PDA

View Full Version : brugelement telecaster vervangen



gertgert
21 oktober 2008, 20:00
ik zoek een ander brugelement voor london city telecaster.
moet een wat mildere klank worden, iets meer strat-achtig.
stock-element in de london city is wel erg scherp.

iemand een suggestie?

Rutger
21 oktober 2008, 20:04
Een strat brugelement is juist vrij schel naar mijn ervaring...
Maar goedkopere stock elementjes zijn vaak wat scherp.

Ik heb zelf goede ervaringen met de Seymour Duncan Broadcaster, niet zo'n snerpend randje en wat warmer, maar vooral heerlijk Tele

Waar ik overigens zelf heel nieuwsgierig naar ben, is de GFS Alnico Fatboy. Op het tdpri-forum zijn ze er erg enthousiast over

samthegreat4
21 oktober 2008, 21:37
Ja ik zoek ook een nieuw brugelement voor mijn London City tele, ik houd ook niet zo van dat schelle oor-doen-bloedende geluid :cheerup:
Ik zat te denken aan een Mini-Humbucker, Heb je ook meteen lekker agressieve distortion.
Brugelementen zijn over het algemeen zoiezo schel, dus daarin zal je niet veel verandering kunnen gaan brengen. (Neck pickups zijn de warmere, die vind ik dus zo mooi op mijn tele).

Squier4ever
21 oktober 2008, 21:52
Ja ik zoek ook een nieuw brugelement voor mijn London City tele, ik houd ook niet zo van dat schelle oor-doen-bloedende geluid :cheerup:
Ik zat te denken aan een Mini-Humbucker, Heb je ook meteen lekker agressieve distortion.
Brugelementen zijn over het algemeen zoiezo schel, dus daarin zal je niet veel verandering kunnen gaan brengen. (Neck pickups zijn de warmere, die vind ik dus zo mooi op mijn tele).

misschien moet je geen tele kopen als je dat niet wilt? of je sound aanpassen want ik heb die oorbloedende distortion niet hoor met mijn london city.

ivokreetz
21 oktober 2008, 22:05
Een strat brugelement is juist vrij schel naar mijn ervaring...
Maar goedkopere stock elementjes zijn vaak wat scherp.

Ik heb zelf goede ervaringen met de Seymour Duncan Broadcaster, niet zo'n snerpend randje en wat warmer, maar vooral heerlijk Tele

Waar ik overigens zelf heel nieuwsgierig naar ben, is de GFS Alnico Fatboy. Op het tdpri-forum zijn ze er erg enthousiast over

+1 voor de SD Broadcaster.

Verving een in mijn ogen 'saaie' stock USA '52 Tele reissue bridge pickup. Sindsdien voor mij een veel beter geluid! Maar inderdaad: wel écht Tele... Beetje neuzig, lekker met een goede compressor en een overstuurde amp erachter.

samthegreat4
21 oktober 2008, 22:09
Ik vind de brug pickup met distortion wel vet, maar de neck pickup is toch veel warmer en bluesiër, daarvoor kocht ik hem dus :dance:.. met je ''moet je maar geen tele kopen'' tsss.. :D