PDA

View Full Version : Vraagje over snaren



Markvw
21 oktober 2008, 22:26
Hallo,

Ik heb een western gitaar van het merk Red Hill, ik heb deze gekocht
bij de Music Store in Keulen ( een maandje of 3 geleden ). Nu is het
zo dat de snaren op deze gitaar heel stijf zijn.
Mijn vraag is of er een manier is om de snaren iets soepeler te krijgen,
want als ik nu akkoorden speel, dan klinkt het meestal voor geen meter.
Ik speel nu ongeveer een half jaar gitaar en heb de basis akkoorden
redelijk onder de knie. Maar op deze gitaar wil het dus nog niet echt
lukken ( ik speel vooral op electrisch momenteel ).

Heeft iemand tips?

alexandra
21 oktober 2008, 22:55
Is het rekken niet gewoon een kwestie van veel spelen? (tenminste bij mij wel :confused: bijvoorbeeld met bending, worden de snaren steeds meer erop ingesteld hoe langer ik speel)
En als je zelf zegt dat het voor geen meter klinkt lijkt het me misschien handig om op zoek gaan naar andere soort snaren lijkt me... :chicken:

--=HANS=--
22 oktober 2008, 08:28
Bij de toon die je snaren maken hoort nu eenmaal een bepaalde snaarspanning. Ik ben bang dat je er gewoon aan moet wennen. Ik weet niet wat voor een setje er nu op ligt maar als dat bijv. een setje 0.12 is zou je een setje 0.11 kunnen proberen al zal dat ook consequenties voor het geluid hebben.
Op een elektrische gitaar zitten in de regel dunnere snaren dus vandaar dat je dat als makkelijker ervaart. Ik heb het andersom gehad, ik speel eigenlijk alleen maar akoestisch en daar staan mijn handen naar. Toen ik voor het eerst op een elektrische gitaar speelde vloog ik constant uit de bocht:)

Succes ermee!

freekick
22 oktober 2008, 10:14
Soepele snaren die ik gebruik zijn;
Martin FX en Thomastik-plectrum.
En dan 0.11. scheelt een stuk.

Markvw
22 oktober 2008, 10:51
Bedankt voor de tips, denk dat ik maar eens nieuwe snaren moet gaan halen
dan.

Spores
23 oktober 2008, 16:47
Tis natuurlijk ook zo dat naarmate je snaren ouder worden de rek er steeds meer uit is, daar worden ze ook gigantisch stijf van.
Dus idd, ff een nieuw setje scoren ;)