PDA

View Full Version : Welke versterker is het beste



keller
22 oktober 2008, 10:03
Ik wil een nieuwe versterker gaan aanschaffen. Welke kan ik het beste aanscahffen voor om een lekker rauwe blues sound te krijgen? Het mag 2de hands zijn of nieuw en of het een combo of top is maakt me niet zoveel uit. Budget: max 1500

gitaar: fender telecaster + stratocaster
pedalen: Zoom Zoom G 7.1 UFX
stijl: zztop + gary moore + SRV

Kim Wilson
22 oktober 2008, 10:09
Een Fender Blackface Deluxe Reverb, Bassman, Bandmaster of Super Reverb. Of nog liever, Brownfaces. Moet wel te vinden zijn voor €2500.

Oftewel, wat is je budget?

Nielsje
22 oktober 2008, 10:12
Hey Keller,

ik zie dat je vrij nieuw bent. Als je een gericht advies wil, is het raadzaam om een duidelijke omschrijving te geven van wat je wil. Een rauwe blues sound kan je ook krijgen uit een 10 watt transistor amp, waarvan de speaker is gescheurd...

Oftewel:

*gitaar
*pedalen
*budget
*stijl (zztop? gary moore? bb king? clapton?)
*combo of top
*nieuw of 2e hands
*etc

Anders wordt het gewoon een hopeloos topic...

succes!

Nocki
22 oktober 2008, 13:40
mod-edit: spam.

Rutger
22 oktober 2008, 13:41
De MIJNE is de beste!

maar die krijg je niet :p




(sorry, krijg altijd van dit soort neigingen als ik zo'n topictitel zie)

arjanb01
22 oktober 2008, 14:05
In princiepe kan je met alle amps blues spelen. Waarom moet het altijd een Black/Brown of Silverface zijn.
Met mijn koch multitone kan ik op standje 50 watt en mn vd Haar strat in het brug of middenelement een heerlijke vintage blues tone krijgen.

Rutger
22 oktober 2008, 14:08
In princiepe kan je met alle amps blues spelen. Waarom moet het altijd een Black/Brown of Silverface zijn.

Omdat je de real deal wilt, de mojo die erbij hoort.

Je gaat ook geen blues op een Jackson Kelly spelen, terwijl dat vast wel kan

Jimwoud
22 oktober 2008, 14:23
mod-edit: spam.

wat heb je nou weer gekocht, hehe

Nocki
22 oktober 2008, 14:24
wat heb je nou weer gekocht, hehe

tja. via inruil gekregen. Dacht dat het wel wat voor me was maar ik zoek toch iets moderners. vandaar dat ie weer weg mag...

marc_o
22 oktober 2008, 14:27
mod-edit: spam.



WTF!!!!!

NU ben ik er klaar mee Nocki, als je zelfs al een Rivera Rake te koop zet, na alle troep die je al bespeeld hebt, dan lijkt het me niet meer dan normaal dat jij geen tips meer geeft over gitaargeluiden, versterkertips of wat dan ook!!!

Ik heb een prima oplossing voor jouw problemen; De Audiciën, je bent namelijk doof!!!

TimmU
22 oktober 2008, 14:30
you made my day , Marc! :D:D:D

Nocki
22 oktober 2008, 14:31
hihi...

Marc, De Rivera is een fantastische amp.Klinkt super,definitie, attack alles heeft ie. Alleen heeft mn CAE 3+ dat ook. Het is dus overkill om beide te hebben. Wat ik nog niet heb is een goede akoestische gitaar, een combotje voor kleine projecten en een stratje. vandaar dat ie weg gaat., Het is een suepr amp en ik vind m fantastisch klinken. Hij gaat weg om dezelfde reden dat de Egnater weg is. dat is ook een super amp. Ik heb al iets goeds...

arcane
22 oktober 2008, 14:33
Omdat je de real deal wilt, de mojo die erbij hoort.

Je gaat ook geen blues op een Jackson Kelly spelen, terwijl dat vast wel kan

Ojawel hoor. Maar dat is dan bij gebrek aan een strat;) Ik heb helaas alleen gitaren met humbuckers, maar ook daar valt prima mee te bluesen, en op die Kelly kan het ook prima, hij heeft natuurlijk niet de looks van een blues gitaar, dat is neem ik aan waar je op doelt;) toch?

Rutger
22 oktober 2008, 14:35
Precies :)

marc_o
22 oktober 2008, 15:36
hihi...

Marc, bla Rivera is een fantastische amp.Klinkt super,definitie, attack alles heeft ie.blablablabullshitblabla vandaar dat ie weg gaat., Het is een super amp en ik vind m fantastisch klinken. Hij gaat weg om dezelfde reden dat de Egnater weg is. dat is ook een super amp.blablablabullshitblablabla



Serieus.....zo kom je op me over....


ik vind je aardig, maar wel ietwat vreemd.

marc_o
22 oktober 2008, 15:36
Oh, je houdt niet van strats....dan weet je dat alvast.

Nocki
22 oktober 2008, 15:57
hihi. dat klopt. Ik houdt niet van strats maar ik heb er binnenkport 1 nodig :)
Ik ben idd vreemd. Naast spelen is mn hobby ook rommelen. Zo Soldeer ik liever pedaaltjes in elkaar dan dat ik ze gebruik... Een ander bouwt een pedaaltje voor het gebruik en ik voor de lol.. tja.. Zo ook met de amps. Ik heb nu een hele fijne rack setup. Kan ik wel de rivera houden omdat ie zo mooie en goed klinkt maar ik gebruik m niet bij mn rack. als ik ergens ga spelen neem ik liever een combo mee dus staat dat ding maar thuis... dat heeft ook geen nut. Hij is gewoon overbodig. Kan ik er wat aan doen dat ik dat ding heb...

marc_o
22 oktober 2008, 16:01
http://i47.photobucket.com/albums/f192/marc_odijk/Onzin/hereare.jpg

Nocki
22 oktober 2008, 16:04
hihi...

Als het een combo zou zijn zou hij mooi mogen blijven... :)

TimmU
22 oktober 2008, 16:30
dan bouw je hem om tot een combo! ben je ook weer even van de straat.

marc_o
22 oktober 2008, 16:35
Nock, koop mijn Fandango combo maar, heb je de moderne Rake....in combo vorm.

Nitefly7
22 oktober 2008, 16:36
nutteloze extra post van mij, maar wat een ge-wel-dig plaatje zeg :)


http://i47.photobucket.com/albums/f192/marc_odijk/Onzin/hereare.jpg

en qua blues amp, max budget 1500..
tja, ik neem aan dat je een combo zoekt ?
ik zou voor die prijs inderdaad naar Fenders kijken..
is zo'n Blues Deville niks ? naar het schijnt is Mike Landau er erg blij mee live... hij is dan misschien geen 'echte bluesman', maar heeft wel erg fraaie toon die op z'n minste 'bluesy' genoemd kan worden..

de lekkerste bluestoon die ik zelf heb meegemaakt, kwam uit een Egnater TOL50 combo.. qua uiterlijk een beetje AC30 achtig, maar met een strat erin ging het van hoppetee-blues...!

blues is sowieso tricky, SRV, Clapton, BB... allemaal andere voorkeuren..

Gary Moore = synoniem aan Marshall toch?

Een andere optie voor jou zijn misschien Victoria-amps, beetje boutique Fender kloon en ook al vanaf een dikke 1000 euro te koop..

ieme
22 oktober 2008, 18:39
Kijk ik koop ook veel, heel veel, maar verkoop t dan niet binnen een week.....

Nocki
22 oktober 2008, 18:43
Nock, koop mijn Fandango combo maar, heb je de moderne Rake....in combo vorm.

Zou ik best willen hoor. hij klinkt goed.


Kijk ik koop ook veel, heel veel, maar verkoop t dan niet binnen een week.....

:) deze heb ik via inruil gekregen.
En wat een ander doet hoef ik niet te doen... Het enige wat gedaan moet worden is die Rivera kopen!

ieme
22 oktober 2008, 18:44
En wat een ander doet hoef ik niet te doen... Het enige wat gedaan moet worden is die Rivera kopen!

weet ik wel nocki! bedoel t ook niet verkeerd! hoe is t met de kleine?

Nielsje
22 oktober 2008, 18:57
hoe is t met de kleine?

verkocht waarschijnlijk, geluid was niet wat 'ie zocht :D

ieme
22 oktober 2008, 18:58
verkocht waarschijnlijk, geluid was niet wat 'ie zocht :D

of geruild.....

Nocki
22 oktober 2008, 19:07
hihi.

Het gaat goed met de kleine. Hij is net onderweg naar zn bedje... Kan pappa nog even iedereen gek maken op het forum...

AART
22 oktober 2008, 19:11
verkocht waarschijnlijk, geluid was niet wat 'ie zocht :D


OMGLOLROFFELDEBOFFEL:seriousf:

ieme
22 oktober 2008, 19:20
Kan pappa nog even iedereen gek maken op het forum...

bespaar jezelf de moeite...

Nocki
22 oktober 2008, 19:28
Zullen we weer on topic gaan? Wel zo leuk voor de TS.

Check Youtube eens. Ik luister vaak naar clips. Ondanks dat het neit zo goed klinkt hoor je wel het karakter. Door youtube heb ik ook de uitstap durven maken naar andere amps die ik voorheen niet kon. Bepaalde dingen ga je herkennen in zo'n filmpje. Je moet het kaf van het koren scheiden natuurlijk want er is ook een hoop slechts te vinden maar veel is er wel te vinden. Zonder Youtube zou ik nooit de Egnater en CAE hebben leren kennen.

ieme
22 oktober 2008, 19:32
Wel zo leuk voor de TS.

Tube screamer?

Nocki
22 oktober 2008, 19:36
Topic Starter maar een Tube Screamer is ook een goede tip voor m! :)

ieme
22 oktober 2008, 19:39
zucht........

marc_o
23 oktober 2008, 09:51
On-topic dan maar weer.

Goede bluesamps, nou, die zijn er natuurlijk genoeg.....zeker voor € 1500,-
De laatste tijd kijk ik er ook wel meer naar en ben erg gecharmeerd van een Fender Bassman RI, dan de kanalen doorlussen en dan heb je naar mijn mening een erg goed authentiek geluid. Welke versterker ik ook erg goed vind is de nieuwe (nou ja) Laney Lionheartserie, waarbij je kunt kiezen uit een 4 keer 10 combo of een top met 2 keer 12, beide geweldig, doen het erg goed met pedalen en zijn zonder meer prachtig om te zien.


Voor de iets kleinere beurs zul je een prima verassing vinden in bijvoorbeeld een Peavey Deltablues, en dan bij voorkeur de 15" speaker versie.

Afijn, voor € 1500 kun je heel wat pret in huis halen.

iWishmaster
23 oktober 2008, 11:31
tja. via inruil gekregen. Dacht dat het wel wat voor me was maar ik zoek toch iets moderners. vandaar dat ie weer weg mag...
Je hebt mail over je Rake Nocki ... Misschien wel iets voor mij ...

Bram78
23 oktober 2008, 12:24
zucht........

Steun...

Letterlijk en figuurlijk!
Ik volg het ook niet meer... Dit heet geen GAS meer maar een spastische darm...: de spullen gaan er net zo hard uit als dat ze er in komen... :???:

marc_o
23 oktober 2008, 13:26
Tja, maar wat de meesten niet weten is dat al dat GAS helemaal niet zo makkelijk is....toch een beetje darmprobleem zoals hiervoor al werd gemeld.
Onze Nocki zegt wel dat hij beddenverkoper is, maar feitelijk is hij burgemeester van een dorp, wat helemaal blij is met zijn komst, en dorp.....vol met GAS-slachtoffers.....een dorp waar hij zich fijn voelt, vrij voelt, thuisvoelt...


http://i47.photobucket.com/albums/f192/marc_odijk/Onzin/ANUS.jpg

Nocki
23 oktober 2008, 13:34
http://img247.imageshack.us/img247/6493/gnwr8.jpg

ieme
23 oktober 2008, 16:40
wat een slechte grappen....

eggen_h
23 oktober 2008, 17:34
WTF!!!!!

NU ben ik er klaar mee Nocki, als je zelfs al een Rivera Rake te koop zet, na alle troep die je al bespeeld hebt, dan lijkt het me niet meer dan normaal dat jij geen tips meer geeft over gitaargeluiden, versterkertips of wat dan ook!!!

Ik heb een prima oplossing voor jouw problemen; De Audiciën, je bent namelijk doof!!!

das klare taal haha, krijg ik nu ook op me flikker? :sneaky:

Nocki
23 oktober 2008, 17:40
Wie weet :)
Mooie versterker de rake. En er is best veel vraag naar!

Nielsje
23 oktober 2008, 17:41
Wie weet :)
Mooie versterker de rake. En er is best veel vraag naar!

Ik zou snel de vraagprijs opschroeven! :D

Mitch
23 oktober 2008, 17:52
Nocki, hoe krijg je het voor elkaar. Je hebt 'm niet eens in je sig staan en het gaat al drie pagina's over de Rake die je te koop hebt staan. Is dat diezelfde die je eerst voor 900 en nu voor 1000E op GItaarmarkt hebt staan?
Dat aanstaande bieders van Gitaarnet alvast weten waar ze kunnen beginnen met bieden om door een mede forumlid geen oor aangenaaid te worden.

Maar goed, on topic: een rauwe blues amp met budget tot 1500E... veel mogelijkheden hoor. Je zou zelfs naar een JMP kunnen kijken en in tegenstelling tot gebruikelijk de low input kunnen gebruiken, hele lekkere blues sound, maar net zo goed een AC30CC2x met de kanalen doorgelust, ook prima bluessound. Ik zou even aangeven in welke hoek je het ongeveer wil zoeken qua sound want je budget is best breed.

Nocki
23 oktober 2008, 17:55
Wat ouwehoer je nou man... ik heb helemaal geen Rivera te koop staan. :)

Dirk_Hendrik
23 oktober 2008, 18:13
Wat ouwehoer je nou man... ik heb helemaal geen Rivera te koop staan. :)

En het is je geraden ook.

Een Rivera te koop zetten. Zoooo not done. En dat geld ook voor die sukkel uit Schiedam :sneaky:

Nocki
23 oktober 2008, 18:15
Ja man! niet normaal. Een Rivera te koop zetten. hoe kan je! Ei!

Dirk_Hendrik
23 oktober 2008, 18:16
Ik zou snel de vraagprijs opschroeven! :D
..

niet echt.
Ik betaalde een jaar of 5 geleden 700 voor m'n Rake reverb. Ik heb ze daarna alléén maar met hogere prijzen en eindeloos leuren gezien. Trefwoord: Vinni ;)

Dirk_Hendrik
23 oktober 2008, 18:17
Ja man! niet normaal. Een Rivera te koop zetten. hoe kan je! Ei!

Maar dat doe jij toch niet. Jij Nocki'd. Da's een forumwerkwoord aan het worden. :seriousf:

Nocki
23 oktober 2008, 18:19
Nee. Klopt. Ik doe dat niet. Ik heb zelfs geen Rivera amp. Ik ben gewoon helemaal clean...

eggen_h
23 oktober 2008, 18:24
pfff. wat een onzin, ik verkoop wat ik wil verkopen, dat is mijn eigen pakkie an toch?

de enige reden waarom je een rivera in de verkoop mag zetten is omdat je het geluid iets te amerikaans vind voor je eigen stijl, en dat is bij mij dus zo..

hele lekkere versterker, maar ik ben gewoon zoekende...

Nocki
23 oktober 2008, 18:25
pfff. wat een onzin, ik verkoop wat ik wil verkopen, dat is mijn eigen pakkie an toch?

de enige reden waarom je een rivera in de verkoop mag zetten is omdat je het geluid iets te amerikaans vind voor je eigen stijl, en dat is bij mij dus zo..

hele lekkere versterker, maar ik ben gewoon zoekende...


Je hebt helemaal gelijk hoor.

http://img371.imageshack.us/img371/2947/gasdn9.jpg

Nielsje
23 oktober 2008, 18:36
pfff. wat een onzin, ik verkoop wat ik wil verkopen, dat is mijn eigen pakkie an toch? de enige reden waarom je een rivera in de verkoop mag zetten is omdat je het geluid iets te amerikaans vind voor je eigen stijl, en dat is bij mij dus zo..
hele lekkere versterker, maar ik ben gewoon zoekende...

Kerel, voel je niet zo aangevallen. Het ging hier om Nocki, die alles wat 'ie koopt binnen 2 dagen verkoopt. En blijkbaar heeft 'ie z'n Rake net verkocht, maar die had 'ie wel degelijk eerst voor 900, en later voor 1000 op gitaarmarkt staan.

Er zijn overigens wel meerdere forumleden die versterkers 'snel' doorverkopen, de verkoopprijs opschroeven, en dit dan verklaren als zijnde 'marktwerking' (en wat smoesjes d'r bij..)


Overigens heeft Ieme in het verleden ook veel spullen verkocht, maar ik doel niet op hem.. Wél op iemand die overigens een Vox te koop heeft staan.

Nocki
23 oktober 2008, 18:39
Hoi, Helemaal schuldig. Eerst stond ie voor 1000, daarna voor 900 en daarna weer voor 1000. Klopt helemaal. Hij was snel weg. Ik heb ze bij anderen weg zien gaan voor 950,-.

Ik kan me nog een preamp herrineren die ik had waar ik ook van beschuldigt werd dat ik zoveel vroeg... Toen ik vertelde waarvoor die was weggegaan was weer iedereen boos dat ze dat wel hadden willen weten. Zo gaat dat op de markt. Vraagprijs is niet direct wat je ervoor wilt hebben. Vaak is er wel wat mogelijk hoor...

Nielsje
23 oktober 2008, 18:49
Het maakt mij persoonlijk ook niet zoveel uit wat je ervoor vraagt, en ik snap ook wel het idee achter een vraagprijs. Wat ik wel een beetje typisch vind is dat je het ene moment iets helemaal geweldig vindt, maar het andere moment weer verkoopt omdat het 'je ding' niet is. Tja, maar waarom koop je het dan, en ben je er dan zo enthousiast over? Ik ga dan altijd ff achter m'n oren krabben, en vervolgens komen d'r wat vragen op over de 'betrouwbaarheid' van je mening, als ik het zo mag formuleren.

Je nieuwste aanwinst is volgens mij een dunlop rack wah, waar je helemaal lirisch over bent. Tja, als ik dat dan zo lees, en ik weet hoe lang je gemiddeld met een pedaal of versterker doet, dan geloof ik al niet meer zo in't feit dat 'ie geweldig is etc.

Marc zei dat je doof was: Zo wil ik het niet formuleren, maar ik vraag me soms toch wel af of je wel weet wat je zoekt.

Nocki
23 oktober 2008, 18:56
Het maakt mij persoonlijk ook niet zoveel uit wat je ervoor vraagt, en ik snap ook wel het idee achter een vraagprijs. Wat ik wel een beetje typisch vind is dat je het ene moment iets helemaal geweldig vindt, maar het andere moment weer verkoopt omdat het 'je ding' niet is. Tja, maar waarom koop je het dan, en ben je er dan zo enthousiast over? Ik ga dan altijd ff achter m'n oren krabben, en vervolgens komen d'r wat vragen op over de 'betrouwbaarheid' van je mening, als ik het zo mag formuleren.

Je nieuwste aanwinst is volgens mij een dunlop rack wah, waar je helemaal lirisch over bent. Tja, als ik dat dan zo lees, en ik weet hoe lang je gemiddeld met een pedaal of versterker doet, dan geloof ik al niet meer zo in't feit dat 'ie geweldig is etc.

Marc zei dat je doof was: Zo wil ik het niet formuleren, maar ik vraag me soms toch wel af of je wel weet wat je zoekt.


Ik begrijp je oordeeel zeker. Is gebaseerd op te weinig info. Aan de ene kant heb ik de spullen waar ik op speel. en aan de andere kant de spullen die ik gebruik om te rommelen.
Ik heb een amp in de kerk staan, een compleet rack voor bepaalde projecten en een pedalboardje gewoon omdat ik het leuk vindt om mee te rommelen.

Als ik hier iets post over mn rack en daar over mn pedalboard lijkt het dat alles steeds afwissel. Het klopt dat ik eerst de Egnater had en dat die goed was. Toen kreeg ik de CAE die beter is. Egnater ga ik dan niet houden omdat ie goed is. De egnater kon ik ruilen tegen de Rivera. Ik dacht dat de Rivera beter in de markt zou liggen. Rivera is goed maar niet mijn sound. Ik vertel altijd eerlijk wat ik persoonlijk vindt van een amp maar nooit dat het een blijverdje is. HEb ik alleen nog maar prive tegen iemand gezegd over de Mark Iv (3 jaar gehad) en de cae die ik nu nog maar een maand of 3 heb. Zeker niet.
Als mijn oordeel niet geloofwaardig is omdat ik veel afwissel mag je dat vinden. Dat ik een CAE met een Triaxis en een Roadster met een Mark Iv kan vergelijken is iets wat niet veel mensen kunnen.
Ik klink al 8 jaar hetzelfde en heb al van alles gehad. Ik vind het leuk om te doen en mijn grootste hobby is het proberen en doen met zo'n amp.

Bram78
23 oktober 2008, 20:22
Ik begrijp je oordeeel zeker. Is gebaseerd op te weinig info. Aan de ene kant heb ik de spullen waar ik op speel. en aan de andere kant de spullen die ik gebruik om te rommelen.
Ik heb een amp in de kerk staan, een compleet rack voor bepaalde projecten en een pedalboardje gewoon omdat ik het leuk vindt om mee te rommelen.

Als ik hier iets post over mn rack en daar over mn pedalboard lijkt het dat alles steeds afwissel. Het klopt dat ik eerst de Egnater had en dat die goed was. Toen kreeg ik de CAE die beter is. Egnater ga ik dan niet houden omdat ie goed is. De egnater kon ik ruilen tegen de Rivera. Ik dacht dat de Rivera beter in de markt zou liggen. Rivera is goed maar niet mijn sound. Ik vertel altijd eerlijk wat ik persoonlijk vindt van een amp maar nooit dat het een blijverdje is. HEb ik alleen nog maar prive tegen iemand gezegd over de Mark Iv (3 jaar gehad) en de cae die ik nu nog maar een maand of 3 heb. Zeker niet.
Als mijn oordeel niet geloofwaardig is omdat ik veel afwissel mag je dat vinden. Dat ik een CAE met een Triaxis en een Roadster met een Mark Iv kan vergelijken is iets wat niet veel mensen kunnen.
Ik klink al 8 jaar hetzelfde en heb al van alles gehad. Ik vind het leuk om te doen en mijn grootste hobby is het proberen en doen met zo'n amp.

Ik wil geen lul zijn maar... Als je zegt dat het LIJKT alsof je steeds wisselt ga je scheef. Volgens mij had je je 10 he rack net verkocht toen je alweer aan het rack moest terwijl je over aan het stappen was naar 4x12 plus top. Tijden op zoek naar een marshall buikkast, nu speel je weer over 2 1x12's. In je vorige rack had je de ene na de andere pre-amp, fx-processor, dan weer 2 intellifexen, dan weer tc electronic. Vervolgens knutsel je eigenhandig een ruimteschip van een midicontroller omdat je 300 cc's en pc's nodig hebt, dan zit er weer een racklade met pedals in je rack, dan staan ze weer op gitaarmarkt. Je zat vol ongeduld te zoeken naar EEN preamp want er kwam er maar geen los, toen heb je die GP-3 preamp ook gedurende 2,5 scheet gehad, een carvin Quad, toen kwam er de egnater, helemaal geweldig...Nu heb je weer een strat nodig, het houdt niet op...
En ik geef gelijk toe dat er slechts weinigen zijn die vergelijkingen kunnen maken tussen al die dure gear. Maar de tijd die jij gemiddeld met een apparaat doorbrengt is per definitie veel te kort om het goed te leren kennen! Dus wat is de diepgang van die vergelijking? en als je dan zegt dat je al acht jaar hetzelfde klinkt zeg ik: waste of money and time!!!!! Dan had je het net zo goed bij je marshall valvestate kunnen houden...
Sorry voor mijn minder vriendelijke post maar als je eens in de historie zoekt van dit forum kom je tot volgens mij 2003 posts tegen die PRECIES dezelfde strekking hebben als de huidige posts van jou. Het gaat altijd om jouw 'zoektocht naar jouw geluid'. Maar goed, als je al acht jaar hetzelfde klinkt gaat er iets gruwelijk mis.
En voor mensen die serieus met hun muziek en hun gear omgaan kan het best storend zijn om dit telkens te moeten aanschouwen.

Just my two cents...

Nocki
23 oktober 2008, 20:55
Je hebt gelijk!















Je wilt geen lul zijn. hihi :)

Einzeln
23 oktober 2008, 21:05
Ik wou dat ik de mogelijkheid had om te Nockiën. Gewoon een poosje proberen en weer op zoek naar iets nieuws. In de liefde noemen ze het seriële monogamie. Wij noemen het Nockiën.

Nitefly7
23 oktober 2008, 21:57
.... 10 he rack ... aan het rack ... naar 4x12 plus top. ... een marshall buikkast, ... over 2 1x12's. In je vorige rack had j... andere pre-amp, fx-processor, dan weer 2 intellifexen, dan weer tc electronic. ... midicontroller omdat je 300 cc's en pc's ... racklade met pedals in je rack, ... . J... EEN preamp w... GP-3 preamp o... 2,5 ... carvin Quad,... de egnater, ... ...Nu heb je weer een strat nodig, het houdt niet op...
... n maken tussen al die dure gear. M... s de diepgang van die vergelijking? en als je dan zegt dat je al acht jaar hetzelfde klinkt zeg ik: waste of money and time!!!!! D... marshall valvestate kunnen houden...
S... j 2003 posts ... om jouw 'zoektocht naar jouw geluid'. ...
En voor mensen die serieus met hun muziek en hun gear omgaan kan het best storend zijn om dit telkens te moeten aanschouwen.

Just my two cents...
if you know it this well, you care too much ;)

maar het is wel even een flinke tonequest zeg, misschien is 'Nocki' een leuke bijnaam voor Eric Johnson als hij meer blues-street-cred wil krijgen
Blind Lemon Jackson, Eric Nocki Johnson !

ik ben de afgelopen 8 jaar vanwege geldtechnische redenen maar 1x van amp geswitch'd (Koch Multitone 2x12 + Nederlandse Spoorwegen = dolle pret...)
en 8000x van effecten/modellers..

het besef dat ik (op de Messe, op Custom Shop Strats, Egnaters, Supernova's en Cavins) steeds als mezelf blijf klinken heeft me m'n 'budget' laten bijstellen.. en mijn wensen..
Gitaren bovengrens 1000 euro, amps idem
effecten eerste max 200, nu nog 100 ; max. aantal pedalen per keer; 5+tuner+wah
en natuurlijk een soort 'wittebroodsweken': toch wel een paar weken, liefst maanden proberen..
en dan verkopen als het me echt niet ligt, of als ik er echt een heel goede prijs voor kan krijgen..

toch denk ik dat als ik kon Nocki'en, dat misschien ook wel kon doen..

maar waarschijnlijk zou ik een
-MarkIV combo,
evt. Fender Princeton/Champ,
G-Force,
Henriksen combo,
7string solidbody,
Suhr Pro Series s2/Zelfbouwstrat en
(7string) hollowbody halen .

.. en dan weer gitaarlessen nemen..

voorlopig vind ik mijn Studiotone + surfplank + snijplank echter een ideaal compromis tussen draagbaarheid en toon..
voor de dingen die ik doe, en dat ligt toch wel ver uit elkaar, haal ik hier alle sounds uit die ik in mijn hoofd heb..
... ook al klinken die dan eigenlijk door vrijwel alle apparatuur die ik (ooit) gebruik, hetzelfde..

Nocki heeft me wel doen inzien dat gear vs. spel relatief blijft, en heeft me wel 'tevredener' gemaakt met mijn bescheiden setje..



.... en ik heb zijn Replifex voor 'n best wel prima deal kunnen ruilen voor een Lexicon MPX-g2 + R1-floorboard... :listen:

on-topic: ik ken de Blues Junior niet, maar als je iets handzaams wilt, dan is een EL84 zoals 'de' ('mijn' ) Studiotone ook een erg fijne amp.. niet super veel headroom, maar gewoon wel een zeer prima amp.. en anders, zoals ik al aangaf, de Blues Deville (4x10) die laatste tijd erg vaak langskomen..

misschien idee voor jou Nocki, als je geluid toch altijd als 'jezelf' klinkt; een 'klassieke what you play is what you get'-setup:

Bassman 4x10-variatie + Strat-variatie ?
Blues Deville + Suhr Pro Series s2 (+ kabel natuurlijk)

en als dat niks is, is er nog wel plek op een gitaarrek/gitaar-zitbank in het Zuiden des landes.. !

Nocki
23 oktober 2008, 22:02
En zo heb jij ook leren nockien... Heel goed. Ik had nog steeds op een oude jcm800 en een hagstrom gespeeld als ik nooit was gaan rommelen met de gear.
Het totaal geinvesteerde bedrag in mn gear bedraagtongeveer 2500,-. De rest van wat ik heb kom dus uit dat rommelen met de gear...
Ik hoor vaak ventjes klagen dat ze maar 16 zijn of arme student zijn. In principe heb ik er ook geen geld voor om dit allemaal te doen...

eggen_h
24 oktober 2008, 00:04
wat lijkt jullie een 'goede' prijs voor een in nieuwstaat verkerende rivera rake dan? gezien de nieuwprijs 1400 E bedraagt vind ik 950 inclusief een goeie flightcase geen verkeerde prijs eigenlijk..

Nitefly7
24 oktober 2008, 00:42
En zo heb jij ook leren nockien... Heel goed. Ik had nog steeds op een oude jcm800 en een hagstrom gespeeld als ik nooit was gaan rommelen met de gear.
Het totaal geinvesteerde bedrag in mn gear bedraagtongeveer 2500,-. De rest van wat ik heb kom dus uit dat rommelen met de gear...
Ik hoor vaak ventjes klagen dat ze maar 16 zijn of arme student zijn. In principe heb ik er ook geen geld voor om dit allemaal te doen...

2500,- ??
speel je dan air guitar ?

ik ben geen arme student, maar als mensen een 10tje o.i.d. van de prijs willen afhalen, ben ik wel weer een Nederlandse student.. ;)

en ik klaag nog niet, behalve dan heel af en toe de -tigste keer Nick & Simon-single die door de muur die tussen mij en de buurman schalt...
tijd om Studiotone aan te sluiten op zo'n ISP Vector Subwooferkast en een 4x12 die tegen de muur aan staat... alleen voor thuis natuurlijk!


anyhoo... Nock on! :gitarist:

marc_o
24 oktober 2008, 11:56
Ach, eigenlijk is het ook allemaal erg vermakelijk, en de "aanvallen" die ik onze Nockster toedien zijn gebaseerd op de persoonlijke relatie die ik heb met onze wisselvrind, dus neem ze met een korreltje zout of twee.

Nock on!!!