PDA

View Full Version : Bach Les Paul importeren



KamikazaGuitar
21 oktober 2008, 21:26
In plaats van het topic van iemand anders te kidnappen, zal ik dit keer maar een eigen topic starten;

zoals sommigen van jullie misschien nog weten, ben ik al een tijdje op zoek naar een Les Paul die wat beter is dan Epiphone, maar toch in die prijsklasse ligt. Nou kwam ik uit op Bach, wat relatief goede kwaliteit zou zijn.

Het gaat me om dit exemplaar: http://www.bachmusik.com/en/p100936/bach-pl-03-as/

http://www.bachmusik.com/system/media/products/PL-03%20AS%20DE.jpg

Omdat ik nogal veel vragen heb, is het denk ik overzichtelijker ze maar in een rijtje ze zetten:

- Misschien een beetje voorspelbaar, maar kan iemand een uitspraak doen over de kwaliteit hiervan?
- Hoe groot is de kans dat er iets mis gaat met versturen, en hoe groot is het probleem dan?
- Ik ben gewend aan een dun halsje van m'n BC Rich; ik heb in een oud topic over deze gitaar gelezen dat die Bach een dikke hals had, wen je hier (snel) aan?
- Zijn er nog alternatieven in deze prijsklasse? (eis is wel dat ze nog typische les paul looks vertonen, Hagstrom ed is gewoon niet mijn smaak)
- Nog andere dingen die ik moet weten mbt. tot importeren, zoals bijvoorbeeld eerst een foto vragen van de specifieke gitaar waar het om gaat?

Alvast bedankt ;)

hesse
21 oktober 2008, 21:42
Ik vrees een beetje dat je altijd een dikke hals gaat hebben bij een les paul-namaak. Wat niet erg is, je went snel en als je nog op je bc blijft spelen, dan ga je op de duur gewoon je hand zetten naar de gitaar waar je op speelt.
Nu vind ik wel dat als je een Bach gitaar laat overkomen dat je ook ineens moet gaan kijken voor een Hayden-versterker. Die zijn ook in de lagere prijsklassen te vinden. Jammer dat de naam niet correct is, maar kom... Als je het echt zou doen dan moet je es zeggen wat je van de versterker vindt:) Ik ben er een beke benieuwd naar (naar de blonde-series of de peacemakers)

KamikazaGuitar
21 oktober 2008, 21:47
Okee, als je zegt dat dat uiteindelijk wel went maak ik mee daar geen zorgen meer over, heb er sowieso niet echt last van oid.

En ik zal eens zoeken naar dat merk :satisfie:

KamikazaGuitar
21 oktober 2008, 21:51
Nu die ik die amps zie, durf ik bijna niet te zeggen dat ik zelf op een 60 watt fame speel van 120 euro :chicken:

Ze zien er wel erg mooi uit! Wat is trouwens precies de relatie tussen Hayden en Bach?

Edit: en ze klinken ook zeker goed, net even op youtube gekeken!

Gjalt
21 oktober 2008, 22:02
ze komen beide uit de barok :D

pueblo
21 oktober 2008, 22:18
ze komen beide uit de barok :D
en ze zijn beiden dood

macwilliams
22 oktober 2008, 00:17
Ben vanhoof heeft een witte custom van bach.

ben vanhoof
22 oktober 2008, 00:20
Ik heb zo'n Bach thuis staan, een witte lp. De hals is idd vrij dik maar speelt errg vlotjes en voelt veel solider aan dan de hals van een epiphone lp custom die ik eens eventjes in huis had. De pickups die erin zitten zijn beter dan die van n epiphone, ivm gibson weet ik niet want ik heb nog geen gibson door mijn rig gehoord. Heel goed voor rock en hardrock stuff, maar omdat ik graag met heel hete pickups speel heb ik de brug vervangen door een dimarzio x2n. Hiervoor heb ik wel wat moeten inboeten op gebied van rock, vooral met beide pickups op een crunch soundje.

Ik heb de gitaar met koffer laten overkomen en heb geen problemen ondervonden, de gitaar zat in de koffer en de koffer zelf zat onder de mouche in een kartonnen doos.

http://i185.photobucket.com/albums/x218/benvanhoof/DSCN3401.jpg

ACSlater
22 oktober 2008, 06:32
Ik heb zelf ook bijna één geďmporteerd maar er uiteindelijk van af gezien omdat ik had gehoord dat de goedkope Bach LP's van het niveau Epiphone waren. Misschien ietsjes beter maar niet veel en dat vind ik niet goed genoeg. De duurdere LP's zijn wel van goeie kwaliteit die misschien de vergelijking met een Gibson kunnen doorstaan.

macwilliams
22 oktober 2008, 07:03
Ik heb zo'n Bach thuis staan, een witte lp. De hals is idd vrij dik maar speelt errg vlotjes en voelt veel solider aan dan de hals van een epiphone lp custom die ik eens eventjes in huis had. De pickups die erin zitten zijn beter dan die van n epiphone, ivm gibson weet ik niet want ik heb nog geen gibson door mijn rig gehoord. Heel goed voor rock en hardrock stuff, maar omdat ik graag met heel hete pickups speel heb ik de brug vervangen door een dimarzio x2n. Hiervoor heb ik wel wat moeten inboeten op gebied van rock, vooral met beide pickups op een crunch soundje.

Ik heb de gitaar met koffer laten overkomen en heb geen problemen ondervonden, de gitaar zat in de koffer en de koffer zelf zat onder de mouche in een kartonnen doos.

http://i185.photobucket.com/albums/x218/benvanhoof/DSCN3401.jpg

Is niet echt Rock'nRoll zo'n tray iced tea op de achtergrond:hippie:

KamikazaGuitar
22 oktober 2008, 10:26
De sound zoals jij 'm beschrijft spreekt me wel aan :satisfie:

Oh en ik had nog een vraagje, jij had 'm in zo'n 'krokodillenleer' koffer gekregen, toch? Móet je er een koffer bij kiezen (of is dit sterk aan te raden) ivm transport? Want ik betaal eigenlijk liever niet voor zo'n koffer aangezien ik die toch meteen zou vervangen..

Bernardduur
22 oktober 2008, 10:30
Ik wil alleen maar toevoegen dat mn ES335 van Bach een heerlijke gitaar is!

Rutger
22 oktober 2008, 10:56
Ja, k heb op een Tele en een ES335 van Bach gespeeld, beide erg interessante gitaren!

Ze maken echt al hun gitaren van mahonie, dus ook die tele. Ding had dus wel een heel eigen sound, behoorlijk warm voor een Tele :)

Voor t geld moet je niet laten in elk geval.

KamikazaGuitar
22 oktober 2008, 11:00
Als ik dit zo hoor, denk ik dat ik het nog even aan m'n gitaarleraar vraag straks, en als die ook positief is, dan koop ik 'm maar gewoon; het enige wat ik wel jammer vind is dat ik hem niet eerst uit kan proberen, ben een beetje bang voor hoge kosten mocht er iets kapot zijn oid.

richwoodplayer
22 oktober 2008, 11:14
zit er geen garantie op dan?
als er iets stuk is zou het gratis gemaakt moeten worden. of als er wat stuk is zoals een onderdeeltje,die hoort dan gratis opgestuurd te worden.

KamikazaGuitar
22 oktober 2008, 11:30
Dat klopt, maar zou het niet kunnen zijn dat die 100 euro verzendkosten (heen en terug) dan deels in mijn rekening worden gebracht? Of als er niks stuk is, maar ik gewoon een (naar mijn inzien) slecht exemplaar heb, dan wordt het ook lastig. Maargoed, ik ga er maar van uit dat zoiets niet gebeurt.

richwoodplayer
22 oktober 2008, 12:02
verzendkosten is idd voor jouw rekening.
maar ik zou er maar vanuit gaan dat hij goed verpakt word opgestuurd ;)

KamikazaGuitar
22 oktober 2008, 12:20
Inderdaad, zullen ze wel goed verpakken.

Zo, nu naar gitaarles en even mening vragen :)

KamikazaGuitar
23 oktober 2008, 16:27
Ik heb het gevraagd, en een kennis van mijn gitaarleraar komt af en toe in de buurt van de Bach-winkel. Die zou dan eventueel een aantal exemplaren van het model dat ik wil kunnen testen, en dan van de beste vragen of ze die op de post willen doen. Zou wel mooi zijn als dat lukte :)

richwoodplayer
23 oktober 2008, 19:07
zeker!

maar kan hij de gitaar dan niet net zo goed zelf meenemen?
weet je zeker dat hij heel aankomt.

KamikazaGuitar
23 oktober 2008, 20:46
Volgens mij woonde diegene daar ergens in de buurt (of in aangrenzende landen), maar anders was dat inderdaad optie geweest.

Ik kan echt niet wachten trouwens, nog zo lang :dontgeti:

richwoodplayer
23 oktober 2008, 21:11
haha, ja dat kan ik me heel goed voorstellen!
ik moet nog werken tot february denk ik, of 1 maand langer voordat ik mijn gibson les paul standard faded of studio kan gaan uitzoeken!
dan ga ik eerst mailen naar de feedback of ze nog een faded tobacco hebben liggen, en anders bij rockpalaca vragen of ze voor mij de faded tobacco kunnen bestellen. en anders moet ik nog even verder zoeken naar een faded of het word toch een studio.:D

KamikazaGuitar
23 oktober 2008, 21:39
Nice :D

En oeff, da's pas lang wachten...

edit:

deze?

http://www.aofsound.fi/WebRoot/aofsound/Shops/aofsound/Products/Gib_00020/gib_lp_stand_fad_tb.jpg

Die is echt ontzettend mooi! Hoe veel kost zoiets ongeveer?

richwoodplayer
23 oktober 2008, 22:22
yess! die ja!

bij feedback is hij E 1379.- en bij rockpalace is hij E 1399.- dus ik kan kiezen:D
allee bij rockpalace staat er de honeyburst, dus dan moet ik even vragen of ze de tobacco ook kunnen bestellen, maar eerst kijken bij feedback :D

KamikazaGuitar
23 oktober 2008, 22:36
Na een paar keer bekijken vind ik het echt een van de mooiste les pauls die ik gezien heb :satisfie: Alles klopt iig, tot aan de zebra humbuckers toe!

richwoodplayer
23 oktober 2008, 22:40
haha, en hij is niet zo heel duur.
maar ik wil dus perse de tobacco, die is gewoon TE gaaf!

maar die bach LP ziet er ook niet verkeerd uit;)

KamikazaGuitar
23 oktober 2008, 22:42
helemaal met je eens :hippie:

en ik heb me onderhand echt blind gestaard op dat plaatje van die bach, nu wil ik 'm wel eens in het echt zien ;)

richwoodplayer
23 oktober 2008, 22:45
haha, ik wil de gibson ook wel in het echt zien. maar dan moet ik toch echt wachten tot ongeveer february:(

bassmart
23 oktober 2008, 23:23
Heej Richwoodplayer,
Die Gibson is echt zeker weten het wachten waard hoor! Ik heb er op een gespeeld in een muziekwinkel in Haarlem om het verschil studio/standard eens aan de tand te voelen, en ik moet zeggen die LP standard Faded echt boven de studio uit kwam. Al was het maar dat de Studio een beetje vlakker qua sound was, de Standard Faded leek meer dynamiek te hebben. De studio was trouwens ook ECHT niet slecht.. in tegendeel, maar de standard voelde wat fijner aan. Hij was lichter (is natuurlijk ook maar waar je van houdt) en had een dunnere hals (idem). Voor de rest waren allebij de gitaren echt geweldig hoor! :satisfie:

gr, Mart
EDIT: sorry voor de enorme off-topic

richwoodplayer
24 oktober 2008, 00:15
Heej Richwoodplayer,
Die Gibson is echt zeker weten het wachten waard hoor! Ik heb er op een gespeeld in een muziekwinkel in Haarlem om het verschil studio/standard eens aan de tand te voelen, en ik moet zeggen die LP standard Faded echt boven de studio uit kwam. Al was het maar dat de Studio een beetje vlakker qua sound was, de Standard Faded leek meer dynamiek te hebben. De studio was trouwens ook ECHT niet slecht.. in tegendeel, maar de standard voelde wat fijner aan. Hij was lichter (is natuurlijk ook maar waar je van houdt) en had een dunnere hals (idem). Voor de rest waren allebij de gitaren echt geweldig hoor! :satisfie:

gr, Mart
EDIT: sorry voor de enorme off-topic


maakt niet uit;)
alleen maar leuk om te weten:D
in welke winkel in haarlem precies?
dan kan ik daar ook nog gaan kijken of de gitaar er nog hangt, als ze bij feedback en rockpalace niet meer te krijgen zijn.
dus altijd handig voor back-up.
zou de gitaar erg graag willen hebben i.p.v de studio.
maar, genoeg over de gitaar die ik wil, ik steel namelijk een beetje het topic van de owner :D
dus terug naar bach les pauls!:satisfie:

macwilliams
24 oktober 2008, 06:52
Nou ik krijg ook steeds meer zin om zo'n witte bach custom erbij te halen om naast m'n zwarte te hangen. just for the looks zogezegd:rockon: