PDA

View Full Version : www.ioffer.com



samthegreat4
21 oktober 2008, 20:20
Hoi mensen,

Een klasgenoot van me heeft een Gibson Les Paul besteld op deze site:
http://www.ioffer.com/offer_transactions/show/5496966
Ik had een vraag over die belachelijk lage prijs, hoe zit dat?

richwoodplayer
21 oktober 2008, 20:21
misschien door de lage dollar? (denk ik?)

omni
21 oktober 2008, 20:29
nee dat is wat we hier noemen een gibsun een onwaarschijnlijke namaak gibson ;)

Mr.Fingers
21 oktober 2008, 20:29
Bejing Olympic Games, en 239$ voor een Gibson USA Supreme :roll:


gaat er nog geen belletje rinkelen? (http://nl.youtube.com/watch?v=Qyp86tdMi5c) :stop:

Agent_Smith
21 oktober 2008, 20:29
Misschien, heel heel misschien is-ie niet helemaal echt...

groovieguitarguus
21 oktober 2008, 20:30
Volgens mij zijn het (fraaie) imitaties...

Dit zou een Custom moeten zijn...
http://www.ioffer.com/i/chic-orange-gibson-Les-Paul-custom-Electric-guitar-63552521
volgens mij echter met een Standard body.
Ook de wijze en afstanden onderling van tone en volume potmeters klopt volgens mij niet.
Ik kan het mis hebben... maar voor dit soort prijzen... Nattigheid met een grote 'N'

macwilliams
21 oktober 2008, 20:48
Ze hebben dan ook echt alle kenmerken van de nepperts.....

Squier4ever
21 oktober 2008, 21:13
sorry hoor maar je bent (in 99,9% van de keren dat je een gibson voor zulke prijzen tegekomt) echt naïef om daar in te trappen.

samthegreat4
21 oktober 2008, 21:16
Sja,
Hey:satisfie:, ik heb er geen gitaar besteld.
Maar er zitten plakkertjes op de elementen waarop staat gemaakt door Gibson. Ik was er ook niet al te serieus over, en best wel dom van die maat van me om dat ook niet eerst te checken, maar heel misschien zijn ze WEL echt? En wat voor kenmerken wijzen er dan op dat het nepperds zijn (ze zien er inderdaad wel goed uit), de SG's zien er wel een beetje nep uit, maar in Les Pauls ben ik niet zo'n held. En het is inderdaad wel belachelijk weinig geld, de kerel beweert volgens mij vriend dat hij een bedrijf heeft dat voor Gibson gitaren maakt maar dat hij ook voor zijn eigen verkoop gitaren maakt.
Het ziet er allemaal een beetje N.A.T uit ja.....

Squier4ever
21 oktober 2008, 21:19
Sja,
Hey:satisfie:, ik heb er geen gitaar besteld.
Maar er zitten plakkertjes op de elementen waarop staat gemaakt door Gibson. Ik was er ook niet al te serieus over, en best wel dom van die maat van me om dat ook niet eerst te checken, maar heel misschien zijn ze WEL echt? En wat voor kenmerken wijzen er dan op dat het nepperds zijn (ze zien er inderdaad wel goed uit), de SG's zien er wel een beetje nep uit, maar in Les Pauls ben ik niet zo'n held. En het is inderdaad wel belachelijk weinig geld, de kerel beweert volgens mij vriend dat hij een bedrijf heeft dat voor Gibson gitaren maakt maar dat hij ook voor zijn eigen verkoop gitaren maakt.
Het ziet er allemaal een beetje N.A.T uit ja.....

sorry hoor, maar je vriend is echt dom als hij in zo'n verhaal gelooft. en ook stickers zijn vrij makkelijk na te maken. als je de SG er al nep uit vind zien waarom, zou een LP dat dan niet zijn?

Babo
21 oktober 2008, 21:22
Als iets te goed lijkt om waar te zijn, dan kan je er van uit gaan dat dat ook zo is.

samthegreat4
21 oktober 2008, 21:31
Hehe... nou mag ik het hem melden :cheerup:.. hoera!
Sja, misschien spelen en klinken ze wel gewoon lekker?
Bestaat die optie?

Realeigo
21 oktober 2008, 21:49
Hehe... nou mag ik het hem melden :cheerup:.. hoera!
Sja, misschien spelen en klinken ze wel gewoon lekker?
Bestaat die optie?

Ja zelfs de meest verachtelijke stagg kan perongelijk beter klinken dan een 59 les paul, maar die kans is one in a zillion.

Fuhgawz
21 oktober 2008, 23:42
Hehe... nou mag ik het hem melden :cheerup:.. hoera!
Sja, misschien spelen en klinken ze wel gewoon lekker?
Bestaat die optie?

Ja hoor het kan gewoon een prima gitaar. En dan bedoel ik niet alleen "voor het geld", maar gewoon echt een prima gitaar. Dat ligt er een beetje aan hoe goed ze zijn in het namaken van Gibsons. De Burnys en Grecos uit de 80s hebben hier bijvoorbeeld ook een soort van legendarische status.
Misschien dat die maat van jou zijn Chinese "GibsUn" kan vergelijken met een "echte" USA Gibson? Ik ben er eigenlijk wel benieuwd naar..

dejohan
26 november 2008, 19:27
Sja,
Hey:satisfie:, ik heb er geen gitaar besteld.
Maar er zitten plakkertjes op de elementen waarop staat gemaakt door Gibson. Ik was er ook niet al te serieus over, en best wel dom van die maat van me om dat ook niet eerst te checken, maar heel misschien zijn ze WEL echt?

Ja, iemand koopt een Gibson voor +1000 euro en gaat ze dan doorverkopen voor 300 euro aan iemand aan de andere kant van de wereld. Doe ik ook soms. Ik weet echt geen leukere dingen die je met 700 euro kan doen. :-)

Het is trouwens strafbaar om bewust fake producten te kopen of in te voeren.

En be real: de kans dat dat een goede gitaar is is ongeveer even groot als de kans dat Einstein volgende week in een paars pak een death metal optreden geeft op de zuidpool.

soup
26 november 2008, 19:31
Sja,
Hey:satisfie:, ik heb er geen gitaar besteld.
Maar er zitten plakkertjes op de elementen waarop staat gemaakt door Gibson. Ik was er ook niet al te serieus over, en best wel dom van die maat van me om dat ook niet eerst te checken, maar heel misschien zijn ze WEL echt? En wat voor kenmerken wijzen er dan op dat het nepperds zijn (ze zien er inderdaad wel goed uit), de SG's zien er wel een beetje nep uit, maar in Les Pauls ben ik niet zo'n held. En het is inderdaad wel belachelijk weinig geld, de kerel beweert volgens mij vriend dat hij een bedrijf heeft dat voor Gibson gitaren maakt maar dat hij ook voor zijn eigen verkoop gitaren maakt.
Het ziet er allemaal een beetje N.A.T uit ja.....


Hehe... nou mag ik het hem melden :cheerup:.. hoera!
Sja, misschien spelen en klinken ze wel gewoon lekker?
Bestaat die optie?
LMAO

Ongelooflijk, allemaal onzin.


Hoe oud ben je eigenlijk, je merkt dit toch gewoon.

budje
26 november 2008, 19:51
En be real: de kans dat dat een goede gitaar is is ongeveer even groot als de kans dat Einstein volgende week in een paars pak een death metal optreden geeft op de zuidpool.

Damn, dan zijn die kaartjes dus niks waard :sneaky:

Dark_Tranquillity
27 november 2008, 14:38
Iemand op het forum hier had toch een Gibsun? Die was volgens hem geloof ik vergelijkbaar met een goede Epi, dus ik zeg: Why not?

Bernardduur
27 november 2008, 14:45
Als die sites nu gewoon eens een eigen merk opzetten en op deze manier de kopieën verkopen, zou een stuk beter zijn geweest!