PDA

View Full Version : Eerste nummer CD Playyard (kritiek)



armageddon
21 oktober 2008, 18:30
Hola,

we hebben naast onze 4 nummers die we eerder op hadden genomen en op onze site te vinden zijn in September nog 5 nummers opgenomen. De eerste is nu gemixt en de eerste versie is af. Graag ben ik benieuwd naar jullie kritieken (compositie, sound, etc). Vergeleke met onze oudere nummers vind ik de sound wat meer 'live', wat ook onze bedoeling was. We hebben alles opgenomen in onze oefenruimte met voornamelijk shure sm57's en 1 Studio Projects B1.

Hier is ie te downloaden:
Blind To Notice (http://www.playyard.nl/media/playyard-ep/blind-to-notice-demo.mp3)

Laat me horen wat je ervan vind!
Voor de geintresseerden, hier staat de live-versie :P :
http://www.youtube.com/watch?v=8t3e5aMju9k

Arts
21 oktober 2008, 18:51
Opname zelf redelijk.. Wel veel bass (kan ook aan mijn boxen liggen hoor:P)
Ik kan echt niet naar de zang luisteren, niet rot bedoeld ofzo.

Sonno
21 oktober 2008, 21:19
Hé dit klinkt behoorlijk professioneel! Best leuk nummer ook, potentiële meezinger! Gitaargeluidje ook LUID&DUIDELIJK!

Als aanmerkingen (puntjes op de i in dit geval) zou ik zeggen dat de zanger niet voldoende slaagt in het creëren van een climax, sterker nog; ik mis in het overall geluidje het losbarsten naar de refreinen toe. Verder hoor ik de bas goed maar de basdrum nauwelijks.

Gr. Sonno

armageddon
21 oktober 2008, 23:47
Okee, bedankt voor de kritieken!

Ik ben het eigenlijk overal wel mee eens (afgezien van Arts' mening over de zang ;) ). De zanger is wel echt een soort stem waar je van moet houden.

Wat betreft de climax denk ik dat we wel e.e.a. kunnen doen kwa synths.

Dude
23 oktober 2008, 20:16
gaaf zeg... niet toevallig ambitie tot 2e gitarist ? ;)

VHsologitarist
23 oktober 2008, 20:19
nee sorry, mijn mening; vind het verschrikkelijk!

Dude
23 oktober 2008, 21:44
mjah ik kan ook niet warm worden van jouw 'iets te gladde kusje het publiek in' performance uit je signature maar om het nou meteen verschrikkelijk te vinden... beetje jammer zo'n reactie.

Lexvandoef
23 oktober 2008, 22:19
Hey Arjan, ik kan die link niet openen joh, ik krijg een 404 error.

Heb je trouwens bij Tjerk opgenomen of niet?

Jeroen_TRC
23 oktober 2008, 22:22
hey man, klinkt lekker! De zang is ook niet echt mijn ding maar goed, m'n favo band is dan ook The Beatles!!!:hippie::seriousf:
Ga zo door!!

VHsologitarist
23 oktober 2008, 22:45
beetje jammer zo'n reactie.

Jammer? NL is een vrij land waar ik mijn mening mag geven. Ieder zn smaak toch. Ik hou dr ni van, ik vind het daarom verschrikkelijk!.. Zijn zat mensen die er wel warm voor lopen. Had het misschien iets genuanceerder moeten brengen, daar ben ik het met je eens. Ik herzie mijn reactie: "tis mijn smaak niet!"

Zo beter? verrekte dude da ge dr rond lopt ;)

armageddon
24 oktober 2008, 09:48
@Dude: Bedankt man!
@Lex: Jup, bij Tjerk. Powertone 2 + Gibson voornamelijk voor mij.
@VHSoloGitarist: No problem. Kan het me helemaal voorstellen. Het is gewoon nu-metal. Moet je gewoon van houden. Had het bizar gevonden als iedereen er van hield.
@Jeroen: Thanks! En nog wel van een Beatle-fan! :soul:

armageddon
26 oktober 2008, 11:17
Link werkt weer!

gitaarvrouwtje
26 oktober 2008, 11:48
jah hij doet t nu bij mij ook
klinkt op zich goed, ik moet eerlijk zijn , de zang vind ik ook niet echt super, maar dat kan gewoon een kwestie van smaak zijn, had gewoon liever een wat steviger stemgeluid gehad bij deze muziek, een beetje meer power zeg maar..het is niet slecht hoor maar t voegt voor mijn gevoel ook niet veel toe, maar wel een lekker nummer en zeker de moeite waard

alexandra
26 oktober 2008, 12:28
Super refrein echt heerlijk nummer in het gehoor. Mijn complimenten!!

(niet vervelend bedoeld maar:) : )
Helaas vind ik de zanger echt niks. Het ligt niet zozeer alleen aan de stem, maar zingt en beetje..... kreunachtig, weet niet hoe ik het moet verwoorden, maar het klinkt gewoon een beetje nep en goedkoop. Zeker aan het begin hoor je het meteen. En ik vind het niet zo bij de stijl passen, het mist power!! Het gezang haalt de hele boel omlaag vind ik.


Verder best goed :) Mist een klein beetje opbouw naar het refrein toe, maar een heel aardig nummer.. Ga zo door ;)

budje
26 oktober 2008, 12:51
zoals al eerder genoemd: basdrum is bijna niet te horen, en de zanger klinkt als elke zanger op de achtergrond in amerikaanse highschool-films. Voor de rest zit het best mooi in elkaar, niet gehaaste opbouw, vet gitaargeluid, en een catchy refreintje voor de pubermeisjes om mee te bleren. Wat ik alleen een beetje misser vind is het soort van kerkorgeltje op de achtergrond in het refreintje.

Dus om niet te negatief over te komen en me bij de rest aan te sluiten: t is mijn stijl niet, maar laat je er niet van weerhouden om er mee verder te gaan, het is veelbelovend en heeft zelfs enige radiopretentie in mijn oren.

JelmerOnGuitar
26 oktober 2008, 13:51
Lekker man! Serieus een erg goed nummer, knap gedaan hoor! Lekkere riffs, goed ingespeeld, lekkere vibe, en super energiek! Het spettert behoorlijk, supervet! Superlekkere strings/synths op het einde, die maken het ff helemaal af. Super refrein, echt lekker..

Ik vind de sound van de gitaar heel goed! Wat heb je gebruikt? Klinkt professioneel idd! De partijen zijn ook lekker, harde riffs en leuke tussenmaten, die laten de overgangen lekker soepen verlopen.

De sound van de drums passen wel bij jullie insteek om het live te laten klinken.. Ik had hem persoonlijk wat anders gemixed, maar dit past goed.. Ook goed ingespeeld trouwens, je hoort de energie er vanaf druipen..

De sound van de zang is mooi helder, ik vind dat hij iets te zeurend zingt, maar erger er me er niet aan.. Ik vind de vocalen van het refrein echt super, sowieso is dat refrein echt lekker.

Enige nadeel vind ik de bas... Wat een klote geluid! Ik hoor er niet echt meer een basgitaar in, hij is heel wollig en hij overheerst en verprutst de mix vind ik.. De kick hoor je inderdaad hierdoor ook helemaal niet meer! Ik zou de bas meer als een basgitaar laten klinken..

Conclusie: Tof nummer, respect! Toffe sounds behalve de basgitaar, die vind ik persoonlijk hard zuigen.. Zo'n nummer zou ik live echt heel graag weer eens willen spelen, kun je je energie mooi in kwijt, supernummer!

Jelmer.

armageddon
26 oktober 2008, 15:05
Bedankt allemaal :)

De gitaar is een Gibson Classic Custom met P90's door een Koch Powertone 2.

Wat betreft de zang ben ik ook niet heel tevreden. Het is gewoon zijn stem. Bij dit nummer klinkt het wat zeurderig inderdaad. Het is een gozer van een dikke 120kg, maar wel met een hoge stem :) Andere nummers hebben een wat andere dynamiek. Wellicht dat het daar beter uit de verf komt.

De bas vind ik ontzettend moeilijk te mixen. Ik zal eens kijken of ik er wat overdrive vanaf kan halen.

FNaRK
26 oktober 2008, 15:26
Bedankt allemaal :)

Wat betreft de zang ben ik ook niet heel tevreden. Het is gewoon zijn stem. Bij dit nummer klinkt het wat zeurderig inderdaad. Het is een gozer van een dikke 120kg, maar wel met een hoge stem :)

heb je mijn zanger geleend :seriousf:
Vind het lekker klinken, zelfs de bass klinkt (hier, op een gammel PC setje) niet verkeerd !
Klinkt zelfs wel een beetje "te lekker" ... beetje glad, te commercieel en zeker niet orgineel.... but who cares :dance:

Tho
26 oktober 2008, 15:52
Jammer? NL is een vrij land waar ik mijn mening mag geven. Ieder zn smaak toch. Ik hou dr ni van, ik vind het daarom verschrikkelijk!.. Zijn zat mensen die er wel warm voor lopen. Had het misschien iets genuanceerder moeten brengen, daar ben ik het met je eens. Ik herzie mijn reactie: "tis mijn smaak niet!"

en je moeder heeft je niet geleerd om gewoon wijselijk je mond te houden als je niets zinnigs of onderbouwends te melden hebt? En dat NL, vrij land en menings gezeik ben ik ook zat.


En nu ga ik het muziekje eens luisteren.

Strangegun
26 oktober 2008, 18:26
ik vind het wel vet ! alleen in mijn oren mag de bass wel iets terug geschroefd worden.