met minder goede speakers.