PDA

View Full Version : Arion SCH-1 volume drop



Nitefly7
21 oktober 2008, 20:33
hallo mensen (Dirk Hendrik .. ?)!

gister even weer een 'scriptie-pauze' genomen en mijn boardje zitten omgooien..
toen weer even lopen spelen en opeens viel me iets op: als ik alleen mijn SCH-1 (achterin de keten) aanzet, heb ik last van een volume drop..
als ik de 'tone' verder open draai, dan valt het mee...!

deze is me nooit echt opgevallen, omdat ik meestal mijn SHO-kloon aan laat staan en dan is er weinig volumeverschil (of vrijwel niets)

ik heb er in het begin wel last van gehad, maar tijdens repetities gebruik ik de SCH-1 vaak i.c.m. mijn SD-9 of SHO-kloon en merk ik dus nooit volume-verlies..

wat ik wel al heb gemerkt (of denk te merken) is dat mijn 'tone'-control invloed heeft op de waargenomen output verlies.. als ik 'm verder open zet, lijkt het volume minder af te nemen..

dit lijkt me geen probleem voor TB-oplossingen, want voor mijn oren mis ik (nog) niks als de Arion uit staat, mijn Ernie Ball pedaal vreet waarschijnlijk toch wel wat toon weg..
vreemde is dus dat de chorus net 'raar' doet als hij aan staat..

qua buffers valt het eigenlijk ook wel mee: RMC wah (TB)->SHO (TB)->SD-9(Buffer)->Pitchblack(TB)->Phase90(TB)->Arion->Ernie Ball pan/volume->DD-5 (Buffer)..

iemand die kan helpen aanwijzen wat de volumedrop veroorzaakt? het 'naar voren schuiven' zal niet veel uitmaken, lijkt me... of zou Arion direct na SD-9 verschil geven.. ?

en nog wat vragen:
- zou een mod/TB-mod toch verschil geven/ is deze mod alleen te doen met zo'n gekke 3PDT bovenop.. ?
- iemand die ervaring heeft met de mod tussen chorus/vibe (arion is dan wel mono..) ?
- iemand die weet hoe je de 'afgebroken knopjes' van tone e.d. kunt vervangen? zou er gewoon zo'n Fulltone-achtige knop op kunnen ?

Dirk_Hendrik
21 oktober 2008, 21:11
- is deze mod alleen te doen met zo'n gekke 3PDT bovenop.. ? Nee
- iemand die ervaring heeft met de mod tussen chorus/vibe (arion is dan wel mono..) ? Ja
- iemand die weet hoe je de 'afgebroken knopjes' van tone e.d. kunt vervangen? zou er gewoon zo'n Fulltone-achtige knop op kunnen ? volgens mij wel.

en de rest ga ik morgen naar kijken ;)

Nitefly7
21 oktober 2008, 21:16
Drie maal hoezee voor super Dirk :)

hoe werkt de mod dan zonder gekke switch? interne TB ?


- is deze mod alleen te doen met zo'n gekke 3PDT bovenop.. ? Nee
- iemand die ervaring heeft met de mod tussen chorus/vibe (arion is dan wel mono..) ? Ja
- iemand die weet hoe je de 'afgebroken knopjes' van tone e.d. kunt vervangen? zou er gewoon zo'n Fulltone-achtige knop op kunnen ? volgens mij wel.

en de rest ga ik morgen naar kijken ;)

Dirk_Hendrik
22 oktober 2008, 16:52
OK,
na stevig het schema door te hebben gestudeerd kan ik toch echt geen verklaring verzinnen dattie, afhankelijk van de plek in je keten, een volumedrop geeft.

En die TB mod intern? Ja natuurlijk! Overal maar zo'n dikke switch inhakken is a) lelijk, b) lomp en c) erg fantasieloos. Er zijn knappere oplossingen.

Nitefly7
22 oktober 2008, 17:10
OK,
na stevig het schema door te hebben gestudeerd kan ik toch echt geen verklaring verzinnen dattie, afhankelijk van de plek in je keten, een volumedrop geeft.

En die TB mod intern? Ja natuurlijk! Overal maar zo'n dikke switch inhakken is a) lelijk, b) lomp en c) erg fantasieloos. Er zijn knappere oplossingen.

ik denk dat het aan mijn gebruikte setup lag, en dat het met modellers en studio-monitors opviel, live zat er genoeg push achter om te camoufleren..

zal ik je maar PM'en dan ;)

Dirk_Hendrik
22 oktober 2008, 18:24
PM is altijd prettig :hippie: