PDA

View Full Version : Barst in laklaag



Manuvdv
22 oktober 2008, 07:09
Als er in de laklaag als gevolg van temperatuursverschillen een barst is gekomen, is het dan mogelijk dat deze na enige tijd verder gaat barsten?
Of misschien andere nadelen? Of ga ik hier helemaal geen last van hebben.

Dit is de barst in kwestie:

http://users.telenet.be/heartworkmetal1/NTII4.JPG

Orpheo
22 oktober 2008, 07:58
bedoel je die lijn bij de cutout? dat lijkt meer een slijtageplek dan een crack in de lak...

Rutger
22 oktober 2008, 09:07
Meestal blijft het hierbij. t Is jammer maar t heeft verder geen nadelen, anders dan dat je gitaar er gebruikt uitziet.

Ik denk altijd maar: de lak zit er met name ter bescherming van het hout, dus de lak is bedoeld om krassen en barsten te krijgen.

Deze crack loopt trouwens nog mooi langs de binding, dus waarschijnlijk ben jij de enige die het ziet.

omni
22 oktober 2008, 12:02
Er is natuurlijk een reden dat dit vaak juist bij de binding gebeurt. Bindings zijn gemaakt van kunststof en gitaren van hout, die zetten nou eenmaal niet op dezelfde manier uit. Anders dan voorzichtig zijn met warm en koud kan je hier niets aan doen. Dit is zeg maar een relic in wording ;)

Manuvdv
22 oktober 2008, 13:17
bedoel je die lijn bij de cutout? dat lijkt meer een slijtageplek dan een crack in de lak...
Die lijn vlakbij de binding ja. Is wel degelijk een barst in de lak hoor, bij verzending was ie er nog niet en bij aankomst wel. De gitaar is overigens nog maar een half jaartje geleden nieuw gekocht, dus slijtage lijkt me sterk!

Hij loopt inderdaad mooi gelijk met de binding, en je ziet er zo goed als niets van wanneer je het niet weet. Ik vroeg me gewoon af of dit nog gevolgen zou kunnen hebben, maar dat is dus blijkbaar niet het geval. Mooi zo, bedankt!

orreltak
22 oktober 2008, 16:01
na een half jaartje hoort dit nog niet te gebeuren.
weet niet of je plank onder exreme temperatuurverschillen heeft gelijdt maar dan nog is dit raar

blimb
22 oktober 2008, 16:19
hmmm .. volgens mij is je gitaar kapot. En moet je een nieuwe kopen..

jimihattricks
22 oktober 2008, 16:37
is dit btw een esp of een ltd..?

Manuvdv
22 oktober 2008, 16:52
na een half jaartje hoort dit nog niet te gebeuren.
weet niet of je plank onder exreme temperatuurverschillen heeft gelijdt maar dan nog is dit raar
Shipping, kan er wel inkomen dat dit gebeurt. Komt wel vaker voor... Wie weet waar heeft ie gezeten.

Is een ESP trouwens, geen LTD.

Wiellem
9 november 2008, 12:22
Topic bump.

Ik heb een kras achterop mijn LP Studio zitten die e afgelopen weken groter/zichtbaarder geworden lijkt te zijn.

Wat was ook alweer de remedie tegen groeten van krassen bij een nitrolaklaag? (irritante search functie laat me niks nuttigs vinden)

jasper159
9 november 2008, 12:36
Geen riem dragen?

Wiellem
9 november 2008, 13:13
Geen riem dragen?

Nee het zit net achter de hals op de body, die riemkrassen gaan niet door de lak maar die ene wel.