PDA

View Full Version : Graag help bij aankoop gitaar



jboerman
21 oktober 2008, 19:01
Hallo,
Ik ga voor het eerst een gitaar kopen en ik twijfel tussen deze 2 gitaren:

Richwood RD-12-BK
http://www.mainmusic.nl/nl/product/19704/18/gitaar/western_gitaren/starters_packs/richwood/w%20estern_gitaar_richwo%20od_startersset_inclusie f_accessoires.html

Richwood RD-16
http://www.mainmusic.nl/nl/product/12020/20/gitaar/western_gitaren/6-snarige_modellen/richwood/western_gitaar_dreadnought_naturel.html

De eerste is 99 euro incl. meerdere accesoires,
De tweede is 129 euro zonder accesoires.

Ik heb deze vraag al op een ander forum gezet maar daar kom ik er niet uit, Iemand heeft wel de RD-16 (de duurdere) aangeraden omdat het bovenblad massief is. De goedkopere RD-12-BK is van plywood. Hij zij dat het geluid een stuk beter is bij die RD-16 en dat het ook steeds beter word naarmate je er meer op speelt...
Mijn vraag is, welke raden jullie aan? en zo ja, waarom?
PS: Als iemand in deze prijsklasse een andere gitaar aanraad, tell me

Pais
21 oktober 2008, 19:10
Ik ken de gitaren niet, maar het klopt dat een gitaar met massief bovenblad over het algemeen een stuk beter klinkt. Voor die paar tientjes verschil zou ik zeker voor die gitaar met massief bovenblad gaan. Daar kun je een leuke startersgitaar aan hebben !

spykie
21 oktober 2008, 20:27
Deze prijsklasse ... Ikzelf speel al 4 jaar gitaar en doe dit op een cuenca (mod.10) en is een prima gitaar! overal waar ik kom zeggen ze wel dat het een heel goede is :)

prijs: €220

Pais
21 oktober 2008, 22:21
Deze prijsklasse ... Ikzelf speel al 4 jaar gitaar en doe dit op een cuenca (mod.10) en is een prima gitaar! overal waar ik kom zeggen ze wel dat het een heel goede is :)

prijs: €220

Dat is een nylonsnarige gitaar :) Het lijkt erop dat de topic starter in ieder geval al gekozen heeft voor een staalsnarige gitaar.

--=HANS=--
22 oktober 2008, 08:33
Ik sluit me aan bij Pais, als je zeker weet dat je een van die twee gitaren wilt dan geen verkeerde zuinigheid en het instrument met de massieve top kiezen. Die paar tientjes verschil ga je wel overleven.
De top van je instrument bepaald voor het grootste deel het geluid van je gitaar, de zijkanten en achterkant dragen daar een stuk minder aan bij.

beruk
22 oktober 2008, 10:14
Altijd gaan voor de gitaar met massief bovenblad! Al die toeters en bellen die je bij de andere krijgt, daar moet je je niet door laten verblinden.

stoppel
22 oktober 2008, 10:37
Bij Robberts in Hilversum hebben ze een epiphone dr-200s met massief bovenblad voor 99 euro. Misschien ook de moeite waard om eens te kijken.

Dat is de gitaar waar ik mee ben begonnen en moet zeggen dat er goed geluid uit komt, de actie is laag waardoor het voor een beginner misschien ook wat makkelijker bespeelbaar is.

richwoodplayer
22 oktober 2008, 11:24
haha, die epiphone had ik nog zien liggen in de etalage:D

ik heb zelf de richwood rd-12-bk, ik vind het een prima gitaartje. heb nog nooit op die andere gespeeld. maar aangezien met een massief bovenblad beter is, maakt het voor die paar tientjes niet zoveel uit.
gewoon de 2e dus:D

jboerman
22 oktober 2008, 17:10
Bedankt mensen, heb de RD-16 besteld!!!