PDA

View Full Version : toneport KB 37 en superior drummer 2.0



gitaarhaantje
21 oktober 2008, 18:44
Hey allemaal..

Ik ben van plan om mn pod xt te verkopen en een toneport KB-37 aan te schaffen..
Persoonlijk lijkt het mij echt een enorm handig/functioneel apparaat en heb daarom ook al verschillende reviews en video's van bekeken..
Ik ben eigenlijk benieuwd of iemand van gitaarnet dit ding ook heeft en wat hij/zij er van vind...?

Dan nog een vraagje..
Ik zag op toontrack.com dat er ook een opvolger van EZ drummer is..namelijk superior drummer 2.0.. Heeft iemand daar al ervaringen mee?

Groeten Laurens

Noctiis
21 oktober 2008, 19:26
Ik heb sinds een paar maanden een Toneport KB37 en ben er heel erg tevreden over. Ik heb ook al een aantal jaar een PodXT incl. modelpacks maar met de Toneport neem ik prettiger op dan ik ooit met de Pod heb gedaan. Geen latency meer, geen onverklaarbare krakjes en piepjes tijdens opnames, en de modelpacks gewoon overgezet naar de Toneport :)

Ook voor basgitaar, zang en natuurlijk midi keyboards een prima ding. Jammer alleen dat het van plastic is allemaal, maar zolang je er niet mee gaat optreden zit je wel goed denk ik ;) Ideaal spul als je thuis diverse instrumenten/zang wilt opnemen, maar geen zin hebt in allerlei losse apparaten en gewoon iets zoekt wat direct werkt na het inpluggen.

chubbyfan
21 oktober 2008, 19:33
Waarom geen ux 1 en een leuk midi keyboard(emu 49 ofzo)da,s voor hetzelfde geld maar met meer mogelijkheden(meer toetsen)en meer software(proteus)

pol
22 oktober 2008, 08:34
superior drummer 2.0 is geen opvolger van Ezdrummer, het is de opvolger van Drumkit from hell superior, is veel uitgebreider dan Ezdrummer en de geluiden zijn ook minder voorbewerkt, qua eq en compressie moet je zelf nog alles instellen, en heeft ook veel meer opties van welke drum in welke micro komt etc.

prima programma als je iets wil wat uitgebreider is dan ezdrummer, zelf vond ik ezdrummer wat beperkt.

gitaarhaantje
28 oktober 2008, 22:10
Ik heb sinds een paar maanden een Toneport KB37 en ben er heel erg tevreden over. Ik heb ook al een aantal jaar een PodXT incl. modelpacks maar met de Toneport neem ik prettiger op dan ik ooit met de Pod heb gedaan. Geen latency meer, geen onverklaarbare krakjes en piepjes tijdens opnames, en de modelpacks gewoon overgezet naar de Toneport :)

Ook voor basgitaar, zang en natuurlijk midi keyboards een prima ding. Jammer alleen dat het van plastic is allemaal, maar zolang je er niet mee gaat optreden zit je wel goed denk ik ;) Ideaal spul als je thuis diverse instrumenten/zang wilt opnemen, maar geen zin hebt in allerlei losse apparaten en gewoon iets zoekt wat direct werkt na het inpluggen.

Heb eindelijk mijn Pod XT verkocht.. Maar nog even een vraagje over die toneport..
Kan ik dus met het toetsenbord ook bijvoorbeeld de drums inspelen?( Ik heb nu EZ drummer)

Uiteraard kan er ook toetsen op gespeeld worden maar heb je daar een plugin voor nodig net zoals EZ drummer?

Zoja weet iemand een goede plugin hiervoor( piano maar ook synthesizer)

Ik had trouwens enkele filmpjes bekeken op internet maar je kunt het keyboard ook linken reason? klopt dat? iemand ervaring daarmee?

Zo dat waren de vragen wel weer denk ik...
Hopelijk morgen meteen naar de winkel voor de toneport KB 37 :D:D:D

Groeten Laurens

gitaarhaantje
31 oktober 2008, 10:35
Hoi allemaal,

Ik heb inmiddels de toneport KB 37 aangeschaft. Heb nog wel een paar vraagjes en ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

- Ik heb af en toe kraakjes in de audio( niet bij het opnemen) waar kan dit aan liggen. Iets met de buffer ofzo?

- er lijkt ook iets vertraging in de aanslag van de toetsen en de meter die uitslaat te zitten? Ook iets met buffer?

- Waar kan ik het level instellen van de gitaar/bas. gitaar is te hard en bas te zacht..

- Ik heb ook pod farm gedownload bleek een gratis plugin te zijn, maar ik krijg em niet in cubase geladen. Het probleem is namelijk als ik op F11 druk staat ie er niet bij. Hoe krijg ik em in die map. Heb al geprobeerd om de map line6 te kopieren naar cubase\vstplugin maar dat werkt niet. iemand een idee?

Verder zijn natuurlijk alle tips welkom en heeft iemand nog tips voor plugins voor het keyboard? Gebruik nu in cubase alleen de synthesizer plugins..

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groeten Laurens

Humedo
31 oktober 2008, 13:30
Wat betreft je eerste 2 problemen lijkt het erop dat je in Cubase niet de goede Line 6 driver hebt geselecteerd, maar de standaard ASIO. Dat zou ik eerst even checken in ieder geval.

gitaarhaantje
31 oktober 2008, 17:15
Wat betreft je eerste 2 problemen lijkt het erop dat je in Cubase niet de goede Line 6 driver hebt geselecteerd, maar de standaard ASIO. Dat zou ik eerst even checken in ieder geval.

Ik heb de toneport KB 37 driver geselecteerd... Ik neem aan dat die gebruik maakt van ASIO drivers...

gitaarhaantje
1 november 2008, 11:25
Ik heb toch maar pod farm erbij gekocht alleen heb ik nog 1 probleempje..

Als ik wat speel dan hoor ik het geluid niet via mn luidsprekers terug..
Alleen bij het afspelen dan hoor ik het pas..
Ik neem aan dat dit een instelling is maar weet iemand welke dat is?


Groeten Laurens

Humedo
3 november 2008, 10:10
Je moet de POD farm ook standalone opstarten om je gitaarsignaal door de geluidskaart te activeren. Vervolgens kun je in het "mixer" gedeelte van de software instellen hoe het signaal naar je DAW software moet gaan (Dry, Semi-Dry or Processed). Ook zit hier een +18dB schakelaar waarmee je het signaal nog kunt oppeppen, mocht het signaal te zacht insturen.

gitaarhaantje
3 november 2008, 14:41
Je moet de POD farm ook standalone opstarten om je gitaarsignaal door de geluidskaart te activeren. Vervolgens kun je in het "mixer" gedeelte van de software instellen hoe het signaal naar je DAW software moet gaan (Dry, Semi-Dry or Processed). Ook zit hier een +18dB schakelaar waarmee je het signaal nog kunt oppeppen, mocht het signaal te zacht insturen.

Ik had juist gedacht dat die plugin ook meteen werkte en niet alleen met het afspelen..
Nu moet ik dus met de standalone versie een sound maken, die opslaan en vervolgens weer terug halen in de plugin.. beetje omslachtig....


Daarnaast heb ik nog steeds last van "plopjes" en "klikjes" iemand enig idee? begin me er behoorlijk aan te irriteren.. heb de buffer al hoger gezet.( extra small en size = 1024)

groeten Laurens

Humedo
3 november 2008, 15:31
Ik had juist gedacht dat die plugin ook meteen werkte en niet alleen met het afspelen..
Nu moet ik dus met de standalone versie een sound maken, die opslaan en vervolgens weer terug halen in de plugin.. beetje omslachtig....
Nee hoor, juist niet, integendeel. Je maakt een snelle sound in je POD farm, waarmee je comfortabel kunt inspelen. In de mixer kies je er dan voor om een droog signaal naar je DAW te sturen. En vervolgens heb je je gitaar dus direct en droog op "de band" staan en kun je je naar hartelust uitleven met je plug-ins.

Opnemen en afspelen zijn 2 totaal verschillende zaken.

gitaarhaantje
3 november 2008, 16:16
oke ik had het anders in gedachten... maar weet jij misschien ook antwoord op mn andere vraag?

Groeten Laurens

Humedo
4 november 2008, 13:35
Plopjes en klikjes kan van alles zijn, dan moet ik toch iets meer van je computer setup weten, geheugen/processor/schij(f)(ven)/drivers/besturingssysteem enz. enz. Beetje lastig via een forum.

Kijk wel even naar je processor/schijfbelasting (optie in Cubase menu ergens, ik zit op mijn werk nu ^^). Als de processorbelasting boven de zeg maar 80/85% uitkomt, zijn dit soort zaken al mogelijk. Je zult dan op een of andere manier je load moeten verlagen. Bijvoorbeeld door minder real-time processing te gebruiken. Bij een te hoge schijfbelasting het aantal sporen verminderen. Experimenteren met buffergrootte kan ook helpen.

gitaarhaantje
6 november 2008, 23:30
Ik heb een pc met de volgende specificaties:

Intel Core 2 duo E7650 @2.66 Ghz
2Gb geheugen
2X 500 Gig HD Serial ATA
OS Windows XP
Drivers gedownload via line 6 site.( Dus nieuwste voor de toneport KB 37)

Ehm voor de rest komt de processorbelasting niet hoger dan 10 a 20 %

Ik heb al geexperimenteerd met de buffergrootte maar dan heb ik geen geluid meer...:S

Ik hoop dat je een oplossing hebt...

Groeten Laurens

P.s zijn bij jou de zijkanten van de toneport ( rode ronde vlakken) ook los?
en had je een handleiding bij de toneport?

Humedo
7 november 2008, 11:50
Ik heb een pc met de volgende specificaties:

Intel Core 2 duo E7650 @2.66 Ghz
2Gb geheugen
2X 500 Gig HD Serial ATA
OS Windows XP
Drivers gedownload via line 6 site.( Dus nieuwste voor de toneport KB 37)

Ehm voor de rest komt de processorbelasting niet hoger dan 10 a 20 %

Ik heb al geexperimenteerd met de buffergrootte maar dan heb ik geen geluid meer...:S

Ik hoop dat je een oplossing hebt...

Groeten Laurens

P.s zijn bij jou de zijkanten van de toneport ( rode ronde vlakken) ook los?
en had je een handleiding bij de toneport?
Even aannemend dat je het tegen mij hebt: ik heb de Toneport UX-2, niet de KB 37, en nee er zat niets los. De handleiding is een PDF file. Als je die niet (meer) hebt kun je die gewoon downloaden van de Line 6 site.

Wat betreft je pops/clicks; er lijkt me niks mis met je computer specificaties, daar zal het niet aan liggen. Misschien conflicterende soundcard drivers? Heb je meerdere geluidskaarten misschien? Verder zou ik het ook niet weten. Overigens zijn er genoeg forums (fora?) die deze specifieke problematiek behandelen, dit kwam vroeger erg veel voor. Wel allemaal in het Engels ben ik bang.

Succes!

gitaarhaantje
12 november 2008, 19:18
Wat betreft je pops/clicks; er lijkt me niks mis met je computer specificaties, daar zal het niet aan liggen. Misschien conflicterende soundcard drivers? Heb je meerdere geluidskaarten misschien? Verder zou ik het ook niet weten. Overigens zijn er genoeg forums (fora?) die deze specifieke problematiek behandelen, dit kwam vroeger erg veel voor. Wel allemaal in het Engels ben ik bang.

Succes!

Ik heb line6 hierover gemaild onderstaande kreeg ik terug:

Hi there, In some systems there have been problems with the onboard USB ports and USB audio devices. You can solve this by adding an extra PCI or PCI-X card with USB ports to your pc and using one of these ports for your KB37 instead. Some users apparently also solved the problem by connecting a powered USB hub to one of the onboard ports and then connecting the KB37 to the powered hub. Dunno if this works, but keep in mind that Line 6 usually gives advice not to use USB hubs. Cheers.

Heb toevallig nog een kaartje thuisliggen dus ga het zeker weten even proberen.. iemand dit vaker gehoord???

pol
12 november 2008, 19:22
ja, mijn toneport valt weg als ik mijn webcam tegelijk opzet.
probeer eens alle overbodige usb apparaten los te koppelen

gitaarhaantje
24 november 2008, 21:32
BUMPPER DE BUMP..

Iemand nog oplossingen?
Heb de mogelijkheid van een USB kaart ook al geprobeerd...
Zou mss het keyboard kapot zijn?

samthegreat4
28 november 2008, 21:21
Ehm, dat ligt aan je latency die moet je in het Asio paneel (of wat je ook gebruikt) even omhoog zetten een te lage latency resulteert in kraakjes in het geluid, op 10-12 zetten.

gitaarhaantje
30 november 2008, 15:36
Ehm, dat ligt aan je latency die moet je in het Asio paneel (of wat je ook gebruikt) even omhoog zetten een te lage latency resulteert in kraakjes in het geluid, op 10-12 zetten.

heb de latency zo laag mogelijk gezet en de buffer op 1024 mb..dus dat lijkt me wel goed...

Andere suggesties..?

gitaarhaantje
2 december 2008, 16:40
kan echt helemaal niemand helpen?

Erwtje
5 februari 2009, 07:28
Hoe lager de latency, hoe meer kans op kraakjes. Dus iets HOGER zetten en dan proberen!


heb de latency zo laag mogelijk gezet en de buffer op 1024 mb..dus dat lijkt me wel goed...

Andere suggesties..?

Hallie
17 juni 2009, 21:39
HELE DIKKE BUMP

ik stond op het punt om óf de kb37 te kopen of de ux 1 ( wellicht 2)

waarom kb37? omdat ik veel een paar toetsen wil en het is een midi keyboard.

maar ik las dus moet zoeken in dit topic dat er vaak gekraak en gepiep in de UX 'en zit..
kan iemand daar iets meer over vertellen?
want dat schrikt me een beetje af.

en wat kan ik dan beter doen?
ux kb37?

of 1 of 2? met een midi toetsenbord erbij?


thanQ

gitaarhaantje
22 juni 2009, 18:57
Achteraf gezien viel het reuze mee hoor... Vaak word aangeraden om een losse usb pci card te kopen en geen usb hub, dit is vaak al de oplossing. Het probleem bij mij was alleen dat mijn versterker( voor de luidsprekers) dezelfde wandcontactdoos als de pc + beeldschermen enz zaten waarsor er een lus ontstond.... Ik was erg te spreken over de kb 37 maar wou overstappen op pro tools en heb dat dus ook gedaan:D

als er vragen zijn stel ze gerust, ik hoop dat ik je van dienst kan zijn!


Groeten laurens

Hallie
22 juni 2009, 22:33
ah, dat neemt al weer een twijfel weg!

maar over de kb37, dat midi keyboard.. ik wil ook iets met synth plugin's gaan klooien, dan ben ik daarmee toch prima af?
en eventueel drums midi inspelen?

klinkt haast te handig om waar te zijn, eerlijk gezegd!

Humedo
23 juni 2009, 07:52
Yups, kan allemaal.