PDA

View Full Version : Kunsthout?????



[BtB]Nemesis
5 maart 2003, 20:42
Heej mensen, heb pas een topic gestart over mijn floyd rose, ik wou die vervangen door een vaste brug, ben nl een beetje mijn gitaar aant customizen. Iemand zei toen dat ik die floyd eraf kon hale en vervolgens het gat moest dichten met kunsthout, omdat die Floyd nat. veel meer ruimte inneemt. Beinvloed dit je geluid niet enorm??????? En wat zijn posts???????. Daarna moet je natuurlijk dat kunsthout ook weer lakken. Mischien is hier een andere oplossing voor, slagplaat? ik heb die nog niet en weet niet precies over wel gedeelte dat zo'n ding loopt. Is een vaste brug gewoon kestie van erop schroeven? Thnx, alvast!

Ic3gl0vE
5 maart 2003, 20:45
mij lijkt de makkelijkste oplossing om die floyd gewoon vast te zetten en er verder van weg te blijven

[BtB]Nemesis
5 maart 2003, 20:47
Maar wil er zo graag een andere op zetten, iedereen zegt dat ik um moet blocken ( ok tis veel makkelijker , goedkoper en mischien wel het beste) maar als ik toch om wil naar vast kan dan iemand mijn vragen mischien beantwoorden plz??

sickpunk
5 maart 2003, 20:53
als ik het goed begrijp wil je dus zeg maar een rechthoekig gat, opvullen met kunsthars/hout?? dan moe je dus ook weer alles schuren op lakken........en anders zou je slagplaat achter je brug doorlopen, denk nie dat het mooi is, maar wie weet.... denk ok nie, dat het hout goed blijft zitten, ligd eraan, of de schroeven van je nieuwe brug in die kunst troep gaan... dan blijft het denk ik niet zitten, omdat er dan heel veel druk op komt te staan.... maar ik weet dus nix zekerz, ik gok zomaar op nee.... 1) uiterlijk en 2)de krachten van je snaren+brug

[BtB]Nemesis
5 maart 2003, 20:53
Volgens mij vind iedereen dit topic zuigen, maar jullie hebben allemaal toch wel iets wat jullie perse aan je gitaar willen gedaan hebben?!

Shay
5 maart 2003, 20:57
Is allemaal te omslachtig .. ik zou echt gewoon een andere gitaar kopen ..

[BtB]Nemesis
5 maart 2003, 20:58
Maar ik vind de mijne fijn, wil gewoon een mooie chrome brug erop, een vaste :smile::):):):)
Is er nou niemand die hier verstand van heeft??

[BtB]Nemesis
5 maart 2003, 21:17
:sad: :sad: :sad:

Casey
5 maart 2003, 21:22
Dat gat moet opgevuld worden met echt hout (voor vloeibaar hout is dat gat veel te groot)en daarna moet ie helemaal overgespoten worden omdat bijspuiten nooit mooi word .
Klusje moet je laten doen door een goeie gitaarbouwer , reken op 300 € a 350 € met brug en spuiten .
Je kan het natuurlijk ook zelf doen als je flink ervaren bent met gitaarbouw en handig met de verfspuit .

sash
5 maart 2003, 21:24
Het is theoretisch wel mogelijk, maar dan moet HEEL de gitaarbody opnieuw geschuurd en gelakt worden. Koop idd dan gewoon een andere gitaar of block je floyd.

[BtB]Nemesis
5 maart 2003, 21:26
maar als je met echt hout opvult heeft dat dan invloed op je geluid? En kun je ook gewoon grof met echt hout opvullen en de randjes met kunsthout? van da vloeibare spul da hard wordt

sash
5 maart 2003, 21:30
Helemaal vullen met hout moet je door een vakman laten doen. Denk niet dat het heel erg veel verbetering zal hebben als je de helft hout doet en de helft kunsthout. Als je het echt door wilt zetten moet het te zijn met kunsthout, maar ik raad het je ten zeerste af om het te doen. Het zal waarschijnlijk alleen maar negetieve uitwerking hebben op je gitaar.

[BtB]Nemesis
5 maart 2003, 21:33
zou er ook geen oplossing bestaan waarbij je het gat alleen afdekt ofzo? ik heb er niet zoveel verstand van, dan mischien toch maar gewoon blocken, zucht

Casey
5 maart 2003, 21:50
De brug moet op de plek van het gat komen (mensuurlengte moet gelijk blijven)en daar komt trekkracht op te staan dus dat moet gevuld worden met hout , word lelijk , spuiten enz enz ...
Brug blokken , andere gitaar of flink knaken neertellen , makkelijker kunnen we het niet maken , wel leuker :grin:

michielv
6 maart 2003, 08:06
Nemesis, kwa klank moet je gaan voor echt hout. Andere (betere) optie is een andere
gitaarbody kopen en daar alles op over zetten. Het ligt er ook een beetje aan wat voor gitaar je nu hebt maar een simpele body zonder tremolo hoeft niet veel te kosten en is beslist goedkoper dan door een gitaarbouwer je bestaande gitaar te laten verbouwen.

Wat voor gitaar heb je eigenlijk? Geef anders een gil in een mailtje ofzo, kunnen we eens kijken wat de mogelijkheden nog meer zijn.

[BtB]Nemesis
6 maart 2003, 17:52
heej michiel ik vind het best maar was je mail adres???